مخبر - 1398/01/24 - مجله هنرى ژوان : همه آنچه باید درباره رژیم غذایی بی نظیر دکتر اتکینز بدانید مترجم: تارا قهرمانی «رژیم اتکینز» (Atkins Diet) یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم است که معمول...
 
مجله هنرى ژوان
1398/01/24 - 19:50


همه آنچه باید درباره رژیم غذایی بی نظیر دکتر اتکینز بدانید
مترجم: تارا قهرمانی
«رژیم اتکینز» (Atkins Diet) یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم است که معمولا برای کاهش وزن توصیه می شود.
رژیم لاغری اتکینز 4 مرحله دارد:
مرحله 1 (مقدمه): مصرف کمتر از 20 گرم کربوهیدرات در روز برای مدت 2 هفته.
مرحله 2 (متعادل کردن): به آهستگی مقدار بیشتری از مغزها، سبزیجات کم کربوهیدرات و مقدار کمی میوه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
مرحله 3 (بهینه سازی): وقتی که به وزن ایده آل خود نزدیک شدید، کربوهیدرات غذای خود را کمی بیشتر کنید
مرحله 4 (تثبیت وزن): در این مرحله می توانید تا هر اندازه که باعث بالا رفتن وزن تان نمی شود، کربوهیدرات سالم مصرف کنید.
_غذا هایی که نباید بخورید
قند: آب میوه، شربت، کیک، شکلات، بستنی و غیره.
غلات: گندم، چاودار، جو، برنج.
روغن های گیاهی: روغن ذرت، روغن سویا، روغن بذر کتان، روغن کانولا و چند نوع روغن دیگر.
چربی های ترانس: معمولا در غذا های فراوری شده وجود دارد و در فهرست محتویات با واژه «هیدروژنه» (hydrogenated) مشخص می شود.
غذا های کم چرب و رژیمی: این غذا ها معمولا میزان زیادی قند دارند.
سبزیجات دارای کربوهیدرات بالا: هویج، چغندر و ... (ممنوعیت فقط در مرحله اول).
میوه های دارای کربوهیدرات بالا: موز، سیب، پرتقال، گلابی، انگور (ممنوعیت فقط در مرحله اول).
نشاسته: سیب زمینی، سیب زمینی شیرین (ممنوعیت فقط در مرحله اول).
حبوبات: عدس، لوبیا، نخود و ... (ممنوعیت فقط در مرحله اول).
_غذا هایی که باید بخورید
گوشت: انواع قسمت های گوشت گاو، گوسفند و مرغ.
ماهی و غذا های دریایی: سالمون، قزل آلا، سفید، ساردین و غیره.
تخم مرغ: سالم ترین تخم مرغ، غنی شده با امگا 3 یا تخم مرغ محلی است.
سبزیجات با کربوهیدرات پایین: کلم، اسفناج، بروکلی، مارچوبه، سبزی خوردن و غیره.
لبنیات پرچرب: کره، پنیر، خامه، ماست پرچرب.
مغز ها و دانه ها: بادام، گردو، مغز آفتاب گردان و غیره.
چربی های مفید: روغن زیتون فرابکر، روغن نارگیل، آووکادو و روغن آووکادو.
تا زمانی که غذا های خود را بر پایه منابع پروتئین و چربی های مفید، در کنار سبزیجات و مغز ها قرار دهید، خیلی عالی وزن کم می کنید.
_نوشیدنی ها
آب: مثل همیشه آب باید اصلی ترین نوشیدنی شما باشد.
قهوه: تحقیقات زیادی نشان داده که قهوه میزان زیادی آنتی اکسیدان دارد و نوشیدنی سالمی است.
چای سبز: یک نوشیدنی بسیار سالم.
_غذا هایی که مجاز هستید بخورید
خوراکی های خوشمزه زیادی وجود دارد که خوردن آن ها در رژیم غذایی اتکینز بلامانع است. مثل بیکن، خامه، انواع پنیر ها و شکلات تلخ.
پس از پایان مرحله اول، به آرامی می توانید کربوهیدرات های سالم را اضافه کنید
برخلاف تصور برخی، رژیم اتکینز کاملا انعطاف پذیر است. فقط در 14 روز اول است که باید مصرف کربوهیدرات خود را به حداقل برسانید.
بعد از دو هفته می توانید به مرور کربوهیدرات های سالم مثل سبزیجات، میوه ها، حبوباتی که کربوهیدرات بالا دارند و غلات سالم مثل بلغور و برنج را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. با این وجود، باز هم این احتمال وجود دارد که لازم باشد برای باقی عمر خود، کربوهیدرات را به میزان کنترل شده مصرف کنید؛ حتی اگر به وزن ایده آل خود رسیده باشید.
در اینجا می توانید یک نمونه رژیم اتکینز برای 14 روز اول را ببینید.
شنبه
صبحانه: نیمرو در کنار سبزیجات تفت داده شده در روغن زیتون
ناهار: سالاد مرغ به همراه روغن زیتون و یک مشت مغز به دلخواه
شام: استیک گوشت یا مرغ در کنار سبزیجات
یکشنبه
صبحانه: تخم مرغ و بیکن
ناهار: باقی مانده مرغ و سبزیجات از شب قبل
شام: چیزبرگر بدون نان به همراه سبزیجات و کره
دوشنبه
صبحانه: املت سبزیجات سرخ شده در کره
ناهار: سالاد میگو و روغن زیتون
شام: گوشت چرخ کرده سرخ شده به همراه سبزیجات
سه شنبه
صبحانه: نیمرو و سبزیجات سرخ شده در روغن نارگیل
ناهار: باقی مانده گوشت چرخ کرده و سبزیجات از شب قبل
شام: ماهی به همراه کره و سبزیجات
چهارشنبه
صبحانه: تخم مرغ و سوسیس
ناهار: سالاد مرغ به همراه یک مشت مغز به دلخواه
شام: گوشت قل قلی به همراه سبزیجات
بنج شنبه
صبحانه: املت سبزیجات در کره
ناهار: باقی مانده گوشت قل قلی از شب گذشته
شام: خوراک مرغ و سبزیجات
جمعه
صبحانه: سوسیس تخم مرغ
ناهار: باقی مانده خوراک مرغ و سبزیجات از شب قبل
شام: بال مرغ کبابی به همراه سس سالسا و سبزیجات کبابی
دقت کنید که حتما از تنوع سبزیجات مختلف در وعده های غذایی استفاده کنید.
میان وعده های سالم کم کربوهیدرات
تخم مرغ آب پز
چند تکه پنیر
چند ورق کالباس
یک مشت آجیل
ماست یونانی
خامه و توت فرنگی تازه
میوه (بعد از مرحله اول)
هویج (مقدار کم در مرحله اول)
منبع: Healthline

این پست به صورت خودکار از شبکه های اجتماعی اخذ شده و بدون تغییر نمایش داده می شود. در صورت نیاز به حذف، لطفا در بخش ارتباط با ما اطلاع دهید تا در اسرع وقت اقدام نماییم. با تشکر
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.