روزنامه ایران : نگاهی به چرایی استقبال مخاطبان از آثار سیاستمداران مشهور کتاب هایی سوار بر موج تبلیغات در میان فهرست آثار پرفروش، کتاب هایی که به قلم چهره های سرشناس ...
 
روزنامه ایران
1399/11/20 - 16:42

نگاهی به چرایی استقبال مخاطبان از آثار سیاستمداران مشهور
⭕️کتاب هایی سوار بر موج تبلیغات
🔹در میان فهرست آثار پرفروش، کتاب هایی که به قلم چهره های سرشناس سیاسی روانه بازار می شوند، اغلب حضوری پررنگ دارند. این استقبال تنها خاص کشور خودمان نیست و نگاهی به فهرست نشریاتی همچون نیویورک تایمز، گاردین یا حتی سایت های فروش نظیر آمازون گواهی بر این مسأله در سایر نقاط جهان است. از خاطرات «جان بولتون» و تحلیل های سیاسی- اجتماعی «کامالا هریس» گرفته تا نوشته «جان کری» و به تازگی هم نوشته دیگری از «باراک اوباما» که در آن به وقایع هشت سال ریاست جمهوری خود پرداخته است.
🔹 طی گفت و گویی که پیش تر با فریدون مجلسی، مترجم و کارشناس مسائل سیاسی داشته ایم؛ او پرفروش بودن آثار نویسندگان مذکور را برآمده از ارتباط آنان با وقایع دهه های اخیر کشورمان می داند. مجلسی تأکید دارد که خودش هم کتاب بولتون را خوانده چرا که از تصمیم گیری های سیاستمداران امریکایی علیه کشورمان نگران است و می خواهد بداند در ذهن آنان چه می گذرد؛ شبیه عاملی که به گفته او دیگر خوانندگان را به سوی این کتاب ها می کشاند.
🔹 اســـــــــدالله امرایی نویسنده و مترجم معتقد است بخشی از اقبالی که به این آثار نشان داده می شود، برخاسته از مانور رسانه های جهان است. او به «ایران» می گوید: «استقبال از این آثار تنها خاص ایران نیست، در همه جهان مردم برای خواندن این کتاب ها اشتیاق دارند، البته نکته ای که نباید فراموش کرد نقش رسانه ها در جریان سازی برای جلب توجه همگانی است.»
🔹محمدعلی جعفریه، مدیر نشر ثالث در پاسخ به چرایی استقبال مردم از این قبیل کتاب ها در مقایسه با دیگر آثار منتشر شده به «ایران» می گوید: «کنجکاوی مهم ترین دلیلی است که مخاطبان را به سوی این قبیل کتاب ها می کشاند. به گمانم عموم مردم را نتوان مشتاق مطالعه این کتاب ها دانست؛ بیشتر آنهایی خریدار کتاب هایی از این دست اند که تا اندازه ای پیگیر خبرهای حوزه سیاسی هستند.»
مسعود میرزایی، مترجم کتاب «اتاق بیضی؛ اتاقی که در آنجا اتفاق افتاد»:
🔹در چرایی توجه مخاطبان به آثاری که به قلم چهره های سرشناس سیاسی امریکایی روانه کتابفروشی ها می شود قبل از هر چیز می توان به شکل گیری مانورهای رسانه ای اشاره کرد؛ به عنوان نمونه وقتی قرار شد کتاب خاطرات جان بولتون «اتاق بیضی؛ اتاقی که در آنجا اتفاق افتاد» منتشر شود، موج رسانه ای بزرگی در بین خود امریکاییان به راه افتاد؛ برخی موافق وعده ای از جمله شخص ترامپ هم مخالف آن بودند.
🔹اغلب این کتاب ها از سوی افرادی نوشته و منتشرمی شوند که سابقه فعالیت در مشاغلی را داشته اند که وجوه امنیتی یا به نوعی محرمانه دارند. ازهمین بابت خاطرات و نوشته های افرادی که در زمره صاحبان قدرت هستند برای مخاطبان جذابیت بسیاری دارد، آنان به این امید سراغ کتاب های مذکور می روند تا بلکه از پشت پرده برخی تصمیمات و اتفاقات سیاسی باخبر شوند و این مسأله ای است که در تمام جهان صادق است
🔸
👉

این پست به صورت خودکار از شبکه های اجتماعی اخذ شده و بدون تغییر نمایش داده می شود. در صورت نیاز به حذف، لطفا در بخش ارتباط با ما اطلاع دهید تا در اسرع وقت اقدام نماییم. با تشکر
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.