مخبر - 1398/07/19 - مجله هنرى ژوان : اگر نمی توانید بخوابید، چه کار کنید؟ ذهن تان را از افکار منفی رها کنید به همین سادگی! دانشمندان می گویند دور کردن افکار منفی، مثلا «خیلی دیر شده!»، «ا...
 
مجله هنرى ژوان
1398/07/19 - 22:44


اگر نمی توانید بخوابید، چه کار کنید؟🙄🤓
_ذهن تان را از افکار منفی رها کنید
به همین سادگی! دانشمندان می گویند دور کردن افکار منفی، مثلا «خیلی دیر شده!»، «امشب دیرتر از همیشه شده!»، «فردا در محل کارم خواب آلود خواهم بود»، ...، باعث می شود راحت تر به خواب بروید.
_سر تا پای تان را شُل کنید
روی تمام عضلات تان تمرکز کنید، از انگشتان پای تان شروع کنید و به خودتان بگویید: «پاهایم شُل و خواب آلود شده اند!»، «پای راستم کم کم در حال به خواب رفتن است!»، «دست هایم خوابیده اند!» و تمام بدن تان را به این ترتیب بخوابانید.
_بدن تان را بکشید
پاهای تان را به دیوار فشار دهید تا سیستم عصبی مرکزی تان آرام شود، یا سعی کنید وضعیت جنینی را به خود بگیرید تا بدن تان آرام شود. چند حرکت ساده و ملایم با پاهای تان انجام دهید و کمرتان را بکشید تا از تنش رها شوید.
_تمرین 4-7-8 را امتحان کنید
تمرکز کردن روی تنفس تان، ضربان قلب و فشار خون تان را پایین می آورد، در نتیجه زمینه ی خواب فراهم می شود. تکنیک 4-7-8 بدین صورت است:
در عرض چهار ثانیه دم بگیرید.
تنفس تان را هفت ثانیه نگه دارید.
در عرض هشت ثانیه بازدم انجام دهید.
تکرار کنید!
_روی یک موضوع تمرکز کنید
شنیده اید که می گویند اگر خواب تان نمی برد گوسفند بشمارید؟ تمرکز کردن روی یک موضوع خاص می تواند تنها چیزی باشد که برای به خواب رفتن نیاز دارید
_تظاهر کنید خسته اید
مغزتان را گول بزنید و وانمود کنید خسته اید. وقتی معمولا خسته می شوید چه احساسی دارید؛ سعی کنید همان احساسات را یادآوری کنید، مثلا افتادن پلک ها، تمایل به بودن در فضایی کم نور یا دراز کشیدن و ولو شدن روی تخت. با این روش پیش از اینکه بفهمید خواب تان خواهد برد.
_دمای محیط را مناسب خواب کنید
_مطالعه کنید
چراغ مطالعه را روشن کنید، نور در حدی لازم است که بتوانید راحت مطالعه کنید و نه بیشتر
_موسیقی آرامبخش گوش دهید
_وایت نویز پخش کنید
گاهی سکوت آزاردهنده می شود و حتی اجازه نمی دهد بخوابید. پس می توانید از اپلیکیشن وایت نویز استفاده کنید
_از اپلیکیشن مدیتیشن استفاده کنید
یک اپلیکیشن مدیتیشن روی گوشی تان نصب کنید. مدیتیشن، افکارتان را آرام می کند و آماده ی خواب می شوید.
_بنویسید
اگر افکار در ذهن تان جولان می دهند هر چه در فکر دارید روی کاغذ بیاورید.
_به چیزی که بیدار نگه تان داشته اهمیت دهید
اگر دیدید چیزی واقعا در ذهن تان می چرخد و اجازه نمی دهد مغزتان آرام بگیرد، وانمود نکنید وجود ندارد و انکارش نکنید. چیزی که فکرتان را درگیر کرده ممکن است جواب دادن به یک ایمیل باشد، نوشتن چند ایده برای کاری که در پیش دارید یا حتی بیرون بردن زباله. باید به آن اهمیت داده و انجامش دهید تا مغزتان آرام بگیرد
_کاری را که کمتر به آن علاقه دارید انجام دهید
بیشتر از 20 دقیقه در رختخواب نمانید، چون بیفایده است و عذاب تان می دهد. درعوض به کاری مشغول شوید که خواب، برای شما از آن خوشایندتر باشد. مطمئنا مغزتان ترجیح خواهد داد بخوابید تا اینکه جزوه تئوری ادبیات دانشگاه چند سال پیش تان را بخوانید.
_یک چیز گرم بنوشید
یک لیوان شیر و عسل گرم برای خودتان درست کنید یا می توانید یک فنجان چای بدون کافئین بنوشید تا بدن تان برای استراحت گرم شود.
_پاهای تان را از پتو بیرون بگذارید
تحقیقات علمی نشان می دهد بیرون نگه داشتن پا ها از پتو باعث می شود زودتر به خواب بروید.
_چشم های تان را بپوشانید
اگر چشم بند ندارید، یک پارچه تمیز و نرم بردارید و آن را به آب گرم آغشته کنید و بچلانید یا اینکه در مایکروویو آن را گرم کنید و سپس روی چشم های تان بگذارید
منبع: themuse
برترینها_مترجم:هدی بانکی

این پست به صورت خودکار از شبکه های اجتماعی اخذ شده و بدون تغییر نمایش داده می شود. در صورت نیاز به حذف، لطفا در بخش ارتباط با ما اطلاع دهید تا در اسرع وقت اقدام نماییم. با تشکر
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.