مخبر - 1398/07/03 - آجیل بخورید تا کمتر چاق شوید

آجیل بخورید تا کمتر چاق شوید
دانشمندان طی بررسی های انجام شده روی جمعیتی از افراد، اعلام کردند که خوردن آجیل ممکن است به جلوگیری از افزایش وزن در بزرگسالی کمک کند.
آجیل بخورید تا کمتر چاق شوید

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، طبق شواهد به دست آمده اخیر، آجیل با وجود داشتن کالری بسیار غنی، می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند.

آجیل فواید متنوعی برای سلامتی دارد و مطالعات اخیر باعث کشف بیشتر آن ها شده است. جلوگیری از بیماری های قلبی تا بهبود عملکرد جنسی مردان، اثرات محافظت کننده آجیل هستند. به عنوان مثال، مصرف روزانه آجیل ممکن است خطر سایر بیماری ها مانند دیابت، سرطان و خطر مرگ و میر را با هر علتی کاهش دهد اما بین مصرف روزانه آجیل و افزایش وزن چه ارتباطی وجود دارد؟

دو مطالعه که سال گذشته در این رابطه منتشر شده، نشان داد که یک وعده غذایی شامل مصرف روزانه آجیل، ممکن است جلوی اضافه وزنی را که در بزرگسالی اتفاق می افتد، بگیرد.

اکنون نتایج تحقیقات جدید که در مجله «BMJ Nutrition Prevention & Health» آمده، این یافته ها را تقویت می کند.

«Xiaoran Liu» پژوهشگر گروه تغذیه در دانشگاه هاروارد و همکارانش تصمیم گرفتند تا تأثیر خوردن آجیل بیشتر بر کنترل وزن را بررسی کنند.

مطالعه مصرف آجیل در یک نمونه بزرگ

Liu و همکارانش داده های مربوط به وزن، رژیم و الگوهای ورزشی را در سه گروه از افراد زیر مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند:

27521 مرد که بین سال های 1986 و 2010 در مطالعه پیگیری حرفه ای سلامت ثبت نام کرده بودند.
61.680 زن که بین سال های 1986 و 2010 در مطالعه سلامت پرستاران شرکت کرده بودند.
55،684 زن، که نسبت به گروه دوم جوانتر بودند و بین سال های 1991 تا 2011 در مطالعه بهداشت پرستاران II شرکت کرده بودند.
شرکت کنندگان در شروع مطالعه عاری از هرگونه بیماری مزمن بودند. آنها هر 4 سال یکبار به سؤالاتی در مورد وزن و مصرف آجیل خود پاسخ می دادند.

از شرکت کنندگان در مورد نحوه مصرف وعده 28 گرمی آجیل سوال شد و هر دو سال یک بار الگوهای ورزش شرکت کنندگان را از طریق پرسشنامه ارزیابی کردند. آن ها ورزش را با استفاده از شاخص سوخت و ساز ارزیابی کردند که نشان می دهد چه مقدار کالری در هر ساعت فعالیت بدنی سوزانده شده است.

آجیل وزن را کاهش می دهد

تجزیه و تحلیل نشان داد که افزایش مصرف روزانه آجیل به میزان نصف وعده با خطر کمتر افزایش 2کیلوگرم یا بیشتر طی یک دوره 4 ساله در ارتباط است. همچنین، همین افزایش نیم وعده ای در مصرف آجیل با خطر چاقی 15 درصد کمتر همراه بود.

به طور خاص، جایگزین کردن گوشت فرآوری شده، دانه های تصفیه شده یا دسرهایی که نصف وعده آجیل دارند با کاهش بین 0.41 تا 0.70 کیلوگرم در هر دوره 4 ساله مشخص، مرتبط بود.

علاوه بر این، انتقال از عدم مصرف آجیل به مصرف حداقل نیمی از وعده در روز با جلوگیری از 0.74 کیلوگرم افزایش وزن و کاهش خطرات کلی افزایش وزن متوسط و چاقی مرتبط است.

سرانجام، افزایش مداوم میزان مصرف آجیل فرد به میزان نیم وعده روزانه با 23درصد خطر کاهش 5 کیلوگرمی یا بیشتر و خطر کمتر چاقی در مدت زمان مشابه در ارتباط بود. اگرچه محققان میزان مصرف کره بادام زمینی را نیز مورد بررسی قرار دادند، اما هیچ تأثیر مثبتی از این مصرف مشاهده نکردند.

چگونه ممکن است آجیل باعث افزایش وزن در بزرگسالی شود

اگرچه این یک مطالعه مشاهدهای است و محققان نمی توانند علیت آن را اثبات کنند؛ اما به بعضی از سازوکارهای بالقوه اشاره دارد.

یک توضیح احتمالی این است که جویدن آجیل تلاش زیادی را لازم دارد و باعث می شود افراد کمتر میل به خوردن چیز دیگری داشته باشند. همچنین آجیل سرشار از فیبر است که می تواند احساس سیری را افزایش داده و تخلیه معده را به تاخیر بیاندازد، بنابراین گرسنگی را سرکوب و باعث می شود فرد احساس سیری طولانی تری کند.

علاوه بر این، فیبر آجیل به چربی های موجود در روده بهتر چسبیده و باعث دفع کالری بیشتر می شود. آجیل ها دارای چربی های اشباع نشده زیاد هستند که طبق برخی مطالعات، اکسیداسیون چربی ها و گرمازدایی را افزایش می دهد و به تبدیل سریع کالری ها به انرژی با سرعت بیشتری صورت می گیرید.

Liu و همکارانش اعلام کردند که افزایش مصرف آجیل با دوره کمتر افزایش وزن همراه است. بنابراین ترکیب آجیل به عنوان بخشی از یک الگوی رژیم غذایی سالم با جایگزین کردن غذاهای کمتر سالم ممکن است به کاهش تدریجی افزایش وزن رایج در بزرگسالی کمک کرده و به نفع پیشگیری از چاقی باشد.

انتهای پیام/

178 / 159
منبع خبر : ایسکانیوز

محتوای این خبر به صورت خودکار از «ایسکانیوز» دریافت شده و «مخبرنیوز» بدون هیچ دخل و تصرفی آنرا باز نشر داده است. اگر به هر دلیلی احساس می کنید محتوای منتشر شده مطلوب نیست، خواهشمند است با استفاده از این لینک ما را مطلع نمایید تا بدون درنگ آنرا حذف نماییم.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه مخبرنیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
کلیدواژه های این خبر
فناوری   میزان مصرف   کالری   سوخت و ساز   فیبر   دیابت   وعده غذایی   پرستاران   تغذیه   فعالیت بدنی   مرگ و میر   جویدن   گوشت فرآوری شده   کره بادام زمینی   چاقی   مصرف روزانه   گروه دوم   مصرف آجیل   کنترل وزن   گرمی   محققان   بیماری های قلبی   افزایش وزن   دانشمندان   دانشگاه هاروارد  
اخبار مرتبط
آب کردن چربی شکم و پهلو با چند راه ساده
پارسینه
مصرف خشکبار برای مقابله با چاقی مفید است
مردم نیوز
پرضررترین صبحانه ها؛ این مواد غذایی را ناشتا نخورید
نامه نیوز
به جای شکلات خوردن پیاده روی کنید!
خرداد نیوز
علت افزایش سرطان ها بخاطر کاهش مصرف روزانه ادویه های معمولی است
نامه نیوز
مصرف شیر از بیماری های مزمن پیشگیری می کند
سلامت نیوز
موادغذایی که از سیگار خطرناک ترند!
ناطقان نیوز
دیابت نوع دو، کوتاه قدها را بیشتر تهدید می کند
ساعت 24
مواد غذایی خطرناک تر از سیگار!
آریا
مواد غذایی که از سیگار خطرناک ترند!
روز پلاس
غذاهایی که از سیگار خطرناک ترند!
ساعت 24
غذا هایی که از سیگار خطرناک ترند!
برترین ها
سه روز بعد از خوردن این غذا مغزتان آسیب می بیند
آفتاب
راه های پیشگیری از چاقی
مشرق نیوز
قرص مخمر آبجو؛ موارد مصرف، عوارض و تاثیر آن در چاقی
ستاره
هشدار نسبت به مصرف نوشابه در ایران/ 90 عارضه جانبی نوشابه های رژیمی
نواندیش
هشدار نسبت به مصرف نوشابه در ایران
شیعه نیوز
ایرانیان 4 برابر متوسط جهانی نوشابه مصرف می کنند
میزان
ایرانی ها 4 برابر متوسط جهانی نوشابه می خورند
خبر داغ
ایرانیان 4 برابر متوسط جهانی نوشابه مصرف می کنند/ نوشابه های رژیمی 90 عارضه جانبی دارند
سادس نیوز
به چه علت بعضی ها همیشه احساس گرسنگی می کنند؟
شفا آنلاین
چرا بعضی ها همیشه احساس گرسنگی می کنند؟
ساعت 24
عوامل بروز اضافه وزن را بدانید
الف
عواملی که باعث بروز اضافه وزن می شوند!
فرتاک نیوز
عوامل بروز اضافه وزن چیست؟
ایسنا
3549 بیمار فشارخونی و دیابتی در باشت شناسایی شدند
ایرنا
چربی سوزی با مواد غذایی
الف
با این ده خوراکی ساده و در دسترس خوش اندام شوید
کارگر آنلاین
10 ماده غذایی که به چربی سوزی در بدن کمک می کنند
آفتاب
رژیم غذایی سالم برای دستیابی به جهانی بدون گرسنگی
شیعه نیوز
تمام واقعیت ها درباره چربی «احشایی»
سلامت نیوز
چربی های شکمی نشانه چه بیماری می تواند باشد؟
پارسینه
ارتباط امگا 3 با بیماری های قلبی
ایسکانیوز
خواص فوق العاده عصاره مالت که نمی دانستید
فرارو
مصرف کم میوه و سبزی باعث چاقی می شود!
فرتاک نیوز
لبنیات مصرف کنیم یا نه؟
سایت جماران
بالاخره لبنیات مصرف کنیم یا نه؟
پارسینه
چه بخوریم که قلب مان سالم بماند؟
تیتر یک
دلایلی که ثابت می کند لبنیات برای بدن مفید است
سلامت نیوز
فقط آقایان بخوانند: روش هایی برای کاهش وزن بعد از 50 سالگی
سیمرغ
اخبار مرتبط
bltپارسینه : آب کردن چربی شکم و پهلو با چند راه ساده
bltمردم نیوز : مصرف خشکبار برای مقابله با چاقی مفید است
bltنامه نیوز : پرضررترین صبحانه ها؛ این مواد غذایی را ناشتا نخورید
bltخرداد نیوز : به جای شکلات خوردن پیاده روی کنید!
bltنامه نیوز : علت افزایش سرطان ها بخاطر کاهش مصرف روزانه ادویه های معمولی است
bltسلامت نیوز : مصرف شیر از بیماری های مزمن پیشگیری می کند
bltناطقان نیوز : موادغذایی که از سیگار خطرناک ترند!
bltساعت 24 : دیابت نوع دو، کوتاه قدها را بیشتر تهدید می کند
bltآریا : مواد غذایی خطرناک تر از سیگار!
bltروز پلاس : مواد غذایی که از سیگار خطرناک ترند!
bltساعت 24 : غذاهایی که از سیگار خطرناک ترند!
bltبرترین ها : غذا هایی که از سیگار خطرناک ترند!
bltآفتاب : سه روز بعد از خوردن این غذا مغزتان آسیب می بیند
bltمشرق نیوز : راه های پیشگیری از چاقی
bltستاره : قرص مخمر آبجو؛ موارد مصرف، عوارض و تاثیر آن در چاقی
bltنواندیش : هشدار نسبت به مصرف نوشابه در ایران/ 90 عارضه جانبی نوشابه های رژیمی
bltشیعه نیوز : هشدار نسبت به مصرف نوشابه در ایران
bltمیزان : ایرانیان 4 برابر متوسط جهانی نوشابه مصرف می کنند
bltخبر داغ : ایرانی ها 4 برابر متوسط جهانی نوشابه می خورند
bltسادس نیوز : ایرانیان 4 برابر متوسط جهانی نوشابه مصرف می کنند/ نوشابه های رژیمی 90 عارضه جانبی دارند
bltشفا آنلاین : به چه علت بعضی ها همیشه احساس گرسنگی می کنند؟
bltساعت 24 : چرا بعضی ها همیشه احساس گرسنگی می کنند؟
bltالف : عوامل بروز اضافه وزن را بدانید
bltفرتاک نیوز : عواملی که باعث بروز اضافه وزن می شوند!
bltایسنا : عوامل بروز اضافه وزن چیست؟
bltایرنا : 3549 بیمار فشارخونی و دیابتی در باشت شناسایی شدند
bltالف : چربی سوزی با مواد غذایی
bltکارگر آنلاین : با این ده خوراکی ساده و در دسترس خوش اندام شوید
bltآفتاب : 10 ماده غذایی که به چربی سوزی در بدن کمک می کنند
bltشیعه نیوز : رژیم غذایی سالم برای دستیابی به جهانی بدون گرسنگی
bltسلامت نیوز : تمام واقعیت ها درباره چربی «احشایی»
bltپارسینه : چربی های شکمی نشانه چه بیماری می تواند باشد؟
bltایسکانیوز : ارتباط امگا 3 با بیماری های قلبی
bltفرارو : خواص فوق العاده عصاره مالت که نمی دانستید
bltفرتاک نیوز : مصرف کم میوه و سبزی باعث چاقی می شود!
bltسایت جماران : لبنیات مصرف کنیم یا نه؟
bltپارسینه : بالاخره لبنیات مصرف کنیم یا نه؟
bltتیتر یک : چه بخوریم که قلب مان سالم بماند؟
bltسلامت نیوز : دلایلی که ثابت می کند لبنیات برای بدن مفید است
bltسیمرغ : فقط آقایان بخوانند: روش هایی برای کاهش وزن بعد از 50 سالگی
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.