مخبر - 1398/07/02 - لاغری بعد از زایمان، راه و روش خودش را دارد

لاغری بعد از زایمان، راه و روش خودش را دارد
شما با موفقیت زایمان و دوران بارداری را پشت سر گذرانده اید و نوزاد خود را به دنیا آوردید.
لاغری بعد از زایمان، راه و روش خودش را دارد

شما با موفقیت زایمان و دوران بارداری را پشت سر گذرانده اید و نوزاد خود را به دنیا آوردید. در حالی که شما از این اتفاق شیرین لذت می برید، ممکن است بعد از زایمان دائما به این مسئله هم فکر کنید که چگونه وزن خود را به حالت اول برگردانید. مخصوصا اگر زایمان سزارین داشته باشید لاغر شدن برایتان سخت تر است، زیرا طول می کشد تا زخم ها و جراحت ناشی از آن خوب شود.
مهم تر از همه شما تا هفته ها باید مراقب حرکات خودتان باشید. قبل اینکه امید خودتان را از دست بدهید، ما در این مقاله برای شما راه های ساده و آسانی برای وزن کم کردن بعد سزارین را نشان می دهیم.
4 راه برای لاغر شدن بعد از زایمان سزارین
ماهیچه های عرضی شکم، برخی از نواحی مهم بدن پس از زایمان سزارین هستند که نیاز به ورزش و حرکت دارند. این عضلات ستون فقرات، عضلات کف لگن، ماهیچه های شکم و پشت را احاطه کرده اند.
با این مراحل ساده برای کاهش وزن بعد از زایمان سزارین، شما می توانید به وزن قبلی خود باز گردید.
1,شیردهی
همه ی ما می دانیم که شیردهی بهترین روش برای تأمین مواد مغذی نوزاد تازه متولد شده شما است. با این حال، خیلی از مادر ها نمی دانند که شیر دهی هم بر روی کاهش وزن تاثیرگذار است. شیر دهی می تواند هر روز حدود 300 تا 500 کالری بسوزاند. این می تواند یک روش ایده آل برای از دست دادن وزن اضافی دور شکم باشد.
2,حساب روزانه کالری ها
شیر دهی باعث می شود که کلی کالری بسوزانید اما هم زمان ممکن است حس کنید که خیلی گرسنه می شوید. بهترین راه برای لذت بردن از غذا و مراقب وزن خود بودن این است که میزان مصرف کالری روزانه ی خود را کنترل کنید.
میان وعده های سالم تری را انتخاب کنید. چیز هایی مانند ماست، میوه، آجیل، تخم کتان، سالاد و گوشت بدون چربی به شما کمک می کند تا گرسنگی خودتان را برطرف کنید و هم مراقب وزنتان باشید. به خاطر داشته باشید که اجازه ندهید که کالری شما کمتر از 1200 باشد، زیرا اگر کمتر از این مقدار باشد می تواند سوخت و ساز بدن شما را کاهش دهد و در هدف شما که همان از دست دادن وزن است اثر منفی بگذارد.
3,استفاده از شکم بند های بعد زایمان
پزشکان معمولا برای محافظت از زخم و جراحت های پس از زایمان ممکن است به شما توصیه کنند که از کمربند های شکمی یا شکم بند استفاده کنید. این کمربند ها به غیر از محافظت از زخم و جراحت ها مزایای دیگری نیز دارند. با این کار شما هم می توانید از ماهیچه های شکمتان محافظت کنید و از شل شدن آن جلوگیری کنید و هم از تجمع چربی های اضافه در اطراف شکم تان جلوگیری کنید. شما می توانید از این کمربند در هر زمان استفاده کنید به جز هنگام غذا خوردن، خوابیدن یا استفاده از توالت.
4,نوشیدن مقدار زیادی آب
نوشیدن روزانه 8-10 لیوان آب نه تنها می تواند میزان آب بدنتان را زیاد کند، بلکه در شیر دهی بهتر به شما کمک می کند. همچنین مصرف آب می تواند چربی های اضافی بدن را کمتر کند.
4 راه حل خانگی برای لاغر شدن بعد از زایمان
1,ماساژ های چربی سوز
اگر شما به اندازه ای خوب نشده اید که بتوانید حرکت کنید یا انرژی لازم برای ورزش کردن را ندارید، می توانید از این ماساژ ها استفاده کنید. این ماساژ ها باعث قوی شدن ماهیچه ها و استخوان ها می شوند، و همچنین در کاهش وزن بسیار تاثیرگذار هستند. این ماساژ ها همچنین می توانند به شما در بهبود قدرت بدنی برای تمرین در زمان بعدی کمک کنند.
2,پیاده روی
راه رفتن، مخصوصا راه رفتن سریع باعث تند شدن روند بهبودی شما می شود و همچنین از لخته شدن خون جلوگیری می کند. پیاده روی در زمان بهبودی آن قدر هم شما را خسته نمی کند، اما تمرین خوبی برای ماهیچه های قلب تان است.
3,یوگا
شما می توانید ورزش یوگا را 6 یا 8 هفته پس از زایمان سزارین شروع کنید. اما قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید و به دنبال ایده های خوب باشید. اگر یوگا همراه با یک رژیم غذایی مناسب دنبال شود، نه تنها در کاهش وزن موثر است، بلکه باعث تقویت قدرت و انعطاف پذیری عضلات نیز می شود.
4,ورزش کردن
پس از اینکه زخم های شما بهتر شد می توانید چند ورزش ساده را شروع کنید. فقط به خودتان فشار نیاورید ( تمرین سخت نداشته باشید ). بهترین راه این است که کم کم و آهسته شروع کنید و با گذشت زمان میزان تمرینات خودتان را تغییر دهید.
ورزش هایی که می توانید امتحان کنید این موارد هستند
تمرین تیلت لگن
این موضوع خیلی مهم است که روی قوی شدن ماهیچه های لگن و شکم خود کار کنید تا بتوانید دوباره انرژی خودتان را بدست آورید. تیلت لگن بهترین تمرین برای این کار است. دراز بکشید، عضلات شکم خود را منقبض کنید و لگن خودتان را به سمت بالا حرکت دهید. این تمرین را می توانید نشسته، خوابیده یا ایستاده انجام دهید.
تمرین پلانک
بدن خودتان را روی دو آرنج خود قرار دهید به صورتی که قسمت شکم، لگن و سینه از زمین بالا بماند. بدن خود را صاف نگه دارید و ماهیچه های باسن تان را منقبض کنید. به مدت 30 ثانیه در همین حالت بمانید و به تدریج زمان قرار گرفتن در این حالت را افزایش دهید.
حرکت کبری
روی شکم خود دراز بکشید و کف دست خود را در کنار شانه های خود قرار دهید. به آرامی سر خود را به سمت بالا بکشید تا آرنج ها به دنده ها بچسبند و سپس شکم خود را به سمت داخل بکشید.
حرکت پل باسن
با پاهایتان بر روی زمین روی پشت خود دراز بکشید. پاهای شما باید هم راستای باسن شما قرار گیرد. به آرامی شکم، لگن و عضلات پشت خودتان را به سمت بالا ببرید و شانه های تان روی زمین قرار داشته باشد. با این کار بدون فشار آوردن به زخم و جراحت شما، ماهیچه های اصلی شما درگیر می شوند.
فعالیت های آبی
شنا و ایروبیک آب می تواند به شما در از دست دادن کالری ها بدون فشار بیش از حد به عضلات کمک کند.
تنفس شکمی
این تمرین با اینکه خیلی آسان است اما به فرآیند تناسب اندام شما خیلی کمک می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی کمر دراز بکشید و دستتان را روی شکمتان قرار دهید. سپس یک دم عمیق بگیرید ( با بینی ) طوری که شکم تان حالت پر پیدا کند. سپس بازدم کنید ( با دهان ) و ماهیچه های شکم را آزاد کنید. هر دفعه به مدت 5 ثانیه نفس بکشید و آن را حبس کنید و سپس نفس تان را آزاد کنید، این کار را 3 بار در روز انجام دهید. این ورزش هم باعث آرامش شما می شود و هم به کاهش وزن تان کمک می کند.
حتما قبل از انجام تمرینات سخت با پزشک خود مشورت کنید تا از بروز صدمه یا مشکلات جلوگیری کنید. از نشستن و برخاستن و حرکت های سریع بدون رضایت پزشک خودداری کنید، زیرا این تمرینات ممکن است باعث جدا شدن عضلات شکمی شوند. یک رژیم غذایی مناسب، و تمرین های آسان و شیوه های ساده مانند نوشیدن آب می تواند به شما کمک کند تا به راحتی به وزن قبل از بارداری خود برگردید.

منبع: سرسره همین حالا عضو ویژه تلگرام نی نی بان شوید دانلود اپلیکیشن اندروید و ios نی نی بان (رایگان)
منبع خبر : نی نی بان

محتوای این خبر به صورت خودکار از سایتهای مورد تایید ج.ا دریافت شده و بدون هیچ دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا از این لینک استفاده نمایید تا در اسرع وقت اقدام شود.
کلیدواژه های این خبر
میزان مصرف   انرژی   کالری   مواد مغذی   ورزش کردن   لاغر شدن   لخته شدن خون   لیوان آب   نوشیدن   کمربند   تجمع چربی   کاهش وزن   غذا خوردن   توالت   گرسنه   ستون فقرات   چربی   خستگی آدرنال   شیردهی   میان وعده   کاهش وزن بعد از زایمان   مقاله   قدرت بدنی   تخم کتان   تمرین   دوران بارداری   پیاده روی   ماساژ   سوخت و ساز بدن  
اخبار مرتبط
آب کردن چربی شکم و پهلو با چند راه ساده
مثلث
خواص شگفت انگیز بامیه + تاثیر آن بر سلامتی انسان
شمانیوز
میوه ای که وزنتان را به سرعت کم می کند
برنا نیوز
مصرف موز موجب کاهش وزن می شود
شیعه نیوز
برای کاهش وزن صبحانه موز بخورید
شمانیوز
مصرف موز در وعده صبحانه موجب کاهش وزن می شود
مهر نیوز
گرفتگی پا در بارداری، علت و روش پیشگیری
نی نی بان
بعد از زایمان چه غذاهایی بخوریم؟
نی نی بان
راهکار ساده برای لاغری فوری و آسان
پارسینه
حتی در خواب هم می توان لاغر شد
سیمرغ
رابطه ساعت غذا خوردن با کاهش وزن
شیعه نیوز
ترفندهایی برای کاهش آثار یائسگی
شفا آنلاین
چند پیشنهاد ساده برای سوزاندن کالری
پارسینه
راههای لاغر شدن بدون رژیم
آریا
کاهش وزن با این وعده های غذایی در طول روز
پارسینه
نقش نوشیدن آب در کاهش وزن
شفا آنلاین
علت های افزایش چاقی شکمی
ناطقان نیوز
اگر بیش از حد خسته می شوید، دچار 6 اشتباه غذایی هستید
تیک نیوز
اگر بیش از حد خسته می شوید، دچار 6 اشتباه هنگام غذا خوردن هستید
برنا نیوز
اگر بیش از حد خسته هستید، دچار 6 اشتباه هنگام غذا خوردن نشوید
پارسینه
شیر دادن به نوزاد، فواید آن برای مادران
نی نی بان
علت بزرگ شدن شکم در زنان، چیست؟
نی نی بان
داروهای گیاهی مفید برای کاهش دیابت بارداری
نی نی بان
تقویت شیر مادر، راهکارهای موثر
نی نی بان
عصرانه برای نوزاد، می خواهم تپل و زیبا شود
نی نی بان
برای لاغر شدن بعد از تمرینات ورزشی این گونه غذا بخورید
پارسینه
9 راه برای اینکه در خواب لاغر شوید!
رویداد 24
علت هایی که باعث افزایش چاقی شکمی می شود
روز پلاس
علت هایی که باعث افزایش چاقی شکمی می شود؛ شکم در موقعیت آفساید!
بهداشت نیوز
وقتی شکم در آفساید است!
برنا نیوز
برای کاهش وزن، بعد از ورزش چه باید خورد؟
آفتاب
تغذیه بعد ورزش برای کسانی که می خواهند لاغر شوند
انتخاب
بهترین پیشنهاد ها برای مراقبت از پوست بعد از کاهش وزن
پارسینه
بهترین پیشنهادها برای مراقبت از پوست بعد از کاهش وزن
بهداشت نیوز
لاغری در دوران شیردهی، چهار روش سالم
نی نی بان
7 عادت خواب که می تواند به ما در کاهش وزن کمک کند
آریا
مادران در دوران شیردهی، مراقبت های لازم
نی نی بان
بلایی به نام غذای فرآوری شده
پارسینه
رژیم لاغری چربی سوز
شفا آنلاین
نکاتی برای کاهش وزن پس از ورزش
روز پلاس
اخبار مرتبط
bltمثلث : آب کردن چربی شکم و پهلو با چند راه ساده
bltشمانیوز : خواص شگفت انگیز بامیه + تاثیر آن بر سلامتی انسان
bltبرنا نیوز : میوه ای که وزنتان را به سرعت کم می کند
bltشیعه نیوز : مصرف موز موجب کاهش وزن می شود
bltشمانیوز : برای کاهش وزن صبحانه موز بخورید
bltمهر نیوز : مصرف موز در وعده صبحانه موجب کاهش وزن می شود
bltنی نی بان : گرفتگی پا در بارداری، علت و روش پیشگیری
bltنی نی بان : بعد از زایمان چه غذاهایی بخوریم؟
bltپارسینه : راهکار ساده برای لاغری فوری و آسان
bltسیمرغ : حتی در خواب هم می توان لاغر شد
bltشیعه نیوز : رابطه ساعت غذا خوردن با کاهش وزن
bltشفا آنلاین : ترفندهایی برای کاهش آثار یائسگی
bltپارسینه : چند پیشنهاد ساده برای سوزاندن کالری
bltآریا : راههای لاغر شدن بدون رژیم
bltپارسینه : کاهش وزن با این وعده های غذایی در طول روز
bltشفا آنلاین : نقش نوشیدن آب در کاهش وزن
bltناطقان نیوز : علت های افزایش چاقی شکمی
bltتیک نیوز : اگر بیش از حد خسته می شوید، دچار 6 اشتباه غذایی هستید
bltبرنا نیوز : اگر بیش از حد خسته می شوید، دچار 6 اشتباه هنگام غذا خوردن هستید
bltپارسینه : اگر بیش از حد خسته هستید، دچار 6 اشتباه هنگام غذا خوردن نشوید
bltنی نی بان : شیر دادن به نوزاد، فواید آن برای مادران
bltنی نی بان : علت بزرگ شدن شکم در زنان، چیست؟
bltنی نی بان : داروهای گیاهی مفید برای کاهش دیابت بارداری
bltنی نی بان : تقویت شیر مادر، راهکارهای موثر
bltنی نی بان : عصرانه برای نوزاد، می خواهم تپل و زیبا شود
bltپارسینه : برای لاغر شدن بعد از تمرینات ورزشی این گونه غذا بخورید
bltرویداد 24 : 9 راه برای اینکه در خواب لاغر شوید!
bltروز پلاس : علت هایی که باعث افزایش چاقی شکمی می شود
bltبهداشت نیوز : علت هایی که باعث افزایش چاقی شکمی می شود؛ شکم در موقعیت آفساید!
bltبرنا نیوز : وقتی شکم در آفساید است!
bltآفتاب : برای کاهش وزن، بعد از ورزش چه باید خورد؟
bltانتخاب : تغذیه بعد ورزش برای کسانی که می خواهند لاغر شوند
bltپارسینه : بهترین پیشنهاد ها برای مراقبت از پوست بعد از کاهش وزن
bltبهداشت نیوز : بهترین پیشنهادها برای مراقبت از پوست بعد از کاهش وزن
bltنی نی بان : لاغری در دوران شیردهی، چهار روش سالم
bltآریا : 7 عادت خواب که می تواند به ما در کاهش وزن کمک کند
bltنی نی بان : مادران در دوران شیردهی، مراقبت های لازم
bltپارسینه : بلایی به نام غذای فرآوری شده
bltشفا آنلاین : رژیم لاغری چربی سوز
bltروز پلاس : نکاتی برای کاهش وزن پس از ورزش
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.