مخبر - 1398/07/01 - تاکسیرانی سالانه چقدر بابت عوارض به شهرداری پرداخت می کند؟

تاکسیرانی سالانه چقدر بابت عوارض به شهرداری پرداخت می کند؟
خبرگزاری فارس نوشت: در شرایطی که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری هزینه های گزافی را برای تاکسی های اینترنتی در نظر گرفته است، جا دارد بپرسیم تاکسیرانی سالانه چقدر بابت عوارض به شهرداری پرداخت می کند؟
تاکسیرانی سالانه چقدر بابت عوارض به شهرداری پرداخت می کند؟

خبرگزاری فارس نوشت: در شرایطی که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری هزینه های گزافی را برای تاکسی های اینترنتی در نظر گرفته است، جا دارد بپرسیم تاکسیرانی سالانه چقدر بابت عوارض به شهرداری پرداخت می کند؟

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت وگو با دیجاتو اعلام می کند که از تاکسی های اینترنتی درخواست شده تا ابتدا 2 درصد از کرایه ای که می گیرند را به شهرداری پرداخت کنند و در طول 3 سال آینده، این رقم به 5 درصد افزایش یابد؛ عوارضی که پورسیدآقایی از آن تحت عنوان «استفاده از زیرساخت های شهری» و نه سهم خواهی یاد می کند.

در شرایطی که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری هزینه های گزافی را برای تاکسی های اینترنتی در نظر گرفته است، جا دارد بپرسیم تاکسیرانی سالانه چقدر بابت عوارض به شهرداری پرداخت می کند؟ با توجه به استفاده تاکسیرانی از زیرساخت های شهری آیا همان هزینه ای که شهرداری از تاکسی های اینترنتی طلب می کند از تاکسیرانی هم درخواست می کند یا قرار است چرتکه ها متفاوت باشد. با ما همراه باشید تا در این مطلب به این سئوالات پاسخ دهیم.

رانندگان تاکسی چقدر عوارض می دهند؟

بر اساس مصوبات شورای شهر پایتخت هزینه ی صدور پروانه تاکسیرانی معادل 360 هزار تومان است که با فرض استهلاک ده ساله، هزینه سالیانه صدور پروانه تاکسیرانی، 36 هزار تومان خواهد بود. مبلغ تمدید پروانه تاکسیرانی برای هر دو سال 65 هزار تومان است، در نتیجه هزینه تمدید پروانه تاکسیرانی برای هر سال 32 هزار و 500 تومان خواهد بود.

برقراری سیستم نظارت، صدور و یا تمدید حکم محل فعالیت سالیانه هم 75 هزار تومان هزینه دارد. در نتیجه مبلغ پرداختی هر راننده تاکسی به شهرداری 143 هزار و 500 تومان خواهد بود. اگر درآمد هر راننده تاکسی را در سال 50 میلیون تومان در نظر بگیریم، هزینه فوق معادل 0.287 درصد از درآمد سالیانه یک راننده خواهد بود.

عوارض خودروهای شخصی چقدر است؟

هزینه ثبت اطلاعات خودروهای شخصی سالیانه حداکثر 50 هزار تومان و هزینه ثبت اطلاعات راننده با خودروی شخصی حداکثر 100 هزار تومان سالیانه به تشخیص سازمان است. با در نظر گرفتن هزینه های مصوب برای ساماندهی مسافربرهای شخصی، هزینه برای هر راننده تمام وقت حداکثر 150 هزار تومان به صورت سالیانه خواهد بود.

مبالغ هنگفتی که شهرداری برای تاکسی های اینترنتی در نظر گرفته

کمیسیون دریافتی تاکسی های اینترنتی از هر سفر در شهرهای مختلف بین 15 تا 20 درصد است و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری درخواست دریافت 2 درصد از مبلغ هر سفر را دارد به این معنی که علاوه بر کمیسیون شرکت، کاربران راننده هم باید ٢ درصد از ٨٠ یا ٨٥ درصد درآمد خود را به شهرداری پرداخت کنند و این موضوع جز شراکت شهرداری در درآمد شرکت و کاربر راننده چه مفهوم دیگری می تواند داشته باشد؟ غافل از اینکه رانندگان تاکسی های اینترنتی علاوه بر کمیسیون شرکت، اکنون در حال پرداخت کلیه عوارض قانونی شهری به شهرداری هستند.

دریافت این مبلغ علاوه بر خسارتی که به رانندگان این تاکسی ها وارد می شود، حیات تاکسی های اینترنتی را که بسیاری از آن ها هنوز در مرحله استارتاپ هستند و نیازمند کمک های مسئولین برای رشد و بقا را با تهدید رو به رو می کند.

علاوه بر این همان طور که رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی، در گفت وگو با دیجیاتو می گوید: تاکسی های اینترنتی اصلا جزئی از حمل ونقل عمومی نیستند و کاملا صنفی محسوب می شوند و باید بر اساس ماده 87 قانون نظام صنفی درباره شان تصمیم گیری شود. همچنین او هم به تبعیت از پورسیدآقایی پای قانون را وسط می کشد و می گوید:طبق قانون اگر شرکتی مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کند، دیگر نباید عوارضی پرداخت کند مگر این که استثنا و در جایی تصویب شده باشد. در حالت عادی، دریافت عوارض به همراه مالیات بر ارزش افزوده ممنوع است.»

رویای شهری پاک

اگر از غیر قانونی بودن اخذ همزمان مالیات بر ارزش افزوده و عوارض بگذریم همچنان بحث بر سر مبلغ و درصدها وجود دارد. در شرایطی که تاکسیرانی سالانه مبلغ بسیار کمتری را تحت عنوان عوارض به شهرداری می پردازد باید پرسید روی چه حسابی 2 درصد از هر سفر را معاون حمل و نقل و ترافیک از تاکسی های اینترنتی درخواست کرده است. آیا هدف این است که در مسیر کسب وکارهای نو سنگ اندازی شود تا سیستم سنتی همچنان پابرجا بماند؟ آیا شهرداری این مبلغ را از تاکسی های اینترنتی می گیرد و به جیب رقیبشان اضافه می کند؟ نکته ای که در این جنجال های قانونی و رسانه ای غالبا مهجور می ماند منافع مردمی است که امید دارند شرایط بهبود یابد؛ ترافیک کم شود، هزینه ها کاهش یابد و شهر پاک تری داشته باشند.

منبع خبر : عصر ایران

کلیدواژه های این خبر
کرایه   استارت آپ   محسن پورسید آقایی   مجازی   سهم خواهی   تاکسیرانی   نظام صنفی   تاکسی   چرتکه   شهرداری   شهرداری تهران   شورای شهر   درآمد   رانندگان تاکسی   کاربران  
اخبار مرتبط
واریز 2 درصد از درآمد تاکسی های اینترنتی به حساب شهرداری
فارس
به فکر جیب خود هستید یا رفاه حال شهروندان/ تاکسی های اینترنتی 2 درصد از کرایه خود را به شهرداری می پردازند
تیتر شهر
رانندگان تاکسی همدان از اسکاد استقبال نکردند
تین نیوز
مقایسه عوارض سالانه تاکسیرانی با هزینه های درخواستی از تاکسی های اینترنتی
فارس
یارانه 400 هزار تومان شهرداری برای تعویض کاتالیست های فرسوده تاکسی ها
شورا آنلاین
نظارت شهرداری بر تاکسی های اینترنتی چگونه است؟
پدال نیوز
اختصاص یارانه به تاکسی های پایتخت
صدا و سیما
آغاز تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی ها/تخفیف 30 درصدی شهرداری به تاکسیران ها
فانوس نیوز
تهران|آغاز تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی ها/تخفیف 30 درصدی شهرداری به تاکسیران ها
تسنیم
واکنش شهرداری تهران به درخواست حذف فیلتر دوده
دنیای اقتصاد
تخفیف 30 درصدی شهرداری به تاکسی ها برای تعویض کاتالیست
خبرگزاری ایلنا
افزایش 15 درصدی ظرفیت خطوط 1 و 2 و 4 متروی تهران
مرور نیوز
واکنش شهرداری تهران به درخواست حذف فیلتر دوده / تعویض کاتالیست 3000 تاکسی
سادس نیوز
اختصاص یارانه 400 هزار تومانی شهرداری به تاکسی های پایتخت
افکار نیوز
یارانه 400 هزار تومانی شهرداری به تاکسی های پایتخت
فارس
15 درصد از تاکسی ها غیرفعال هستند
تیتر شهر
ترمزی برای تاکسی های اینترنتی
قدس آنلاین
آذری جهرمی: فرآیندها و قواعد مجوزدهی و نظارت بر تاکسی های آنلاین، کاملا بی طرفانه باشد
زومیت
کنترل خودرو و رانندگان تاکسی های اینترنتی به شهرداری محول می شود
زومیت
شهرداری تهران: پلیس دوچرخه سوار نداریم
خبر خودرو
پلیس دوچرخه سوار نداریم/ پولی شدن پارک حاشیه ای در 4 منطقه تهران بزودی
وانا نیوز
کنترل خودرو و رانندگان تاکسی های اینترنتی به شهرداری محول شد
تسنیم
عملکرد تاکسی های اینترنتی،زیرذره بین شهرداری
بهار نیوز
تاکسی های اینترنتی از ابتدای مهر تحت نظارت شهرداری
مشرق نیوز
تاکسی های اینترنتی تحت نظارت شهرداری قرار می گیرند
افکار نیوز
درخواست شهرداری برای دریافت عوارض از تاکسی های اینترنتی غیرقانونی است
عصر ایران
درخواست شهرداری مبنی بر دریافت عوارض از تاکسی های اینترنتی غیرقانونی است
فرارو
جولان تاکسی های بدون کارت در پایانه ها / دست سازمان راهداری برای نوسازی ناوگان خالی است
صدای مهندسی ایران
تشدید اختلافات شهرداری و تاکسی های اینترنتی
عصر ایران
تشدید اختلافات شهرداری با تاکسی های اینترنتی
تین نیوز
تهران 12 برابر نیویورک مسافرکش دارد
خودرونویس
شیوه های جدید جایگزین برای تعیین نرخ کرایه در تاکسی ها چیست؟
پدال نیوز
صفر تا صد اختلافات شهرداری با تاکسی های اینترنتی/ تاکسی های اینترنتی گران می شوند؟
شورا آنلاین
سازمان تاکسیرانی: تهران 12 برابر نیویورک مسافرکش دارد/ وجود 80 هزار تاکسی در پایتخت!
الف
نرخ کرایه تاکسی ها شناور می شود
شهر فردا
قنادان: تهران 12 برابر نیویورک مسافرکش دارد
ایران اکونومیست
قنادان: تهران 12 برابر نیویورک مسافرکش دارد/نرخ کرایه تاکسی ها شناور می شود
تسنیم
خواب شهرداری برای تاکسی های اینترنتی
فارس
آخرین وضعیت دستورالعمل فعالیت تاکسی های اینترنتی
پدال نیوز
پایان شهریور زمان نهایی شدن دستورالعمل تاکسی های اینترنتی
ایران اکونومیست
اخبار مرتبط
bltفارس : واریز 2 درصد از درآمد تاکسی های اینترنتی به حساب شهرداری
bltتیتر شهر : به فکر جیب خود هستید یا رفاه حال شهروندان/ تاکسی های اینترنتی 2 درصد از کرایه خود را به شهرداری می پردازند
bltتین نیوز : رانندگان تاکسی همدان از اسکاد استقبال نکردند
bltفارس : مقایسه عوارض سالانه تاکسیرانی با هزینه های درخواستی از تاکسی های اینترنتی
bltشورا آنلاین : یارانه 400 هزار تومان شهرداری برای تعویض کاتالیست های فرسوده تاکسی ها
bltپدال نیوز : نظارت شهرداری بر تاکسی های اینترنتی چگونه است؟
bltصدا و سیما : اختصاص یارانه به تاکسی های پایتخت
bltفانوس نیوز : آغاز تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی ها/تخفیف 30 درصدی شهرداری به تاکسیران ها
bltتسنیم : تهران|آغاز تعویض کاتالیست فرسوده تاکسی ها/تخفیف 30 درصدی شهرداری به تاکسیران ها
bltدنیای اقتصاد : واکنش شهرداری تهران به درخواست حذف فیلتر دوده
bltخبرگزاری ایلنا : تخفیف 30 درصدی شهرداری به تاکسی ها برای تعویض کاتالیست
bltمرور نیوز : افزایش 15 درصدی ظرفیت خطوط 1 و 2 و 4 متروی تهران
bltسادس نیوز : واکنش شهرداری تهران به درخواست حذف فیلتر دوده / تعویض کاتالیست 3000 تاکسی
bltافکار نیوز : اختصاص یارانه 400 هزار تومانی شهرداری به تاکسی های پایتخت
bltفارس : یارانه 400 هزار تومانی شهرداری به تاکسی های پایتخت
bltتیتر شهر : 15 درصد از تاکسی ها غیرفعال هستند
bltقدس آنلاین : ترمزی برای تاکسی های اینترنتی
bltزومیت : آذری جهرمی: فرآیندها و قواعد مجوزدهی و نظارت بر تاکسی های آنلاین، کاملا بی طرفانه باشد
bltزومیت : کنترل خودرو و رانندگان تاکسی های اینترنتی به شهرداری محول می شود
bltخبر خودرو : شهرداری تهران: پلیس دوچرخه سوار نداریم
bltوانا نیوز : پلیس دوچرخه سوار نداریم/ پولی شدن پارک حاشیه ای در 4 منطقه تهران بزودی
bltتسنیم : کنترل خودرو و رانندگان تاکسی های اینترنتی به شهرداری محول شد
bltبهار نیوز : عملکرد تاکسی های اینترنتی،زیرذره بین شهرداری
bltمشرق نیوز : تاکسی های اینترنتی از ابتدای مهر تحت نظارت شهرداری
bltافکار نیوز : تاکسی های اینترنتی تحت نظارت شهرداری قرار می گیرند
bltعصر ایران : درخواست شهرداری برای دریافت عوارض از تاکسی های اینترنتی غیرقانونی است
bltفرارو : درخواست شهرداری مبنی بر دریافت عوارض از تاکسی های اینترنتی غیرقانونی است
bltصدای مهندسی ایران : جولان تاکسی های بدون کارت در پایانه ها / دست سازمان راهداری برای نوسازی ناوگان خالی است
bltعصر ایران : تشدید اختلافات شهرداری و تاکسی های اینترنتی
bltتین نیوز : تشدید اختلافات شهرداری با تاکسی های اینترنتی
bltخودرونویس : تهران 12 برابر نیویورک مسافرکش دارد
bltپدال نیوز : شیوه های جدید جایگزین برای تعیین نرخ کرایه در تاکسی ها چیست؟
bltشورا آنلاین : صفر تا صد اختلافات شهرداری با تاکسی های اینترنتی/ تاکسی های اینترنتی گران می شوند؟
bltالف : سازمان تاکسیرانی: تهران 12 برابر نیویورک مسافرکش دارد/ وجود 80 هزار تاکسی در پایتخت!
bltشهر فردا : نرخ کرایه تاکسی ها شناور می شود
bltایران اکونومیست : قنادان: تهران 12 برابر نیویورک مسافرکش دارد
bltتسنیم : قنادان: تهران 12 برابر نیویورک مسافرکش دارد/نرخ کرایه تاکسی ها شناور می شود
bltفارس : خواب شهرداری برای تاکسی های اینترنتی
bltپدال نیوز : آخرین وضعیت دستورالعمل فعالیت تاکسی های اینترنتی
bltایران اکونومیست : پایان شهریور زمان نهایی شدن دستورالعمل تاکسی های اینترنتی
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.