مخبر - 1398/07/01 - خودرو هایی که می توانستند جایگزین پراید شوند

خودرو هایی که می توانستند جایگزین پراید شوند
روزنامه خراسان نوشت:البته امتناع دولت از آزادسازی قیمت خودرو در پایین ترین بخش بازار و نیز وعده های سیاسی دولت ایران به سوریه برای مشارکت در بازسازی این کشور موجب شده تا زمینه خداحافظی پراید با بازار ایران به خوبی فراهم شود و سایپا هم از این کار چندان بدش نمی آید. آن طور که شنیده می شود شرکت سایپا ...
خودرو هایی که می توانستند جایگزین پراید شوند

روزنامه خراسان نوشت:البته امتناع دولت از آزادسازی قیمت خودرو در پایین ترین بخش بازار و نیز وعده های سیاسی دولت ایران به سوریه برای مشارکت در بازسازی این کشور موجب شده تا زمینه خداحافظی پراید با بازار ایران به خوبی فراهم شود و سایپا هم از این کار چندان بدش نمی آید. آن طور که شنیده می شود شرکت سایپا قرار است فعلا دو محصول تیبا سدان و هاچ بک را با همان محدوده قیمتی به عنوان ارزان ترین خودروهای تولید داخل به بازار عرضه کند. منتها احتمالا با تمرکز بیشتر کارخانجات سایپا روی این دو محصول، شاهد افزایش تیراژ تیبا خواهیم بود. در واقع این حرکت سایپا زمینه کاهش ضرر و زیان شرکت را فراهم کرده و تیبا که هسته اولیه تولید خود را اعم از موتور و گیربکس و شاسی را از پراید می گیرد، با هزینه تولید یکسان و قیمتی بهتر، سودی بالاتر را عاید سایپا می کند. بنابراین، وداع پراید با بازار ایران که یادآور خداحافظی پیکان از خط تولید ایران خودروست، نه تنها ضرر چندانی را متوجه سایپا نمی کند که بر میزان سوددهی شرکت هم می افزاید. منتها ایراد کار جای دیگری است. در واقع متضرران اصلی این وداع، خریدارانی هستند که قدرت خرید نازلی در محدوده 25 تا 50 میلیون تومان داشته و بیش از 60 درصد کل حجم بازار خودرو را هرسال جذب می کردند. این جمعیت که سال های گذشته متقاضی 600 تا 700 هزار خودروی نو در بازار ایران بودند، حالا باید راهی بازار خودروهای کارکرده شوند و چرخه عظیم نقدینگی خود را به سمت این بخش از بازار ایران سرازیر کنند.
این در حالی است که اگر تحریم نبودیم، چهار خودروی رنو کویید، داتسون گو، تویوتا اتیوس و هیوندای ای اون می توانستند جانشینان خوبی برای پرتیراژترین خودروی تاریخ صنعت خودروسازی ایران باشند. باهم نگاهی خواهیم انداخت به مشخصات قیمتی و فنی این چهار گزینه جالب که نام های بزرگی آن ها را می سازند.
رنو کویید رنو کویید نام خودرویی بود که ابتدا سال 96 قیمت 20 و سپس 30 میلیون تومانی داشت و از سوی رنو برای تولید انبوه در ایران انتخاب شده بود. اتفاقی که هرگز رخ نداد. یکی از اصلی ترین جنبه های رقابتی کویید این بود که برخلاف پراید، پژو 206 و رانا، فضای صندلی های عقب به اندازه بوده و حتی برای افراد رعنا هم به نسبت مناسب بود! موتوری کوچک با 800سی سی حجم و 53 اسب بخار قدرت که بی لرزش کار می کند به خوبی بدنه سبک و 700 کیلوگرمی خودرو را جابه جا می کند.
البته احتمالا کویید در مانورهای سریع یا جاده های شیبدار خودرویی نه چندان دلچسب بوده و باب میل بخش بزرگی از خریداران نخواهد بود. کویید که به سیاق اغلب محصولات رنو پایداری خوبی دارد، به نسبت بهای 6 هزار دلاری در مواجهه با موانع جاده نرم بوده و شاسی خشکی ندارد. در واقع تجربیات مصرف سه سال اخیر هندی ها و برزیلی ها نشان می دهد این کلوچه اروپایی طراحی جالب و ارزش خرید مناسبی دارد. غربیلک فرمان جالب به همراه صفحه کیلومتر دیجیتال قرمزو مشکی که حال و هوای جوان پسندی دارد، به کابین کویید روح تازه ای دمیده است. این مورد در کنار صفحه چندرسانه ای و لمسی خودرو بدعت گذار سطح امکانات به روزدر این کلاس زیر اقتصادی است. صندلی ها گرچه راحت و بزرگ نیستند ولی برای 5سرنشین در یک مسیر شهری جا دارند.
در عین حال فضای بار 300 لیتری کویید بسیار فراتر از دیگر رقیبان است و به راحتی وسایل زیادی در آن جا می گیرد. جعبه داشبورد بالایی کویید به شدت بی کیفیت و شل است و قفل بی کیفیت آن بعد از تعدادی باز و بسته شدن، از کار می افتد و جعبه را بلا استفاده می کند. آینه ها از داخل قابل تنظیم نیستند و در کنار عدم استحکام آن ها، شما مدام مجبور به تنظیمشان خواهید بود. صدای موتور کویید به راحتی داخل اتاقک خودرو می آید و بعضی از اوقات دلخراش است. در کل این خودرو ازلحاظ رانندگی بسیار عالی، نرم و کم مصرف است. این خودرو در چین با نام ونوچیا ای30 با موتور برقی عرضه می شود و نسخه فیس لیفت و برقی آن هم قرار است با قیمت 11 هزار دلار به زودی در سرتاسر اروپا عرضه شود.
تویوتا اتیوس یکی از قدیمی ترین تولیدات تویوتا برای بازارهای در حال توسعه با قدرت پرداخت پایین که تکنولوژی ساخت چندان جدیدی نداشته و همه ویژگی های محصولات متداول در بازار ایران را دارد. اتیوس که در هند فروش مناسبی دارد، ابعادی نزدیک به یک پژو 206 صندوقدار داشته و کیفیت ساخت معمولی تا متوسطی دارد. اتیوس که در دو گونه سدان و هاچ بک در هندوستان تولید می شود از یک پیشرانه 1500 سی سی به قدرت 67 اسب بخار و 170 نیوتن متر گشتاور استفاده می کند. طول، عرض و ارتفاع این خودرو 26/4، 69/1 و 51/1 است و فاصله بین دو محور خودرو نیز به 55/2 متر می رسد.
ابعادی که باعث می شود اتیوس در صورت حضور در بازار ایران به رقیب مستقیم پژو 206 اس دی و رنو تندر 90 تبدیل شود. این خودرو که وزنی 1020 کیلوگرمی دارد، به یک صندوق بار بزرگ با حجم 500 لیتر، دو کیسه هوای سرنشینان جلو، سنسور پارک و رینگ و لاستیک های 15 اینچی مجهز است. البته در کنار این تویوتا اما برای بازارهایی که خریداران از قدرت بالایی در خرید برخوردار نیستند با کمک دو برند پرودوای مالزی یا دایهاتسوی ژاپن اقدام به تولید خودروهای مینی و ارزان قیمت می کند
داتسون گو سدان این محصول ژاپنی که با نام دقیقی داتسون اون-دو، نمونه سدان خودروی هاچ بک گو است، طولی حدود معادل یک تندر 90 داشته و از پژو 405 کوچک تر است. نام عجیب این خودرو از دو کلمه ژاپنی گرفته شده که در ترجمه آن، Do به معنای حرکت و تحرک، و On یک حرف اضافه است که قرار گرفتن این دو کنار هم، «اشتیاق به حرکت» را می رساند. مدل On-Do یک سدان کوچک چهار در است که از ساختار دیفرانسیل جلو و پلتفرم لادا کالینا که یک خودروی روسی با مهندسی رنو نیسان است، بهره می برد و نسبت به رانا، کمی بزرگ تر است. طول 33/4 متری در کنار فاصله بین دو محور 47/2 متر باعث شده تا می-دو به یک خودروی جادار تبدیل شود.
داتسون گو سدان در مقایسه با 405، خودرویی کم مصرف بوده ولی هزینه نگهداری مشابهی با پژو 405 دارد. این اتومبیل روسی-ژاپنی با داشتن 5صندلی، گنجایش مناسبی همانند تندر 90 داشته و بدنه جعبه مانند آن کمک کرده تا برای امور روزمره و شهری گزینه مناسبی باشد و در عین حال، به دلیل طراحی خاص فضای کابین، بتوان اشیای زیادی را جای داد. این محصول مخصوص داتسون برای بازار روسیه، از یک پیشرانه 6/1 لیتری 4 سیلندر بهره می برد که قادر به تولید 87 اسب بخار است. این قدرت از طریق یک جعبه دنده 5 سرعت دستی به چرخ ها منتقل می شود. البته آپشن جعبه دنده 4 سرعت اتوماتیک نیز برای مشتریان از سال 2016 در دسترس بوده است. قیمت نسخه های ساده و فول این داتسون بین 5/6 تا 9 هزار دلار است.
منبع خبر : ستاره نیوز

محتوای این خبر به صورت خودکار از «ستاره نیوز» دریافت شده و «مخبرنیوز» بدون هیچ دخل و تصرفی آنرا باز نشر داده است. اگر به هر دلیلی احساس می کنید محتوای منتشر شده مطلوب نیست، خواهشمند است با استفاده از این لینک ما را مطلع نمایید تا بدون درنگ آنرا حذف نماییم.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه مخبرنیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
کلیدواژه های این خبر
موتور   تویوتا   خراسان   سدان   سوریه   تیبا   قیمت خودرو   نقدینگی   پراید   خرید آنلاین   گیربکس   اسب بخار   محصولات رنو   کابین   کارخانجات   رانا   دیجیتال   گروه خودرو سازی سایپا   هزینه تولید   انبوه   خریدار خارجی   هیوندای   داشبورد   هاچ بک   سوددهی   تیراژ   امتناع   روزنامه   بازار   کالای ایرانی   بازار خودرو   صنایع خودروسازی   دولت جمهوری اسلامی ایران   خودروهای تولید داخل  
اخبار مرتبط
آشنایی به سه خودروی جانشین پراید که تحریم تولید آن را تحریم کرد
کارگر آنلاین
قیمت خودرو در بازار امروز سه شنبه دوم مهر 98 / تدوام ثبات قیمتی برخی خودرو ها
اقتصاد آنلاین ایران
با 3 خودرو جایگزین پراید آشنا شوید
ساعت 24
قیمت روز خودرو دوشنبه اول مهر؛ ایست قیمت خودروهای سایپا
فرارو
خودرو هایی که می توانستند جایگزین پراید شوند
بهار نیوز
گزینه های جذاب جانشینی پراید
ایران جیب
گزینه های جذاب جانشینی خودروی پراید را بشناسید +تصاویر
پدال نیوز
بررسی و مقایسه کیا سراتو GT در برابر مزدا 3 G25
آی تابناک
نگاهی به شرایط بازار و قیمت پژو 206 تیپ 2
تیتر شهر
قیمت روز خودرو شنبه 30 شهریور؛ توقف قیمت خودروهای سایپا در روزهای آخر شهریور
فرارو
ترمز قیمت خودرو کشیده است/ گرانی خودرو با حرکت خرگوشی و ارزانی با حرکت لاک پشتی/ جک کرمان موتور 39 میلیون تومان ارزان تر از کارخانه
تابناک
سایپا، تیبا را به کشورهای فقیرِ آفریقا صادر می کند
ساعت 24
قیمت بازار خودرو تا ماه آینده به قیمت کارخانه می رسد
صدای ایران
تداوم رکود در بازار خودرو
تین نیوز
تا دو ماه آینده فاصله قیمت کارخانه و بازار خودرو به حداقل می رسد/هشدار به خریداران خودروهای خارجی!
تیتر20
قیمت خودرو در مسیر ارزانی 26 شهریور 98 +جدول
پدال نیوز
فاصله قیمت کارخانه و بازار خودرو به حداقل می رسد
ایرنا
قیمت روز خودرو سه شنبه 26 شهریور؛ سیل کاهش قیمت محصولات سایپا
فرارو
هاچ بک یا کراس اوور؟ کدام یک محبوب تر است؟
رجانیوز
خودرو های پرطرفدار چقدر ارزان شدند؟
دنیای اقتصاد
خودروهای پرطرفدار چقدر ارزان شدند؟
ساعت 24
سیگنال های قیمت خودرو برای 4 گروه از خریداران
جام نیوز
خودرو، هفته را با کاهش چند میلیونی آغاز کرد
598
کاهش چند میلیونی قیمت خودرو در آغاز هفته
روز پلاس
خودروهای پرتیراژ چقدر ارزان شدند؟
پدال نیوز
خودرو هفته را با کاهش چند میلیونی آغاز کرد
بهار نیوز
بازار خودرو، کاهش چند میلیونی قیمت ها در اولین روز هفته
اقتصاد نیوز
خودرو هفته را با کاهش چند میلیونی قیمت ها آغاز کرد
خبرآنلاین
با محصولات جدید بازار خودرو ایران آشنا شوید + قیمت و مشخصات
اقتصاد نیوز
خودروهای جدیدی که تا آخر امسال احتمالا به بازار ایران می آیند (+عکس)
عصر ایران
معرفی خودروهای جدیدی که تا آخر امسال به بازار می آیند
ایران جیب
2 کراس اوور و 3 سدان کاملا جدید برای بازار ایران +تصاویر
پدال نیوز
آخرین قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در بازار
نصف جهان
هیوندای i10 جدید با ظاهری جذابتر و کابین بهتر رونمایی شد
تیتر شهر
آیا کاهش قیمت خودرو ادامه خواهد داشت؟
میزان
سریال ادامه دار کاهش قیمت خودرو
خودرونویس
دو مانع اصلی در رونق بازار خودرو
اقتصادگردان
شیب نزولیِ قیمت خودرو های داخلی در بازار
بهار نیوز
شیب نزولیِ قیمت خودروهای داخلی در بازار
ساعت 24
شوک جدید به بازار خودرو در راه است؟
اقتصاد آزاد
اخبار مرتبط
bltکارگر آنلاین : آشنایی به سه خودروی جانشین پراید که تحریم تولید آن را تحریم کرد
bltاقتصاد آنلاین ایران : قیمت خودرو در بازار امروز سه شنبه دوم مهر 98 / تدوام ثبات قیمتی برخی خودرو ها
bltساعت 24 : با 3 خودرو جایگزین پراید آشنا شوید
bltفرارو : قیمت روز خودرو دوشنبه اول مهر؛ ایست قیمت خودروهای سایپا
bltبهار نیوز : خودرو هایی که می توانستند جایگزین پراید شوند
bltایران جیب : گزینه های جذاب جانشینی پراید
bltپدال نیوز : گزینه های جذاب جانشینی خودروی پراید را بشناسید +تصاویر
bltآی تابناک : بررسی و مقایسه کیا سراتو GT در برابر مزدا 3 G25
bltتیتر شهر : نگاهی به شرایط بازار و قیمت پژو 206 تیپ 2
bltفرارو : قیمت روز خودرو شنبه 30 شهریور؛ توقف قیمت خودروهای سایپا در روزهای آخر شهریور
bltتابناک : ترمز قیمت خودرو کشیده است/ گرانی خودرو با حرکت خرگوشی و ارزانی با حرکت لاک پشتی/ جک کرمان موتور 39 میلیون تومان ارزان تر از کارخانه
bltساعت 24 : سایپا، تیبا را به کشورهای فقیرِ آفریقا صادر می کند
bltصدای ایران : قیمت بازار خودرو تا ماه آینده به قیمت کارخانه می رسد
bltتین نیوز : تداوم رکود در بازار خودرو
bltتیتر20 : تا دو ماه آینده فاصله قیمت کارخانه و بازار خودرو به حداقل می رسد/هشدار به خریداران خودروهای خارجی!
bltپدال نیوز : قیمت خودرو در مسیر ارزانی 26 شهریور 98 +جدول
bltایرنا : فاصله قیمت کارخانه و بازار خودرو به حداقل می رسد
bltفرارو : قیمت روز خودرو سه شنبه 26 شهریور؛ سیل کاهش قیمت محصولات سایپا
bltرجانیوز : هاچ بک یا کراس اوور؟ کدام یک محبوب تر است؟
bltدنیای اقتصاد : خودرو های پرطرفدار چقدر ارزان شدند؟
bltساعت 24 : خودروهای پرطرفدار چقدر ارزان شدند؟
bltجام نیوز : سیگنال های قیمت خودرو برای 4 گروه از خریداران
blt598 : خودرو، هفته را با کاهش چند میلیونی آغاز کرد
bltروز پلاس : کاهش چند میلیونی قیمت خودرو در آغاز هفته
bltپدال نیوز : خودروهای پرتیراژ چقدر ارزان شدند؟
bltبهار نیوز : خودرو هفته را با کاهش چند میلیونی آغاز کرد
bltاقتصاد نیوز : بازار خودرو، کاهش چند میلیونی قیمت ها در اولین روز هفته
bltخبرآنلاین : خودرو هفته را با کاهش چند میلیونی قیمت ها آغاز کرد
bltاقتصاد نیوز : با محصولات جدید بازار خودرو ایران آشنا شوید + قیمت و مشخصات
bltعصر ایران : خودروهای جدیدی که تا آخر امسال احتمالا به بازار ایران می آیند (+عکس)
bltایران جیب : معرفی خودروهای جدیدی که تا آخر امسال به بازار می آیند
bltپدال نیوز : 2 کراس اوور و 3 سدان کاملا جدید برای بازار ایران +تصاویر
bltنصف جهان : آخرین قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در بازار
bltتیتر شهر : هیوندای i10 جدید با ظاهری جذابتر و کابین بهتر رونمایی شد
bltمیزان : آیا کاهش قیمت خودرو ادامه خواهد داشت؟
bltخودرونویس : سریال ادامه دار کاهش قیمت خودرو
bltاقتصادگردان : دو مانع اصلی در رونق بازار خودرو
bltبهار نیوز : شیب نزولیِ قیمت خودرو های داخلی در بازار
bltساعت 24 : شیب نزولیِ قیمت خودروهای داخلی در بازار
bltاقتصاد آزاد : شوک جدید به بازار خودرو در راه است؟
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.