مخبر - 1398/07/01 - یکه تازی ژنرال های مجازی

یکه تازی ژنرال های مجازی
«حالا آنها که به جامعه شناسی علاقه مندند و به فضای مجازی، وقت حرف زدن درباره آن چه این روزها در شبکه های اجتماعی در ایران می گذرد، می گویند وقت بررسی جدی رفتار ایرانی ها در فضای مجازی به طور جدی از راه رسیده است.»
یکه تازی ژنرال های مجازی

آفتاب نیوز :

«همه به خط. آماده؟ حمله. شبکه های مجازی تبدیل به مقر فرماندهی شده اند؛ آنها حرف می زنند، خط می دهند، تبلیغ می کنند، پیشنهاد می دهند، محروم می کنند، تنبیه می کنند و دستور می دهند! لشکری دارند که گوش به فرمان شان است، آدم هایی که منتظر دستورات اند. از کجا چه بخرند، چه فعالیتی کنند، به کجا کمک مالی کنند، چه لوازم آرایشی و از کدام برند بخرند، بچه های شان را چطور تربیت کنند؟ رستوران و کافه کجا بروند؟ چه کنند؟ چطور زندگی کنند؟ چطور ازدواج کنند و….

شبکه های اجتماعی در ایران پر است از بلاگرهای معروف که خط زندگی مردم را تعیین و هدایت شان می کنند و در آخر از آنها می خواهند در مسیر اهداف شان حرکت کنند. بخشی از این فعالیت های مجازی، حرکت در مسیر فعالیت های انسان دوستانه، خیرخواهانه، کمک به بیماران و فعالیت های محیط زیستی است و به نظر می آید برای افزایش آگاهی و اطلاعات مردم و رشد شخصیت اجتماعی و فرهنگی شان انجام می شود اما بخشی دیگر مربوط است به فعالیت هایی به عنوان مدیران یکی از کانال ها یا صفحه های مجازی که دنبال کننده هایشان را جهت دار به سمت فعالیت های سودجویانه سوق می دهند و در این زمان است که ماجرای دیگری پیش می آید.

یکه تازی ژنرال های مجازی

مستر تیستر با 708 هزار دنبال کننده یکی از همین فرماندهان مجازی است که تعداد دنبال کننده هایش به او قدرت مجازی داده است. ماجرا از انتشار عکس های یادگاری اش با یک شتر زنده و بعد با سر بریده شده آن شتر شروع شد که ظاهرا تبدیل به یک وعده غذایی شده بود. بعد از آن یک کاریکاتوریست گیاهخوار که صفحه اینستاگرامی اش پر از طرح هایی در حمایت از حقوق حیوانات است، کاریکاتور مستر را کشید: سر بریده مستر روی بشقاب و بشقاب در دست شتر.

این آغاز ماجرایی خشن بود. با انتشار این کاریکاتور، مستر تیستر معترض شد به کاریکاتوریست که از قضا زن هم بود، پیام شخصی داد و کار به فحاشی، استفاده از الفاظ رکیک و توهین و تهدید رسید. یک روز بعد درگیری فراتر از اینها رفت و از برخورد با آن کاریکاتوریست به فعالان محیط زیست و حیوانات و در نهایت فعالان حوزه زنان کشیده شد. آنها حالا به این معترض اند که چرا مستر در برخورد با زن کاریکاتوریست از توهین های جنسیتی استفاده کرده و شنیده های مجازی نشان می دهد، عده ای در حال تنظیم شکایت از او هستند. مستر تیستر حالا معترضان را با 700 هزار دنبال کننده اش تهدید می کند، کسانی که او به آنها اگر دستور دهد، سراغ شان می آیند و صفحه شان را به اصطلاح «ریپورت» می کنند. تعدادی از دنبال کننده های او هم در چند روز گذشته، به دستورش سر تعظیم فرود آورده اند.

«تتلو» یا همان «امیرحسین مقصودلو»، خواننده پرحاشیه ایرانی، نمونه دیگری است. صفحه او که چندی پیش با چهار میلیون دنبال کننده، به دلیل فحاشی و استفاده از الفاظ رکیک علیه زنان، از سوی اینستاگرام از دسترس خارج شد و حالا در صفحه جدیدی با یک میلیون و 800 هزار دنبال کننده، فعالیت می کند، دو روز پیش، انتشار آهنگ جدید ش را مشروط به جمع شدن هفت میلیون کامنت کرد. هواداران تا روز بعد، 9میلیون کامنت برایش گذاشتند (اتفاقی که به نظر می رسد رکورد تعداد کامنت در اینستاگرام را شکسته است) اما چون در مدت تعیین شده این اتفاق نیفتاده بود، تتلو آنها را جریمه کرد و گفت که باید تعداد کامنت ها را به 13 میلیون برسانند و آنها هم پیروی کردند! مرد جوانی که برای دنبال کننده هایش شرط گذاشت که اگر به تعداد خاصی در «لایو» اینستاگرامی او شرکت کنند، با همسرش آشتی می کند، یکی دیگر از نمونه هاست.

کم نیستند بلاگرهای پرطرفداری که این روزها به ویژه در اینستاگرام یکه تازی می کنند؛ آنها ارتش شان را به بخش های مختلفی سوق می دهند، از آنها می خواهند تا در فلان صفحه از آنها حمایت کنند، لایک و نظر بدهند، محصولات معرفی شده را بخرند و در نهایت بازتاب ها را با افتخار منتشر می کنند.

حالا آنها که به جامعه شناسی علاقه مندند و به فضای مجازی، وقت حرف زدن درباره آن چه این روزها در شبکه های اجتماعی در ایران می گذرد، می گویند وقت بررسی جدی رفتار ایرانی ها در فضای مجازی به طور جدی از راه رسیده است. کسانی مانند «احمد بخارایی» جامعه شناس از مریدان و مرادان مجازی می گویند و نیروی دافعه در دنیای واقعی و جاذبه ویرانگر در دنیای مجازی. روانشناسانی مانند «امیرحسین جلالی» دنباله روی بی چون و چرای مجازی را نوعی اختلال اجتماعی – فرهنگی می دانند که به دنبال گشتن برای هویتی تازه در بین ایرانی ها ایجاد شده است و بعضی فعالان حقوق حیوانات مثل «سپهر سلیمی» در واکنش به ماجرای اخیر «مستر تیستر» می گویند غذایی که می خوریم صرفا یک انتخاب شخصی نیست و نمی توان تبلیغ برای غذا توسط بلاگرها را تنها یک تبلیغ تجاری برای سلیقه و طعمی خاص دانست. به اعتقاد تعدادی از فعالان محیط زیست و حقوق حیوانات، اثرگذاری کسانی که برای غذا یا محصولات غذایی خاصی تبلیغ می کنند و در این حوزه به تولید محتوا می پردازند فقط یک انتخاب و کنش فردی نیست.

آن چه می خورید، هستید!

سپهر سلیمی/فعال حقوق حیوانات:

آیا غذایی که می خوریم صرفا یک انتخاب شخصی است؟ آیا تبلیغ برای غذا تنها یک تبلیغ تجاری برای سلیقه و طعمی خاص است؟ آیا اثرگذاری کسانی که برای غذا یا محصولات غذایی خاصی تبلیغ می کنند و در این حوزه به تولید محتوا می پردازند، فقط یک انتخاب و کنش فردی است؟

غذاخوردن یکی از بخش های اصلی زندگی هر انسانی است. مردمان مختلف در گوشه و کنار دنیا رژیم غذایی متفاوتی دارند. عوامل بسیاری در تنوع غذایی مردمان جهان تاثیرگذار بوده است که از مهم ترین آنها می توان به موقعیت محل زندگی، فرهنگ و جهان بینی اشاره کرد. با روند جهانی شدن و از بین رفتن فاصله ها شاهد از بین رفتن محدودیت های جغرافیایی در انتخاب مواد اولیه غذا هستیم. همچنین همین روند جهانی شدن سبب آشنایی فرهنگ ها و تمدن ها با یکدیگر شده است. امروزه در بیشتر شهرهای بزرگ دنیا می توان غذای چینی، هندی را در کنار پیتزاهای ایتالیایی، فست فودهای آمریکایی و قهوه برزیلی میل کرد.

در جهان امروز محصولات تولیدشده توسط صنعت کشاورزی و دامپروری نقش اساسی در غذای انسان دارند. افزایش جمعیت، هجوم تفکرات سرمایه داری و مصرف گرایی سبب وابستگی بشر به صنعت کشاورزی و دامپروری شده است. توسعه افسارگسیخته صنعت دامپروری آن را به یکی از بزرگ ترین معضلات جهان امروز تبدیل کرده است. صنعت دامپروری متهم اصلی پاکتراشی جنگل های جهان است. متان تولیدشده توسط چهارپایان بخش قابل توجهی از گازهای گلخانه ای جهان را تشکیل می دهد. سهم آب مجازی برای تولید غذای گوشتی حدودا 10 برابر غذای گیاهی است. دامپروری صنعتی به سبب نابودی زیستگاه ها از عوامل اثرگذار در انقراض گونه های جانوری است. کودهای شیمیایی مصرف شده برای کشاورزی صنعتی باعث آلودگی شدید خاک و دریاها می شوند. محصولات تراریخته کشاورزی به کابوسی برای سلامت بشر تبدیل شده اند و ده ها و صدها مثال فاجعه بار نظیر آن چه گفته شد، حاصل آن چیزی است که مردمان زمین می خورند!

آن چه امروز می خوریم، فقط یک وعده غذا نیست. شاید بتوان گفت در آستانه دوره ای از تاریخ هستیم که انتخاب غذا بیش از هر زمانی تابع جهان بینی هر فرد است. از روی رژیم غذایی افرادی که در شرایط اقتصادی برابری اند، به راحتی می توان میزان توجه هر فرد نسبت به سلامتی، حفظ محیط زیست و مصرف گرایی را تشخیص داد. در چنین شرایطی تبلیغ برای غذا یا غذاهای خاص بیش از آن که تبلیغ یک طعم باشد، تبلیغ اندیشه ای خاص است.

پیش از این به اثرات دامپروری صنعتی اشاراتی داشتم. در سال های اخیر سازمان ملل در کنار سازمان های بزرگ محیط زیستی بارها تأکید داشته اند برای نجات زمین گوشتخواری را ترک کنید. برای نجات زمین زمزمه های لزوم اخذ مالیات از محصولات گوشتی شنیده می شود. اینک زمان آن رسیده همان طور که مک دونالد و کوکاکولا را نمادی از رژیم غذایی آمریکایی می دانیم، استفاده زیاد از محصولات گوشتی را نمادی از بی توجهی به محیط زیست و زمین بنامیم.

در چنین شرایطی تبلیغ مدام و پرتکرار برای استفاده از محصولات گوشتی را نمی توان صرفا یک انتخاب غذایی نامید بلکه نمادی است از بی توجهی به زمین. نشانه ای است از تجاوز به حقوق حیوانات و تبلیغی برای مصرف گرایی. همه ما در یک زمین زیست می کنیم، زمینی که انتخاب غذای هر کس می تواند بر آینده آن اثرگذار باشد. بنابراین انتخاب غذا و تبلیغ آن صرفا یک انتخاب شخصی است، کنشی است که بر سرنوشت همه ما اثر خواهد گذاشت.

دنباله روی بی چون و چرای مجازی نوعی اختلال اجتماعی - فرهنگی

امیرحسین جلالی ندوشن/ روانپزشک:

در این اتفاق دو موضوع نهفته است: اول این که چگونه می شود جامعه به این گونه اشخاص رومی آورد و دوم این که چطور بی فکر از آنها تبعیت می کنند. البته هر دوی اینها چه روی آوری، چه پیروی کورکورانه نشان از وجوه بیمارگونی از فرهنگ برخی افراد درجامعه ما هستند و باید مورد توجه قرار بگیرند، چون نوعی اختلال فرهنگی است. در واکاوی این مسأله چند موضوع وجود دارد؛ بعضی از این اشخاص در صفحات شان موضوعاتی را ترویج می کنند که به نوعی می تواند آرزومند دنبال کنندگان شان باشد. به عنوان مثال کسی که به رستوران ها سر می زند و در هتل های خوب اقامت می کند، افراد از او پیروی می کنند، چون آن فرد به شکل نیابتی لذت هایی را که از آن محروم است یا به آن شکل نمی تواند داشته باشد، در زندگی او می بیند. مورد بعدی که باید به آن توجه کرد این است که این اشخاص چهر ه تحریف شده ای از زندگی را به نمایش می گذارند. زندگی انسان تنها لذت جویی و غریزه را که ندارد؛ زندگی مجموعه ای از لذت جویی، غریزه، قانون، اخلاق، وجدان و موارد دیگر است؛ اگر چه آدمی در طول تاریخ نشان داده بیشتر میل به لذت جویی دارد اما جامعه پذیری سبب می شود انسان تن به قوانین، اخلاق و… بدهد و از لذت جویی اش بکاهد.

روی دیگر غریزه و لذت جویی، خشونت ورزی انسان هاست. فردی که بی پروا در صفحه اش نشان می دهد که به راحتی می تواند خشونت ورزی کند و مرزهای اخلاق را زیر پا بگذارد و بی پروا حریم های اخلاق و ادب را پشت سر بگذارد، وجه دیگری از شخصیت انسان ها را در میل به زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات، چهارچوب ها و مرزها نشان می دهد.

در واقع این اشخاص با این رویه پیروانی پیدا و از آنها تبعیت می کنند. اما این که افراد چطور فکر کردن را زیر پا می گذارند و از این افراد پیروی می کنند هم، اهمیت بالایی دارد؛ چون این مورد هم به نوبه خود نشان دهنده نوعی اختلال فرهنگی - اجتماعی است. متاسفانه زمانی که برخی اعضای جامعه احساس ناکامی می کنند، احساس می کنند کاری نمی توانند انجام دهند و تمایل زیادی به رفتارهای توده ای و کورکورانه پیدا می شود، به همان میزان گروه گرایی هم می تواند مبتذل شود و یک فرد بی هویت و بی ریشه بتواند به عنوان رهبر عده ای را به دنبال خود بکشاند.

واقعیت امر این است که جامعه با این رفتارها نشان از این دارد که تا چه حد از هویت تهی شده است. یکی از نکات مثبت و در عین حال منفی فضای مجازی این است که افراد به راحتی در آن هویتی را که می خواهند به نمایش می گزارند. مثل زمانی که یک پیام فضای مجازی می تواند پرده از فسادی بردارد و می تواند به عنصر ضد فساد تبدیل شود، به همان میزان هم این افراد می توانند به راحتی خودشان را در این فضا مطرح کنند. در حقیقت این افراد، غول خفته در هر کدام از ما را می توانند بیدار کنند و برای خود جایگاهی در میان دنبال کنندگان شان پیدا کنند.

مریدان مجازی و مرادان فرمانده

احمد بخارایی/جامعه شناس:

در شبکه های اجتماعی دو اتفاق رخ می دهد؛ یکی این که فرد به آن هویتی که در گذشته نتوانسته بود، دست یابد، دست پیدا می کند؛ همان هویت گمشده اش و بدین ترتیب در فضای مجازی خودش را هویت دار می بیند. دوم این که فرد در جامعه دافعه ای و در فضای مجازی جاذبه ای را احساس می کند. زمانی که ما در جامعه یک دافعه ای داشته باشیم، ناخودآگاه به سمت جاذبه فضای مجازی و گروه بندی فضای مجازی کشیده می شویم.

این دافعه و جاذبه به شرایط اجتماعی ما برمی گردد؛ زمانی که افراد نمی توانند هویت گروهی و صنفی خود را در جامعه پیدا کنند، به سمت فضای مجازی کشیده می شوند و آنجا برای خودشان هویت کاذبی را درست می کنند. یکی دنبال هویت اجتماعی است، یکی هویت قومی، آن یکی هویت سنی، دیگری دانشجویی و…. وقتی هر هویتی امکان این را نداشته باشد که در جامعه خودش شکل بگیرد، طبیعی است که به سمت سنگر کوچکی به نام فضای مجازی برود. البته در فضای مجازی هیچ وقت تعاملی شکل نمی گیرد؛ تعامل یعنی یک ارتباط دو سویه، اما آن چیزی که در این فضا شاهدش هستیم، تنها ارتباط های یک سویه است. اساسا در فضای مجازی همه ارتباطات یک سویه است و فضای مناسبی برای ارتباطات دوطرفه وجود ندارد. فضای مجازی یک فضای تنگ و محدود است و دیالوگ خاصی در آن شکل نمی گیرد، افراد یکه تازی می کنند، چون تصور می کنند که هویت شان را به دست آورده اند.

آنها در این فضا می توانند عرض اندام کنند؛ چون احساس می کنند که گروه شان را پیدا کرده اند. هر چند در فضای مجازی گروه به معنای واقعی شکل نمی گیرد و ما نمی توانیم بگوییم که فضای مجازی گروه هایی دارد؛ آنجا افراد به صورت یک جماعت دور هم هستند. گروه معنای مشخصی دارد، یک هدف دارد، چارچوب های مخصوص به خودش را دارد، الگوها، کنش ها و واکنش ها، مقصد و مسیر مشخصی دارد اما در فضای مجازی مثل اینستاگرام چنین اتفاقی نمی افتد. آنها دور هم یک جماعتی را تشکیل می دهند؛ مثلا یک جماعت 200 هزار نفری یا حتی یک میلیون نفری. این جماعت ماهیت گروه را ندارند، ارتباط شان یک سویه است؛ یعنی رفت و برگشتی ندارد. آنها در همین فضا رشد می کنند و فکر و اندیشه و رفتارشان اصلاح هم نمی شود. در فضای مجازی ایرانی افراد به شکل افراطی فعالیت می کنند؛ دلیل آن هم دافعه ای است که در جامعه نسبت به روند هویت یابی شان ایجاد شده است. در این شرایط هم طبیعی است که افرادی مریدانی برای خودشان پیدا کنند و از آنجا که رابطه یک سویه است، در آن خبری از عقلانیت نیست و هیجانش هم بسیار بالاست. وقتی یک نفر مثلا مدیر صفحه ای در اینستاگرام می شود و تعدادی هم دنبال کننده پیدا می کند، هر چقدر تعداد این دنبال کننده ها بیشتر شوند، او احساس قدرت می کند و دنبال کننده ها برایش حکم لشکری را پیدا می کنند. اینها به همان اندازه که هیجانی رفتار می کنند، به همان شدت هم سطحی اند. به طور کلی در جامعه ما هیجانات وزنه سنگینی دارند و متاسفانه نقش مهمی را هم ایفا می کنند. این موضوع بسیار نگران کننده است؛ چون این رفتارها می تواند منجر به تغییر و تحول شود، هر چند که موج های ایجادشده، دامنه شان کم و کوتاه است.

البته به هر حال شبکه های مجازی کارکردهای مثبت و منفی خودشان را دارند. اگر جنبه های مثبت را در نظر بگیریم، می توان گفت که یک نوع سرمایه اجتماعی در فضای مجازی شکل گرفته است؛ سرمایه ای که تعریف سابق را ندارد و شاید بتوان گفت جدید و متناسب با شرایط فعلی است. به هر حال این همه فعل و انفعالات در شبکه های مجازی شکل می گیرد، خیلی وقت ها اتفاقات مثبت رخ داده و جریانی را در جامعه ایجاد کرده و تاثیرات خودش را داشته است، اینها هم سرمایه هستند. در گذشته که شبکه های مجازی فعالیتی نداشتند، شرایط فرق می کرد، ما می توانیم بگوییم که اینها سرمایه اجتماعی مجازی اند.»

منبع: روزنامه شهروند
منبع خبر : آفتاب

محتوای این خبر به صورت خودکار از سایتهای مورد تایید ج.ا دریافت شده و بدون هیچ دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا از این لینک استفاده نمایید تا در اسرع وقت اقدام شود.
کلیدواژه های این خبر
رستوران   بیمار   حیوان   معترضان   وعده غذایی   تتلو   جامعه شناس   جنسیت   اینستاگرام   مجازی   مشروط   لوازم آرایشی   تعظیم   کامنت   الفاظ رکیک   کاریکاتور   لشکری   آهنگ جدید   کاریکاتوریست   بانوان   فضای مجازی   شبکه های اجتماعی   هواداران   فرهنگی و اجتماعی   شبکه های مجازی   فعالان محیط زیست  
اخبار مرتبط
دلایل رکورد زنی بی سابقه امیر تتلو در اینستاگرام
ایران آنلاین
چرا و چطور «تتلو» صاحب 16میلیون کامنت شد؟
خبرآنلاین
جامعه تتلو ساز
ایرنا
چرا مستر تیسترها و تتلو ها لشگر چند میلیونی دارند؟
برترین ها
هواداران تتلو رکورد جهانی اینستاگرام را شکستند
پارسینه
روی دیگری از ماجرای «مستر تیستر»
آفتاب
ماجرای سر بریده مستر تیستر و شتر چه بود؟+عکس
پارس نیوز
تبلیغات غذایی مجازی تهدیدی برای سلامتی
ستاره نیوز
افزایش فروش یک رستوران با یک پرس غذای مجازی
زومیت
یکه تازی ژنرال های مجازی
نصف جهان
مستر تیستر؛ بشقاب شهرت با سُس فحش و ناسزا
خبر داغ
زاهدی مردود آزمون اخلاق؟+واکنش فعالان توئیتر به توئیت او
گفتار نو
فروپاشی اخلاق در اردوگاه اصولگرایان
شوشان
اینستاگرام وپولی که به جیب سلبریتی هامی رود
خیبر انلاین
سلبریتی ها از اینستاگرام چقدر پول در می آورند؟
عصر ایران
درآمد سلبریتی ها از اینستاگرم چقدر است؟
اقتصاد نیوز
کاسبی میلیاردی سلبریتی های ایران در اینستاگرام
پارسینه
درآمد میلیاردی سلبریتی‎های ایران در اینستاگرام
ایران جیب
کاسبی میلیاردی سلبریتی‎ها در اینستاگرام/ از 600 هزار تا 25 میلیون تومان!
صراط
کاسبی میلیاردی سلبریتی‎های ایران در اینستاگرام!
اخرین نیوز
کاسبی میلیاردی سلبریتی های ایران در اینستاگرام/ هزینه تبلیغ از 600 هزار تا 25 میلیون تومان
خبرآنلاین
کاسبی میلیاردی سلبریتی‎های ایران در اینستاگرام/ هزینه تبلیغ از 600 هزار تا 25 میلیون تومان!
تسنیم
شبکه ملی اطلاعات جریان های معاند را در نطفه خفه می کند/ دروغ دختر آبی بازی سلبریتی ها در زمین رسانه های دشمن بود/ بستر قانون گریز، راهی برای جولان شایعه پراکنی
تیتر یک
تفاوت های زنان و مردان در استفاده از شبکه های اجتماعی
صدا و سیما
آتش به اختیاری جوانان تبریزی در اصلاح تابلوی شهدا/ اقدام سوال برانگیز شهرداری تبریز در شهیدزدایی+ تصاویر
فارس
کدام سلبریتی، کدام الگو برای کدام مردم
فیدوس
نمایشگاه داران تبریزی به شبکه های اجتماعی پیوستند
آناج
تبلیغات نامتعارف توسط زنان ایرانی با لباس های خیلی ناجور+ تصاویر تکاندهنده
رکنا نت
پزشکان مراقب عکس های تبلیغاتی که منتشر می کنند باشند!
بازار نیوز
انتشار عکس لختی ممنوع شد!
بازار نیوز
هشدار جدی؛ انتشار تصاویر برهنه در تبلیغات ممنوع!
فرتاک نیوز
انتشار تصاویر برهنه در تبلیغات ممنوع
رکنا نت
پیشنهاد نگارش مرام نامه ای برای فعالیت قاریان در فضای مجازی
ایکنا
همه چیز درباره تبلیغات «بیوتی بلاگرها»/ این افراد پول می گیرند تا بگویند شما زشت هستید
مرآت نیوز
این افراد پول می گیرند تا بگویند شما زشت هستید
مشرق نیوز
سونامی تغییر در خرده فرهنگ های ما
افکار نیوز
طبقه بندی دندانپزشکان
دندانه
فضای مجازی و سانسور
ایرنا
زنان روستایی بازیگران ترکیه ای نیستند / آخرین قیمت انواع لپ تاپ در بازار (تاریخ 5 شهریور) / خوشحالی پسر مسی از ناکامی بارسلونا
باشگاه خبرنگاران
آیا چالش تست خیانت به ثبات روابط کمک می کند؟
پارسینه
اخبار مرتبط
bltایران آنلاین : دلایل رکورد زنی بی سابقه امیر تتلو در اینستاگرام
bltخبرآنلاین : چرا و چطور «تتلو» صاحب 16میلیون کامنت شد؟
bltایرنا : جامعه تتلو ساز
bltبرترین ها : چرا مستر تیسترها و تتلو ها لشگر چند میلیونی دارند؟
bltپارسینه : هواداران تتلو رکورد جهانی اینستاگرام را شکستند
bltآفتاب : روی دیگری از ماجرای «مستر تیستر»
bltپارس نیوز : ماجرای سر بریده مستر تیستر و شتر چه بود؟+عکس
bltستاره نیوز : تبلیغات غذایی مجازی تهدیدی برای سلامتی
bltزومیت : افزایش فروش یک رستوران با یک پرس غذای مجازی
bltنصف جهان : یکه تازی ژنرال های مجازی
bltخبر داغ : مستر تیستر؛ بشقاب شهرت با سُس فحش و ناسزا
bltگفتار نو : زاهدی مردود آزمون اخلاق؟+واکنش فعالان توئیتر به توئیت او
bltشوشان : فروپاشی اخلاق در اردوگاه اصولگرایان
bltخیبر انلاین : اینستاگرام وپولی که به جیب سلبریتی هامی رود
bltعصر ایران : سلبریتی ها از اینستاگرام چقدر پول در می آورند؟
bltاقتصاد نیوز : درآمد سلبریتی ها از اینستاگرم چقدر است؟
bltپارسینه : کاسبی میلیاردی سلبریتی های ایران در اینستاگرام
bltایران جیب : درآمد میلیاردی سلبریتی‎های ایران در اینستاگرام
bltصراط : کاسبی میلیاردی سلبریتی‎ها در اینستاگرام/ از 600 هزار تا 25 میلیون تومان!
bltاخرین نیوز : کاسبی میلیاردی سلبریتی‎های ایران در اینستاگرام!
bltخبرآنلاین : کاسبی میلیاردی سلبریتی های ایران در اینستاگرام/ هزینه تبلیغ از 600 هزار تا 25 میلیون تومان
bltتسنیم : کاسبی میلیاردی سلبریتی‎های ایران در اینستاگرام/ هزینه تبلیغ از 600 هزار تا 25 میلیون تومان!
bltتیتر یک : شبکه ملی اطلاعات جریان های معاند را در نطفه خفه می کند/ دروغ دختر آبی بازی سلبریتی ها در زمین رسانه های دشمن بود/ بستر قانون گریز، راهی برای جولان شایعه پراکنی
bltصدا و سیما : تفاوت های زنان و مردان در استفاده از شبکه های اجتماعی
bltفارس : آتش به اختیاری جوانان تبریزی در اصلاح تابلوی شهدا/ اقدام سوال برانگیز شهرداری تبریز در شهیدزدایی+ تصاویر
bltفیدوس : کدام سلبریتی، کدام الگو برای کدام مردم
bltآناج : نمایشگاه داران تبریزی به شبکه های اجتماعی پیوستند
bltرکنا نت : تبلیغات نامتعارف توسط زنان ایرانی با لباس های خیلی ناجور+ تصاویر تکاندهنده
bltبازار نیوز : پزشکان مراقب عکس های تبلیغاتی که منتشر می کنند باشند!
bltبازار نیوز : انتشار عکس لختی ممنوع شد!
bltفرتاک نیوز : هشدار جدی؛ انتشار تصاویر برهنه در تبلیغات ممنوع!
bltرکنا نت : انتشار تصاویر برهنه در تبلیغات ممنوع
bltایکنا : پیشنهاد نگارش مرام نامه ای برای فعالیت قاریان در فضای مجازی
bltمرآت نیوز : همه چیز درباره تبلیغات «بیوتی بلاگرها»/ این افراد پول می گیرند تا بگویند شما زشت هستید
bltمشرق نیوز : این افراد پول می گیرند تا بگویند شما زشت هستید
bltافکار نیوز : سونامی تغییر در خرده فرهنگ های ما
bltدندانه : طبقه بندی دندانپزشکان
bltایرنا : فضای مجازی و سانسور
bltباشگاه خبرنگاران : زنان روستایی بازیگران ترکیه ای نیستند / آخرین قیمت انواع لپ تاپ در بازار (تاریخ 5 شهریور) / خوشحالی پسر مسی از ناکامی بارسلونا
bltپارسینه : آیا چالش تست خیانت به ثبات روابط کمک می کند؟




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.