مخبر - 1398/06/24 - 5 اشتباه بزرگ و مشترک در بازاریابی اینترنتی!

5 اشتباه بزرگ و مشترک در بازاریابی اینترنتی!
در بازاریابی هر چقدر بیشتر به داده ها توجه کنید و از تصمیمات احساسی فاصله بگیرید، عملکرد بهتری خواهید داشت؛ این بدان معنا نیست که از آنچه باور دارید دست بکشید، بلکه مشکل آنجاست که بازاریابان 80 درصد به احساس خود و 20 درصد به داده تکیه می کنند!
5 اشتباه بزرگ و مشترک در بازاریابی اینترنتی!

- اخبار اجتماعی - به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ تصمیمات بزرگ برای "بازاریابی" بیشتر از آنکه احساسی باشند باید تابع قواعد مشخصی باشند، پیروی از این قواعد به شما کمک می کند تا در تجارت خود بهتر تصمیم گیری کنید.

گرفتن نتایج خوب از بازاریابی آنقدر مشکل نیست، تا وقتی که از یک سری اشتباهات معمول خودداری کنید.

"رشو رایتی" یک مدیر بازازیابی و کارآفرین در مقاله ای در سایت "اینترپرونوئر" که اخبار حوزه کارآفرینی را پوشش می دهد، به نحوه تصمیم گیری صحیح در حوزه بازاریابی پرداخته است.

به طور کلی بازاریابی می تواند به گسترش تجارت شما کمک کند اما بیشتر بازاریاب ها یک سری اشتباهات را مکررا تکرار می کنند؛ زمانی که تمام اطرافیان شما در حوزه بازاریابی عیناً مثل هم اشتباه می کنند، بسیار دشوار است تا رویکرد خود را اصلاح کنید.

اگر می خواهید روش بازاریابی خود را ترمیم کنید تا بتوانید از سرمایه گذاری خود در این حوزه بهره کافی را ببرید، زمان آن فرا رسیده تا از این اشتباهات مشترک پرهیز کنید:

1. بر احساسات تکیه کنیم یا بر داده ها؟!

تکیه کردن بر گمان و احساس خود مبنی بر اینکه چه کاری نتیجه خوبی در پی خواهد داشت، می تواند یک اشتباه پرهزینه باشد؛ این اشتباه بسیار مرسوم بوده و حتی بازاریابان با تجربه نیز آن را مرتکب می شوند! با توجه به ابزارها و برنامه های موجود برای شرکتها، به منظور جمع آوری و بررسی اطلاعات، واقعاً بهانه ای برای تصمیم گیری براساس احساسات وجود ندارد.

هر چقدر بیشتر به داده ها توجه کنید و از تصمیمات احساسی و گمان افراد فاصله بگیرید، عملکرد و کارایی بهتری خواهید داشت؛ این بدان معنا نیست که از آنچه باور دارید درست است دست بکشید، بلکه مشکل آنجاست که بازاریابان 80 درصد به احساس خود و 20 درصد به داده تکیه می کنند! در صورتی که روش صحیح دقیقا برعکس است.

2. کپی برداری از دیگران منجر به کوته نظری و غرور کاذب

اگر همه در تیتر نامه الکترونیک خود از شکلک استفاده کنند، آیا شما نیز این کار را می کنید؟!

به احتمال بسیار زیاد، بله! در دنیای بازاریابی اکثراً همه پیرو هستند؛ اگر همکار بازاریاب ما از یک کانال بازاریابی و روش فروشی خاص استفاده کند، ما هم از همان روش و کانال استفاده خواهیم کرد، به جای آنکه از ذهن خود استفده کنیم، بیشتر متمایل به مسیری هستیم که اکثریت در آن گام برمی دارند.

حال نمی خواهیم بگوییم که استفاده از روشی که نتیجه می دهد، اشتباه است اما کپی برداری از آنچه دیگران انجام داده اند، همیشه بهترین راه برای رسیدن به موفقیت نیست و می تواند منجر به کوته نظری و غرور کاذب شود.

3. استفاده از تمام کانال های بازاریابی و ندادن زمان کافی به آنها برای بازدهی

امروزه اکثر بازاریابها با ورود یک کانال جدید متوجه آن می شوند و آنرا برای بازاریابی استفاده می کنند و زمانی که نتیجه سریع نمی گیرند، ناامید می شوند و از آن دست می کشند! این یک راه سریع و آسان برای سوزاندان بودجه خود است.

حرکت سریع دنیای دیجیتال بدان معنا نیست که شما از سرمایه گذاری خود، بی درنگ سود می برید؛ صرفنظر از کانال بازاریابی که استفاده می کنید، چه اینستاگرام، تلگرام و یا واتس آپ، مخاطبان شما، انسان هستند و این مسئله باعث می شود تا برقرای ارتباط شما با آنها مقداری طول بکشد!

به جای آنکه روی یک کانال جدید زمان بگذارید، سعی کنید تا برای مشتری های خود یک راه خرید آسان فراهم کنید.

4. اجرا نکردن رویکرد "کایزن" در بازاریابی

آیا با رویکرد کایزن آشنایی دارید؟ توصیف ساده این روش آن است که ما باید با ایجاد تغییرات کوچک به دنبال تکامل مداوم باشیم؛ این تغییرات کوچک می تواند یک بازدهی عمده، عمیق و مثبت در کار ما داشته باشد.

این رویکرد در بازاریابی بدان معناست که صرفنظر از آنکه ما چقدر موفق یا دانا هستیم، نباید بر پیروزی های گذشته تکیه کنیم و یادگیری را متوقف کنیم مخصوصاً در دنیای امروز که تکنولوژی و هوش مصنوعی، روش های بازاریابی را تغییر می دهند.

آیا از این رویکرد در بازاریابی خود استفاده می کنید؟ آیا در آن ثبات دارید؟ به یاد داشته باشید که ثبات کلید پیروزی است.

5. فراموش کردن مشتری شماره یک

زمانی که یک بازاریاب می خواهد رشد فروش خود را افزایش دهد، اغلب روی به دست آوردن مشتری جدید تمرکز می کند! نیروی بسیار زیادی صرف جذب بازدیدکننده های جدید و تبدیل آنها به مشتری می شود؛ بدین ترتیب مخاطب اصلی که همان مشتری ها هستند به سادگی فراموش می شوند!

گزارش ها حاکی از آن است که احتمال فروش محصول به یک مشتری موجود بین 60 تا 70 درصد است در حالیکه برای یک مخاطب جدید این رقم چیزی در حدود 5 تا 20 درصد است!

به طور میانگین، مشتری شما از یک مشتری جدید 33 درصد بیشتر هزینه می کند همچنین افزایش سرمایه 5 درصدی در زمینه ابقاء مشتری، بازدهی 25 تا 95 درصدی دارد.

به همین علل بهتر است تا بر روی مشتری های موجود خود تمرکز و سرمایه گذاری کنید؛ صرفنظر از این آمارها بسیاری از شاغلین حوزه بازاریابی، مشتری های موجود خود را نادیده می گیرند!

16 نکته کلیدی برای موفقیت در "بازاریابی اینترنتی"بهترین روش های بازاریابی اینترنتیانتهای پیام/


محتوای این خبر به صورت خودکار از سایتهای مورد تایید ج.ا دریافت شده و بدون هیچ دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا از این لینک استفاده نمایید تا در اسرع وقت اقدام شود.
کلیدواژه های این خبر
کارآفرین   واتس آپ   خرید آنلاین   کپی برداری   کارآفرینی   اینستاگرام   کارایی   دیجیتال   مقاله   کانال جدید   قواعد   گسترش تجارت   بازاریاب   اخبار اجتماعی   سرمایه گذاری  
اخبار مرتبط
ورود ایده خلاقانه به شتابدهنده های فناوری ضعیف است
سرمد نیوز
تا 10 سال آینده حوزه های دیجیتال جزو آموزش های پایه در دنیا قرار خواهند گرفت/ برای ورود به حوزه های دیجیتال باید آموزش ها را از دانش آموزان آغاز کنیم
سیتنا
ورود ایده خلاقانه به شتابدهنده های فناوری ضعیف است  
ایرنا
پنج دلیل برای انتخاب مادربردهای سری Z390 از برند GIGABYTE و AORUS
آی تابناک
برنامه های حمایتی معاونت علمی از فعالان حوزه برنامه نویسی
ایسنا
با اینفلوئنسر مارکتینگ فروش خود را افزایش دهید
خبرآنلاین
اجرای 25 طرح راهبری شغلی در خراسان شمالی
قدس آنلاین
اجرای 25 طرح راهبری شغلی در استان خراسان شمالی
برنا نیوز
7 روش کسب درامد از ارز دیجیتال
دنیای اقتصاد
دنبال کردن رویاها، توهم مخرب استارتاپی
زومیت
برای سرمایه گذاری پرسود و کم خطر کجا را انتخاب کنم؟
انتخاب
خرید دوربین عکاسی – به ظاهر ساده اما یک چالش سخت
آی تی رسان
محدودیت برای تبلیغات لاغری در اینستاگرام
سیمرغ
اشتباهات بزرگ و رایج در بازاریابی اینترنتی!
شفا آنلاین
نوآوری؛ راز ماندگاری قدیمی ترین برند تراکتور جهان
پول نیوز
قرارداد 400 میلیارد دلاری ایران و چین صحت دارد؟
وانا نیوز
72 شرکت دانش بنیان درقم به ثبت رسید
ایرنا
هم بنیان گذار نتفلیکس از سال های ابتدایی و تمسخر از سوی بلاک باستر می گوید
زومیت
صاحبان کسب و کارهای نوآفرین و نوپا حمایت می شوند
ایرنا
5 اشتباه بزرگ و رایج در بازاریابی اینترنتی!
شیعه نیوز
فرزند خود را به یک کارآفرین میلیونر تبدیل کنید
الف
5 اشتباه بزرگ و مشترک در بازاریابی اینترنتی!
تیتر شهر
هفت راز ترید ارزهای دیجیتال از زبان کوین نیک
زومیت
فرمول تعیین نرخ سود بانکی تغییر می کند؟
تیتر20
قواعد بازی در بازار دادوستد دیجیتال
خبرگزاری کتاب ایران
درآمد روزانه با فرغون
آرمان پرس
حرفه آموزی عملی در دانشگاه گامی مهم برای اشتغال جوانان است
ایرنا
افزایش سرمایه گذاری در امنیت و خدمات ابری
افتانا
ترفندهایی برای موفقیت یک وب سایت خبری از طریق تولید محتوا!/ چطور محتوای استاندارد تولید کنیم؟
باشگاه خبرنگاران
اصلاحات بودجه ای برای پایداری مالی
آریا
معرفی کتاب سختی کارهای سخت، اثر بن هورویتز
زومیت
می خواهم بزرگ ترین کارخانه را برای نیازهای مردم بسازم
ایرنا
خبرنگارانی که دوست و همکار شیطان اند! +تصاویر
میزان
خوش رقصی 2 خبرنگار ایرانی برای عربستان / کاملیا انتخابی فرد کیست؟ + اسناد
رکنا نت
پول پرستی که با شیطان هم همکاری می کند/ خوش رقصی 2 خبرنگار ایرانی برای عربستان
تیتر یک
خبرنگارانی که با شیطان نیز همکاری می کنند+ عکس
عصر امروز
خبرنگارانی که با شیطان همکاری می کنند +عکس
مشرق نیوز
خبرنگارانی که با شیطان نیز همکاری می کنند + عکس
جام نیوز
تعاونی های زنان تا سقف 500 میلیون تومان ضمانت نامه می گیرند
ایرنا
بهترین تلویزیون های پیشنهادی بر اساس قیمت
آی تابناک
اخبار مرتبط
bltسرمد نیوز : ورود ایده خلاقانه به شتابدهنده های فناوری ضعیف است
bltسیتنا : تا 10 سال آینده حوزه های دیجیتال جزو آموزش های پایه در دنیا قرار خواهند گرفت/ برای ورود به حوزه های دیجیتال باید آموزش ها را از دانش آموزان آغاز کنیم
bltایرنا : ورود ایده خلاقانه به شتابدهنده های فناوری ضعیف است  
bltآی تابناک : پنج دلیل برای انتخاب مادربردهای سری Z390 از برند GIGABYTE و AORUS
bltایسنا : برنامه های حمایتی معاونت علمی از فعالان حوزه برنامه نویسی
bltخبرآنلاین : با اینفلوئنسر مارکتینگ فروش خود را افزایش دهید
bltقدس آنلاین : اجرای 25 طرح راهبری شغلی در خراسان شمالی
bltبرنا نیوز : اجرای 25 طرح راهبری شغلی در استان خراسان شمالی
bltدنیای اقتصاد : 7 روش کسب درامد از ارز دیجیتال
bltزومیت : دنبال کردن رویاها، توهم مخرب استارتاپی
bltانتخاب : برای سرمایه گذاری پرسود و کم خطر کجا را انتخاب کنم؟
bltآی تی رسان : خرید دوربین عکاسی – به ظاهر ساده اما یک چالش سخت
bltسیمرغ : محدودیت برای تبلیغات لاغری در اینستاگرام
bltشفا آنلاین : اشتباهات بزرگ و رایج در بازاریابی اینترنتی!
bltپول نیوز : نوآوری؛ راز ماندگاری قدیمی ترین برند تراکتور جهان
bltوانا نیوز : قرارداد 400 میلیارد دلاری ایران و چین صحت دارد؟
bltایرنا : 72 شرکت دانش بنیان درقم به ثبت رسید
bltزومیت : هم بنیان گذار نتفلیکس از سال های ابتدایی و تمسخر از سوی بلاک باستر می گوید
bltایرنا : صاحبان کسب و کارهای نوآفرین و نوپا حمایت می شوند
bltشیعه نیوز : 5 اشتباه بزرگ و رایج در بازاریابی اینترنتی!
bltالف : فرزند خود را به یک کارآفرین میلیونر تبدیل کنید
bltتیتر شهر : 5 اشتباه بزرگ و مشترک در بازاریابی اینترنتی!
bltزومیت : هفت راز ترید ارزهای دیجیتال از زبان کوین نیک
bltتیتر20 : فرمول تعیین نرخ سود بانکی تغییر می کند؟
bltخبرگزاری کتاب ایران : قواعد بازی در بازار دادوستد دیجیتال
bltآرمان پرس : درآمد روزانه با فرغون
bltایرنا : حرفه آموزی عملی در دانشگاه گامی مهم برای اشتغال جوانان است
bltافتانا : افزایش سرمایه گذاری در امنیت و خدمات ابری
bltباشگاه خبرنگاران : ترفندهایی برای موفقیت یک وب سایت خبری از طریق تولید محتوا!/ چطور محتوای استاندارد تولید کنیم؟
bltآریا : اصلاحات بودجه ای برای پایداری مالی
bltزومیت : معرفی کتاب سختی کارهای سخت، اثر بن هورویتز
bltایرنا : می خواهم بزرگ ترین کارخانه را برای نیازهای مردم بسازم
bltمیزان : خبرنگارانی که دوست و همکار شیطان اند! +تصاویر
bltرکنا نت : خوش رقصی 2 خبرنگار ایرانی برای عربستان / کاملیا انتخابی فرد کیست؟ + اسناد
bltتیتر یک : پول پرستی که با شیطان هم همکاری می کند/ خوش رقصی 2 خبرنگار ایرانی برای عربستان
bltعصر امروز : خبرنگارانی که با شیطان نیز همکاری می کنند+ عکس
bltمشرق نیوز : خبرنگارانی که با شیطان همکاری می کنند +عکس
bltجام نیوز : خبرنگارانی که با شیطان نیز همکاری می کنند + عکس
bltایرنا : تعاونی های زنان تا سقف 500 میلیون تومان ضمانت نامه می گیرند
bltآی تابناک : بهترین تلویزیون های پیشنهادی بر اساس قیمت
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.