مخبر - 1398/06/22 - یک پله فراتر ار باشگاه 1.5 لیتری ها! + تصاویر

یک پله فراتر ار باشگاه 1.5 لیتری ها! + تصاویر
در حالی که میدان رقابت و تنوع محصولات در بازار خودروی جهانی روز به روز در حال گسترش است، اما این عرصه در ایران امروزه حال و روز خوبی ندارد. مشتریانی که در سبد محصولات با قیمت متوسط رو به پایین خرید می کنند، همواره با گزینه های محدودی برای خرید رو به رو بوده اند که عمدتا این گزینه ها از محصولات ...
یک پله فراتر ار باشگاه 1.5 لیتری ها! + تصاویر

طراحی ظاهری

برلیانس H320، نسخه هاچ بک خانواده H300 بوده و از لحاظ طراحی و استایل به مراتب نسبت به نمونه سدان متوازن تر و جذاب تر است. استایل جمع و جور و به نسبت کوچک H320 آن را به رقیبی تازه نفس برای پژو 206، 207 و رنو ساندرو تبدیل کرده است. استایل کلی این خودرو را نمی توان نسبت به ب ام و سری 1 نسل قبل بی شباهت دانست، اما باید اظهار کرد که یک تقلید غیر اصولی و چینی از ب ام و است. در ایران مشتریان به دلیل جلوپنجره دو قلوی کلیوی شکل این خودرو، آن را زیر مجموعه ب ام و و محصولی از باواریا می دانند، در صورتی که چنین نیست. وجه تمایز ظاهری برلیانس H320 با موتور 1.65 و پیشرانه 1.5 لیتری، لوگوی 1.65 نصب شده در قسمت عقب و زیر نام برلیانس است. بدین تریب اگر مالک یک برلیانس H320 با پیشرانه 1.5 لیتری هستید، به جای صرف مبلغ بیشتر برای خرید این نسخه قدرتمندتر، با خرید یک لوگوی 1.65، خودروی خود را به راحتی ارتقا دهید! در خصوص مشکی رنگ بودن جلوپنجره باید اظهار کنیم که این قسمت به سلیقه مالک مشکی شده است، همچنین دوربین دنده عقب نصب شده درون سپر هم توسط مالک صورت گرفته و این خودرو در حالت استاندارد بدون دوربین عقب راهی بازار می شود. گله بزرگی که به پارس خودرو وارد است، عدم اعمال کوچکترین تغییر ظاهری در این نسخه با نسخه تجهیز شده به پیشرانه 1.5 لیتری است. حداقل پارس خودرو می بایست از رینگی با یک سایز بزرگتر یا طرحی جدید برای این خودرو استفاده می کرد تا بین این دو نسخه تفاوتی بصری ایجاد شود.


یک پله فراتر ار باشگاه 1.5 لیتری ها!


طراحی داخلی و کابین

با ورود به درون کابین برلیانس H320 1.65، تقریبا هیچ تفاوتی را در طراحی نسبت به نسخه پایه با موتور 1.5 لیتری پیدا نمی کنیم، اما پارس خودرو این سری را با تریمی مشکی رنگ به بازار عرضه کرده است. این در حالی است که پیشتر خانواده H300 دارای تریمی دو رنگ بوده اند. پارس خودرو برای هماهنگی تودوزی با داشبورد مشکی رنگ، به جای پارچه کرم از پارچه طرحدار مشکی برای تودزوی صندلی ها بهره برده که ضمن دارابودن کیفیت مناسب، طرح زیبایی هم دارد. البته پارس خودرو برای زیباتر شدن کابین می توانست طرح قسمت پارچه ای رودری ها را نیز هماهنگ با پارچه صندلی انتخاب کند، اما به هر حال کابین از جنبه بصری ضعفی ندارد. کیفیت مواد استفاده شده درون کابین قابل قبول است، اما جنس داشبورد بیش از حد خشک بوده که به واسطه این خشک بودن، ممکن است پس از کمی استفاده، خط و خش های ریزی روی آن ظاهر شود. موقعیت قرارگیری راننده در پشت فرمان مناسب بوده و شیفتر دنده و کلیدهای مربوط به سیستم مالتی مدیا و تهویه، کاملا در دسترس وی قرار دارند؛ اما نحوه طراحی پدال گاز، کمی مچ راننده را خسته می کند که این موضوع در رانندگی طولانی مدت ممکن است آزار دهنده باشد. نسخه های تجهیز شده به جعبه دنده خودکار خانواده H300 برلیانس دارای سیستم استارت بدون سوییچ هستند، اما این تصور را نداشته باشید که استارت این خودرو دکمه ای است، بلکه در همان قسمتی که سوییچ در نمونه های معمولی قرار می گیرد، یک کلید دوار طراحی شده که هنگامی که Keyless داخل کابین باشد، با چرخاندن آن خودرو روشن می شود. بهتر بود پارس خودرو به جای این سیستم، با طراحی یک سیستم استارت دکمه ای در روی داشبورد، زیبایی کابین را بیشتر می کرد. ابعاد کلی کابین رضایت بخش است و نسبت به پژو 206 و 207 در ردیف عقب فضای سر و پا به مراتب بیشتر است. اما در مقایسه با ساندرو، ابعاد کابین تا حد زیادی کوچکتر است. با وجود دارابودن سانروف، فضای سر و گردن سرنشینان تقریبا کافی و راحت است، اما صندلی های برلیانس کمی خشک بوده و حس نیمکت را به سرنشینان منتقل می کنند. نکته عجیب در این خودرو، نمد سانروف بود که عقب کشیدن آن نیاز به وارد کردن فشار بسیار زیادی داشت که به احتمال زیاد یک نقص مونتاژ بوده و بعید است که این مشکل شامل سایر نمونه های تولیدی شود.

پیشرانه و مشخصات فنی

قلب تپنده این خودرو، یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی با حجم دقیق 1654 سی سی بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت 114 اسب بخار در دور 6000 و بیشینه گشتاور 154 نیوتن متر در دور 4000 است. بدین ترتیب به لطف افزایش 150 سی سی حجم موتور، 11 اسب بخار قدرت و 16 نیوتن متر گشتاور این نمونه H320 نسبت به نمونه تجهیز شده به پیشرانه 1.5 لیتری بیشتر شده است. قدرت و گشتاور تولیدی توسط یک جعبه دنده دستی پنج سرعته و یا چهار سرعته خودکار به محور جلو منتقل می شود که نمونه مورد بررسی، به جعبه دنده خودکار مجهز بود. وزن این خودرو در نمونه خودکار معادل 1240 کیلوگرم بوده که مصرف سوخت سیکل ترکیبی آن 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. دلیل بالا بودن مصرف سوخت نسبت به قدرت، وزن و ابعاد خودرو، استفاده از جعبه دنده از مد افتاده و قدیمی چهار سرعته خودکار است، چراکه اگر تعداد دنده ها بیشتر بود، میانگین دور موتور پایین تر می بود که به تبعیت از آن مصرف سوخت نیز کمتر می شد. بیشینه سرعت قابل پیمایش اعلام شده برای هر دو نسخه 1.5 و 1.65 لیتری برلیانس، 170 کیلومتر بر ساعت بوده که این موضوع به دلیل نصب جعبه دنده های یکسان، امری طبیعی است، اما به دلیل قدرت بیشتر پیشرانه در نمونه 1.65 لیتری، انتظار می رود شتابگیری اولیه آن بهتر باشد.

پشت فرمان

با قرارگیری در پشت فرمان، کلید دوار را چرخانده و پیشرانه با صدایی دقیقا مشابه نمونه 1.5 لیتری روشن می شود. پدال ترمز را گرفته و شیفتر را از حالت P روی D قرار داده که وارد شدن ضربه ای به نسبت جزیی نشان از قرارگرفتن گیربکس در حالت درایو داشت! به محض برداشتن پا از پدال ترمز خودرو جهش می کند که ما ناگهان تصور کردیم سوار بر خودرویی سوپر اسپرت هستیم! با وارد آمدن کوچکترین فشار بر پدال گاز خودرو به حد زیادی جهش می کند که تکانی بد به سرنشین و کابین وارد می شود، اما این تکان تنها در حد همان حرکت اولیه باقی می ماند و در هنگام حرکت مشکلی با پدال گاز این خودرو حس نمی شود. اما مشکل بعدی این خودرو، پدال ترمز بوده که با فشردن آن به خصوص هنگام توقف، تکانی بد به سرشینان وارد می شود. این مشکل زمانی آزاردهنده می شود که راننده در ترافیک باشد و به طور مدام و پی در پی، پدال گاز و ترمز را فشار دهد.

نکته مثبت در خصوص نسخه تجهیز شده به پیشرانه 1.65 لیتری، هماهنگی به مراتب بیشتر پیشرانه و جعبه دنده است که این موضوع سبقت را با این خودرو لذت بخش تر کرده است. ضمن اینکه به لطف نصب پیشرانه قدرتمندتر، شتابگیری اولیه به مراتب نسبت به نمونه 1.5 لیتری بهبود پیدا کرده، اما به علت استفاده از جعبه دنده یکسان، این بهبود عملکرد تا رسیدن به سرعت 80 کیلومتر مشخص است و با عبور از آن سرعت، تنها به هنگام سبقت و حرکت در سربالایی، کشش بیشتر خودرو را حس خواهید کرد. سواری خودرو به نسبت نرم بوده و به لطف دارابودن سیستم فرمان برقی، رانندگی با آن به خصوص در مسیرهای پرترافیک و شلوغ شهری، لذت بخش است. به هنگام قرار دادن جعبه دنده در حالت دستی، می توان هر دنده را تا دور بالاتر پر کرد، اما با نزدیک شدن دور موتور به 6000، جعبه دنده به طور خودکار یک دنده اضافه می کند تا آسیبی به پیشرانه وارد نشود، ضمن اینکه تنها در حالتی می توان به صورت دستی به این خودرو معکوس داد، که دور موتور پایین تر از 3000 باشد. نکته عجیبی که به هنگام بررسی این خودرو با آن مواجه شدیم، سخت باز شدن در فضای بار است؛ در واقع درب فضای بار تنها در حالتی باز خواهد شد که خودرو خاموش بوده و سوییچ از درون کابین آن خارج شده باشد. شاید این مساله چندان پیچیده نباشد، اما برای پی بردن به آن حدود پانزده دقیقه وقت صرف کردیم.

تجهیزات رفاهی و ایمنی

پارس خودرو در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی، هیچ تفاوتی میان نسخه 1.5 و 1.65 لیتری برلیانس H300 قایل نشده است، اما جهت یادآوری و آگاهی بیان می کنیم که این خودرو دارای تجهیزات ایمنی استانداردی مانند دو کیسه ایمنی هوا برای راننده و سرنشین، سنسور دنده عقب، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، فرمان برقی، ایموبلایزر، صندلی عقب با قابلیت نصب صندلی کودک، هشدار نبستن کمربرند ایمنی و قفل خودکار درها است.

همچنین در خصوص تجهیزات رفاهی برلیانس H320 باید بیان کنیم که پارس خودرو برای آن سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع دستی با تنظیم الکترونیکی دریچه ها، تنظیم دستی صندلی های جلو، سیستم مالتی مدیا با سیستم رهیاب، تنظیم برقی آینه های جانبی، سیستم ورود و استارت بدون کلید و فرمان با دوخت چرمی و کلیدهای کنترلی رون آن را درنظر گرفته است.

سخن آخر

با توجه به بازار از مد افتاده و یکنواخت خودرویی در ایران، برلیانس از معدود خودروهای چینی بود که توانست مشتری خود را پیدا کند و سهم قابل توجهی از بازار هاچ بک ها و سدان ها را به خود اختصاص داد. از جمله نکات مثبت آن نسبت به رقیبی چون ساندرو و 207، می توان به طراحی زیباتر و فضای جادارتر کابین نسبت به 207 و تجهیزات رفاهی بیشتر نسبت به ساندرو اشاره کرد. اما از جمله نکات منفی آن می توان به کمبود لوازم یدکی و لذت کمتر رانندگی نسبت به پژو 206 و 207 اشاره داشت. در شرایط سخت تحریم، پارس خودرو تولید برلیانس را متوقف کرده و هنوز آینده همکاری این برند نو ظهور چینی با این خودروساز وطنی کهنه کار مشخص نیست. در پایان از آقای وحید نوروزی مالک برلیانس بابت همکاری با تیم تست مجله "پایش خودروها" صمیمانه متشکریم.

منبع خبر : خودرونویس

محتوای این خبر به صورت خودکار از سایتهای مورد تایید ج.ا دریافت شده و بدون هیچ دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا از این لینک استفاده نمایید تا در اسرع وقت اقدام شود.
کلیدواژه های این خبر
موتور   پارس خودرو   سدان   ساندرو   برلیانس   کوچکترین   خرید آنلاین   پارچه   کابین   گردن   کلیوی   دکمه   خستگی آدرنال   داشبورد   باواریا   ب ام و   رضایت بخش   بازار  
اخبار مرتبط
با 100 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ +تصاویر
صراط
بررسی فنی هیوندای پالیسید مدل 2020 + مشخصات
خودروکار
بررسی فنی هیوندای پالیسید 2020 +تصاویر و مشخصات
پدال نیوز
با 90 تا 100 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ +تصاویر
پدال نیوز
با 90 تا 100 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟
برترین ها
قیمت خودروهای چینی در بازار ایران
آفتاب
با 3 خودرو جایگزین پراید آشنا شوید
ساعت 24
بازار نمد گرم تر از طلا شد
اعتدال
قیمت خودروهای چینی باید کاهش یابد
598
فشار برای کاهش قیمت خودرو های چینی در بازار کشور
عصر مالی
خودروهای چینی ارزان می شوند؟
ایران آنلاین
فشار بازار برکاهش قیمت خودروهای چینی
مردم سالاری
خودرو هایی که می توانستند جایگزین پراید شوند
ستاره نیوز
فشار بازار برای کاهش قیمت خودروهای چینی
ایرنا
بی ام و i7s، تیر خلاص باواریا به بازار خودروهای لوکس
تیتر شهر
گزینه های جذاب جانشینی پراید
ایران جیب
گزینه های جذاب جانشینی خودروی پراید را بشناسید +تصاویر
پدال نیوز
بررسی و مقایسه کیا سراتو GT در برابر مزدا 3 G25
آی تابناک
بررسی فنی لندروور دیفندر + مشخصات
باشگاه خبرنگاران
با دویست هزار دلار، بوگاتی ویرون بخرید!
تیتر شهر
بازار نمد گرم تر از طلا
ایران آنلاین
سایپا، تیبا را به کشورهای فقیرِ آفریقا صادر می کند
ساعت 24
تویوتا لندکروزر نامیب؛ خودرویی ویژه برای آفریقا
زومیت
نگاهی به قیمت مزدا 3 در بازار، حسرتی از نوع ژاپنی
تیتر شهر
توقف چهارچرخ ها در آشفته بازار لوازم یدکی
ایرنا
سئو و کلمات کلیدی
مهر نیوز
داستان برند نیسان؛ دومین خودروساز بزرگ ژاپن
زومیت
شهر آرام ارباب حلقه ها + تصاویر
خودرونویس
بررسی فنی اشکودا ساپرب فیس لیفت + مشخصات
باشگاه خبرنگاران
بررسی امکانات و مشخصات خودرو شاسی بلند چینی محبوب بازار ایران
اقتصاد نیوز
ملاقات با سری 3 واقعی! + تصاویر
خودرونویس
بررسی فنی اینفینیتی +تصاویر و مشخصات
پدال نیوز
بررسی فنی اینفینیتی + مشخصات
باشگاه خبرنگاران
خودروهای جدیدی که تا آخر امسال احتمالا به بازار ایران می آیند (+عکس)
عصر ایران
معرفی محصول ارزان قیمت هیوندای! +تصاویر
پدال نیوز
گزارشی تکان دهنده از مهاجرت جوانان شهرستانی ماشین خواب به تهران
شعار سال
هیوندای i10 مدل 2020 معرفی شد (+فیلم و تصاویر)
عصر ایران
بررسی فنی پورشه تایکان + تصاویر و مشخصات
پدال نیوز
بررسی فنی پورشه تایکان + مشخصات
باشگاه خبرنگاران
مقام صنفی: قطعات خودرو شاید گران، اما یافت می شود
ایرنا
اخبار مرتبط
bltصراط : با 100 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ +تصاویر
bltخودروکار : بررسی فنی هیوندای پالیسید مدل 2020 + مشخصات
bltپدال نیوز : بررسی فنی هیوندای پالیسید 2020 +تصاویر و مشخصات
bltپدال نیوز : با 90 تا 100 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ +تصاویر
bltبرترین ها : با 90 تا 100 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟
bltآفتاب : قیمت خودروهای چینی در بازار ایران
bltساعت 24 : با 3 خودرو جایگزین پراید آشنا شوید
bltاعتدال : بازار نمد گرم تر از طلا شد
blt598 : قیمت خودروهای چینی باید کاهش یابد
bltعصر مالی : فشار برای کاهش قیمت خودرو های چینی در بازار کشور
bltایران آنلاین : خودروهای چینی ارزان می شوند؟
bltمردم سالاری : فشار بازار برکاهش قیمت خودروهای چینی
bltستاره نیوز : خودرو هایی که می توانستند جایگزین پراید شوند
bltایرنا : فشار بازار برای کاهش قیمت خودروهای چینی
bltتیتر شهر : بی ام و i7s، تیر خلاص باواریا به بازار خودروهای لوکس
bltایران جیب : گزینه های جذاب جانشینی پراید
bltپدال نیوز : گزینه های جذاب جانشینی خودروی پراید را بشناسید +تصاویر
bltآی تابناک : بررسی و مقایسه کیا سراتو GT در برابر مزدا 3 G25
bltباشگاه خبرنگاران : بررسی فنی لندروور دیفندر + مشخصات
bltتیتر شهر : با دویست هزار دلار، بوگاتی ویرون بخرید!
bltایران آنلاین : بازار نمد گرم تر از طلا
bltساعت 24 : سایپا، تیبا را به کشورهای فقیرِ آفریقا صادر می کند
bltزومیت : تویوتا لندکروزر نامیب؛ خودرویی ویژه برای آفریقا
bltتیتر شهر : نگاهی به قیمت مزدا 3 در بازار، حسرتی از نوع ژاپنی
bltایرنا : توقف چهارچرخ ها در آشفته بازار لوازم یدکی
bltمهر نیوز : سئو و کلمات کلیدی
bltزومیت : داستان برند نیسان؛ دومین خودروساز بزرگ ژاپن
bltخودرونویس : شهر آرام ارباب حلقه ها + تصاویر
bltباشگاه خبرنگاران : بررسی فنی اشکودا ساپرب فیس لیفت + مشخصات
bltاقتصاد نیوز : بررسی امکانات و مشخصات خودرو شاسی بلند چینی محبوب بازار ایران
bltخودرونویس : ملاقات با سری 3 واقعی! + تصاویر
bltپدال نیوز : بررسی فنی اینفینیتی +تصاویر و مشخصات
bltباشگاه خبرنگاران : بررسی فنی اینفینیتی + مشخصات
bltعصر ایران : خودروهای جدیدی که تا آخر امسال احتمالا به بازار ایران می آیند (+عکس)
bltپدال نیوز : معرفی محصول ارزان قیمت هیوندای! +تصاویر
bltشعار سال : گزارشی تکان دهنده از مهاجرت جوانان شهرستانی ماشین خواب به تهران
bltعصر ایران : هیوندای i10 مدل 2020 معرفی شد (+فیلم و تصاویر)
bltپدال نیوز : بررسی فنی پورشه تایکان + تصاویر و مشخصات
bltباشگاه خبرنگاران : بررسی فنی پورشه تایکان + مشخصات
bltایرنا : مقام صنفی: قطعات خودرو شاید گران، اما یافت می شود
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.