مخبر - 1398/06/15 - بررسی فنی پورشه تایکان + مشخصات

بررسی فنی پورشه تایکان + مشخصات
نخستین خودروی اسپرت تمام الکتریکی پورشه به طور هم زمان در سه قاره? آسیا، اروپا و آمریکا در معرض دید عموم قرار گرفته است.
بررسی فنی پورشه تایکان + مشخصات

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،

اولین جواب اروپایی ها به تسلا مدل S یعنی پورشه تایکان سرانجام رسماً رونمایی شد. نخستین خودروی اسپرت تمام الکتریکی پورشه به طور هم زمان در سه قارهٔ آسیا، اروپا و آمریکا در معرض دید عموم قرار گرفته است. این سدان اسپرت الکتریکی پکیج منحصربه فردی است که عملکرد معمول پورشه را با قابلیت استفادهٔ روزانه ارائه می کند. رئیس هیئت مدیرهٔ پورشه آقای «اُلیور بلوم» طی رویداد رونمایی تایکان در برلین گفته است:

تایکان میراث ما را به آینده پیوند می دهد. این خودرو داستان موفقیت برند ما را به پیش می برد. برندی که 70 سال است مردم دنیا را مجذوب و هیجان زده کرده است. امروز نشانگر آغاز یک دورهٔ جدید است.

استایل بیرونی با DNA پورشه

هرچند تایکان دورهٔ جدیدی را در طراحی پورشه نشان می دهد، اما همچنان DNA یک پورشهٔ اصیل را حفظ کرده است. دماغهٔ خودرو عریض و تخت به نظر می رسد درحالی که در پروفیل جانبی آن با خط سقف اسپرت شیب دار، ستون C کشیده به سمت عقب و شانه های برجسته، کاملاً استایل یک پورشه به تصویر کشیده شده است. یکی از ویژگی های ظاهری خلاقانهٔ تایکان نیز نوشتهٔ شیشه ای PORSCHE است که با نوار چراغ عقب ادغام شده است.

هرچند تایکان دورهٔ جدیدی را در طراحی پورشه نشان می دهد، اما همچنان DNA یک پورشهٔ اصیل را حفظ کرده است. دماغهٔ خودرو عریض و تخت به نظر می رسد درحالی که در پروفیل جانبی آن با خط سقف اسپرت شیب دار، ستون C کشیده به سمت عقب و شانه های برجسته، کاملاً استایل یک پورشه به تصویر کشیده شده است. یکی از ویژگی های ظاهری خلاقانهٔ تایکان نیز نوشتهٔ شیشه ای PORSCHE است که با نوار چراغ عقب ادغام شده است.

کابین منحصربه فرد با نمایشگرهای متعدد

با وجود نمایشگر انحصاری برای سرنشین کناری، کابین تایکان همچنان روی راننده تمرکز دارد. در بالاترین نقطهٔ داشبورد یک صفحه آمپر دیجیتالی منحنی جای گرفته درحالی که یک صفحه نمایش 10.9 اینچی مرکزی و یک صفحه نمایش سفارشی سرنشین جلو نیز باهم ترکیب شده اند تا تمام اطلاعات موردنیاز را ارائه کنند. این نمایشگر ها موجب شده کنترلر های فیزیکی مثل دکمه ها بسیار کاهش پیدا کنند، اما در عوض می توان از طریق لمس کردن یا با استفاده از سیستم کنترل صوتی که به فرمان «هی پورشه» پاسخ می دهد، قسمت های مختلف خودرو را کنترل کرد. تمام رابط های کاربری نیز کاملاً جدید بوده و برای تایکان طراحی شده اند.

پورشه در تایکان برای اولین بار کابین کاملاً بدون چرم را ارائه کرده است، زیرا فضای داخلی این خودرو با استفاده از متریال بازیافتی نوآورانه ساخته شده است. پورشه همچنین در باطری های تایکان که در کف آن نصب شده اند شکاف هایی بنام «پارکینگ پا» ایجاد کرده است که موجب راحتی سرنشینان عقب می شود. این ویژگی همچنین امکان دستیابی به ارتفاع پایینی که برای خودرو های اسپرت معمول است را هم فراهم کرده است. در جلو و عقب این خودرو نیز دو صندوق بار وجود دارد که جلویی 81 لیتر و عقبی 366 لیتر ظرفیت دارد.

عملکرد عالی تایکان در ابتدا فقط در دو نسخهٔ توربو و توربو S به بازار عرضه می شود، اما اواخر سال آینده مدل کراس توریسمو نیز به عنوان اولین نسخهٔ مشتق شده به خانوادهٔ تایکان اضافه خواهد شد. هردو مدل توربو و توربو S در حالت عادی 625 اسب بخار قدرت دارند، اما شباهت ها میان این دو مدل در همین جا به پایان می رسد، زیرا در حالت اووربوست، خروجی قوای محرکهٔ مدل توربو به 680 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور می رسد درحالی که در این حالت مدل پرچم دار توربو S خروجی فوق العاده ای برابر با 761 اسب بخار قدرت و 1050 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت؛ بنابراین تایکان یکی از قوی ترین محصولات حال حاضر پورشه محسوب می شود.

تایکان توربو با استفاده از لانچ کنترل ظرف 3.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت (صفر تا 96 کیلومتر در 3 ثانیه) می رسد درحالی که توربو S برای انجام این کار به تنها 2.8 ثانیه (صفر تا 96 در 2.6 ثانیه) زمان نیاز دارد. مدل توربو برای اینکه از صفر به سرعت دویست کیلومتر بر ساعت برسد به 10.6 ثانیه زمان نیاز دارد درحالی که توربو S این کار را ظرف 9.8 ثانیه انجام می دهد، اما حداکثر سرعت هردو نسخه 260 کیلومتر بر ساعت است.

پورشه برای تأمین انرژی موتور های الکتریکی تایکان یک پکیج باطری لیتیوم یونی 93.4 کیلووات ساعتی با معماری 800 ولتی در نظر گرفته است؛ بنابراین تایکان اولین خودروی تولیدی دنیا محسوب می شود که بجای استفاده از معماری 400 ولت که ولتاژ معمول خودرو های الکتریکی است، در آن از سیستم 800 ولتی استفاده شده است. این ولتاژ بالا مزیت بزرگی برای رانندگان به همراه خواهد داشت، زیرا با استفاده از شبکه های شارژ توان بالای 270 کیلوواتی می توان باطری ها را برای پیمودن صد کیلومتر تنها ظرف 5 دقیقه شارژ کرد. با این شارژر ها همچنین از 5 تا 80 درصد از باطری ها ظرف 22 دقیقه شارژ می شوند.

با استفاده از شارژر های سریع 150 کیلواتی DC نیز می توان ظرف 36 دقیقه تا 80 درصد از ظرفیت باطری ها را شارژ کرد. علاوه بر این، هرچند حداکثر ظرفیت شارژ تایکان 270 کیلووات است، اما خریداران می توانند خودروی خود را از طریق پریز های برق خانگی 240 ولتی با شارژر های 9.6 کیلوواتی به راحتی شارژ کنند. البته در این صورت برای شارژ کامل باطری ها باید یازده ساعت صبر کرد. طبق اعلام پورشه، نسخهٔ توربو با هر بار شارژ کامل باطری ها می تواند تا حداکثر 450 کیلومتر را طی کند درحالی که بُرد توربو S حداکثر به 412 کیلومتر می رسد.

گیربکس دو سرعتهٔ نوآورانه

هردو نسخهٔ توربو و توربو S تایکان به دو موتور الکتریکی مجهز هستند که یکی روی محور جلو و دیگری روی محور عقب نصب شده و سامانهٔ چهارچرخ محرک را ایجاد کرده اند، اما یکی از نوآوری های قابل توجه تایکان گیربکس دو سرعتهٔ آن است که توسط خود پورشه توسعه پیدا کرده و روی محور عقب نصب شده است. در این گیربکس دندهٔ اول شتاب بیشتری را در هنگام شروع حرکت فراهم می کند درحالی که دندهٔ دوم با ضریب بلندتر روی بهره وری بالا و ذخیرهٔ انرژی تمرکز دارد و در سرعت های بالا درگیر می شود.

سیستم شاسی پیشرفته

پورشه برای شاسی تایکان از یک سیستم شبکهٔ کنترل مرکزی استفاده کرده است که تمامی سیستم های مربوط به شاسی را تجزیه وتحلیل و هماهنگ سازی می کند. ازجملهٔ این سیستم ها می توان به سیستم تعلیق تطبیقی با مدیریت تعلیق فعال پورشه و کنترل الکترونیکی کمک فنرها، سیستم سفارشی کنترل پویایی اسپرت شاسی پورشه و سیستم تثبیت کنندهٔ الکترومیکانیکی با سیستم کنترل بُرداری گشتاور پورشه اشاره کرد. در تایکان چهار حالت رانندگی مختلف شامل بُرد، معمولی، اسپرت و اسپرت پلاس وجود دارد، اما علاوه بر این، حالتی بنام شخصی هم در خودرو تعبیه شده که با استفاده از آن می توان سیستم ها را به صورت مجزا و طبق نیاز و سلیقه تنظیم کرد.

توان سیستم بازیابی انرژی ترمز های تایکان نیز به میران قابل توجهی بیشتر از رقبا است به گونه ای که آزمایش های رانندگی نشان داده اند تقریباً 90 درصد از ترمز گیری های روزمره توسط موتور های الکتریکی صورت می گیرد بدون اینکه ترمز های معمولی چرخ ها فعال شوند. پورشه تایکان توربو در آلمان با قیمت پایهٔ 152,136 یورو و توربو S با قیمت 185,456 یورو عرضه می شود درحالی که آمریکایی ها برای خرید این سدان الکتریکی به ترتیب باید 153,310 دلار و 187,610 دلار بپردازند.

انتهای پیام/

منبع خبر : باشگاه خبرنگاران

محتوای این خبر به صورت خودکار از سایتهای مورد تایید ج.ا دریافت شده و بدون هیچ دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا از این لینک استفاده نمایید تا در اسرع وقت اقدام شود.
کلیدواژه های این خبر
تسلا   پورشه   نبض بازار   سدان   اسپرت   آمریکا   قاره آسیا   اسب بخار   سرنشینان   الکتریکی   کابین   دکمه   برلین   دیجیتال   کنترلر   چراغ   نیوتن   داشبورد   نمایشگر   نوآورانه   گشتاور   توریسمو   مجذوب   بازار   داستانی   اروپا  
اخبار مرتبط
بررسی فنی هیوندای پالیسید 2020 +تصاویر و مشخصات
پدال نیوز
نسخه 2020 نیسان پاترول معرفی شد + تصاویر
خودرونویس
بررسی فنی هیوندای پالیسید مدل 2020 + مشخصات
باشگاه خبرنگاران
با 10 اتومبیل لوکس آمریکایی آشنا شوید
پارسینه
"کیا اپتیما" هیبرید وارد بازار ایران شد (+عکس و قیمت)
عصر ایران
بررسی فنی مرسدس ویژن EQS +تصاویر و مشخصات
پدال نیوز
احتمال تولید بی ام و سری 7 برقی با قدرت 670 اسب بخار وجود دارد
آی تابناک
معرفی 10 اتومبیل لوکس آمریکایی
ایران جیب
بررسی فنی مرسدس ویژن EQS + مشخصات
باشگاه خبرنگاران
بررسی و مقایسه کیا سراتو GT در برابر مزدا 3 G25
آی تابناک
بررسی فنی لندروور دیفندر + مشخصات
باشگاه خبرنگاران
لوکس ترین مدل بنز که سه سال دیگر ساخته می شود
خبرگزاری ایلنا
در راه | لوکس ترین مدل الکتریکی بنز
همشهری آنلاین
نبرد غول های خودروسازی در فرانکفورت
پارسینه
آشنایی با سدان اقتصادی و کم مصرف کرمان موتو ر+ تصاویر
پدال نیوز
تویوتا لندکروزر نامیب ادیشن رونمایی شد + تصاویر
خودرونویس
لوکس ترین مدل الکتریکی مرسدس بنز
ایران جیب
معرفی 10 خودرو برتر نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2019
باشگاه خبرنگاران
بررسی فنی فورد کوگا + مشخصات
باشگاه خبرنگاران
بررسی فنی کادیلاک CT5 + مشخصات
باشگاه خبرنگاران
ساخت مرسدس بنز الکتریکی بسیار زیبا و جذاب +عکس
اقتصاد نیوز
بررسی کوتاه لکسس RX مدل 2020؛ ترکیب بی مانند آرامش و کیفیت
آی تابناک
کادیلاک CT4 مدل 2020 از راه رسید
کلیک
مرسدس بنز ویژن EQS کانسپت رونمایی شد
تیتر شهر
شاسی بلند مفهومی آئودی AI:TRAIL کواترو رونمایی شد
زومیت
شهر آرام ارباب حلقه ها + تصاویر
خودرونویس
آئودی AI:TRAIL Quattro معرفی شد
آی تابناک
نسخه پلاگ این هیبریدی آئودی A7 معرفی شد + تصاویر
خودرونویس
گام اول پورشه در تولید خودروهای الکتریکی
ایران جیب
بررسی پورشه کاین 2019؛ تراژدی تکراری!
برترین ها
بررسی امکانات و مشخصات خودرو شاسی بلند چینی محبوب بازار ایران
اقتصاد نیوز
رونمایی از مدل هیبریدی مرسدس بنز 2020 +تصاویر
پدال نیوز
رونمایی از مدل هیبریدی مرسدس بنز 2020 در نمایشگاه فرانکفورت
همشهری آنلاین
پورشه تایکان در برابر تسلا مدل S؛ کدام خودرو برقی برتر است؟
زومیت
کابین کیا موهاوی مدل 2020 رونمایی شد
خبر خودرو
ملاقات با سری 3 واقعی! + تصاویر
خودرونویس
طراحی داخلی جذاب کیا موهاوی 2020 آشکار شد
تیتر شهر
بررسی فنی اینفینیتی +تصاویر و مشخصات
پدال نیوز
جدیدترین نسخه های خانواده الکتریکی EQ اسمارت رونمایی شدند + تصاویر
خودرونویس
بررسی فنی اینفینیتی + مشخصات
باشگاه خبرنگاران
اخبار مرتبط
bltپدال نیوز : بررسی فنی هیوندای پالیسید 2020 +تصاویر و مشخصات
bltخودرونویس : نسخه 2020 نیسان پاترول معرفی شد + تصاویر
bltباشگاه خبرنگاران : بررسی فنی هیوندای پالیسید مدل 2020 + مشخصات
bltپارسینه : با 10 اتومبیل لوکس آمریکایی آشنا شوید
bltعصر ایران : "کیا اپتیما" هیبرید وارد بازار ایران شد (+عکس و قیمت)
bltپدال نیوز : بررسی فنی مرسدس ویژن EQS +تصاویر و مشخصات
bltآی تابناک : احتمال تولید بی ام و سری 7 برقی با قدرت 670 اسب بخار وجود دارد
bltایران جیب : معرفی 10 اتومبیل لوکس آمریکایی
bltباشگاه خبرنگاران : بررسی فنی مرسدس ویژن EQS + مشخصات
bltآی تابناک : بررسی و مقایسه کیا سراتو GT در برابر مزدا 3 G25
bltباشگاه خبرنگاران : بررسی فنی لندروور دیفندر + مشخصات
bltخبرگزاری ایلنا : لوکس ترین مدل بنز که سه سال دیگر ساخته می شود
bltهمشهری آنلاین : در راه | لوکس ترین مدل الکتریکی بنز
bltپارسینه : نبرد غول های خودروسازی در فرانکفورت
bltپدال نیوز : آشنایی با سدان اقتصادی و کم مصرف کرمان موتو ر+ تصاویر
bltخودرونویس : تویوتا لندکروزر نامیب ادیشن رونمایی شد + تصاویر
bltایران جیب : لوکس ترین مدل الکتریکی مرسدس بنز
bltباشگاه خبرنگاران : معرفی 10 خودرو برتر نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت 2019
bltباشگاه خبرنگاران : بررسی فنی فورد کوگا + مشخصات
bltباشگاه خبرنگاران : بررسی فنی کادیلاک CT5 + مشخصات
bltاقتصاد نیوز : ساخت مرسدس بنز الکتریکی بسیار زیبا و جذاب +عکس
bltآی تابناک : بررسی کوتاه لکسس RX مدل 2020؛ ترکیب بی مانند آرامش و کیفیت
bltکلیک : کادیلاک CT4 مدل 2020 از راه رسید
bltتیتر شهر : مرسدس بنز ویژن EQS کانسپت رونمایی شد
bltزومیت : شاسی بلند مفهومی آئودی AI:TRAIL کواترو رونمایی شد
bltخودرونویس : شهر آرام ارباب حلقه ها + تصاویر
bltآی تابناک : آئودی AI:TRAIL Quattro معرفی شد
bltخودرونویس : نسخه پلاگ این هیبریدی آئودی A7 معرفی شد + تصاویر
bltایران جیب : گام اول پورشه در تولید خودروهای الکتریکی
bltبرترین ها : بررسی پورشه کاین 2019؛ تراژدی تکراری!
bltاقتصاد نیوز : بررسی امکانات و مشخصات خودرو شاسی بلند چینی محبوب بازار ایران
bltپدال نیوز : رونمایی از مدل هیبریدی مرسدس بنز 2020 +تصاویر
bltهمشهری آنلاین : رونمایی از مدل هیبریدی مرسدس بنز 2020 در نمایشگاه فرانکفورت
bltزومیت : پورشه تایکان در برابر تسلا مدل S؛ کدام خودرو برقی برتر است؟
bltخبر خودرو : کابین کیا موهاوی مدل 2020 رونمایی شد
bltخودرونویس : ملاقات با سری 3 واقعی! + تصاویر
bltتیتر شهر : طراحی داخلی جذاب کیا موهاوی 2020 آشکار شد
bltپدال نیوز : بررسی فنی اینفینیتی +تصاویر و مشخصات
bltخودرونویس : جدیدترین نسخه های خانواده الکتریکی EQ اسمارت رونمایی شدند + تصاویر
bltباشگاه خبرنگاران : بررسی فنی اینفینیتی + مشخصات
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.