مخبر - 1398/06/11 - شهریور، ماه مرگ در جاده

شهریور، ماه مرگ در جاده
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،تصادفات رانندگی همچنان به عنوان مهمترین عامل عمر از دست رفته و سومین عامل مرگ و میر ایرانیان پس از بیماری های قلبی- عروقی ( با حدود 50 هزار مرگ) و سرطان ( با حدود 30 هزار مرگ) جان می گیرند و خودروهای فرسوده به سان ارابه های مرگ وقتی رانندگانی بی احتیاط پشت فرمان ...
شهریور، ماه مرگ در جاده

شهریور، ماه مرگ در جاده به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،تصادفات رانندگی همچنان به عنوان مهمترین عامل عمر از دست رفته و سومین عامل مرگ و میر ایرانیان پس از بیماری های قلبی- عروقی ( با حدود 50 هزار مرگ) و سرطان ( با حدود 30 هزار مرگ) جان می گیرند و خودروهای فرسوده به سان ارابه های مرگ وقتی رانندگانی بی احتیاط پشت فرمان آن ها می نشینند و در جاده های خطرناک خسته و بی مهابا می رانند، هر سال هزاران ایرانی را به کام مرگ می برند.

گر چه در 15 سال گذشته با اجرای طرح هایی مانند اجباری کردن کمربندایمنی و کاهش میزان سرعت مجاز در جاده ها و با سختگیری پلیس تا حدی از میزان تلفات رانندگی کم شده است اما این عامل مهم مرگ و ناتوانی همچنان در ایران جایگاه سوم خود را حفظ کرده است و حتی دوباره روند صعودی گرفته است.

آمار بالای مرگ و میر تصادفات رانندگی در سال های اول دهه 80 باعث شد که برخی مسئولان دولت و مجلس به فکر چاره بیفتند، در سال 1384 تصادفات رانندگی جان 27 هزار و 775 نفر را گرفت و گفته شد که میزان تلفات رانندگی در یک دهه قبل از آن بیش از 250 هزار نفر و بیش از شهدای جنگ تحمیلی است.

این بود که پلیس، اورژانس و بیمارستان ها و وزارت راه و صنعتگران خودرو دست به کار شدند تا از این مرگ و میرهای قابل پیشگیری بکاهند و با تدابیری توانستند تا حدود یک دهه روند کاهشی تلفات رانندگی را رقم بزنند. البته سهم همه دست اندرکاران به یک اندازه نبود و خودروسازان داخلی هنوز هم نتوانسته اند، خودرویی ایمن بسازند.

سال 85 تعداد فوتی های تصادفات رانندگی باز هم از 27 هزار نفر بیشتر بود و با کاهش 200 نفری به 27 هزار و 567 نفر رسید در سال های 86 تا 89 تعداد این مرگ ها در حدود 23 هزار نفر در نوسان بود و سال 90 به حدود 20 هزار نفر رسید.

سال 1391 برای اولین بار تعداد فوتی های تصادفات رانندگی به زیر 20 هزار نفر رسید، سال 92 بر اساس آمار پزشکی قانونی به حدود 18 هزار نفر و در سال 93 تعداد 16 هزار و 872 کشته تصادفات ثبت شد، سال 94 هم در همین حدود بود و در سال 95 تعداد این فوتی های تصادفات رانندگی به رکورد 15هزار و 932 نفر رسید.

کاهش آمار فوتی های تصادفات رانندگی درحالی رقم خورد که سالانه بین یک تا 1.5 میلیون سواری به تعداد خودروهای در حال حرکت در کشور اضافه می شد اما از سال 96 روند نزولی تعداد کشته های تصادفات صعودی شد. در این سال 16 هزار و 984 ایرانی در حوادث رانندگی جان باختند. این آمار در سال 97 باز هم بیشتر شد و به رقم 17 هزار و 183 نفر رسید.

در این میان جاده های استان های فارس و تهران رکورددار مرگ در تصادف بودند و ایلام کمترین آمار را داشت. سال 97 در استان وسیع فارس 1357 ایرانی در هنگام حرکت خودرو جان خود را از دست دادند و 1319 نفر در استان تهران در تصادف رانندگی به دیار باقی شتافتند. تعداد فوتی های استان کوچک ایلام در این سال 147 نفر بود.

شهریور رکوددار مرگ در جاده

از نظر زمانی در تمام سال های گذشته شهریور و ششمین ماه سال در تمام استان ها رکورددار تعداد تلفات رانندگی بود. سال گذشته 1863 نفر در این ماه قربانی تصادفات رانندگی شدند و پس از آن تیر با 1669 نفر دررده دوم بود. البته دی و بهمن که در فصل سرد زمستان تعداد مسافرت ها و ترددهای بین شهری در جاده های بارانی، سرد، برفگیر و کوهستانی کم می شود و دانش آموزان نیز مشغول و درس و مشق هستند کمترین میزان تصادف و مرگ را در اختیار دارند.

به عنوان مثال در دی ماه 97 کل فوتی های تصادفات جاده ای در کشور بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی 1160 نفر یعنی روزی 38 نفر بود در حالی که در شهریور روزانه حدود 60 نفر در این حوادث جان باختند و بیشترین رکورد آن در این سال 19 شهریور با 90 کشته بود. روزهای 16 و 26 شهریور نیز با 79 کشته در رده های بعدی بودند در 13 فروردین 97 نیز تعداد کشته های حوادث رانندگی 78 نفر بود.

گزارش سازمان پزشکی قانونی نشان می دهد: بیشترین تلفات رانندگی مربوط به مسیرهای برون شهری است، در سال 97 حدود 64.2 درصد کشته های تصادفات مربوط به جاده های برون شهری، 24.9 درصد در راه های درون شهری، 6.4 درصد در جاده های روستایی، محل تصادف یک درصد در راه های اختصاصی و 3.5 درصد در سایر راه ها بوده است.

78.3 درصد از کشته های ناشی از حوادث رانندگی در سال 97 مرد ( 13 هزار و 458 نفر) و 21.7 درصد زن ( سه هزار و 725 نفر) بوده اند. همچنین در افراد 18 سال به بالا، 71.5 درصد متأهل و 27.2 درصد مجرد بودند. وضعیت تأهل 1.3 درصد نیز نامشخص بوده است.

از لحاظ سنی، 7.4 درصد افراد فوت شده در حوادث رانندگی سال گذشته کمتر از 10 سال، 6 درصد 17-11 سال، 25 درصد 29- 18 سال، 31.2 درصد 49-30 سال و 30.4 درصد کشته های تصادفات 50 سال به بالا داشته اند.

با توجه به میانگین پایین سنی کشته های حوادث رانندگی که اکثرا جوان و در سن کار و تولید هستند، خسارت مهم این تصادفات از درس رفتن عمر مفید ایرانیان است. به طوری که طبق محاسبات وزارت بهداشت با لحاظ سن امید به زندگی حدود 74 سال برای هر ایرانی سالانه حدود 500 هزار سال از عمر ایرانیان در حوادث رانندگی از بین می رود.

مطابق آمار سال 97 در زمان وقوع تصادف 42.9 درصد قربانیان راننده وسیله نقلیه،21.1 درصد عابر پیاده و 34.8 درصد سرنشین یا ترک وسیله نقلیه بوده اند.

با توجه به افزایش حجم سفرها در آخرین ماه فصل تابستان و بالا رفتن میزان تردد در جاده های کشور، آمار حوادث رانندگی و فوتی های ناشی از آن نیز در این ماه افزایش می یابد، آنچنان که در ماه های شهریور 10 سال گذشته (1388 تا 1397) 19 هزار و 992 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم 10.7 درصد از کل تلفات رانندگی این سال ها را در برمی گیرد.

مطابق آمارهای موجود، در میان ماه های شهریور 10 سال اخیر، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی در سال 1389 با 2هزار و 449 نفر و کمترین آن در سال 1395 با هزار و 711 نفر گزارش شده است.

بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که میانگین مرگ روزانه افراد در حوادث رانندگی شهریور از ایام نوروز نیز بیشتر است. به عنوان نمونه در سال گذشته (1397)، هزار و 109 نفر در حوادث رانندگی نوروز جان باختند که میانگین روزانه آن برابر با 55.4 نفر گزارش شده؛ این در حالی است که آمار تلفات شهریور ماه همان سال هزار و 863 نفر یعنی روزانه 60 نفر بوده است.

میزان مصدومان حوادث رانندگی آمار دقیقی ندارد زیرا سازمان پزشکی قانونی فقط تعداد مصدومانی را که در این سازمان ثبت می شود، اعلام می کند. در حالی که تعداد بسیاری از مصدومان گذرشان به این سازمان نمی خورد و در این سازمان نامشان ثبت نمی شود اما در تمام 15 سال گذشته این سازمان تعداد مصدومان حوادث رانندگی را بین 300 هزار تا 350 هزار نفر اعلام کرده است که می توان این آمار واقعی را حداقل بیش از 400 هزار نفر در سال برآورد کرد یعنی بیش از 20 برابر فوتی ها.

بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی سالانه حدود 25 هزار نفر از مصدومان حوادث رانندگی دچار قطع عضو و معلولیت های دائمی می شوند یعنی از کارافتاده و خانه نشین، حدود 2500 نفر نیز قطع نخاع و بیش از 5 هزار نفر دچار مرگ مغزی می شوند.

عباس مسجدی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه بیشترین حوادث جاده ای مربوط به خودرو های سواری و موتورسیکلت هاست از کاهش توجه مصدومان تصادفات اتوبوس و کامیون خبر داده است.

وی گفت: در چهار ماه ابتدایی امسال ( سال 98) پنج هزار و 844 نفر در حوادث رانندگی جان باختند که دو دهم درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است. 4 هزار و 589 نفر از این تعداد مرد و هزار و 255 نفر زن بودند.

مسجدی افزود: بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات به ترتیب مربوط به استان های فارس، تهران و سیستان و بلوچستان و کمترین آمار مربوط به استان های ایلام، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بوده است. سه هزار و 853 نفر از این فوت شدگان در جاده های برون شهری، هزار و 439 نفر در حوزه درون شهری و 400 نفر در جاده های روستایی بوده اند.

وی درباره مصدومان چهار ماه ابتدایی امسال نیز گفت: در این مدت 123 هزار و 624 نفر مصدوم شدند که حدود 87 هزار نفر مرد و حدود 36 هزار نفر زن بودند که افزایش 3 دهم درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشته است. البته در حوزه مصدومان ناشی از تصادفات در بخش اتوبوسی 36.7 درصد و در بخش کامیون ها 20 درصد کاهش داشته ایم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی درباره وسایل نقلیه این تصادفات گفت: بیشترین تصادفات مربوط به خودرو های سواری با دوهزار و 720 تلفات و افزایش 6.8 درصدی و پس از آن موتورسیکلت ها با هزار و 223 تلفات با 13.9 درصد افزایش و پس از آن به ترتیب وانت، تریلی، کامیون، دوچرخه و اتوبوس بوده است.

مسجدی گفت: در تیر امسال هزار و 690 نفر در حوادث رانندگی جان باختند که افزایش 1.3 درصدی را نشان می دهد. در این ماه 35 هزار و 670 نفر هم در تصادفات مصدوم شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش 3.8 درصدی داشته است.

گزارش سازمان پزشکی قانونی در سال 97 نشان می دهد تصادف 44.4 درصد از افراد متوفی ناشی از برخورد دو وسیله نقلیه، 21.1 درصد ناشی از برخورد وسیله نقلیه به عابر متوفی و 25.6 درصد واژگونی وسیله نقلیه بوده است.

وسیله نقلیه مورد استفاده 45.3 درصد از افراد متوفی خودرو سواری، 21.8 درصد موتورسیکلت، 5.8 درصد وانت بار، 2.8 درصد کامیون، کامیونت و تریلی و1.1 درصد اتوبوس و مینی بوس بوده است. همچنین بر اساس این آمار سه هزار و 630 نفر از متوفیان تصادفات (21.1 درصد) عابر پیاده بودند.

همچنین علت اصلی مرگ 42.9 درصد از افراد ضربه به سر، 28.7 درصد شکستگی های متعدد، 7.7 درصد به دلیل خونریزی و 13.9 درصد به دلایل اشتراکی (موارد دارای بیش از یک علت)، 1.6 درصد سوختگی، دو دهم درصد نرسیدن اکسیژن و 5 درصد سایر موارد بوده است.

نیمی از متوفیان رانندگی در دم جان می بازند

در سال 97 محل فوت 52.3 درصد از افراد در محل حادثه، 6.1 درصد حین انتقال به بیمارستان و محل فوت 40.7 درصد از افراد در بیمارستان بوده است. همچنین نحوه انتقال 91.3 درصد افراد متوفی از طریق آمبولانس ، 6.2 درصد توسط وسایل نقلیه عبوری، 0.2 درصد خودروی پلیس، یک درصد سایر خودروها و 1.3 درصد نامعلوم بوده است.

سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور کشور نیز گفته است: خودروهای شخصی در 79.5 درصد تصادفات رخ داده سال 97 سهم داشتند که 28.5 درصد آن مربوط به خودروی پراید بوده است.

گر چه کارشناسان عامل حدود 70 درصد تصادفات رانندگی را خطای انسانی مانند رانندگی در حالت خستگی یا خواب آلودگی و سرعت و سبقت غیر مجاز می دانند اما نباید سهم خودروهای ناایمن داخلی و نقاط حادثه خیز جاده که تعداد آنها هنوز بیش از 3400 نقطه است را فراموش کرد.

قانون بر زمین مانده

در قانون برنامه توسعه پنجم آمده بود که دولت موظف است هر سال 10 درصد از میزان تصادفات و تلفات رانندگی را طی سال های 91 تا 95 کم کند که محقق نشد این الزام قانونی دربرنامه توسعه ششم نیز تکرار شد، به موجب این قانون دولت مکلف است اقدامات و ساز و کار لازم برای کاهش تلفات حوادث رانندگی را با تاکید بر تجهیز و تقویت پلیس راهنمایی و رانندگی، ارتقاء کیفیت ایمنی وسایل نقلیه، تقویت و تکمیل شبکه های امدادرسانی و فوریت های پزشکی، اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ای و توسعه فرهنگ صحیح ترافیکی فراهم کند به نحوی که تلفات حوادث رانندگی نسبت به تعداد 10هزار دستگاه خودرو تا پایان اجرای قانون برنامه 31 درصد کاهش یابد.

بر این اساس باید همه معابر اصلی، میادین و بزرگراه ها در مراکز استان ها و کلانشهرها و همچنین جاده های اصلی و آزادراه ها با نصب، نگهداری و بروزرسانی سامانه های کنترلی و مراقبتی هوشمند توسط شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی تحت پوشش قرار گرفته و این سامانه ها و دسترسی لازم آن در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد.

قوانینی که تاریخشان منقضی می شود، دولت ها می آیند و می روند، مجالس تغییر می کنند اما حوادث رانندگی همچنان جان می گیرند و خانواده های ایرانی را سیاهپوش می کنند.
منبع خبر : حزب الله نیوز

محتوای این خبر به صورت خودکار از سایتهای مورد تایید ج.ا دریافت شده و بدون هیچ دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا از این لینک استفاده نمایید تا در اسرع وقت اقدام شود.
کلیدواژه های این خبر
اورژانس   وزارت راه   پزشکی قانونی   صنعتگران   مرگ و میر   ونیز   ایلام   خستگی آدرنال   هشت سال دفاع مقدس   جاده های استان   کوهستانی   تصادف شدید   فصل سرد   بیمارستان   سرطان   تصادف   پیشگیری   دانش آموزان   تصادفات رانندگی   حوادث رانندگی   بیماری های قلبی   خودروسازان داخلی   دولت و مجلس   وبا   خودروهای فرسوده  
اخبار مرتبط
جمعه مرگبارترین روز جاده های کشور در تابستان
شیعه نیوز
این استان صدرنشین جان باختگان حوادث ترافیکی
پدال نیوز
25 تیر پرتصادف ترین روز تابستان/ استان فارس صدرنشین جانباختگان تصادفات رانندگی
باشگاه خبرنگاران
پلیس مسئول تصادفات نیست
ایسنا
آمار تصادفات منجر به فوت در طرح تابستانه پلیس راهور
تین نیوز
خدمات رسانی پلیس راه کشور به زائران اربعین حسینی
سایت جماران
لزوم تسهیل در دسترسی نیروهای اورژانس به مصدومان تصادفات طی اربعین
مهر نیوز
بازگشایی مدارس و ضرورت رعایت بیشتر موازین ایمنی در آمد و شد دانش آموزان
ایرنا
نقاط حادثه خیز جاده های ایلام نیازمند توجه/ اربعین نزدیک است
مهر نیوز
دستگاه های خدمات رسان در اربعین کارت تردد بگیرند
ایسنا
آمار نگران کننده فوتی ها در سوانح رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
ایرنا
تغییر ساعت در بهار و پاییز چه تاثیری بر سلامت ما دارد؟
شریان
عابران پیاده در صدر قربانیان حوادث رانندگی یزد
ایرنا
سالانه 50 نفر در محور کرمانشاه -کامیاران جان خود را از دست می دهند
تسنیم
طرح یاری گران زندگی در مدارس استان بوشهر اجرا می شود
تسنیم
بیش از 400 نفر در حوادث رانندگی آذربایجان شرقی جان باختند
ایسنا
مصائب کیلومتر شماره 10 شیراز
پدال نیوز
مصائب کیلومتر شماره 10 شیراز/ نقاط حادثه خیزی که اورژانس ندارد
مهر نیوز
مرداد امسال 36 نفر در تصادف رانندگی زنجان جان باختند
ایرنا
خطاهایی که به قیمت جان انسان ها تمام می شود
ایرنا
واژگونی خودروی سمند در فسا راننده را به کام مرگ کشاند
تین نیوز
مسئولان اورژانس فارس باید پاسخگوی مرگ دخترم باشند
فانوس نیوز
مسوولان اورژانس فارس باید پاسخگوی مرگ دخترم باشند
ایسنا
آوار بیماری های غیرواگیر بر سر نظام سلامت
شیعه نیوز
سکته مغزی چه علائمی دارد؟
پارسینه
ساخت توقف گاه در راه های خراسان جنوبی از الزامات است
ایرنا
روزانه 215 هزار اعمال قانون توسط پلیس راهور صورت می گیرد
میزان
درخواست پلیس راهور برای شناور شدن ساعت کار ادارات تا 10 مهر / افزایش 116 درصدی تصادفات خسارتی در تابستان
عصر ایران
7 درصد تولید ناخالص داخلی؛ هزینه تند راندن
جوان آنلاین
14902 نیروی پلیس اول مهر برای جلوگیری از گره ترافیکی آماده باش هستند
ایرنا
آسیب به خود برای دریافت خسارت بیمه
آفتاب
عوامل موثر کاهش تصادفات و مسائل ترافیکی برون و درون شهری اولویت بندی شوند
شبستان
یکی از عوامل تلفات جاده ای خودروهای بی کیفیت است
میزان
کنترل مرگ و میر جاده ای با ایمن سازی جاده و خودرو | ضرر جانی و مالی دولتی بودن خودروسازی
خبرگزاری خانه ملت
کنترل مرگ و میر جاده ای با ایمن سازی جاده و خودرو/ ضرر جانی و مالی دولتی بودن خودروسازی
خبرگزاری خانه ملت
ایران درمحدوده قرمز تصادفات جاده ای
خودرونویس
ایران درمحدوه قرمز تصادفات جاده ای/ 37کشته به ازای10هزارخودرو
مهر نیوز
رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته
ایرنا
تصادف کامیون با پژو 405، دو کشته در سیروان برجای گذاشت/ راننده و سرنشین پژو به علت آتش سوزی در آتش سوختند
برنا نیوز
افزایش 12 درصدی فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی در مازندران
آوای خزر
اخبار مرتبط
bltشیعه نیوز : جمعه مرگبارترین روز جاده های کشور در تابستان
bltپدال نیوز : این استان صدرنشین جان باختگان حوادث ترافیکی
bltباشگاه خبرنگاران : 25 تیر پرتصادف ترین روز تابستان/ استان فارس صدرنشین جانباختگان تصادفات رانندگی
bltایسنا : پلیس مسئول تصادفات نیست
bltتین نیوز : آمار تصادفات منجر به فوت در طرح تابستانه پلیس راهور
bltسایت جماران : خدمات رسانی پلیس راه کشور به زائران اربعین حسینی
bltمهر نیوز : لزوم تسهیل در دسترسی نیروهای اورژانس به مصدومان تصادفات طی اربعین
bltایرنا : بازگشایی مدارس و ضرورت رعایت بیشتر موازین ایمنی در آمد و شد دانش آموزان
bltمهر نیوز : نقاط حادثه خیز جاده های ایلام نیازمند توجه/ اربعین نزدیک است
bltایسنا : دستگاه های خدمات رسان در اربعین کارت تردد بگیرند
bltایرنا : آمار نگران کننده فوتی ها در سوانح رانندگی کهگیلویه و بویراحمد
bltشریان : تغییر ساعت در بهار و پاییز چه تاثیری بر سلامت ما دارد؟
bltایرنا : عابران پیاده در صدر قربانیان حوادث رانندگی یزد
bltتسنیم : سالانه 50 نفر در محور کرمانشاه -کامیاران جان خود را از دست می دهند
bltتسنیم : طرح یاری گران زندگی در مدارس استان بوشهر اجرا می شود
bltایسنا : بیش از 400 نفر در حوادث رانندگی آذربایجان شرقی جان باختند
bltپدال نیوز : مصائب کیلومتر شماره 10 شیراز
bltمهر نیوز : مصائب کیلومتر شماره 10 شیراز/ نقاط حادثه خیزی که اورژانس ندارد
bltایرنا : مرداد امسال 36 نفر در تصادف رانندگی زنجان جان باختند
bltایرنا : خطاهایی که به قیمت جان انسان ها تمام می شود
bltتین نیوز : واژگونی خودروی سمند در فسا راننده را به کام مرگ کشاند
bltفانوس نیوز : مسئولان اورژانس فارس باید پاسخگوی مرگ دخترم باشند
bltایسنا : مسوولان اورژانس فارس باید پاسخگوی مرگ دخترم باشند
bltشیعه نیوز : آوار بیماری های غیرواگیر بر سر نظام سلامت
bltپارسینه : سکته مغزی چه علائمی دارد؟
bltایرنا : ساخت توقف گاه در راه های خراسان جنوبی از الزامات است
bltمیزان : روزانه 215 هزار اعمال قانون توسط پلیس راهور صورت می گیرد
bltعصر ایران : درخواست پلیس راهور برای شناور شدن ساعت کار ادارات تا 10 مهر / افزایش 116 درصدی تصادفات خسارتی در تابستان
bltجوان آنلاین : 7 درصد تولید ناخالص داخلی؛ هزینه تند راندن
bltایرنا : 14902 نیروی پلیس اول مهر برای جلوگیری از گره ترافیکی آماده باش هستند
bltآفتاب : آسیب به خود برای دریافت خسارت بیمه
bltشبستان : عوامل موثر کاهش تصادفات و مسائل ترافیکی برون و درون شهری اولویت بندی شوند
bltمیزان : یکی از عوامل تلفات جاده ای خودروهای بی کیفیت است
bltخبرگزاری خانه ملت : کنترل مرگ و میر جاده ای با ایمن سازی جاده و خودرو | ضرر جانی و مالی دولتی بودن خودروسازی
bltخبرگزاری خانه ملت : کنترل مرگ و میر جاده ای با ایمن سازی جاده و خودرو/ ضرر جانی و مالی دولتی بودن خودروسازی
bltخودرونویس : ایران درمحدوده قرمز تصادفات جاده ای
bltمهر نیوز : ایران درمحدوه قرمز تصادفات جاده ای/ 37کشته به ازای10هزارخودرو
bltایرنا : رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته
bltبرنا نیوز : تصادف کامیون با پژو 405، دو کشته در سیروان برجای گذاشت/ راننده و سرنشین پژو به علت آتش سوزی در آتش سوختند
bltآوای خزر : افزایش 12 درصدی فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی در مازندران
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.