مخبر - 1398/06/04 - چربی های شکمی نشانه چه بیماری می تواند باشد؟

چربی های شکمی نشانه چه بیماری می تواند باشد؟
می توانید تجمع چربی دور شکم را مساله ای طبیعی و مربوط به سن و سال بدانید؛ اما نتایج بررسی هایی که در دانشگاه تگزاس آمریکا انجام شده نشان می دهد اضافه وزن و تجمع چربی های دور شکم ممکن است پیش نشانه هایی از مشکلات جدی تری مانند بیماری های قلبی باشد.
چربی های شکمی نشانه چه بیماری می تواند باشد؟

چربی های شکمی نشانه چه بیماری می تواند باشد؟

محققان آمریکایی اعلام کرده اند که خطر مرگ و میر در مردان و زنانی که اندازه دور کمرشان به ترتیب بیشتر از 120 و 110 سانتی متر است، دو برابر بیشتر از بقیه است. چربی احشایی که تحت عنوان چربی «فعال» نیز شناخته می شود، در اعماق حفره شکمی ذخیره شده و فرد را در معرض مشکلات جدی سلامت قرار می دهد.
این نوع چربی بر خلاف چربی زیر جلدی که قابل لمس است، اصلا قابل مشاهده نبوده و بر عملکرد هورمون ها تاثیر می گذارد. چربی احشایی نزدیک بسیاری از اندام های حیاتی مانند کبد، روده و پانکراس است و هرچه میزان آن بیشتر شود، خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و سندرم متابولیک را افزایش خواهد داد. در زنان، افزایش این نوع چربی با خطر ابتلا به سرطان سینه و جراحی کیسه صفرا ارتباط دارد:
یکی از دلایل مضر بودن چربی احشایی این است که محل قرار گیری آن در نزدیکی ورید باب است؛ این نوع ورید خون را از روده به کبد منتقل می کند. موادی که توسط چربی احشایی آزاد می شوند، از جمله اسید های چرب آزاد، وارد این ورید شده و به کبد می روند. چربی احشایی به طور مستقیم با خطر افزایش کلسترول بد یا ال دی ال، کاهش کلسترول خوب یا اچ دی ال و همچنین مقاومت به انسولین ارتباط دارد.
مقاومت به انسولین، شرایطی است که در آن سلول های بدن پاسخ مناسبی به انسولین نمی دهند و به دنبال آن جذب گلوکز دچار اختلال شده و به طور ثانویه باعث افزایش قند خون می شود. در حالت مقاومت به انسولین مقدار انسولین تولید شده در بدن طبیعی و حتی بیشتر از مقدار طبیعی است، اما مشکل در پاسخ سلول ها به انسولین است. مقاومت به انسولین معمولا منجر به بروز دیابت تیپ 2 می شود.
در کنار ورزش و فعالیت بدنی کافی، متخصصان علم تغذیه، برای خلاص شدن از چربی احشایی، تاکید زیادی بر پیروی از یک رژیم غذایی سالم دارند:
مصرف پروتئین کافی: پروتئین مهمترین ماده مغذی برای از بین بردن چربی احشایی است. این ماده مغذی به تقویت متابولیسم کمک کرده و باعث کاهش وزن و در نتیجه کاهش چربی احشایی می شود. مصرف پروتئین باعث تولید بیشتر هورمون لپتین یا هورمون سیری در بدن شده و میل به پرخوری را کاهش می دهد.
میوه ها و سبزیجات تازه: افزایش مصرف فیبر، یکی از مهمترین گام ها برای از بین بردن چربی احشایی است. برای اضافه کردن فیبر به رژیم غذایی، گیاهان و میوه های تازه بیشتری بخورید.
غلات کامل: غلات سبوس دار باعث کاهش وزن می شوند. این نوع غلات به آرامی در بدن هضم می شوند و فرد در نتیجه مصرف آنها، احساس سیری طولانی مدت می کند. غلات فراوری شده مانند نان سفید، برنج سفید، ماکارونی بدون سبوس یا شیرینی ها باعث افزایش چربی احشایی می شوند.
تخم مرغ: تخم مرغ سرشار از پروتئین، چربی های سالم و بسیاری از ویتامین ها و املاح ضروری است. تخم مرغ کالری چندانی ندارد و مصرف آن باعث کاهش اشتها می شود.
چای سبز: چای سبز در ترکیب با ورزش می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند محققان می گویند موادی در چای سبز شناخته شده است که سبب تحریک بدن برای سوزاندن کالری و افزایش از دست دادن چربی شکم می شود.
فعالیت بدنی کافی: ورزش شدید و سخت چربی را از بین می برد و سرعت تجمع چربی های احشایی را در بدن طی سالیان متمادی کند می کند. نتایج مطالعات نشان می دهد نیم ساعت ورزش هوازی شدید، 4 روز در هفته بسیار کمک کننده است. استفاده از دوچرخه ثابت یا تردمیل نیز مفید است. فعالیت با شدت متوسط که ضربان قلب را افزایش دهد، سرعت تجمع چربی احشایی را کاهش می دهد. لازم نیست حتما به کلاس ورزشی بروید کافی است فعالیت های روزانه را با شدت بیشتری انجام دهید. تمرکز بر ورزش های مخصوص شکم را فراموش کنید، زیرا با هیچ ورزش خاصی نمی توان چربی احشایی را از بین برد.
بهبود کیفیت خواب: داشتن خواب خوب شبانه در تنظیم وزن بسیار موثر است. افرادی که 6 تا 7 ساعت خواب خوب شبانه دارند، ظرف 5 سال کمتر از دیگران چربی احشایی ذخیره می کنند. منبع:بهداشت نیوز
منبع خبر : پارسینه

محتوای این خبر به صورت خودکار از سایتهای مورد تایید ج.ا دریافت شده و بدون هیچ دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا از این لینک استفاده نمایید تا در اسرع وقت اقدام شود.
کلیدواژه های این خبر
انسولین   اضافه وزن   آمریکا   کالری   قند خون   پرخوری   فیبر   هورمون   دیابت   ماده مغذی   تغذیه   فعالیت بدنی   ورزش هوازی   کیسه صفرا   میوه و سبزیجات   متابولیسم   مرگ و میر   تجمع چربی   کاهش وزن   پروتئین   کاهش کلسترول   کلسترول بد   رژیم درمانی   متخصصان   سندرم متابولیک   ویتامین ها   کاهش چربی   کاهش اشتها   سبوس   چربی   برنج سفید   آرامی   کلاس ورزشی   گلوکز   تردمیل   پانکراس   اچ دی   ورزش شدید   مصرف پروتئین   دانشگاه   بانوان   محققان   بیماری های قلبی   چای سبز   ابتلا به سرطان   ضربان قلب  
اخبار مرتبط
آب کردن چربی شکم و پهلو با چند راه ساده
پارسینه
خواص شگفت انگیز بامیه + تاثیر آن بر سلامتی انسان
شمانیوز
 چیزهایی که  به معنای واقعی کلمه پیری را کند می کنند
نامه نیوز
درمان های غذایی برای دیابتی ها در فصل پاییز
فرتاک نیوز
سالم ترین اقدامات خانگی برای رفع چاقی شکمی
سلامت نیوز
آیا میان مصرف شکر و سرطان ارتباطی وجود دارد؟
تیک نیوز
غذای چرب چه بلایی بر سر مغز می آورد؟
خبرگزاری دانشجو
غذای چرب با مغز شما چه می کند؟
جوان آنلاین
مغز شما از غذای چرب آسیب می بیند!
بازار نیوز
بلایی که غذای چرب بر سر مغز می آورد
شهر فردا
غذای چرب چه بلایی بر سر "مغز" می آورد؟
تسنیم
افزایش قدرت باروری، تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای
نی نی بان
رژیم سبزیجات میکروب های روده را کنترل می کند
ایسکانیوز
18 توصیه عالی برای کاهش چربی شکم
برنا نیوز
18 توصیه برای کاهش چربی شکم
سلامت نیوز
دیابت نوع دو، کوتاه قدها را بیشتر تهدید می کند
ساعت 24
کنترل قندخون بالا با مصرف مغزیجات
آریا
کنترل قندخون بالا با مصرف مغزیجات آجیلی
مهر نیوز
با این غذاها به جنگ چربی های بدن بروید
جهان نیوز
میوه ای که موجب لاغری و پاکسازی کبد می شود
الف
حس تازگی و خنکی در تابستان با مصرف خیار
بلاغ مازندران
خیار چه خواصی دارد؟
افکار نیوز
سبک های نادرست تغذیه ای را بشناسید
بازار نیوز
تناسب اندام به کمک هورمون ها
برترین ها
عوامل بروز اضافه وزن را بدانید
الف
عواملی که باعث بروز اضافه وزن می شوند!
فرتاک نیوز
عوامل بروز اضافه وزن چیست؟
ایسنا
خواص انار (Pomegranat)
پارسینه
تغذیه دیابت حاملگی، بهترین رژیم چیست؟
نی نی بان
چربی سوزی با مواد غذایی
الف
تبعات صبحانه نخوردن
الف
با این ده خوراکی ساده و در دسترس خوش اندام شوید
کارگر آنلاین
10 خوراکی که خوش اندامتان می کنند
پارسینه
مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی قابل پیشگیری، رو به افزایش است
ایرنا
10 ماده غذایی که به چربی سوزی در بدن کمک می کنند
آفتاب
مبتلایان به دیابت نوع 2، ده سوپرفود را فراموش نکنند!
تیک نیوز
نکات ورزشی برای مبتلایان به دیابت
پارسینه
چرا دیابت خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد؟
قلم نیوز
تمام واقعیت ها درباره چربی «احشایی»
سلامت نیوز
لاغری به سرعت برق و باد+ دستورالعمل
پارسینه
اخبار مرتبط
bltپارسینه : آب کردن چربی شکم و پهلو با چند راه ساده
bltشمانیوز : خواص شگفت انگیز بامیه + تاثیر آن بر سلامتی انسان
bltنامه نیوز :  چیزهایی که  به معنای واقعی کلمه پیری را کند می کنند
bltفرتاک نیوز : درمان های غذایی برای دیابتی ها در فصل پاییز
bltسلامت نیوز : سالم ترین اقدامات خانگی برای رفع چاقی شکمی
bltتیک نیوز : آیا میان مصرف شکر و سرطان ارتباطی وجود دارد؟
bltخبرگزاری دانشجو : غذای چرب چه بلایی بر سر مغز می آورد؟
bltجوان آنلاین : غذای چرب با مغز شما چه می کند؟
bltبازار نیوز : مغز شما از غذای چرب آسیب می بیند!
bltشهر فردا : بلایی که غذای چرب بر سر مغز می آورد
bltتسنیم : غذای چرب چه بلایی بر سر "مغز" می آورد؟
bltنی نی بان : افزایش قدرت باروری، تاثیر رژیم غذایی مدیترانه ای
bltایسکانیوز : رژیم سبزیجات میکروب های روده را کنترل می کند
bltبرنا نیوز : 18 توصیه عالی برای کاهش چربی شکم
bltسلامت نیوز : 18 توصیه برای کاهش چربی شکم
bltساعت 24 : دیابت نوع دو، کوتاه قدها را بیشتر تهدید می کند
bltآریا : کنترل قندخون بالا با مصرف مغزیجات
bltمهر نیوز : کنترل قندخون بالا با مصرف مغزیجات آجیلی
bltجهان نیوز : با این غذاها به جنگ چربی های بدن بروید
bltالف : میوه ای که موجب لاغری و پاکسازی کبد می شود
bltبلاغ مازندران : حس تازگی و خنکی در تابستان با مصرف خیار
bltافکار نیوز : خیار چه خواصی دارد؟
bltبازار نیوز : سبک های نادرست تغذیه ای را بشناسید
bltبرترین ها : تناسب اندام به کمک هورمون ها
bltالف : عوامل بروز اضافه وزن را بدانید
bltفرتاک نیوز : عواملی که باعث بروز اضافه وزن می شوند!
bltایسنا : عوامل بروز اضافه وزن چیست؟
bltپارسینه : خواص انار (Pomegranat)
bltنی نی بان : تغذیه دیابت حاملگی، بهترین رژیم چیست؟
bltالف : چربی سوزی با مواد غذایی
bltالف : تبعات صبحانه نخوردن
bltکارگر آنلاین : با این ده خوراکی ساده و در دسترس خوش اندام شوید
bltپارسینه : 10 خوراکی که خوش اندامتان می کنند
bltایرنا : مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی قابل پیشگیری، رو به افزایش است
bltآفتاب : 10 ماده غذایی که به چربی سوزی در بدن کمک می کنند
bltتیک نیوز : مبتلایان به دیابت نوع 2، ده سوپرفود را فراموش نکنند!
bltپارسینه : نکات ورزشی برای مبتلایان به دیابت
bltقلم نیوز : چرا دیابت خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد؟
bltسلامت نیوز : تمام واقعیت ها درباره چربی «احشایی»
bltپارسینه : لاغری به سرعت برق و باد+ دستورالعمل
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.