مخبر - 1398/06/02 - عصرانه برای نوزاد، می خواهم تپل و زیبا شود

عصرانه برای نوزاد، می خواهم تپل و زیبا شود
اگر کودکتان دچار کم وزنی است افزودن حبوبات را به غذایش به تعویق بیاندازید چون حبوبات حجم زیادی از معده را اشغال می کنند.
عصرانه برای نوزاد، می خواهم تپل و زیبا شود

مادران اگر در دوران بارداری و شیردهی تغذیه سالم و کاملی داشته باشند فرزندان سالم تری هم خواهند داشت. در این مقاله می خواهیم شما را با 5 عصرانه بسیار مقوی برای کودکان آشنا کنیم که آنها را تپل و زیبا می کند!
لاغر بودن نوزادان و وزن نگرفتنشون دغدغه بزرگ خیلی از والدینه و برای همین فرزندشون رو نزد متخصص می برن تا بتونن طبق دستور پزشک و ضمن برنامه ریزی درست که با راهنمایی پزشک بدست آوردن غذاها و خوراکی ها و همچنین داروهای تقویتی و اشتها آور را به فرزندشون بدن تا به وزن مطلوب و ایده آل برسه و رشد خوبی داشته باشه. طبق تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان 6 عصرانه مقوی به این دسته از والدین معرفی می کنیم تا با استفاده از اونا بتونن کودکشون رو تقویت کنن. البته این خوراکی هایی که معرفی می کنیم نمیتونن جای وعده اصلی غذا را بگیرن و باید بعنوان میان وعده کودک صرف بشن تا نتیجه بهتری بگیرید. ابتدا کلیپ زیر را که در همین خصوص آموزش میده رو ببینید.

1- سیب زمینی پچته شده
سیب زمینی به نوعی غذای سالمی است که انرژی زیادی برای بدن فراهم می کند و حاوی مقدار مناسی کربوهیدرات و فیبر و همچنین ویتامین C، ویتامین B6، پتاسیم و منگنز است. شما می توانید به تکه های کوچک شده سیب زمینی که پخته شده است و پوست آن جدا شده کمی کره بزنید و اجازه بدهید که شیرخوار با دستان خودش آنرا برداشته و بخورد. همچنین سیب زمینی حاوی مواد مغذی و اسید امینه هایی مانند آرژینین و گلوتامین نیز میباشد که به وزن اضافه کردن سالم در کودکان کمک میکند.

2- موز
موز بصورت شیرموز، دسر یا خود میوه بر رشد و تقویت کودکان بسیار مفید است. موز یک منبع طبیعی برای دریافت انرژی است و حاوی 105 کالری میباشد همچنین کربو هیدرات ها و چربی های سالم را نیز تامین میکند. شما میتوانید موز را در پودینگ، شکلات و یا هر نوع خوراکی کودکانتان بریزید.

3- غلات پخته
ذرت یکی از خوراکی های گروه غلات است که حاوی انرژی بالایی است. علاوه بر داشتن انژی حاوی مقدار زیادی فسفر، پتاسیم و ویتامین آ، B1، B5 و ویتامین C می باشد که همگی برای رشد کودک و برای مقابله با بیماری ها مفید و ضروری هستند. همچنین کلسیم و فسفر موجود در آن تاثیر چشمگیری بر استخوان سازی می گذارد؛ بنابراین مصرف آن برای کودکان درحال رشد و نوجوانان بسیار مفید است. شما می توانید ذرت را بعد از اینکه کاملاً پخته شد به شکل پوره در بیاورید و با اضافه کردن اندکی نمک، کره یا خامه (برحسب سلیقه) به کودک بدهید تا بخورد. بهترین نوع ذرت، بخارپز آن است.

4- جوانه گندم
برای تقویت بهتر کودکان می توانیدسوپ جوانه گندم را به غذاها و مخصوصاً به سوپ یا کتلت و یا هر غذایی که کودک دوست دارد اضافه کنید. برای مقوی کردن غذای کودکان از جوانه ماش یا جوانه گندم یا پودر جوانه غلات در غذای کودک نیز استفاده کنید. زیرا علاوه بر اینکه سرشار از ویتامین های گروه ب و ث می باشند به هضم بهتر غذای کودک نیز کمک می کنند چرا که حاوی مقدار زیادی انرژی، پروتئین، ویتامین و املاح غذایی هستند.

5- خرما و گردو
خرما حاوی سلنیوم، منگنز، مس، پتاسیم و منیزیوم است که همگی برای رشد، استحکام و حفظ سلامتی استخوان های افراد بسیار ضروری هستند؛ همچنین مقدار قابل توجهی فولات یا همان اسیدفولیک به بدن می رساند که برای خون رسانی برای بدن لازم است. یک یا دو خرما را پوست بکنید، هسته اش را دربیاورید و با پودر گردو یا پسته مخلوط کنید و به کودکتان بدهید. می توانید برای تشویق کودکان به خوردن این خوراکی خوشمزه و مقوی آنها را به شکل گلوله های کوچکی در بیاورید و با دانه های کنجد روی آنرا تزیین کنید. خرما سرشار از انرژی است که انرژی لازم برای فعالیت های روزانه کودک را تأمین می کند و موجب افزایش شادی و کاهش شدید خستگی می شود. بعلاوه چربی مفید گردو دلیلی برای افزایش وزن و تقویت کودکان است. مصرف گردو به همراه خرما باعث می شود تا فسفر گردو بهتر جذب شود.

چند توصیه کاربردی
اگر کودکتان دچار کم وزنی میباشد افزودن حبوبات را به غذایش بتعویق بیاندازید چون حبوبات حجم زیادی از معده را اشغال میکنند.
در حدود 11 ماهگی در صورت نداشتن آلرژی در کودکان می توان مقدار خامه پاستوریزه به سوپ کودکان اضافه نمود.
سعی کنید در درست کردن سوپ یا کته از گوشت با استخوان استفاده کنید.
از دادن غذا هایی با مواد مغذی و انرژی کم مانند: آب نبات، چیپس و نوشیدنی های شیرین برای آنها اجتناب کنید و نوشیدنی ها را در بین وعده غذایی محدود کنید.
وعده های غذایی را جا نندازید: با جایگزین کردن 4 الی 5 وعده غذایی کوچک در روز به جای سه وعده بزرگ عادت غذا خوردن را در کودکتان پرورش دهید و او را تشویق کنید که در طول روز از یک یا دو تنقلات سالم به طور منظم استفاده کند.
می توان از کمی آرد برنج یا گندم، شیر و کره را مخلوط کنید و بهم بزنید و گرم کنید و به سوپ شیرخوار بیافزایید هم باعث طعم بهتر سوپ می شود و هم رنگ و لعاب خاصی به سوپ میدهد و نیز انرژی آنرا زیاد می کند.
چندین قلم گوسفندی یا یک قلم گوساله را جداگانه پخته ، چربی اضافی آن را بگیرید و عصاره آنرا بمدت کوتاه (در یخچال) و زمان طولانیتر (در فریزر) نگهداری نمایید و به هر وعده غذا و یا سوپ کودک کودک دو قاشق غذاخوری از این عصاره را اضافه کنید.
برای تهیه کته برای کودکان کم وزن بهتر است از آب مرغ یا گوشت به جای آب استفاده شود.
آبمیوه بمیزان زیاد و یا شیرینی و شکلات و بستنی قبل از غذا، سبب کم اشتهایی کودک میشود و رشد او را به خطر می اندازد . پس یا آبمیوه و یا خود میوه رسیده و نرم را که با پشت قاشق له کرده ایدبعنوان میان وعده و با حجم کم به کودک دهید، ویتامین های مورد نیاز کودک به ویژه ویتامین C از راه شیر مادر تامین می شوند.
مصرف شیر تازه در طعم های مختلف مانند شیر و عسل یا شیر و خرما ،شیر موز برای کودکان فراموش نشود.
همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که کودکانی که غذاهای متنوعی از تمام گروه های غذایی هرم مصرف می کنند، بدون نیاز به مصرف مکمل می توانند نیازهای تغذیه ای خود را تامین کنند. زیرا غذاهای مختلف علاوه بر ویتامین و املاح سایر مواد مغذی را نیز برای بدن تامین می کنند که این روش، بهترین راه تامین نیازهای غذایی است.

منبع: بهترین کودک همین حالا عضو ویژه تلگرام نی نی بان شوید دانلود اپلیکیشن اندروید و ios نی نی بان (رایگان)
منبع خبر : نی نی بان

محتوای این خبر به صورت خودکار از سایتهای مورد تایید ج.ا دریافت شده و بدون هیچ دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا از این لینک استفاده نمایید تا در اسرع وقت اقدام شود.
کلیدواژه های این خبر
انرژی   پسته   کالری   مواد مغذی   کلسیم   خوراکی   لاغر   فیبر   حبوبات   کربوهیدرات   پتاسیم   ویتامین   فسفر   اشتها   سیب زمینی   پروتئین   منگنز   خوشمزه   چربی   خامه   جوانه گندم   استخوان سازی   اسید فولیک   میان وعده   پزشک   مقاله   کودکانتان   کتلت   دوران بارداری   تغذیه سالم   مادران   دسر   رشد کودک  
اخبار مرتبط
انرژی زا های خوشمزه که تا شب شما را سرحال نگه می دارد
سایت جماران
خداحافظی با پوکی استخوان با این خوراکی محبوب
ساعت 24
برای مبارزه با خستگی
مردم نیوز
خوشمزه ترین بمب های انرژی!
آناج
میان وعده سالم کودکان، معرفی چند مورد عالی
نی نی بان
خواص شگفت انگیز بامیه + تاثیر آن بر سلامتی انسان
شمانیوز
بستنی موجب افزایش وزن می شود؟
شیعه نیوز
خواص بادام را بشناسید + فواید ثابت شده
شمانیوز
کودکان کم وزن چه بخورند؟
نی نی بان
صبحانه در دوران بارداری، چند پیشنهاد جذاب
نی نی بان
چه بخوریم که جنین تپل شود؟
نی نی بان
رژیم گیاه خواری و مزایای سلامتی
آفتاب
معرفی غذاهایی مناسب برای دیابت
نامه نیوز
بعد از زایمان چه غذاهایی بخوریم؟
نی نی بان
مصرف انبه در بارداری
نی نی بان
مواد غذایی بارداری، نحوه انتخاب
نی نی بان
راه حل های کم وزنی در کودکان
پارسینه
9 خوراکی خواب آور را بشناسید
ملیت
غذاهای انرژی زا در بارداری، لازم است بدانید
نی نی بان
کنترل قندخون بالا با مصرف مغزیجات آجیلی
الف
سالاد کینوا، یک سالاد رژیمی و واقعا کم کالری
سیمرغ
تغذیه مناسب کودکان، زیر دو سالگی
نی نی بان
مصرف گوجه در بارداری، خواص و عوارض
نی نی بان
نوشیدن این شربت در بارداری کودکتان را زیبا می کند
پارسینه
کاهش وزن با این وعده های غذایی در طول روز
پارسینه
با این غذاها به جنگ چربی های بدن بروید
جهان نیوز
گریپ فروت و خواص فوق العاده آن
ناطقان نیوز
بهترین روش وزن گیری جنین
تیتر20
با مصرف روزانه 6 خوراکی دیگر نگران سلامتی تان نباشید
تیک نیوز
تنبلی کبد چیست؟ غذا های مناسب برای تنبلی کبد
پارسینه
غذاهایی که پرکالری هستند، ولی به کاهش وزن کمک می کنند!
سلامت نیوز
تنبلی کبد چیست؟ غذاهای مناسب برای تنبلی کبد
سیمرغ
مبتلایان به"تنبلی کبد"چه بخورند؟
ناطقان نیوز
اگر کبد شما چرب و تنبل شده این پژوهش جدید را بخوانید
کارگر آنلاین
چربی سوزی با مواد غذایی
الف
مبتلایان به تنبلی کبد چه بخورند؟
تابناک
مبتلایان به تنبلی کبدچه بخورند؟
شفا آنلاین
مبتلایان به "تنبلی کبد" چه بخورند؟
عصر ایران
مبتلایان به «تنبلی کبد» چه بخورند؟
ایسنا
تغذیه کودکان کم وزن، هشت غذای پر کالری
نی نی بان
اخبار مرتبط
bltسایت جماران : انرژی زا های خوشمزه که تا شب شما را سرحال نگه می دارد
bltساعت 24 : خداحافظی با پوکی استخوان با این خوراکی محبوب
bltمردم نیوز : برای مبارزه با خستگی
bltآناج : خوشمزه ترین بمب های انرژی!
bltنی نی بان : میان وعده سالم کودکان، معرفی چند مورد عالی
bltشمانیوز : خواص شگفت انگیز بامیه + تاثیر آن بر سلامتی انسان
bltشیعه نیوز : بستنی موجب افزایش وزن می شود؟
bltشمانیوز : خواص بادام را بشناسید + فواید ثابت شده
bltنی نی بان : کودکان کم وزن چه بخورند؟
bltنی نی بان : صبحانه در دوران بارداری، چند پیشنهاد جذاب
bltنی نی بان : چه بخوریم که جنین تپل شود؟
bltآفتاب : رژیم گیاه خواری و مزایای سلامتی
bltنامه نیوز : معرفی غذاهایی مناسب برای دیابت
bltنی نی بان : بعد از زایمان چه غذاهایی بخوریم؟
bltنی نی بان : مصرف انبه در بارداری
bltنی نی بان : مواد غذایی بارداری، نحوه انتخاب
bltپارسینه : راه حل های کم وزنی در کودکان
bltملیت : 9 خوراکی خواب آور را بشناسید
bltنی نی بان : غذاهای انرژی زا در بارداری، لازم است بدانید
bltالف : کنترل قندخون بالا با مصرف مغزیجات آجیلی
bltسیمرغ : سالاد کینوا، یک سالاد رژیمی و واقعا کم کالری
bltنی نی بان : تغذیه مناسب کودکان، زیر دو سالگی
bltنی نی بان : مصرف گوجه در بارداری، خواص و عوارض
bltپارسینه : نوشیدن این شربت در بارداری کودکتان را زیبا می کند
bltپارسینه : کاهش وزن با این وعده های غذایی در طول روز
bltجهان نیوز : با این غذاها به جنگ چربی های بدن بروید
bltناطقان نیوز : گریپ فروت و خواص فوق العاده آن
bltتیتر20 : بهترین روش وزن گیری جنین
bltتیک نیوز : با مصرف روزانه 6 خوراکی دیگر نگران سلامتی تان نباشید
bltپارسینه : تنبلی کبد چیست؟ غذا های مناسب برای تنبلی کبد
bltسلامت نیوز : غذاهایی که پرکالری هستند، ولی به کاهش وزن کمک می کنند!
bltسیمرغ : تنبلی کبد چیست؟ غذاهای مناسب برای تنبلی کبد
bltناطقان نیوز : مبتلایان به"تنبلی کبد"چه بخورند؟
bltکارگر آنلاین : اگر کبد شما چرب و تنبل شده این پژوهش جدید را بخوانید
bltالف : چربی سوزی با مواد غذایی
bltتابناک : مبتلایان به تنبلی کبد چه بخورند؟
bltشفا آنلاین : مبتلایان به تنبلی کبدچه بخورند؟
bltعصر ایران : مبتلایان به "تنبلی کبد" چه بخورند؟
bltایسنا : مبتلایان به «تنبلی کبد» چه بخورند؟
bltنی نی بان : تغذیه کودکان کم وزن، هشت غذای پر کالری
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.