مخبر - 1398/05/18 - با این ماد لبنی به وضعیت گوارشتان سروسامانی بدهید

با این ماد لبنی به وضعیت گوارشتان سروسامانی بدهید
به گزارش بهداشت نیوز، روزبه معینی افزود: مصرف خوراکی های حاوی افزودنی ها، مواد نگهدارنده، شکر سفید، آردهای تصفیه شده، روغن های اشباع و دیگر ترکیبات ناسالم در افرادی که دچار استرس زیاد هستند، سبب تجمع مواد زائد و سمی در بدن می شوند، این در حالی است که کلیه ها، کبد، پوست، روده ها و مجاری تنفسی به ...
با این ماد لبنی به وضعیت گوارشتان سروسامانی بدهید

به گزارش بهداشت نیوز، روزبه معینی افزود: مصرف خوراکی های حاوی افزودنی ها، مواد نگهدارنده، شکر سفید، آردهای تصفیه شده، روغن های اشباع و دیگر ترکیبات ناسالم در افرادی که دچار استرس زیاد هستند، سبب تجمع مواد زائد و سمی در بدن می شوند، این در حالی است که کلیه ها، کبد، پوست، روده ها و مجاری تنفسی به عنوان اندام های تصفیه کننده بدن قادر به دفع کامل این مواد نیستند و باید با رعایت دوره های کوتاه پاکسازی به وضعیت بهتر سلامتی دست یافت.

وی، تعادل وزن بدن، بهبود سلامت پوست و شفافیت صورت، تنظیم سیستم گوارشی و بهبود ناراحتی های مانند یبوست، احساس سنگینی، رفلاکس و غیره، کاهش التهابات، درد و ناارحتی های مزمن، بهبود کیفیت خواب و پیشگیری از بی خوابی، تسکین اضطراب، اندوه، تحریک پذیری، حالات عصبی و به طور کلی بهبود خلق و خو از فواید پاکسازی بدن است.

معینی اضافه کرد: دوران پاکسازی بدن در افراد مختلف با توجه به شرایط جسمی و روحی متفاوت است و می تواند از یک تا سه هفته مبتنی بر اصلاح عادات غذایی و حذف خوراکی های ناسالم باشد، افرادی که برای نخستین بار تصمیم به پاکسازی بدن دارند باید این برنامه را به تدریج آغاز کنند زیرا تغییر یکباره عادات غذایی موفقیت آمیز نیست و فرد را دچار دلزدگی و رها کردن اصول می کند

وی توصیه کرد: صبحانه با حذف شکر، نان های سفید و دیگر خوراکی های ناسالم اصلاح شود، سپس افراد شروع به کاهش مصرف خوراکی های چرب مانند غذاهای سرخ شده، سس و غیره و مواد غذایی سرشار از قند مانند نوشابه ها، شیرینی کنند.

این متخصص بیماری های داخلی ادامه داد: تغییرات غذایی برای پاکسازی بدن در دوران استرس زا اصلاً مفید نیست زیرا این شرایط نیاز به تلاش و اراده جسمی و روانی دارد.

به گفته معینی، نوشیدن آب فراوان موجب تسهیل در دفع مواد زائد و سمی از بدن شده و از طرفی بهبود جریان خون و عملکرد سیستم گوارش نیز کمک می کند و باید دریافت کالری کاهش یابد تا روند متابولیک بدن تحریک شود.

وی افزود: مصرف پروبیوتیک ها مانند ماست به عملکرد بهتر روده ها کمک می کند و در این دوران بسیار مفید بوده و بخارپز کردن مواد غذایی جز بهترین روش های پخت در این دوران است زیرا نیازی به استفاده از روغن نخواهد بود و نسبت به روش های با حرارت زیاد، مقدار کمتری از ریزمغذی ها به خصوص ویتامین ها از دست می روند.

معینی تصریح کرد: مصرف منظم میوه ها و سبزیجات توصیه می شود زیرا فیبرهای غذایی و آب در با تسهیل عملکرد روده ها به دفع مواد زائد کمک کرده و آنتی اکسیدان ها نیز می تواند آسیب های رادیکال های آزاد ناشی از آلودگی های محیطی، تغذیه ناسالم و غیره را کاهش می دهد.

این پزشک تاکید کرد: مصرف نمک نیز باید به حداقل برسد زیرا در این صورت التهابات بدن بهبود می یابد و روند سوخت و ساز چربی ها تحریک می شود، از مصرف الکل باید اجتناب کرد زیرا این نوشیدنی منبع رادیکال های آزاد است که روند پیری سلول ها را تشدید کرده و همچنین به کبد که یکی از مهم ترین اندام های دفع مواد سمی است، آسیب می رساند.

معینی اظهار داشت: -به جای تنقلات و میان وعده های آماده، انواع میوه ها و سبزیجات توصیه می شود و در این دوران مصرف ماهی، مرغ بیولوژیک و تخم مرغ باید جایگزین گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده شود.

وی افزود: ورزش و به خصوص پیاده روی عملکرد روده ها را تسریع کرده و به بهود جریان خون و فعالیت غدد لنفاوی کمک می کند که در این شرایط دفع مواد زائد بهتر صورت می گیرد، همچنین فعالیت بدنی موجب دفع بعضی از ترکیبات سمی از طریق تعریق می شود.

منبع خبر : بهداشت نیوز

محتوای این خبر به صورت خودکار از «بهداشت نیوز» دریافت شده و «مخبرنیوز» بدون هیچ دخل و تصرفی آنرا باز نشر داده است. اگر به هر دلیلی احساس می کنید محتوای منتشر شده مطلوب نیست، خواهشمند است با استفاده از این لینک ما را مطلع نمایید تا بدون درنگ آنرا حذف نماییم.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه مخبرنیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
کلیدواژه های این خبر
بی خوابی   گوشت قرمز   ناسالم   بهداشت   کالری   نوشیدنی   پروبیوتیک   خوراکی   سوخت و ساز   تعریق   فعالیت بدنی   میوه و سبزیجات   مواد سمی   کلیه ها   کیفیت خواب   رفلاکس   خلق و خو   جریان خون   ویتامین ها   بیولوژیک   مصرف نمک   پیری   میان وعده   پزشک   آنتی اکسیدان   لنفاوی   مواد زائد   گوارشی   عصبی   تنقلات   وزن بدن   کاهش مصرف   مواد نگهدارنده   آلودگی های محیطی   مجاری تنفسی   لبنی   عادات غذایی   متابولیک   یبوست   سیستم گوارش   ریزمغذی   مصرف ماهی   فرآوری   مواد غذایی   پیشگیری   پیاده روی   سلامت پوست  
اخبار مرتبط
برای مبارزه با خستگی
مردم نیوز
خوشمزه ترین بمب های انرژی!
آناج
مهمترین انتخاب های غذایی برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر
پارسینه
آبمیوه ای برای لاغرها،خوراکی برای چاق ها!
آریا
7 علامت روده ناسالم
ساعت 24
چه بخوریم که جنین تپل شود؟
نی نی بان
اگر پروتئین کم مصرف کنید چه اتفاقاتی در بدن می افتد؟
سیمرغ
نسخه خوراکی برای پیشگیری از گرفتگی سرخرگ ها
نصف جهان
باپیامدهای مصرف ناکافی پروتئین آشنا شوید
دیده بان ایران
مصرف ناکافی پروتئین چه عوارضی را به دنبال دارد؟
خبر داغ
از پیامد های مصرف ناکافی پروتئین
پارسینه
از پیامدهای مصرف ناکافی پروتئین
عصر ایران
5 ماده ضروری در رژیم غذایی ورزشکاران
خبر خودرو
کربوهیدرات، دوست یا دشمن؟
ساعت 24
غذا های سالمی که نباید در مصرف آن ها زیاده روی کنید
پارسینه
غذاهای سالمی که نباید در مصرف آنها زیاده روی کنید
سلامت نیوز
سبک های نادرست تغذیه ای را بشناسید
بازار نیوز
اگر بیش از حد خسته می شوید، دچار 6 اشتباه غذایی هستید
تیک نیوز
اگر بیش از حد خسته می شوید، دچار 6 اشتباه هنگام غذا خوردن هستید
برنا نیوز
اگر بیش از حد خسته هستید، دچار 6 اشتباه هنگام غذا خوردن نشوید
پارسینه
واکنش بدن بعد از مصرف غذا های فراوری شده
شیعه نیوز
غذا های سالم را بشناسید
بازار نیوز
با خوردن غذاهای فراوری شده، شاهد 11 اتفاق در بدن باشید!
سلامت نیوز
خوردن انگور در بارداری، فواید آن چیست؟
نی نی بان
چرا باید هر هفته شیر خرما بخورید؟
آوای خزر
پیاده روی و عقربه های فشار خون
فانوس نیوز
رژیم های غذایی سالم و 10 رد پایی که در زندگی شما به جا می گذارند!
تیک نیوز
مبتلایان به دیابت با یک خوردنی طبیعی قند خونتان را کنترل کنید
بهداشت نیوز
بی اشتهایی روانی چیست؟
بهداشت نیوز
اگر زیاد نمک مصرف میکنید مراقب یک نوع سرطان باشید
بهداشت نیوز
موادغذایی مفید برای سلامت قلب
شفا آنلاین
9 بلایی که با مصرف غذاهای فراوری شده بر سر بدن می آورید
سلامت نیوز
غذا های فراوری شده و 9 بلایی که با مصرف آن ها بر سر بدن می آورید
پارسینه
غذاهای فراوری شده و 9 بلایی که با مصرف آنها بر سر بدن می آورید
بهداشت نیوز
برنامه ی رژیمی برای کاهش وزن تابستانه
بهداشت نیوز
آیا می توانیم بیماری ها را به جای دارو با غذا درمان کنیم؟
بهداشت نیوز
آیا غذا می تواند جایگزین دارو شود؟ مواد غذایی با خواص دارویی قدرتمند
بهداشت نیوز
آیا غذا می تواند جایگزین دارو شود؟
عصر ایران
تنظیم هورمون زنانه، چند خوراکی موثر
نی نی بان
علت سنگینی معده چیست؟
بهداشت نیوز
اخبار مرتبط
bltمردم نیوز : برای مبارزه با خستگی
bltآناج : خوشمزه ترین بمب های انرژی!
bltپارسینه : مهمترین انتخاب های غذایی برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر
bltآریا : آبمیوه ای برای لاغرها،خوراکی برای چاق ها!
bltساعت 24 : 7 علامت روده ناسالم
bltنی نی بان : چه بخوریم که جنین تپل شود؟
bltسیمرغ : اگر پروتئین کم مصرف کنید چه اتفاقاتی در بدن می افتد؟
bltنصف جهان : نسخه خوراکی برای پیشگیری از گرفتگی سرخرگ ها
bltدیده بان ایران : باپیامدهای مصرف ناکافی پروتئین آشنا شوید
bltخبر داغ : مصرف ناکافی پروتئین چه عوارضی را به دنبال دارد؟
bltپارسینه : از پیامد های مصرف ناکافی پروتئین
bltعصر ایران : از پیامدهای مصرف ناکافی پروتئین
bltخبر خودرو : 5 ماده ضروری در رژیم غذایی ورزشکاران
bltساعت 24 : کربوهیدرات، دوست یا دشمن؟
bltپارسینه : غذا های سالمی که نباید در مصرف آن ها زیاده روی کنید
bltسلامت نیوز : غذاهای سالمی که نباید در مصرف آنها زیاده روی کنید
bltبازار نیوز : سبک های نادرست تغذیه ای را بشناسید
bltتیک نیوز : اگر بیش از حد خسته می شوید، دچار 6 اشتباه غذایی هستید
bltبرنا نیوز : اگر بیش از حد خسته می شوید، دچار 6 اشتباه هنگام غذا خوردن هستید
bltپارسینه : اگر بیش از حد خسته هستید، دچار 6 اشتباه هنگام غذا خوردن نشوید
bltشیعه نیوز : واکنش بدن بعد از مصرف غذا های فراوری شده
bltبازار نیوز : غذا های سالم را بشناسید
bltسلامت نیوز : با خوردن غذاهای فراوری شده، شاهد 11 اتفاق در بدن باشید!
bltنی نی بان : خوردن انگور در بارداری، فواید آن چیست؟
bltآوای خزر : چرا باید هر هفته شیر خرما بخورید؟
bltفانوس نیوز : پیاده روی و عقربه های فشار خون
bltتیک نیوز : رژیم های غذایی سالم و 10 رد پایی که در زندگی شما به جا می گذارند!
bltبهداشت نیوز : مبتلایان به دیابت با یک خوردنی طبیعی قند خونتان را کنترل کنید
bltبهداشت نیوز : بی اشتهایی روانی چیست؟
bltبهداشت نیوز : اگر زیاد نمک مصرف میکنید مراقب یک نوع سرطان باشید
bltشفا آنلاین : موادغذایی مفید برای سلامت قلب
bltسلامت نیوز : 9 بلایی که با مصرف غذاهای فراوری شده بر سر بدن می آورید
bltپارسینه : غذا های فراوری شده و 9 بلایی که با مصرف آن ها بر سر بدن می آورید
bltبهداشت نیوز : غذاهای فراوری شده و 9 بلایی که با مصرف آنها بر سر بدن می آورید
bltبهداشت نیوز : برنامه ی رژیمی برای کاهش وزن تابستانه
bltبهداشت نیوز : آیا می توانیم بیماری ها را به جای دارو با غذا درمان کنیم؟
bltبهداشت نیوز : آیا غذا می تواند جایگزین دارو شود؟ مواد غذایی با خواص دارویی قدرتمند
bltعصر ایران : آیا غذا می تواند جایگزین دارو شود؟
bltنی نی بان : تنظیم هورمون زنانه، چند خوراکی موثر
bltبهداشت نیوز : علت سنگینی معده چیست؟




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.