مخبر - 1398/02/23 - بازی MTG به عنوان پیچیده ترین بازی جهان معرفی شد

بازی MTG به عنوان پیچیده ترین بازی جهان معرفی شد
یافته های جدید حاکی از آن است که هیچ الگوریتمی نمی تواند برنده ی بازی «سحر و جادو: گردهمایی» را پیش بینی کند.
بازی MTG به عنوان پیچیده ترین بازی جهان معرفی شد

«سحر و جادو: گردهمایی» (Magic: The Gathering) بازی کارتی آنلاین است که در آن، جادوگران با استفاده از اوراد و اشیاء جادویی و احضار موجودات از دنیاهای موازی، برای شکست دادن دشمنانشان تلاش می کنند. در این بازی، هر بازیکن 60 کارت را که هر دام از قدرت متفاوتی برخوردار است، روی عرشه مرتب می کند. آن ها کارت های خود را از میان مجموعه ای شامل 20 هزار کارت مختلف که طی روند بازی ایجاد می شوند، انتخاب می کنند. این بازی تا اندازه ای شبیه بازی های فانتزی مانند Dungeons و Dragons است؛ اما کارت های بسیار بیشتر و قوانین به شدت پیچیده تری درمقایسه با سایر بازی های کارتی دارند.سؤال جالبی که در اینجا مطرح می شود، این است: در میان بازی های دنیای واقعی، یعنی آن دسته از بازی هایی که افراد واقعا مشغول بازی هستند، نه بازی های فرضی که معمولا مدنظر نظریه پردازان است، این بازی آنلاین ازنظر پیچیدگی چه جایگاهی دارد؟بازی MTG ازنظر محاسباتی پیچیده ترین نمونه ی دنیای واقعی در تاریخ بازی های آنلاین استامروزه به لطف بررسی های الکس چرچیل، پژوهشگر مستقل و طراح بازی فکری (بورد گیم) از کمبریج انگلستان و استلا بایدرمن، از مؤسسه فناوری جورجیا و آستین هریک از دانشگاه پنسیلوانیا، پاسخ این پرسش پیدا شده است. آن ها پیچیدگی محاسباتی اولین اجرای بازی را اندازه گیری کردند و برای این کار، آن را طوری کدنویسی کردند که با کامپیوتر یا ماشین تورینگ اجراکردنی باشد. آن ها می گویند:این پژوهش ثابت کرد بازی MTG ازنظر محاسباتی پیچیده ترین نمونه دنیای واقعی در تاریخ بازی آنلاین است. بهتر است ابتدا برخی از نکات مهم درباره ی پیچیدگی یک بازی فکری توضیح داده شود. اول اینکه، یکی از کارهای مهم در علوم کامپیوتر تعیین امکان حل مسئله است. به عنوان مثال، تصمیم گیری درمورد اینکه آیا دو عدد نسبت به هم اول هستند یا خیر (به عبارتی، بزرگ ترین مقسوم علیه مشترک دو عدد برابر با «یک» یا به عبارتی هیچ مقسوم علیه مشترکی به جز «یک» نداشته باشد)، کاری است که طی چند مرحله ی محدود و ازپیش تعریف شده شدنی است؛ بنابراین، این کار محاسبه شدنی است.

MTGمقاله های مرتبط:

  • موفقیت بازی فورتنایت؛ بهترین نمونه بازاریابی رشد
  • در مسابقات معمولی شطرنج، اینکه آیا مهره های سفید استراتژی برنده دارند، هم محاسبه شدنی است. این فرایند شامل آزمایش همه ی توالی های مختلف حرکت مهره ها است تا ببینند آیا مهره های سفید می توانند برنده شوند یا خیر. بااین حال، نکته ی مهم در این است که اگرچه هر دو این مثال ها محاسبه شدنی هستند، منابعی که برای حل آن ها لازم است، از تنوع زیادی برخوردار هستند. اینجا است که مفهوم پیچیدگی محاسباتی مطرح می شود. این اصطلاح نوعی رتبه بندی مبتنی بر منابع موردنیاز برای حل مشکلات است. تصمیم گیری درباره ی این موضوع که «آیا دو عدد نسبت به هم اول هستند» را می توان طی مراحی متناسب با یک تابع چندجمله ای متشکل از اعداد ورودی حل کرد. اگر ورودی این تابع را x در نظر بگیریم، مهم ترین جمله در یک تابع چندجمله ای به شکل Cxn نوشته خواهد شد که در آن، C و n اعدادی ثابت هستند. این جمله در کلاسی می گنجد که به عنوان P شناخته می شود و P در آن، نشان دهنده ی زمان چندجمله ای ها است.درمقابل، مسئله ی شطرنج را باید با الگوریتم جستجوی فراگیر حل کرد که طی آن، تعداد مراحل لازم الاجرا باتوجه به تابع نمایی ورودی افزایش می یابد. اگر ورودی برابر با x باشد، مهم ترین جمله در این تابع نمایی به صورت Cnx نوشته می شود که در آن، C و n اعداد ثابت هستند. همچنین، با بیشترشدن مقدار x این جمله خیلی سریع تر از Cxn رشد می کند. بنابراین، آن در کلاسی با پیچیدگی بیشتر قرار می گیرد که به نام EXP یا زمان نمایی شناخته می شود. از این گذشته، دسته های مختلف دیگری هم ازلحاظ شدت پیچیدگی های حل مسئله وجود دارد و حتی مسائلی هستند که هیچ الگوریتمی برای حل آن ها وجود ندارد. این مسائل را «محاسبه ناشدنی» می نامند. بررسی این موضوع که هرکدام از بازی ها ازلحاظ پیچیدگی در کدام دسته بندی قرار می گیرند، کار پرزحمتی است. بیشتر بازی های دنیای واقعی محدودیت های معینی براساس پیچیدگی های خود دارند؛ مانند اندازه ی یک بورد گیم. همین عامل باعث می شود بسیاری از آن ها از دیدگاه پیچیدگی بی اهمیت تلقی شوند. چرچیل و همکارانش معتقد هستند:بیشتر پژوهش هایی که در حوزه ی نظریه ی بازی الگوریتمی در باز های جهان واقعی انجام می شوند، عمدتا به مسئله ی عمومی سازی بازی هایی می پردازند که زیاد بازی می شوند، نه بازی هایی که در دنیای واقعی روی می دهند.

    MTGتعیین نتیجه ی بازی MTG، پس از یک دور بازی، محاسبه شدنی نیستبنابراین، تنها چند نمونه از بازی های دنیای واقعی وجود دارند که از پیچیدگی خوبی بهره می برند. این ها عبارت اند از: Dots-and-Boxes و Jenga و Tetris. چرچیل و همکارانش می گویند:بر این باوریم که هیچ بازی دنیای واقعی وجود ندارد که پیچیده تر از چندجمله ای های غیرقطعی (Non Deterministic Polynomial) قبلی باشند.کار جدید نشان می دهد بازی MTG، بازی آنلاین بسیار پیچیده ای است. روش پژوهشی استفاده شده در این کار، روشی ساده و مستقیم است. پژوهشگران ابتدا شروع به ترجمه و تبدیل قدرت و ویژگی های هر کارت کردند و آن را به شکل مجموعه ای از مراحلی درآوردند که قابلیت رمزنگاری شدن را داشته باشند. سپس، دو بازیکن شروع به بازی کردند تا ماشین تورینگ نحوه ی بازی آن را یاد بگیرد و سرانجام، ثابت کردند احتمال تعیین اینکه آیا کدام یک از بازیکن ها از استراتژی برد استفاده می کنند، با مسئله ی توقف معروف (Halting Problem) در علوم کامپیوتر برابر است.مسئله ی توقف در علوم کامپیوتر به این شرح است که آیا اجرای برنامه ای کامپیوتری با ورودی خاص، بالاخره در جایی به پایان می رسد یا اینکه همیشه ادامه می یابد. در سال 1936، آلن تورینگ ثابت کرد هیچ الگوریتمی نمی تواند به این سؤال پاسخ بدهد. به عبارت دیگر، این مسئله حل نشدنی است. بنابراین، نتیجه ی مهمی که چرچیل و همکارانش به دست آوردند، آن است که تعیین نتیجه ی بازی MTG پس از یک بار بازی محاسبه ناشدنی است:این اولین بار است که ثابت می شود تعیین استراتژی برد در یک بازی دنیای واقعی محاسبه شدنی نیست.این پژوهش جالب سؤالات اصولی مهمی را درباره ی نظریه ی بازی مطرح می کند. به عنوان مثال، چرچیل و همکارانش می گویند در نظریه ی پیشرو رسمی درباره ی بازی ها، فرض بر این است که هر بازی باید محاسبه شدنی باشد و به عقیده ی آن ها، بازی MTG اصلا برای فرضیات مطرح شده ی دانشمندان علوم کامپیوتر مناسب نیست؛ بلکه بیشتر با مدل سازی بازی ها سازگاری دارد. این، یعنی دانشمندان کامپیوتر باید ایده هاشان درباره ی بازی ها را بازنگری کنند؛ به ویژه اگر همچنان امیدوار هستند که نظریه ی محاسباتی یکپارچه ای برای بازی ها تولید کنند.


  • محتوای این خبر به صورت خودکار از سایتهای مورد تایید ج.ا دریافت شده و بدون هیچ دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا از این لینک استفاده نمایید تا در اسرع وقت اقدام شود.
    کلیدواژه های این خبر
    فناوری   شطرنج   ویندوز   الگوریتم   بازی آنلاین   طراح   کلاسی   اشیاء   چرچیل   مقاله   پورت   مهره   دایرکت   بازاریاب   پنسیلوانیا   جادو   نظریه پردازان   آنلاین   پیش بینی   پژوهش   انگلیس  
    اخبار مرتبط
    معرفی چند پایگاه استنادی دنیا
    ایسکانیوز
    نسل بعدی فریلنسرها چگونه خواهند بود
    زومیت
    تنظیمات مهمی که در «ویندوز 10» نیازتان می شود
    الف
    برگزاری نخستین کنگره آسیایی هیپنوتیزم در مشهد
    ثامن پرس
    زنبورهای کاغذی از توانایی استدلال برخوردار هستند
    زومیت
    یادگیری عمیق به درک چگونگی عملکرد جهان کمک می کند
    زومیت
    جشنواره نانو بسترجدید ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی
    ایرنا
    ساخت دوربینی که از 42 کیلومتری سوژه عکس می گیرد
    روز پلاس
    5 شگفتی تکنولوژی به روایت بیل گیس
    اقتصاد نیوز
    هوش مصنوعی گوگل تبعیض آمیز نیست
    ایران آنلاین
    گوگل تبعیض را از هوش مصنوعی پاک می کند
    عصر ایران
    5 شگفتی تکنولوژی سال به روایت بیل گیتس
    تیک نیوز
    ساتیا نادلا؛ مدیری که مایکروسافت را به دوران اوج بازگرداند
    زومیت
    گوگل تبعیض را از هوش مصنوعی پاک می کند
    خبرآنلاین
    گوگل تبعیض را از هوش مصنوعی پاک می کند
    ایسنا
    5 شگفتی تکنولوژی سال به روایت بیل گیتس
    رویداد 24
    5 شگفتی تکنولوژی سال به روایت بیل گیتس
    برترین ها
    علت تیز بودن گوش افراد نابینا کشف شد
    ایسکانیوز
    پارکهای علم و فناوری اهرم پیشران رونق تولید/ایجاد دانش فنی و فروش آن به دنیا رمز اقتصاد مستقل از نفت است
    راه دانا
    دوره MBA بازاریابی و فروش چیست؟
    ایسنا
    2 دانشگاه ایرانی در جمع برترین های کسب و کار
    جوان آنلاین
    ساخت در پشتی با الهام از بدافزار لورفته NSA
    افتانا
    آیین نامه ارتقا اساتید از ابزارهای مهم سیاستی است
    ایرنا
    تاریخچه ناگفته هوش مصنوعی؛ انسان هایی که ماشین های هوشمند را ساختند
    زومیت
    هوش مصنوعی برای بهینه سازی گرافیک بازی های قدیمی استفاده می شود
    زومیت
    یادگیری ماشین شکاف بین دانش و درک را عمیق می کند
    زومیت
    آیپد احتمالا در iOS 13 از موس پشتیبانی خواهد کرد
    زومیت
    فیسبوک و چالشی برای تبدیل شدن به WeChat
    زومیت
    نامه سرگشاده استیو جابز به تیم کوک از آن دنیا!
    برترین ها
    گام عملی شرکت مخابرات در راستای «حمایت از تولیدات داخلی»
    موبنا
    بهترین ویرایشگر برنامه نویسی برای ویندوز و مک در سال 2018
    زومیت
    کره ماه دارای کتابخانه ویکی پدیا می شود
    ایران آنلاین
    بهترین استراتژی شبکه های اجتماعی در سال 2018
    موبنا
    راه حلی آسان برای پولدار شدن دانشجویان
    باشگاه خبرنگاران
    دانلود Microsoft .NET Framework 4.7.2 Final – دات نت فریمورک
    دانلودها
    آبا پادکست سازی قلمرو بعدی بازاریابی است؟
    زومیت
    نگاهی به تاریخچه فروشگاه های دیجیتال
    زومیت
    یادگیری ماشین چگونه بازاریابی را بهبود می دهد
    زومیت
    لاجتيک از سيستم نورپردازي Lightsync به همراه کيبورد و بلندگوي مخصوص رونمايي کرد
    زومیت
    اخبار مرتبط
    bltایسکانیوز : معرفی چند پایگاه استنادی دنیا
    bltزومیت : نسل بعدی فریلنسرها چگونه خواهند بود
    bltالف : تنظیمات مهمی که در «ویندوز 10» نیازتان می شود
    bltثامن پرس : برگزاری نخستین کنگره آسیایی هیپنوتیزم در مشهد
    bltزومیت : زنبورهای کاغذی از توانایی استدلال برخوردار هستند
    bltزومیت : یادگیری عمیق به درک چگونگی عملکرد جهان کمک می کند
    bltایرنا : جشنواره نانو بسترجدید ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی
    bltروز پلاس : ساخت دوربینی که از 42 کیلومتری سوژه عکس می گیرد
    bltاقتصاد نیوز : 5 شگفتی تکنولوژی به روایت بیل گیس
    bltایران آنلاین : هوش مصنوعی گوگل تبعیض آمیز نیست
    bltعصر ایران : گوگل تبعیض را از هوش مصنوعی پاک می کند
    bltتیک نیوز : 5 شگفتی تکنولوژی سال به روایت بیل گیتس
    bltزومیت : ساتیا نادلا؛ مدیری که مایکروسافت را به دوران اوج بازگرداند
    bltخبرآنلاین : گوگل تبعیض را از هوش مصنوعی پاک می کند
    bltایسنا : گوگل تبعیض را از هوش مصنوعی پاک می کند
    bltرویداد 24 : 5 شگفتی تکنولوژی سال به روایت بیل گیتس
    bltبرترین ها : 5 شگفتی تکنولوژی سال به روایت بیل گیتس
    bltایسکانیوز : علت تیز بودن گوش افراد نابینا کشف شد
    bltراه دانا : پارکهای علم و فناوری اهرم پیشران رونق تولید/ایجاد دانش فنی و فروش آن به دنیا رمز اقتصاد مستقل از نفت است
    bltایسنا : دوره MBA بازاریابی و فروش چیست؟
    bltجوان آنلاین : 2 دانشگاه ایرانی در جمع برترین های کسب و کار
    bltافتانا : ساخت در پشتی با الهام از بدافزار لورفته NSA
    bltایرنا : آیین نامه ارتقا اساتید از ابزارهای مهم سیاستی است
    bltزومیت : تاریخچه ناگفته هوش مصنوعی؛ انسان هایی که ماشین های هوشمند را ساختند
    bltزومیت : هوش مصنوعی برای بهینه سازی گرافیک بازی های قدیمی استفاده می شود
    bltزومیت : یادگیری ماشین شکاف بین دانش و درک را عمیق می کند
    bltزومیت : آیپد احتمالا در iOS 13 از موس پشتیبانی خواهد کرد
    bltزومیت : فیسبوک و چالشی برای تبدیل شدن به WeChat
    bltبرترین ها : نامه سرگشاده استیو جابز به تیم کوک از آن دنیا!
    bltموبنا : گام عملی شرکت مخابرات در راستای «حمایت از تولیدات داخلی»
    bltزومیت : بهترین ویرایشگر برنامه نویسی برای ویندوز و مک در سال 2018
    bltایران آنلاین : کره ماه دارای کتابخانه ویکی پدیا می شود
    bltموبنا : بهترین استراتژی شبکه های اجتماعی در سال 2018
    bltباشگاه خبرنگاران : راه حلی آسان برای پولدار شدن دانشجویان
    bltدانلودها : دانلود Microsoft .NET Framework 4.7.2 Final – دات نت فریمورک
    bltزومیت : آبا پادکست سازی قلمرو بعدی بازاریابی است؟
    bltزومیت : نگاهی به تاریخچه فروشگاه های دیجیتال
    bltزومیت : یادگیری ماشین چگونه بازاریابی را بهبود می دهد
    bltزومیت : لاجتيک از سيستم نورپردازي Lightsync به همراه کيبورد و بلندگوي مخصوص رونمايي کرد
    پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




     |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

    مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
    مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.