مخبر - 1398/02/23 - بزرگراه برقی eHighway زیمنس در آلمان افتتاح شد

بزرگراه برقی eHighway زیمنس در آلمان افتتاح شد
در آلمان گروه فولکس واگن به طورجدی مشغول فعالیت درزمینه ی بزرگ راه هایی است که می توانند در حین حرکت، خودروهای برقی را شارژ کنند.
بزرگراه برقی eHighway زیمنس در آلمان افتتاح شد

حتما بسیاری از شما قطارها و اتوبوس های برقی را دیده اید که ازطریق بازوی مخصوص روی سقف برق را از سیم های بالای دکل ها دریافت می کنند. این روشی ساده و مؤثر در حمل و نقل برقی است و به نظر می رسد برای خودروهای برقی نیز می تواند به طورمؤثری استفاده شود. در آلمان اولین جاده ای افتتاح شده که به روش سیم های بالای سر برق را به خودروهای برقی می رساند. در این جاده که eHighway نام دارد، کامیون های برقی و هیبریدی می توانند در حین حرکت برق را از سیم های بالای مسیر دریافت کنند و بدین ترتیب حمل و نقلی با آلایندگی صفر حاصل می شود.این بزرگ راه چند روز پیش در ایالت هِس آلمان افتتاح شد و در نوع خود در جهان، اولین محسوب می شود. فعلا این جاده در مراحل اولیه قرار دارد و فقط مسیر 10 کیلومتری در نزدیکی فرانکفورت را پوشش می دهد. از این جاده به طورآزمایشی تا سال 2022، کامیون های برقی استفاده خواهند کرد و پس ازآن و با بررسی نتایج، دولت آلمان تصمیم خواهد گرفت آیا این روش کارامدی است یا اینکه پروژه را تعطیل کنند.

Germany’s first eHighwayعملکرد جاده ی eHighway درست مثل همان چیزی است که در حمل ونقل ریلی برقی می بینیم. کامیون ها مجهز به باتری هستند و برقی که از سیم های بالای سر دریافت می شود، هم برای حرکت خودرو و هم برای شارژ باتری ها استفاده می شود. با شارژشدن باتری ها، کامیون می تواند درصورت تمام شدن مسیر eHighway نیز همچنان به صورت برقی به حرکت ادامه دهد. هنگام جدا شدن کامیون از مسیر کابل ها، عملکرد خودرو از حالت تمام برقی به هیبریدی تغییر پیدا می کند. یکی از محدودیت های eHighway این است که سرعت حرکت کامیون نباید از 90 کیلومتر برساعت بیشتر شود. همچنین، فعلا همه ی کامیون های موجود در بازار قابلیت استفاده از کابل های برق بالای سر را ندارند و فعلا تنها گروه فولکس واگن کشنده ی اسکانیا R450 هیبریدی را با این قابلیت تولید کرده است.

Germany’s first eHighwayمقاله های مرتبط:

  • عملکرد ضعیف خودروی خودران زیمنس موستانگ در فستیوال گودوود
  • اولین بزرگراه الکتریکی آمریکا به بهره برداری رسیدپشتیبان و مسئول اصلی این بزرگ راه، شرکت زیمنس است. زیمنس قرار است سیستمی طراحی کند تا با نصب آن روی کامیون های مختلف، بتوان از کابل های بالای سر استفاده کرد. به گفته ی زیمنس، اگر تنها 30 درصد از کامیون ها و کشنده هایی که در جاده های آلمان تردد می کنند، بتوانند از نیروی برق برای حرکت استفاده کنند، سالانه از انتشار 6 میلیون تن کربن دی اکسید جلوگیری خواهد شد. همچنین، این شرکت عنوان کرده هر کامیون 40 تنی برقی درصورتی که 100 هزار کیلومتر را در یک سال در eHighway طی کند، در پایان سال، 22 هزار دلار در هزینه ی سوخت صرفه جویی خواهد کرد.شرکت زیمنس از سال 2012 مشغول کار روی پروژه ی eHighway است و اولین بار این ایده را در لس آنجلس معرفی کرده بود. در سال 2016، سوئد اولین جاده ی eHighway را در مسیری دوکیلومتری افتتاح کرد و پس ازآن، زیمنس جاده ای مشابه را در کالیفرنیا در مسیر بین لس آنجلس تا لانگ بیچ احداث کرد. باتوجه به ارتفاع کابل های برقی، این ایده در حال حاضر تنها برای کامیون ها کاربرد دارد و خودروهای سواری برقی نمی توانند از آن بهره ببرند.

  • محتوای این خبر به صورت خودکار از سایتهای مورد تایید ج.ا دریافت شده و بدون هیچ دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا از این لینک استفاده نمایید تا در اسرع وقت اقدام شود.
    اخبار مرتبط




     |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

    مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
    مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.