مخبر - 1398/01/26 - اولویت بندی پروژه ها در مدیریت پس از بحران فروردین 98

اولویت بندی پروژه ها در مدیریت پس از بحران فروردین 98
شهرام آدم نژاد اولویت بندی پروژه های ساخت و بازسازی وزارت راه و شهرسازی در مدیریت پس از بحران، مبتنی بر شاخص های زیست محیطی، اقتصادی، فنی و اجتماعی انجام خواهد شد.
اولویت بندی پروژه ها در مدیریت پس از بحران فروردین 98

شعارسال: شهرام آدم نژاد اولویت بندی پروژه های ساخت و بازسازی وزارت راه و شهرسازی در مدیریت پس از بحران، مبتنی بر شاخص های زیست محیطی، اقتصادی، فنی و اجتماعی انجام خواهد شد.

شهرام آدم نژاد ضمن تاکید بر اهمیت برنامه ریزی و انجام پیگیری های لازم برای رفع خسارات و آسیب های ناشی از سیل، از سیاست های آتی وزارت راه و شهرسازی در مدیریت پس از بحران خبر داد.

جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران با اشاره به اینکه غالبا تاکنون هزینه اولیه، تنها شاخص موثر برای اولویت بندی پروژه ها در زمان پس از بحران بوده، از لحاظ کردن توامان شاخص های زیست محیطی، اقتصادی، فنی، اجتماعی به عنوان ضرورتی حیاتی در پیشگیری از وقوع دوباره سوانح در زمان بحران در همه مناطق کشور یاد کرد.

به گفته وی بازسازی تخریب های صورت گرفته، نیازمند تصمیم گیری بر مبنای متغیرهای پیچیده و وابسته به هم است و پیامدهای چندگانه ای را در کوتاه مدت و بلند مدت داشته که این تصمیم گیری ها با داشتن بینشی یکپارچه و جامع میسر خواهد شد. لذا با توجه به عدم امکان پیش بینی دقیق نسبت به رویدادهای احتمالی در آینده، ایجاد مدل پویایی سیستم بسیار راهگشا خواهد بود.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی افزود: از این رو وزارت راه و شهرسازی با نگاهی جامع به سطح کشور و با در نظر گرفتن شاخص های متنوع، به اولویت بندی پروژه های بازسازی با توجه به محدودیت منابع پرداخته و پروژه های کوتاه مدت و بلند مدت، بر اساس روش های مهندسی تاب آوری تعریف خواهند شد. این اقدامات با نظارت بر پروژه های جاری در سطح مجموعه وزارت راه و شهرسازی و بازبینی احتمالی در تخصیص اعتبارات در پروژه های اجرایی انجام خواهد شد.

جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه «پس از برآورد دقیق کیفی و کمی خسارات وارد شده، اولویت بندی پروژه ها با تاکید بر اثرات زیست محیطی، اقتصادی، فنی و اجتماعی صورت خواهد گرفت.» یادآور شد: مسیرهای دسترسی به سکونتگاه های موقت آسیب دیدگان سیل، حجم تردد، اهمیت ژئوپلیتیکی و شاخص های جمعیتی هر منطقه، سهم راه ها در مسیرهای ترانزیتی کشور، لزوم مقاوم سازی زیرساخت های موجود، خطرات طبیعی در معرض سکونتگاه ها در صورت بازگشت شرایط مشابه و عوامل ایجاد رضایت در هر منطقه با توجه به ویژگی های قومی، فرهنگی، تاریخی و محیطی درآن از جمله معیارهای تاثیرگذار در اولویت بندی پروژه های ساخت و بازسازی خواهند بود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، تاریخ انتشار: 25فروردین 1398 ، کدخبر66383 :www.news.mrud.ir ،


محتوای این خبر به صورت خودکار از سایتهای مورد تایید ج.ا دریافت شده و بدون هیچ دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا از این لینک استفاده نمایید تا در اسرع وقت اقدام شود.
کلیدواژه های این خبر
خسارات   مدیریت بحران   وزارت راه   سیلاب   شهرسازی   مقاوم سازی   وزارت راه و شهرسازی   اقتصادی   وزیر راه   شهرام آدم نژاد   مناطق کشور   فرهنگی  
اخبار مرتبط
منطقه آسیا و اقیانوسیه حادثه خیز ترین منطقه جهان است
ایرنا
نیمه پر لیوان سیل
ایرنا
وزارت کشور وعده دولت برای استقرار ستاد بازسازی در خوزستان را پیگیری کند
فارس
پژوهش ملی دانشگاه آزاد توسط متخصصان درباره استان های سیل زده
فارس
راهکارهای رونق تولید بررسی می شود/ بازدید نمایندگان از شرکت سایپا
مهر نیوز
ساخت رایگان مسکن برای سیل زدگان توسط وزارت راه
تسنیم
تشریح جزئیات تشکیل 5 کمیته قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده از سوی وزیر کشور
پایگگاه اطلاع رسانی دولت
فرماندار: خسارت سیلاب ملایر به سه هزار میلیارد ریال رسید
آریا
اولویت بندی پروژه ها در مدیریت پس از بحران فروردین 98
پایگگاه اطلاع رسانی دولت
تصمیم جدید وزارت راه برای بازسازی پروژه های تخریب شده در سیل
خبرگزاری دانشجو
برنامه جدید وزارت راه برای بازسازی پروژه های تخریب شده در سیل
مهر نیوز
اولویت بندی بازسازی و ساخت پروژه های سیل زده مشخص شد
میزان
برنامه جدید وزارت راه برای بازسازی پروژه های تخریب شده در سیل
خوزنیوز
برنامه جدید وزارت راه برای بازسازی پروژه های تخریب شده درسیل
بولتن نیوز
تشریح جزئیات تشکیل پنج کمیته قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده از سوی وزیر کشور
خبرگزاری ایلنا
برنامه جدید وزارت راه برای بازسازی پروژه های تخریب شده در سیل
سازه نیوز
برنامه جدید وزارت راه برای بازسازی پروژه های تخریب شده در سیل
آرا نیوز
برنامه جدید وزارت راه برای بازسازی پروژه های تخریب شده در سیل
پانا
بررسی سیلاب های اخیر کشور در مجلس؛ 3500 میلیارد تومان خسارت ریلی و جاده ای
پانا
سیل چقدر به خطوط ریلی و جاده ای کشور آسیب زد؟
دنیای اقتصاد
گزارش وزیر راه به مجلس؛ خسارت 3500 میلیارد تومانی سیل به خطوط ریلی و جاده ای کشور
اقتصاد نیوز
گزارش وزیر راه از خسارت ریلی و جاده ای در سیل اخیر
مشرق نیوز
وزیر راه: سیل بیش از 3500 میلیارد تومان به خطوط ریلی و جاده ای کشور آسیب زد
روزنامه آرمان
وزیر راه: سیل بیش از 3500 میلیارد تومان به خطوط ریلی و جاده ای کشور آسیب زد
سایت جماران
سیل به بیش از 10 هزار و 900 ابنیه آسیب وارد کرده است
مرور نیوز
حضور معاون اقتصادی وزیر کشور در الیگودرز
قدس آنلاین
بیش از 14 هزار کیلومتر از راه های اصلی کشور آسیب دید/ تخریب 108 کیلومتر از جاده اصلی پلدختر
باشگاه خبرنگاران
وزیر راه: سیل بیش از 3500 میلیارد تومان به خطوط ریلی و جاده ای کشور آسیب زد
ایسنا
هیچکدام از پایانه های مرزی بر اثر سیل دچار مشکل نشده اند
عصر پرس
وزیر راه: سیل بیش از 3500 میلیارد تومان به خطوط ریلی و جاده ای کشور آسیب زد
عصر ایران
سیلی تَرِ سِیل بر پیکر تاریخ مازندران
تیتر امروز
ورود شورایعالی شهرسازی و معماری به ساخت و ساز حریم رودخانه ها
اخبار اقتصاد ایران
مسئولان اجازه ندهند در حریم رودخانه ها ساخت و ساز انجام شود/ آسیب های سیل اخیر ناشی از سوءمدیریت است
جامعه مهندسین
مسئولان اجازه ندهند در حریم رودخانه ها ساخت و ساز انجام شود/ آسیب های سیل اخیر ناشی از سوءمدیریت است
باشگاه خبرنگاران
ضرورت اقدام های پیشگیرانه در برابر مخاطرات طبیعی
اقتصادگردان
تشریح 5 هدف کلان کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی
اسکان نیوز
تلاش وزارت راه وشهرسازی برای افزایش تاب آوری شهرها در برابر زلزله
سازه نیوز
راهکار کاهش ریسک و افزایش تاب آوری شهرها در برابر مخاطرات طبیعی
صدای مهندسی ایران
مدیریت مطلوب بحران، نیازمند مهندسی ریسک است
نسیم
اخبار مرتبط
bltایرنا : منطقه آسیا و اقیانوسیه حادثه خیز ترین منطقه جهان است
bltایرنا : نیمه پر لیوان سیل
bltفارس : وزارت کشور وعده دولت برای استقرار ستاد بازسازی در خوزستان را پیگیری کند
bltفارس : پژوهش ملی دانشگاه آزاد توسط متخصصان درباره استان های سیل زده
bltمهر نیوز : راهکارهای رونق تولید بررسی می شود/ بازدید نمایندگان از شرکت سایپا
bltتسنیم : ساخت رایگان مسکن برای سیل زدگان توسط وزارت راه
bltپایگگاه اطلاع رسانی دولت : تشریح جزئیات تشکیل 5 کمیته قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده از سوی وزیر کشور
bltآریا : فرماندار: خسارت سیلاب ملایر به سه هزار میلیارد ریال رسید
bltپایگگاه اطلاع رسانی دولت : اولویت بندی پروژه ها در مدیریت پس از بحران فروردین 98
bltخبرگزاری دانشجو : تصمیم جدید وزارت راه برای بازسازی پروژه های تخریب شده در سیل
bltمهر نیوز : برنامه جدید وزارت راه برای بازسازی پروژه های تخریب شده در سیل
bltمیزان : اولویت بندی بازسازی و ساخت پروژه های سیل زده مشخص شد
bltخوزنیوز : برنامه جدید وزارت راه برای بازسازی پروژه های تخریب شده در سیل
bltبولتن نیوز : برنامه جدید وزارت راه برای بازسازی پروژه های تخریب شده درسیل
bltخبرگزاری ایلنا : تشریح جزئیات تشکیل پنج کمیته قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده از سوی وزیر کشور
bltسازه نیوز : برنامه جدید وزارت راه برای بازسازی پروژه های تخریب شده در سیل
bltآرا نیوز : برنامه جدید وزارت راه برای بازسازی پروژه های تخریب شده در سیل
bltپانا : برنامه جدید وزارت راه برای بازسازی پروژه های تخریب شده در سیل
bltپانا : بررسی سیلاب های اخیر کشور در مجلس؛ 3500 میلیارد تومان خسارت ریلی و جاده ای
bltدنیای اقتصاد : سیل چقدر به خطوط ریلی و جاده ای کشور آسیب زد؟
bltاقتصاد نیوز : گزارش وزیر راه به مجلس؛ خسارت 3500 میلیارد تومانی سیل به خطوط ریلی و جاده ای کشور
bltمشرق نیوز : گزارش وزیر راه از خسارت ریلی و جاده ای در سیل اخیر
bltروزنامه آرمان : وزیر راه: سیل بیش از 3500 میلیارد تومان به خطوط ریلی و جاده ای کشور آسیب زد
bltسایت جماران : وزیر راه: سیل بیش از 3500 میلیارد تومان به خطوط ریلی و جاده ای کشور آسیب زد
bltمرور نیوز : سیل به بیش از 10 هزار و 900 ابنیه آسیب وارد کرده است
bltقدس آنلاین : حضور معاون اقتصادی وزیر کشور در الیگودرز
bltباشگاه خبرنگاران : بیش از 14 هزار کیلومتر از راه های اصلی کشور آسیب دید/ تخریب 108 کیلومتر از جاده اصلی پلدختر
bltایسنا : وزیر راه: سیل بیش از 3500 میلیارد تومان به خطوط ریلی و جاده ای کشور آسیب زد
bltعصر پرس : هیچکدام از پایانه های مرزی بر اثر سیل دچار مشکل نشده اند
bltعصر ایران : وزیر راه: سیل بیش از 3500 میلیارد تومان به خطوط ریلی و جاده ای کشور آسیب زد
bltتیتر امروز : سیلی تَرِ سِیل بر پیکر تاریخ مازندران
bltاخبار اقتصاد ایران : ورود شورایعالی شهرسازی و معماری به ساخت و ساز حریم رودخانه ها
bltجامعه مهندسین : مسئولان اجازه ندهند در حریم رودخانه ها ساخت و ساز انجام شود/ آسیب های سیل اخیر ناشی از سوءمدیریت است
bltباشگاه خبرنگاران : مسئولان اجازه ندهند در حریم رودخانه ها ساخت و ساز انجام شود/ آسیب های سیل اخیر ناشی از سوءمدیریت است
bltاقتصادگردان : ضرورت اقدام های پیشگیرانه در برابر مخاطرات طبیعی
bltاسکان نیوز : تشریح 5 هدف کلان کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی
bltسازه نیوز : تلاش وزارت راه وشهرسازی برای افزایش تاب آوری شهرها در برابر زلزله
bltصدای مهندسی ایران : راهکار کاهش ریسک و افزایش تاب آوری شهرها در برابر مخاطرات طبیعی
bltنسیم : مدیریت مطلوب بحران، نیازمند مهندسی ریسک است
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.