از این 5 میوه به عنوان منبع پروتئین استفاده کنید!

از این 5 میوه به عنوان منبع پروتئین استفاده کنید!
میوه ها از جمله مفید ترین مواد خوراکی هستند که مواد مغذی بسیاری را در خود جای داده اند. میوه ها از جمله غنی ترین منابع ویتامین ها هستند؛ ویتامین ها از جمله موادی هستند که انجام اعمال اساسی را در بدن به عهده دارند؛ اما در این مطلب می خواهیم شما را با جزء پروتئینی میوه ها آشنا کنیم! در ادامه به 5 ...
از این 5 میوه به عنوان منبع پروتئین استفاده کنید!

به گزارش روزپلاس، اگر به دنبال راهی خوشمزه برای تقویت سلامت کلی بدن خود هستید میوه های خشکک سرشار از پروتئین انتخاب مناسبی هستند. بسیاری از ما فکر می کنیم تنها میوه ها و سبزیجات عناصر ضروری یک برنامه غذایی سالم هستند و معمولا به میوه های خشک مانند شیرینی نگاه می شود تا میان وعده هایی سرشار از مواد مغذی. میوه خشک در واقع همان میوه است که با استفاده از نور خورشید و یا دستگاه های مخصوص آب را گرفته اند و خشکش کرده اند. مقداری از ویتامین C. موجود در میوه های خشک مسلما طی فرآیند خشک شدن از بین می رود، اما مینرال ها، فیبر، آنتی اکسیدان و دیگر اسید های ارگانیک جای خود می مانند. در ادامه این مطلب را به نقل از دکتر کرمانی بخوانید.
میوه های خشکی که حاوی پروتئین هستند
اما خب میوه های خشک هم مزایای خاص خود را دارند سایز آن ها بسیار کوچکتر می شود و همچنین می توان برای مدت طولانی تر نگهداریشان کرد. همچنین میوه های خشک گزینه ای سالم برای کسانی است که می خواهد مقداری وزنشان را افزایش دهند.
میوه های خشک سرشار از پروتئین همچنین حاوی ویتامین ها، مواد مغذی و دیگر مواد مغذی ضروری نیزز هستند. برخی از شناخته شده ترین انواع میوه های خشک سرشار از پروتئین عبارتند از: زرد آلو، سیب، گلابی، کشمش، هلو، آلو سیاه و انجیر.
سیب های خشک شده
مواد مغذی – یک فنجان سیب خشک شده حدود 2 گرم پروتئین در خود دارد. همچنین این مقدار حاوی 208 کالری و 7 گرم فیبر است. سیب خشک منبعی غنی از ویتامین B5 و ویتامین B3 است و همچنین ویتامین C، مس، منیزیم، سلنیوم، پتاسیم وآهن.
خواص – سیب خشک شده یکی از بهترین گزینه ها برای هضم بهتر است و معمولا برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند توصیه می شود. معمولا سیب نسبت به دیگر میوه ها کالری کمتری دارد. سیب خشک همچنین برای تقویت تولید نوروترانسمیتر (چیام رسان های عصبی) به کار می آید و می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. اسید اسکوربیک موجود در آن همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.
گلابی خشک شده
مواد مغذی – تن ها در یک فنجان گلابی خشک شده 2 گرم پروتئین وجود دارد. این مقدار حاوی 70 کالری وو 14 گرم فیبر است. گلابی خشک شده همچنین مقدار متوسطی مس، آهن، ویتامین K. و ویتامین C. دارد. همچنین مقدار زیادی پتاسیم دارد و سدیمش نیز پایین است.
خواص – این میوه خشک محبوب به خاطر خاصیت پایین آوردن فشار خون، کمک به بهبود گردش خون وو تقویت استخوان ها شهرت دارد. ویتامین C. موجود در آن به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند و ویتامین K. آن عنصری مهم برای لخته شدن خون و تثبیت مواد معدنی تراکم استخوان است. این میوه خشک به دلیل کالری بالا و حجم پایینش برای افزایش وزن گزینه مناسبی است.
زرد آلو خشک شده
مواد مغذی – یک فنجان زرد آلوی خشک شده حاوی 4. 4 گرم پروتئین است و یکی از بالاترین مقادیر پروتئین را به خود اختصاص داده. این میوه خشک همچنین حاوی 9 گرم فیبر و بیش از 300 کالری در یک فنجان است. این مقدار زردآلوی خشک می تواند حدود 40 درصد از نیاز روزانه بدن به پتاسیم و 20 درصد نیاز روزانه بدن به آهن را تامین کند. این میوه خشک شده همچنین سرشار از ویتامین A، انواع کاروتن ها و آنتی اکسیدان است.
خواص – برای تقویت رشد و تکامل زردآلو ها یکی از بهترین گزینه ها هستند. به لطف میزان بالای فیبر زردآلوی خشک شده به بهبود وضعیت گوارش نیز کمک می کند. اگر مشکل فشار خون دارید زرد آلوی خشک شده می تواند کمکتان کند. ویتامین A. موجود در آن نیز به تقویت سلامت بینایی و همچنین مقابله با آسیب حاصل از استرس اکسیداتیو کمک می کند.
هلو خشک شده
مواد مغذی – با اینکه در یک فنجان تن ها 1. 5 گرم پروتئین دارد، اما همچنان گزینه ای سالم برای استفاده است. یک فنجان هلوی خشک شده 380 کالری و 13 گرم فیبر در خود دارد. این میوه خشک شده مقدار زیادی ویتامین A. و آهن دارد و همچنین ویتامین C. و کلسیم نیز در آن پیدا می شود.
خواص – اگر به صورت مرتب از هلوی خشک شده استفاده کنید به لطف ویتامین A. و آنتی اکسیدانن موجود در آن خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کم می کنید. همچنین این میوه خشک به بهبود گوارش، کاهش کلسترول و کنترل دیابت نیز کمک می کند. آهن برای داشتن جریان خونی سالم ضروری است و ویتامین C. نیز به تقویت سیستم ایمنی و بهبود رشد و ترمیم بدن کمک می کند.
انجیر خشک شده
مواد مغذی – در یک فنجان انجیر خشک 5 گرم پروتئین موجود است. همچنین این مقدار حاوی 380 کالری است و می تواند حدود 60 درصد نیاز روزانه بدن به فیبر خوراکی را تامین کند. این یک فنجان همچنین می تواند حدود 10 درصد نیاز روزانه بدن به پتاسیم، ویتامین K، آهن، منیزیم و کلسیم را تامین کند.
خواص – انجیر خشک می تواند به کاهش سطح کلسترول و تنظیم قند خون کمک کند و همچنین مسیرر گوارشی را نیز تمیز می کند. انجیر خشک را معمولا به صورت ملین مورد استفاده قرار می دهند، اما به کاهش فشار خون نیز کمک می کند، باعث می شود بهتر بخوابید، استخوان ها را قوی تر می کند و به بهبود لخته شدن خون در افرادی که مشکل اختلال خونریزی دارند کمک می کند.
آلو سیاه خشک
مواد مغذی – یک فنجان آلو سیاه خشک شده می تواند 5 گرم پروتئین وارد بدن بکند. این میوه هیچ فیبر نا محلولی در خود ندارد، اما 12 گرم فیبر محلول در خود دارد. یک فنجان آلو سیاه خشک شده حاوی 400 کالری است و همچنین ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم و مس دارد.
خواص – خوردن مرتب آلو سیاه خشک شده به درمان یبوست کمک می کند، چون خاصیت ملین بودنن دارد. این میوه خشک همچنین به بهبود حرکت عضلات و عملکرد اعصاب کمک می کند. از دیگر خواص آن می توان به تقویت سیستم ایمنی و کمک به حفظ تراکم مواد معدنی استخوان اشاره کرد.
کشمش
مواد مغذی – هر فنجان کشمش حاوی 4 گرم پروتئین و 5 گرم فیبر است. کشمش حاوی مقدار مناسبی پتاسیم، منیزیم و آهن است. اما کشمش کالری بالایی دارد و یک فنجان آن حاوی 430 کالری است بنابراین اگر سعی در کاهش وزن دارید باید میزان مصرفتان را متعادل کنید. اما این میوه خشک شده گزینه مناسب و کم حجمی برای کسانی است که می خواهند وزن اضافه کنند.
خواص – کشمش راهی عالی برای بهبود گردش خون است و می تواند به بهبود گوارش و از بین بردن یبوست نیز کمک کند. همچنین این میوه خشک می تواند به بهبود فشار خون بالا و سلامت استخوان کمک کند، چون حاوی منیزیم و آهن است.

بهداشت نیوز


کلیدواژه های این خبر
سیستم ایمنی بدن   فشار خون   کالری   مواد خوراکی   مواد مغذی   فیبر   گوارش   پتاسیم   لخته شدن خون   ویتامین   میوه و سبزیجات   برنامه غذایی   گلابی   زرد آلو   کاهش وزن   پروتئین   بینایی   گردش خون   ویتامین ها   خوشمزه   انجیر   اکسیداتیو   میان وعده   آنتی اکسیدان   عصبی   منیزیم   میوه های خشک   آلو سیاه   میوه خشک   تراکم استخوان   ارگانیک   کاهش فشار خون   میوه خشک شده   مغذی   سیستم ایمنی   افزایش وزن  
محتوای این خبر به صورت خودکار از «روز پلاس» دریافت شده و «مخبرنیوز» بدون هیچ دخل و تصرفی آنرا باز نشر داده است. اگر به هر دلیلی احساس می کنید محتوای منتشر شده مطلوب نیست، خواهشمند است با استفاده از این لینک ما را مطلع نمایید تا بدون درنگ آنرا حذف نماییم.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه مخبرنیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

اخبار مرتبط
خوردن این گیاه چربی را می سوزاند و چین و چرک را از بین می برد
صدا و سیما
خوراکی های کم کالری که بدون عذاب وجدان می توانید بخورید
آوای خزر
در ایام رمضان میوه خشک بیشتر مصرف کنید
صبحانه با خبر
مزیت های فوق العاده میوه خشک در ایام رمضان
روز پلاس
میوه خشک در ایام رمضان چه فوایدی دارد؟
پانا
فواید باورنکردنی میوه خشک در ایام رمضان
نصف جهان
خواص فوق العاده مصرف میوه خشک در ماه رمضان
روز پلاس
فواید باورنکردنی مصرف میوه خشک در ماه رمضان
پارسینه
فواید باورنکردنی میوه خشک در ماه مبارک رمضان
برنا
تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان
تیتر20
خواص فوق العاده عناب برای سلامتی و کاهش وزن
روز پلاس
برای سلامتی شاه بلوط بخورید
پانا
فواید شاه بلوط برای زنان باردار
صبحانه با خبر
از فواید بی نظیر شاه بلوط چه می دانید؟
شفا آنلاین
می خواهید لاغر شوید، شاه بلوط بخورید
نامه نیوز
شاه بلوط بخورید تا چاق نشوید
رکنا نت
خواص شگفت انگیز شاه بلوط برای زنان باردار
سایت جماران
فواید بی نظیر شاه بلوط برای سلامتی
قدس آنلاین
مواد غذایی که کلسترول خون را کاهش می دهند
ایرنا
میوه را به جای شیرینی در تعارف ها انتخاب کنید
ساعت 24
10 گزینه غذایی قلب را جوان نگه می دارند
شفا آنلاین
10 خوراکی خوشمزه که قلب را جوان نگه می دارند
همشهری آنلاین
خواص پرتقال | خواص شگفت انگیز پرتقال که تا به حال نمی دانستید
ساعت 24
زیاده روی در خوردن این مواد غذایی آزاد است
پزشکان بدون مرز
بهبود حافظه و تمرکز با مصرف ترب سیاه
آوای رود کوف
هرچقدر میخواهید این خوراکی ها را بخورید آزاد هستید
تندرست نیوز
مصرف این میوه ها برای شما ضروری است!
رکنا نت
فواید پیاز خام؛ از بهبود سلامت جنسی تا سلامت قلب
ایران خبر
لاغری فوری با رژیم توت خشک
رکنا نت
خواص شگفت انگیز لوبیا سبز
نصف جهان
خواص شگفت انگیز میوه خشک که شما را متعجب می کند!
مشرق نیوز
کدام قسمت میوه و سبزی ها را نباید دور ریخت؟
صدا و سیما
خوراکی هایی که سرشار از اسید فولیک هستند
کارگر آنلاین
جای این قسمت از میوه ها و سبزی ها میان زباله ها نیست
ایران آنلاین
خواص پشن فروت | مضرات پشن فروت | خاصیت ضد سرطان پشن فروت 
ساعت 24
باور می کنید لواشک این همه فایده داشته باشد
شیعه نیوز
این بخش میوه ها و سبزی ها زباله نیست
همشهری آنلاین
جای 7 قسمت از میوه ها و سبزی ها میان زباله ها نیست
سلامت نیوز
آیا می توان در دوران بارداری کلم بروکلی مصرف کرد؟
کارگر آنلاین
از خواص دارویی ماش چه میدانید؟
صدا و سیما
اخبار مرتبط
bltصدا و سیما : خوردن این گیاه چربی را می سوزاند و چین و چرک را از بین می برد
bltآوای خزر : خوراکی های کم کالری که بدون عذاب وجدان می توانید بخورید
bltصبحانه با خبر : در ایام رمضان میوه خشک بیشتر مصرف کنید
bltروز پلاس : مزیت های فوق العاده میوه خشک در ایام رمضان
bltپانا : میوه خشک در ایام رمضان چه فوایدی دارد؟
bltنصف جهان : فواید باورنکردنی میوه خشک در ایام رمضان
bltروز پلاس : خواص فوق العاده مصرف میوه خشک در ماه رمضان
bltپارسینه : فواید باورنکردنی مصرف میوه خشک در ماه رمضان
bltبرنا : فواید باورنکردنی میوه خشک در ماه مبارک رمضان
bltتیتر20 : تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان
bltروز پلاس : خواص فوق العاده عناب برای سلامتی و کاهش وزن
bltپانا : برای سلامتی شاه بلوط بخورید
bltصبحانه با خبر : فواید شاه بلوط برای زنان باردار
bltشفا آنلاین : از فواید بی نظیر شاه بلوط چه می دانید؟
bltنامه نیوز : می خواهید لاغر شوید، شاه بلوط بخورید
bltرکنا نت : شاه بلوط بخورید تا چاق نشوید
bltسایت جماران : خواص شگفت انگیز شاه بلوط برای زنان باردار
bltقدس آنلاین : فواید بی نظیر شاه بلوط برای سلامتی
bltایرنا : مواد غذایی که کلسترول خون را کاهش می دهند
bltساعت 24 : میوه را به جای شیرینی در تعارف ها انتخاب کنید
bltشفا آنلاین : 10 گزینه غذایی قلب را جوان نگه می دارند
bltهمشهری آنلاین : 10 خوراکی خوشمزه که قلب را جوان نگه می دارند
bltساعت 24 : خواص پرتقال | خواص شگفت انگیز پرتقال که تا به حال نمی دانستید
bltپزشکان بدون مرز : زیاده روی در خوردن این مواد غذایی آزاد است
bltآوای رود کوف : بهبود حافظه و تمرکز با مصرف ترب سیاه
bltتندرست نیوز : هرچقدر میخواهید این خوراکی ها را بخورید آزاد هستید
bltرکنا نت : مصرف این میوه ها برای شما ضروری است!
bltایران خبر : فواید پیاز خام؛ از بهبود سلامت جنسی تا سلامت قلب
bltرکنا نت : لاغری فوری با رژیم توت خشک
bltنصف جهان : خواص شگفت انگیز لوبیا سبز
bltمشرق نیوز : خواص شگفت انگیز میوه خشک که شما را متعجب می کند!
bltصدا و سیما : کدام قسمت میوه و سبزی ها را نباید دور ریخت؟
bltکارگر آنلاین : خوراکی هایی که سرشار از اسید فولیک هستند
bltایران آنلاین : جای این قسمت از میوه ها و سبزی ها میان زباله ها نیست
bltساعت 24 : خواص پشن فروت | مضرات پشن فروت | خاصیت ضد سرطان پشن فروت 
bltشیعه نیوز : باور می کنید لواشک این همه فایده داشته باشد
bltهمشهری آنلاین : این بخش میوه ها و سبزی ها زباله نیست
bltسلامت نیوز : جای 7 قسمت از میوه ها و سبزی ها میان زباله ها نیست
bltکارگر آنلاین : آیا می توان در دوران بارداری کلم بروکلی مصرف کرد؟
bltصدا و سیما : از خواص دارویی ماش چه میدانید؟
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.