اطلس آموزشی باید کیفیت آموزش دانش آموزان را افزایش دهد

اطلس آموزشی باید کیفیت آموزش دانش آموزان را افزایش دهد
بندرعباس - وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیران با استفاده از اطلس آموزشی کیفیت آموزشی دانش آموزان باید یکسان باشد.
اطلس آموزشی باید کیفیت آموزش دانش آموزان را افزایش دهد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی ظهر پنجشنبه در گفت گو با مدیران مدارس استان هرمزگان در شبکه شاد افزود: یک مدیر موفق در این شرایط مدیری است که با تسلط بر روش های مختلف آموزشی و ایجاد انگیزه برای معلمان، با برخورداری از یک اطلس آموزشی، از شرایط تحصیل همه دانش اموزان خود و مشکلات احتمالی آنان مطلع باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های شبکه آموزشی شاد، ادامه داد: شبکه شاد یک شبکه اختصاصی است که جامعه وسیعی را در برگرفته و از ظرفیت بالایی در امر آموزش مجازی برخوردار است.

وزیر آموزش و پرورش با قدردانی از اهتمام ویژه مدیران و معلمان و خانواده ها در شرایط سخت کنونی برای پیشبرد برنامه های آموزشی، اظهار داشت: سپاسگذار این تلاش ها هستیم و امیدواریم این زحمات با بهترین پاداشها از سوی خداوند متعال همراه باشد.

وی گفت: نظام عظیم و گسترده و تعلیم و تربیت وظیفه دارد خدمات آموزشی را به همگان ارائه دهد و هم اکنون بیش از 15 میلیون دانش آموز در کشور داریم که از دوره پیش دبستانی تا متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش؛ پیمودن یک راه مشخص شده که متکی بر تجربه چند ساله باشد بسیار راحت بود، اما با شروع کرونا راه جدید و بدون تجربه در پیش روی قرار گرفت که راهبری آن بسیار دشوار و سنگین بود.

حاجی میرزایی یادآور شد: متناسب با این شرایط باید راهکارهای جدیدی را ایجاد می کردیم که خوشبختانه در سایه تلاش جمعی موفق به ارائه یک روش نوین آموزشی با استفاده از روش های ترکیبی حضوری و غیر حضوری شدیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مدیران در این چرخه وظیفه بسیار مهمی دارند تا جریان آموزش به درستی انجام شود و در این عرصه نیازمند ابتکار و پیمودن مسیر های خلاقانه هستیم.

حاجی میرزایی گفت: برای آموزش دانش آموزان علاوه بر امکان حضوری، فعالیت در شبکه شاد و برنامه های تلویزیونی و بسته های آموزشی وجود دارد و مدیران می توانند با توجه به شرایط خود یک یا چند روش را استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مدیران در مرحله اول باید اطمینان داشته باشند که همه دانش آموزان از یک آموزش با کیفیت برخوردار هستند، البته در شرایط فعلی این اطمینان کمی دشوار است که خلاقیت و ابتکار عمل مدیران را می طلبد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: در مرحله دوم مدیران علاوه بر اینکه توانایی مدیریت آموزشی را دارند باید توانایی مدیریت روانی، انگیزشی و پاسخ گویی به جامعه هدف خود یعنی دانش اموزان و اولیا را داشته باشند.

به گفته حاجی میرزایی، متخصصان تعلیم و تربیت شرایط کنونی را آموزش در شرایط بحران می نامند و مدیران علاوه بر آگاهی از ابعاد مختلف آموزشی باید با توانایی ارتباطی بالا، مسلط بر شرایط بحرانی و روانی دانش آموزان و خانواده ها و معلمان باشند تا این شبکه بتواند سطح خود را با مهارت در قالب یک ارتباط منظم شکل دهد.

حاجی میرزایی با اشاره به مرحله سوم این فرایند گفت: پیوند مناسب بین مدرسه و خانواده در مرحله سوم است و هر چه پیوند و ارتباط مدیران با خانواده ها بیشتر و قوی تر باشد این شرایط و گذر از این شرایط بسیار آسان تر خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با تاکید بر اینکه مدیران در این شرایط سخت عمود محکم نظام آموزشی هستند، گفت: مدیران علاوه بر تسلط بر جریان آموزشی مدرسه باید به درستی در جریان وضعیت همکاران خود باشند و در تعامل نزدیک شرایط را برای حضور فعالانه معلمان در همه ی روش های آموزشی فراهم کنند.

کد خبر 5144516

کلیدواژه های این خبر
آموزش و پرورش   هرمزگان   مرحله دوم   تعلیم و تربیت   وزیر آموزش و پرورش   کیفیت آموزشی   متوسطه   مدیران مدارس   محسن حاجی میرزایی   ویروس کرونا   شرایط بحرانی   ایجاد انگیزه   کیفیت آموزش   مرحله سوم   معلمان   بحران   دانش آموزان   برنامه های تلویزیونی   پیش دبستانی   آموزش مجازی   شبکه شاد  
محتوای این خبر به صورت خودکار از «مهر نیوز» دریافت شده و «مخبرنیوز» بدون هیچ دخل و تصرفی آنرا باز نشر داده است. اگر به هر دلیلی احساس می کنید محتوای منتشر شده مطلوب نیست، خواهشمند است با استفاده از این لینک ما را مطلع نمایید تا بدون درنگ آنرا حذف نماییم.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه مخبرنیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

اخبار مرتبط
واکنش ها به حضوری شدن امتحانات نهایی
عصر ایران
واکنش ها به حضوری شدن امتحانات پایه نهم و دوازدهم
آفتاب
جنجال از نو
ساعت 24
کرونا جان چند معلم تهرانی را گرفت؟
ایران آنلاین
فوت 45 معلم در 14 ماه گذشته در تهران
عصر ایران
انعطاف در تدریس و نوآوری می تواند مانعی برای تعطیلی آموزش باشد
ایرنا
چراغ جان 45 معلم تهرانی در 14 ماه گذشته خاموش شد
ایسنا
وزیر آموزش و پرورش: بیش از سی میلیارد پیام در شبکه شاد مبادله شده است
ایرنا
دروس مهارتی فقط باید حضوری تدریس شوند
رادیو گفتگو
استاندار سمنان: نظام آموزشی مجازی شرایط کرونا را به فرصت تبدیل کرد
ایرنا
شاد ابزاری برای پیوستگی و پیوند شبکه جمعی معلمان و دانش آموزان است
سیتنا
حاجی میرزایی: محیط شبکه شاد کاملا امن و سالم است
سیتنا
سند تحول بنیادین، اولویت نظام آموزش و پرورش
صدا و سیما
وزیر آموزش و پرورش در یزد: تجربیات ارزشمند فرهنگیان از دوران کرونا مبادله شود
تسنیم
وزیر آموزش و پرورش: 12 میلیون و 700 هزار دانش آموز در سامانه شاد فعال شدند / فرهنگیان از آزمون کرونا سربلند بیرون آمدند
آرا نیوز
وزیر آموزش و پرورش در یزد: مدیران عمود خیمه تعلیم و تربیت هستند
تسنیم
آموزش و پرورش در معرض آزمونی سخت
خبرگزاری بسیج
بیش از 12 میلیون و 700 هزار دانش آموز در سامانه شاد فعالند
خبرگزاری حوزه
وزیر آموزش و پرورش: مشارکت 12 میلیون دانش آموز در سامانه شاد
فارس
آموزش و پرورش در معرض آزمونی سخت/برنامه ریزی برای دوران پسا کرونا
مهر نیوز
حاجی میرزایی: باید آسیب های آموزش مجازی را کنترل و به حداقل برسانیم
سیتنا
وزیر آموزش و پرورش خواستار تدبیر برای کاهش آسیب های فضای مجازی شد
ایرنا
معلمان تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش می شوند
صدا و سیما
هر کاری در توانم بود، کوتاهی نکردم/ کلیپ های طنز آموزش های مجازی جذاب بود
سادس نیوز
خداحافظی موقت آموزش و پرورش با آموزش مجازی
پانا
وزیر آموزش و پرورش: محرومیت اقتصادی نباید موجب محرومیت آموزشی شود
آریا
محرومیت اقتصادی نباید موجب محرومیت آموزشی شود
میزان
حاجی میرزایی: مدیران عوامل اصلی تحقق اهداف تعلیم و تربیت هستند
پانا
«محرومیت اقتصادی»، نباید موجب «محرومیت آموزشی» شود/ مدیران، عوامل اصلی تحقق اهداف تعلیم و تربیت هستند
وزارت آموزش و پرورش
تاکید وزیر بر رسیدگی بیشتر به دروس اول و دوم ابتداییها و دوازدهمیها
ایسنا
15 هزار محتوای آموزشی در مدارس البرز تولید و منتشر شد
ایرنا
دسترسی عادلانه دانش?آموزان به آموزش
ایران آنلاین
افزایش اختیارات مدرسه با اجرای صحیح برنامه «بوم»
خبرگزاری ایلنا
اجرای طرح رتبه بندی براساس کیفیت کار معلمان
مهر نیوز
امام جمعه تبریز: کرونا فرصت های جدیدی در آموزش و پرورش ایجاد کرد
ایرنا
آموزش زیرساخت اصلی تمدن سازی است
میزان
جلسه هم اندیشی وزیر آموزش و پرورش با معلمان گیلانی
صدا و سیما
وزیر آموزش و پرورش: مهارت افزایی و شایسته محوری جایگزین حافظه محوری می شود
تسنیم
افزون بر 300 کانال با محتوی فرهنگی و دینی در شبکه شاد تشکیل شد
ایرنا
مهارت محوری جایگزین انباشت دانش در اذهان دانش آموزان شود/ آموزش؛ زیرساخت اصلی تمدن سازی
ایسنا
اخبار مرتبط
bltعصر ایران : واکنش ها به حضوری شدن امتحانات نهایی
bltآفتاب : واکنش ها به حضوری شدن امتحانات پایه نهم و دوازدهم
bltساعت 24 : جنجال از نو
bltایران آنلاین : کرونا جان چند معلم تهرانی را گرفت؟
bltعصر ایران : فوت 45 معلم در 14 ماه گذشته در تهران
bltایرنا : انعطاف در تدریس و نوآوری می تواند مانعی برای تعطیلی آموزش باشد
bltایسنا : چراغ جان 45 معلم تهرانی در 14 ماه گذشته خاموش شد
bltایرنا : وزیر آموزش و پرورش: بیش از سی میلیارد پیام در شبکه شاد مبادله شده است
bltرادیو گفتگو : دروس مهارتی فقط باید حضوری تدریس شوند
bltایرنا : استاندار سمنان: نظام آموزشی مجازی شرایط کرونا را به فرصت تبدیل کرد
bltسیتنا : شاد ابزاری برای پیوستگی و پیوند شبکه جمعی معلمان و دانش آموزان است
bltسیتنا : حاجی میرزایی: محیط شبکه شاد کاملا امن و سالم است
bltصدا و سیما : سند تحول بنیادین، اولویت نظام آموزش و پرورش
bltتسنیم : وزیر آموزش و پرورش در یزد: تجربیات ارزشمند فرهنگیان از دوران کرونا مبادله شود
bltآرا نیوز : وزیر آموزش و پرورش: 12 میلیون و 700 هزار دانش آموز در سامانه شاد فعال شدند / فرهنگیان از آزمون کرونا سربلند بیرون آمدند
bltتسنیم : وزیر آموزش و پرورش در یزد: مدیران عمود خیمه تعلیم و تربیت هستند
bltخبرگزاری بسیج : آموزش و پرورش در معرض آزمونی سخت
bltخبرگزاری حوزه : بیش از 12 میلیون و 700 هزار دانش آموز در سامانه شاد فعالند
bltفارس : وزیر آموزش و پرورش: مشارکت 12 میلیون دانش آموز در سامانه شاد
bltمهر نیوز : آموزش و پرورش در معرض آزمونی سخت/برنامه ریزی برای دوران پسا کرونا
bltسیتنا : حاجی میرزایی: باید آسیب های آموزش مجازی را کنترل و به حداقل برسانیم
bltایرنا : وزیر آموزش و پرورش خواستار تدبیر برای کاهش آسیب های فضای مجازی شد
bltصدا و سیما : معلمان تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش می شوند
bltسادس نیوز : هر کاری در توانم بود، کوتاهی نکردم/ کلیپ های طنز آموزش های مجازی جذاب بود
bltپانا : خداحافظی موقت آموزش و پرورش با آموزش مجازی
bltآریا : وزیر آموزش و پرورش: محرومیت اقتصادی نباید موجب محرومیت آموزشی شود
bltمیزان : محرومیت اقتصادی نباید موجب محرومیت آموزشی شود
bltپانا : حاجی میرزایی: مدیران عوامل اصلی تحقق اهداف تعلیم و تربیت هستند
bltوزارت آموزش و پرورش : «محرومیت اقتصادی»، نباید موجب «محرومیت آموزشی» شود/ مدیران، عوامل اصلی تحقق اهداف تعلیم و تربیت هستند
bltایسنا : تاکید وزیر بر رسیدگی بیشتر به دروس اول و دوم ابتداییها و دوازدهمیها
bltایرنا : 15 هزار محتوای آموزشی در مدارس البرز تولید و منتشر شد
bltایران آنلاین : دسترسی عادلانه دانش?آموزان به آموزش
bltخبرگزاری ایلنا : افزایش اختیارات مدرسه با اجرای صحیح برنامه «بوم»
bltمهر نیوز : اجرای طرح رتبه بندی براساس کیفیت کار معلمان
bltایرنا : امام جمعه تبریز: کرونا فرصت های جدیدی در آموزش و پرورش ایجاد کرد
bltمیزان : آموزش زیرساخت اصلی تمدن سازی است
bltصدا و سیما : جلسه هم اندیشی وزیر آموزش و پرورش با معلمان گیلانی
bltتسنیم : وزیر آموزش و پرورش: مهارت افزایی و شایسته محوری جایگزین حافظه محوری می شود
bltایرنا : افزون بر 300 کانال با محتوی فرهنگی و دینی در شبکه شاد تشکیل شد
bltایسنا : مهارت محوری جایگزین انباشت دانش در اذهان دانش آموزان شود/ آموزش؛ زیرساخت اصلی تمدن سازی
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.