6 راهکار برای تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم
یکی از مواردی که در خرید خودرو کارکرده به آن توجه می شود رنگ شدگی خودرو است که می توان به وسیله چشم و بدون دستگاه هم آن را تشخیص داد.

6 راهکار برای تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم

2. بررسی رنگ خودرو با استفاده از چراغ قوه یکی از بهترین گزینه ها برای تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم چراغ قوه موبایل است. زمانی که نور چراغ قوه را بر روی بدنه ماشین می تابانید امکان دارد با نکاتی رو به رو شوید؛ برای مثال ممکن است رنگ خودرو در نقاطی کدر و یا کنتراست آن متفاوت باشد. این راهکار در رنگ های روشن و متالیک با زاویه 160 درجه توصیه میشود. 3. بررسی گلگیر طبق آماری از فروش یک شرکت تولید کننده قطعات یدکی در ایران گلگیر یکی از قطعاتی است که بیشترین تعویض، بتونه کاری و رنگ شدگی را دارد. برای بررسی گلگیر یکی از بهترین نقاط پیچ های متصل شده به شاسی خودرو هستند. این پیچ ها نباید آچار خوردگی داشته باشد. 4. بررسی کیلر پاشیده شده روی خودرو تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم در این مرحله نیاز به تمرکز و حوصله بالایی دارد. از کیلر برای ایجاد سطح صیقلی روی رنگ بدنه خودرو استفاده می شود. اکثر افراد برای اینکه رنگ بدنه را با ناحیه رنگ شده همسان کنند، از کیلر استفاده می کنند. کیلر استفاده شده روی بدنه خودرو به صورت فابریک دارای نظم خاصی است. مثلا در برخی خودرو ها اگر به بدنه دقت کنید خانه های چند ضلعی می بینید. اما بیرون از کارخانه پوشش کیلر با قسمت های دیگر متفاوت است. یعنی پاشش آن روی بدنه نظم خاصی ندارد.
5. بررسی لبه های زیرین دستگیره خودرو با بررسی لبه ها ی زیرین دستگیره خودرو میتوان به سر نخ های قابل توجه ای دست یافت. در این قسمت پیچ های متصل کننده دستگیره به بدنه را چک کنید و احتمال اینکه بشود پاشش رنگ، کدری یا اثر بتونه را در اینجا مشاهده کرد زیاد است. 6. بررسی سیم هایی که از درب ها و گلگیر می گذرد اگر در خودرویی که قصد بررسی یا خریداری آن را دارید روی سیم ها اثر پاشیدگی رنگ داشته باشد، میتوان به این نکته پی برد که احتمالا آن ناحیه ضربه دیده و یا رنگ شدگی صورت گرفته است. کلام پایانی تشخیص رنگ شدگی تشخیص رنگ شدگی خودرو با چشم دارای ریسک هایی است و مطلوب است در پایان از کارشناس تشخیص رنگ خودرو کمک بگیرید. یک دور کامل دور ماشین بچرخید با دقت همه زوایا را نگاه کنید ببینید که آیا قسمتی از ماشین هست که رنگش با سایر قسمت های بدنه متفاوت است. به عنوان مثال اگر درِ ماشین رنگ خوردگی دارد خیلی عجیب نیست که متوجه اختلاف رنگ ماشین با پنل های مجاورش شوید. وقتی یک خودرو برای کار نقاشی به کارگاه می رود، نقاشان اتومبیل به غیر از قسمتی که می خواهند رنگ کنند بقیه قسمت های بدنه خودرو را با کاغذی می پوشاند این کاغذ را با چسب مشکی دور تا دور لبه ها و پنل های ماشین می چسبانند. نقاشان اتومبیل معمولا این چسب مشکی را در قسمت در و پنجره ها و یا نقاط دیگر نیز می زنند. نتیجه این می شود که مقداری رنگ روی چسب مشکی می ریزد. اگر خود ماشین مشکی نباشد، می توان این رنگ خوردگی را با چشم هم ملاحظه کرد. همچنین می توان قسمت زیر بدنه ماشین در قسمت چرخ ها را هم بررسی کرد که معمولا نشانه ای از پاشش رنگ را دارد. همچنین زیر کاپوت خودرو و یا روی رادیاتور هم نشانه ای از رنگ خوردگی و اسپری رنگ رادر خود نگه می دارد. معمولا در رنگ کردن قسمت جلویی و یا کاپوت ماشین، از روی رنگ پیچ و مهره های الحاقی به کاپوت و جلوبندی می توان این را متوجه شد. این پیج و مهره ها خود در کارخانه رنگ می شوند، اما اگر آن ها را برای برداشتن کاپوت و جلوبندی باز کرده باشند، رنگ ممکن است در سرپیچ ها رفته باشد و وقتی پیچ ها را دوباره بستیم در جای قبلی بسته نشود و این اختلاف رنگ نمایان شود. منبع: خودرو