در دوران کرونا قهوه بنوشید

در دوران کرونا قهوه بنوشید
اضطراب و افسردگی ناشی از همه گیری کرونا منجر به بی خوابی شبانه شده است. مردم هنوز هم تا حد زیادی با غم، عدم اطمینان و ترس روبرو هستند و این پیامد منفی بسیاری از الگوی خواب آنان را تحت تاثیر قرار داده است.
در دوران کرونا قهوه بنوشید

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، محققان عملکرد واقعی قهوه بر روی مغز انسان را بررسی کردند تا به سوالاتی که همواره افراد در مورد تاثیر قهوه بر سلامت دارند، پاسخ دهند. نتایج این تحقیق نشان می دهد، مصرف قهوه می تواند به افرادی که خواب محدود دارند، کمک کند.
پروفسور رناتا ریها از گروه پزشکی خواب ادینبورگ، اطلاعات جدیدی را در مورد چگونگی تعادل قهوه در اختلال شناختی کوتاه مدت ارائه کرد. وی تاثیر قهوه بر الگوی خواب را بررسی کرد و دریافت، نوشیدن قهوه در اوایل روز می تواند به افزایش میزان هوشیاری و تمرکز کمک کند، به ویژه هنگامی که «الگوی خواب» تغییر می کند.
همچنین توصیه بر این که قهوه را باید 6 ساعت قبل از خواب نوشید در این تحقیق تایید شده است.
نتایج تحقیق نشان داد که 300 میلی گرم کافئین که تقریبا به میزان سه فنجان قهوه در روز است می تواند به بهبود چالاکی، هوشیاری، زمان واکنش، دقت و حافظه کاری که به دلیل کمبود خواب با ضعف مواجه شده است، کمک کند.
این تاثیر به ویژه برای افراد شب کار بسیار مفید است، زیرا این میزان قهوه می تواند عملکرد روانی-حرکتی را بهبود بخشد. این همان تاثیر قهوه است که گروه فوریت های پزشکی مورداستفاده قرار می دهند و مشاهده عملکرد آن ها یکی از مهم ترین موارد از مزایای نوشیدن قهوه است.
اما این به معنای رفع مشکلات اصلی ایجاد شده با کمبود خواب نیست. محققان تاکید می کنند که این راه حل کوتاه مدت می تواند به سرعت کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار دهد.
پروفسور رناتا ریها اظهار کرد: «تقریبا مردم جهان روزانه 80 درصد کافئین مصرف می کنند که اغلب علت آن تقویت بیداری و تمرکز است. تاثیر کافئین بر بدن می تواند چندین ساعت طول بکشد و افرادی که درمی یابند نوشیدن قهوه در اواخر روز الگوی خواب آنان را مختل می کند در هنگام عصر و شب نوشیدنی های کم کافئین یا قهوه بدون کافئین مصرف کنند.»
موسسه اطلاعات علمی قهوه (ISIC) این گزارش را بانام «قهوه و خواب در زندگی روزمره» منتشر کرده است.


کلیدواژه های این خبر
بی خوابی   نوشیدنی   کمبود خواب   افسردگی   نوشیدن قهوه   کیفیت خواب   گروه پزشکی   قهوه بدون کافئین   شب کار   ویروس کرونا   حلمی   محققان   فوریت های پزشکی  
محتوای این خبر به صورت خودکار از «598» دریافت شده و «مخبرنیوز» بدون هیچ دخل و تصرفی آنرا باز نشر داده است. اگر به هر دلیلی احساس می کنید محتوای منتشر شده مطلوب نیست، خواهشمند است با استفاده از این لینک ما را مطلع نمایید تا بدون درنگ آنرا حذف نماییم.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه مخبرنیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

اخبار مرتبط
5بلایی که بی خوابی بر سر بدنتان می آورد
پارسینه
بلایی که بی خوابی بر سر بدنتان می آورد
مشرق نیوز
5 بلایی که بی خوابی بر سر بدنتان می آورد
انتخاب
ویروس کرونا و جدیدترین تحولات در ماسک های صورت
ساعت 24
خواب عصرگاهی سطح هوشیاری و حافظه فرد را افزایش می دهد
همشهری آنلاین
برخی از راهکار های رها شدن از بند افسردگی
شیعه نیوز
ضرورت ورزش در روزهای کرونایی/ ورزش؛ عامل ایجاد رضایت شغلی و ارتقاء کیفیت زندگی کارمندان
تیتر یک
بهبودیافتگان کرونا تا 6 ماه ریزش مو دارند
ایران آنلاین
چای یا قهوه؟ نوشیدنی مورد علاقه تان را انتخاب کنید تا بگوییم چگونه آدمی هستید
شیرازه
یکی دیگر از عوارض ناخوشایند کووید چیست؟ (+10 عارضه طولانی مدت کرونا)
جام جم آنلاین
تاثیر منفی اعتیاد به قهوه بر حافظه بلندمدت
همشهری آنلاین
قهوه بنوشیم یا نه؟
نواندیش
قهوه بنوشیم یا ننوشیم؟
ایسنا
تاثیر منفی اعتیاد به قهوه بر حافظه بلند مدت
انتخاب
از هر 3 نفر مبتلا به کرونا، یک نفر دارای علائم طولانی تری است
ایسنا
بی خوابی چه بر سر مغز می آورد؟
شبکه الکوثر
مصرف روزانه نوشیدنی های حاوی کافئین روی ساختار مغز تاثیر می گذارد
سیمرغ
مصرف منظم نوشابه های گازدار ساختار مغز را تغییر می دهد
ایران آنلاین
تاثیر مصرف منظم نوشابه های گازدار بر ساختار مغز
تابناک
تغییر ساختار مغز با یک نوشیدنی
شبکه خبر
تغییر ساختار مغز با مصرف منظم نوشابه های گازدار
صدا و سیما
مصرف منظم نوشابه های گازدار موجب تغییر ساختار مغز می شود
مهر نیوز
این ساعت روز هرگز قهوه ننوشید!
روز پلاس
آیا تمام بهبودیافتگان کرونا افسرده می شوند؟
تندرست نیوز
در این زمان ها هرگز قهوه ننوشید
رویداد 24
یوگا و سبک زندگی آرام |مربی یوگا: کرونا برای تنبیه انسان ها نیامده است
همشهری آنلاین
راه حل درمان بی خوابی دوران کرونا
ایران آنلاین
خطر روانی کرونا را دست کم نگیرید
رکنا نت
درمان افسردگی بدون عوارض جانبی بوسیله اسکن مغز
میگنا
نوشیدن قهوه با کاهش خطر نارسایی قلبی همراه است
اقتصاد آنلاین
راه حل های ساده برای کاهش استرس
پارسینه
12 راه حل ساده که استرس شما را کم می کند
همشهری آنلاین
با 12 راه حل ساده برای کاهش استرس آشنا شوید
جام جم آنلاین
چند راه حل ساده اما موثر برای کاهش استرس
نواندیش
12 راه حل ساده برای کاهش استرس
ساعت 24
چرا دوران کرونا باید قهوه بنوشیم؟
سلامت نیوز
ایجاد و یا تشدید اختلالات روانی یکی دیگر از سوغاتی های کرونا
پانا
در این رو زهای کرونایی از این نوشیدنی خوش عطر و بو غافل نشوید
روز پلاس
تاثیر قهوه بر سلامت
رکنا نت
در دوران کرونا قهوه بنوشید!
نواندیش
اخبار مرتبط
bltپارسینه : 5بلایی که بی خوابی بر سر بدنتان می آورد
bltمشرق نیوز : بلایی که بی خوابی بر سر بدنتان می آورد
bltانتخاب : 5 بلایی که بی خوابی بر سر بدنتان می آورد
bltساعت 24 : ویروس کرونا و جدیدترین تحولات در ماسک های صورت
bltهمشهری آنلاین : خواب عصرگاهی سطح هوشیاری و حافظه فرد را افزایش می دهد
bltشیعه نیوز : برخی از راهکار های رها شدن از بند افسردگی
bltتیتر یک : ضرورت ورزش در روزهای کرونایی/ ورزش؛ عامل ایجاد رضایت شغلی و ارتقاء کیفیت زندگی کارمندان
bltایران آنلاین : بهبودیافتگان کرونا تا 6 ماه ریزش مو دارند
bltشیرازه : چای یا قهوه؟ نوشیدنی مورد علاقه تان را انتخاب کنید تا بگوییم چگونه آدمی هستید
bltجام جم آنلاین : یکی دیگر از عوارض ناخوشایند کووید چیست؟ (+10 عارضه طولانی مدت کرونا)
bltهمشهری آنلاین : تاثیر منفی اعتیاد به قهوه بر حافظه بلندمدت
bltنواندیش : قهوه بنوشیم یا نه؟
bltایسنا : قهوه بنوشیم یا ننوشیم؟
bltانتخاب : تاثیر منفی اعتیاد به قهوه بر حافظه بلند مدت
bltایسنا : از هر 3 نفر مبتلا به کرونا، یک نفر دارای علائم طولانی تری است
bltشبکه الکوثر : بی خوابی چه بر سر مغز می آورد؟
bltسیمرغ : مصرف روزانه نوشیدنی های حاوی کافئین روی ساختار مغز تاثیر می گذارد
bltایران آنلاین : مصرف منظم نوشابه های گازدار ساختار مغز را تغییر می دهد
bltتابناک : تاثیر مصرف منظم نوشابه های گازدار بر ساختار مغز
bltشبکه خبر : تغییر ساختار مغز با یک نوشیدنی
bltصدا و سیما : تغییر ساختار مغز با مصرف منظم نوشابه های گازدار
bltمهر نیوز : مصرف منظم نوشابه های گازدار موجب تغییر ساختار مغز می شود
bltروز پلاس : این ساعت روز هرگز قهوه ننوشید!
bltتندرست نیوز : آیا تمام بهبودیافتگان کرونا افسرده می شوند؟
bltرویداد 24 : در این زمان ها هرگز قهوه ننوشید
bltهمشهری آنلاین : یوگا و سبک زندگی آرام |مربی یوگا: کرونا برای تنبیه انسان ها نیامده است
bltایران آنلاین : راه حل درمان بی خوابی دوران کرونا
bltرکنا نت : خطر روانی کرونا را دست کم نگیرید
bltمیگنا : درمان افسردگی بدون عوارض جانبی بوسیله اسکن مغز
bltاقتصاد آنلاین : نوشیدن قهوه با کاهش خطر نارسایی قلبی همراه است
bltپارسینه : راه حل های ساده برای کاهش استرس
bltهمشهری آنلاین : 12 راه حل ساده که استرس شما را کم می کند
bltجام جم آنلاین : با 12 راه حل ساده برای کاهش استرس آشنا شوید
bltنواندیش : چند راه حل ساده اما موثر برای کاهش استرس
bltساعت 24 : 12 راه حل ساده برای کاهش استرس
bltسلامت نیوز : چرا دوران کرونا باید قهوه بنوشیم؟
bltپانا : ایجاد و یا تشدید اختلالات روانی یکی دیگر از سوغاتی های کرونا
bltروز پلاس : در این رو زهای کرونایی از این نوشیدنی خوش عطر و بو غافل نشوید
bltرکنا نت : تاثیر قهوه بر سلامت
bltنواندیش : در دوران کرونا قهوه بنوشید!




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.