ضرر و زیان خودروسازان مشکلی فراتر از تحریم

ضرر و زیان خودروسازان مشکلی فراتر از تحریم
نجفی منش با اشاره به اینکه صنعت تولید قطعات خودرو اولین هدف تحریم بوده است، گفت: ریشه اصلی مشکلات نبود نقدینگیِ خودروساز برای پرداخت به قطعه ساز است.
ضرر و زیان خودروسازان مشکلی فراتر از تحریم

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدرضا نجفی منش در برنامه زنده «صبح وگفتگو» با اشاره به اینکه خودروسازان امروز ضرر و زیان بسیاری دیده اند و در سال جهش تولید در حقیقت جهشِ ضرر کرده اند، گفت: خودروساز هرچه بیشتر دست به تولید می زند، بیشتر ضرر می بیند.

وی ادامه داد: امروز کم کم گوش شنوایی پیدا شده که تلاش دارد کاری صورت گیرد و خودروساز با زیان روبرو نشود.

نجفی منش افزود: اگر سود 10 درصد برای خودروساز در نظر گرفته شود، به نفع خودروساز خواهد بود که پول قطعات را به موقع بپردازد تا بتواند مجدد قطعات مورد نیاز خود را دریافت کند.

وی با اشاره به انتظار قطعه سازان از قوای سه گانه، اظهار کرد: در حال حضر هیچ حمایتی از خودروساز هم صورت نمی گیرد.

نجفی منش با تاکید بر اینکه باید قانونی در نظر گرفته می شد که خودروساز ضرر نبیند تا مشکل را به سوی قطعه سازان گسیل نکند، گفت: مدیر خودروسازی اگر با تغییر روبرو شود، به راحتی کیف خود را برداشته و شرکت خودروسازی را ترک می کند ولی این ما هستیم که با کارگر و گرانی و هزار گرفتاری و وام سر و کله می زنیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید موجب ضرر خودروسازان شود، ادامه داد: تامین نقدیگی ها نیز فقط وام است که سود آن را هم می گیرند و تا قران آخر پس می گیرد چون بانک ها با احدی شوخی ندارند.

همچنین علی جدی، عضو کمیسیون صنایع مجلس که در این بخش تحلیلی همراه بود، با اشاره به پول های پنهان که از گذشته در صنعت خودروسازی رواج داشت، گفت: یکی از اشکالات بحث قیمت گذاری است و از طرفی چون انحصاری پنهان در حوزه خودروسازی بوده، این شرکت ها چابک نشده اند.

وی افزود: تولید خودرو باید سود حداقلی داشته باشد تا بتواند خود را چابک سازد.

جدی ادامه داد: بدلیل دخالت ها در حوزه خودرو مشکلاتی را ایجاد کرده ایم. پس ابتدا باید ضرر خودروساز را کاهش دهیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: پیشنهاد مجلس اینست که قیمت گذاری وارد حوزه وزارت صمت یا سازمان حمایت شود ولی هم اینک در دست شورای رقابت است.

جدی گفت: وزارت صمت متولی تولید است و قطعا نباید راضی به ضرر تولید کننده باشد.

وی ادامه داد: هزینه تولید باید مشخص شود و بر اساس آن سود تعیین گردد ولی هم اینک شورای رقابت متفاوت عمل می کند.

جدی با بیان اینکه امروز خودروساز در تعیین قیمت نقش ندارد، گفت: مصرف کننده و خودروساز ناراضی است ولی عده ای به سبک لاتاری سودبری می کنند و با واگذاری خودرو موجب ضرر کردن مردم و تولید کننده می شوند.

وی افزود: خودروساز با هر خودرویی که تولید می کند، نقدینگی از دست می دهد ولی در بازار مصرف کننده مجبور است این خودرو را با قیمت گزاف تهیه کند.

پایان پیام/50

کلیدواژه های این خبر
قیمت گذاری   تولید کننده   قطعه سازان   نقدینگی   قطعات خودرو   شنوایی   محمدرضا نجفی منش   مصرف کننده   قوای سه گانه   کمیسیون صنایع   قرآن کریم   هزینه تولید   نجفی منش   شورای رقابت   گرانی   قطعه ساز   لاتاری   صنعت   خودروسازی   بانک ها   تولید خودرو   وزارت صمت   وبا   صنایع خودروسازی  
محتوای این خبر به صورت خودکار از «شبستان» دریافت شده و «مخبرنیوز» بدون هیچ دخل و تصرفی آنرا باز نشر داده است. اگر به هر دلیلی احساس می کنید محتوای منتشر شده مطلوب نیست، خواهشمند است با استفاده از این لینک ما را مطلع نمایید تا بدون درنگ آنرا حذف نماییم.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه مخبرنیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

اخبار مرتبط
بازگشت پژو و رنو به ایران منتفی شد
ایران جیب
شرط همکاری ایران با خودروسازان خارجی ؟ / رنو و پژو به بازار ایران باز می گردند؟
سایت جماران
آزادسازی قیمت خودرو به ضرر مردم است
ایران اکونومیست
هشدار جدی قطعه سازان بر نابودی صنعت خودرو در سال آینده
پدال نیوز
بازگشت پژو و رنو به ایران منتفی است
بازار نیوز
بازگشت پژو و رنو به ایران منتفی است/ مطالبات قطعه سازان به بیش از 30 هزار میلیارد تومان رسید
تسنیم
مخالفت ها با عرضه خودرو در بورس به نتیجه نرسید
پدال نیوز
تعیین قیمت خودروهای کم تیراژ توسط خودروسازان
پدال نیوز
رانت 100 هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو
پدال نیوز
درخواست 27هزار میلیاردتومان منابع جدید با وعده رشد 50درصدی تولید خودرو
خودروکار
دست شورای رقابت در جیب سهامداران خودرویی
پدال نیوز
رانت 100 هزار میلیارد تومانی در قیمت کارخانه و بازار خودرو وجود دارد
آریا
رانت 100 هزار میلیارد تومانی در قیمت کارخانه و یازار خودرو
صدا و سیما
رانت 100هزار میلیارد تومانی در صنعت خودرو
اقتصاد آنلاین
مطالبات 10 هزار میلیاردی قطعه سازان از شرکت های خودروساز/ رانت 100 هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو
فارس
تولیدکننده داخلی: قطعه سازان با واردات قطعات چینی ورشکست می شوند
بازار نیوز
آذربایجان شرقی سهم عمده ای در تولید قطعات نیرو محرکه دارد
ایرنا
انتظار چندماهه صنعت خودرو برای ریل گذاری
مهر نیوز
قرعه کشی خودرو یک طرح شکست خورده است
ایران جیب
کاهش قیمت خودرو با اصلاح نرخ مواد اولیه
پدال نیوز
ریشه مشکل قطعه سازان، قیمت گذاری دستوری خودرو است
خودروکار
سیاست فروش خودرو با قرعه کشی شکست خورد؟
پدال نیوز
کاهش 30 درصدی قیمت خودرو با اصلاح نرخ مواد اولیه
مهر نیوز
اعلام شکست سیاست فروش خودرو با قرعه کشی
جوان آنلاین
اولویت صمت، تقویت مجموعه سازی قطعات
صدا و سیما
آیا تبعات اجتماعی، آزاد سازی و افزایش قیمت خودرو را تعلیق کرد؟
پدال نیوز
پشت صحنه لغو مصوبات شورای رقابت
خودروکار
جهانگیری: خودرو با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد
الف
ضرورت تکمیل حلقه های تولید خودرو در آذربایجان شرقی
ایرنا
مسیر راهیابی قطعات بی کیفیت به خطوط تولید خودرو
اقتصاد آنلاین
دخالت دولت سرکوب مالی صنعت خودرو و قطعه را رقم زده است
خبر خودرو
رفع انحصار در تولید خودرو یا مدیریت بازار خودرو
پول نیوز
ارزبری سنگین از مشکلات مهم صنعت خودروسازی کشور است
تسنیم
استان مرکزی ظرفیت خوبی برای تولید قطعات خودرو دارد
ایرنا
فرمول انحصار شکنی بازار خودرو چیست؟
اقتصاد آنلاین
انحصار در تولید خودرو یا مدیریت آن
ایران آنلاین
چرخه باطل تصمیم گیری در صنعت خودرو
تین نیوز
دستاویزی برای افزایش دوباره قیمت ها/ افزایش هزینه قطعه سازان با تامین فولاد دستوری
خودروکار
افزایش تولید خودروسازان احتیاج به فرمول پیچیده ندارد
خبر خودرو
چرا بازار خودرو آرام نمی شود؟
اقتصاد آنلاین
اخبار مرتبط
bltایران جیب : بازگشت پژو و رنو به ایران منتفی شد
bltسایت جماران : شرط همکاری ایران با خودروسازان خارجی ؟ / رنو و پژو به بازار ایران باز می گردند؟
bltایران اکونومیست : آزادسازی قیمت خودرو به ضرر مردم است
bltپدال نیوز : هشدار جدی قطعه سازان بر نابودی صنعت خودرو در سال آینده
bltبازار نیوز : بازگشت پژو و رنو به ایران منتفی است
bltتسنیم : بازگشت پژو و رنو به ایران منتفی است/ مطالبات قطعه سازان به بیش از 30 هزار میلیارد تومان رسید
bltپدال نیوز : مخالفت ها با عرضه خودرو در بورس به نتیجه نرسید
bltپدال نیوز : تعیین قیمت خودروهای کم تیراژ توسط خودروسازان
bltپدال نیوز : رانت 100 هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو
bltخودروکار : درخواست 27هزار میلیاردتومان منابع جدید با وعده رشد 50درصدی تولید خودرو
bltپدال نیوز : دست شورای رقابت در جیب سهامداران خودرویی
bltآریا : رانت 100 هزار میلیارد تومانی در قیمت کارخانه و بازار خودرو وجود دارد
bltصدا و سیما : رانت 100 هزار میلیارد تومانی در قیمت کارخانه و یازار خودرو
bltاقتصاد آنلاین : رانت 100هزار میلیارد تومانی در صنعت خودرو
bltفارس : مطالبات 10 هزار میلیاردی قطعه سازان از شرکت های خودروساز/ رانت 100 هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو
bltبازار نیوز : تولیدکننده داخلی: قطعه سازان با واردات قطعات چینی ورشکست می شوند
bltایرنا : آذربایجان شرقی سهم عمده ای در تولید قطعات نیرو محرکه دارد
bltمهر نیوز : انتظار چندماهه صنعت خودرو برای ریل گذاری
bltایران جیب : قرعه کشی خودرو یک طرح شکست خورده است
bltپدال نیوز : کاهش قیمت خودرو با اصلاح نرخ مواد اولیه
bltخودروکار : ریشه مشکل قطعه سازان، قیمت گذاری دستوری خودرو است
bltپدال نیوز : سیاست فروش خودرو با قرعه کشی شکست خورد؟
bltمهر نیوز : کاهش 30 درصدی قیمت خودرو با اصلاح نرخ مواد اولیه
bltجوان آنلاین : اعلام شکست سیاست فروش خودرو با قرعه کشی
bltصدا و سیما : اولویت صمت، تقویت مجموعه سازی قطعات
bltپدال نیوز : آیا تبعات اجتماعی، آزاد سازی و افزایش قیمت خودرو را تعلیق کرد؟
bltخودروکار : پشت صحنه لغو مصوبات شورای رقابت
bltالف : جهانگیری: خودرو با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد
bltایرنا : ضرورت تکمیل حلقه های تولید خودرو در آذربایجان شرقی
bltاقتصاد آنلاین : مسیر راهیابی قطعات بی کیفیت به خطوط تولید خودرو
bltخبر خودرو : دخالت دولت سرکوب مالی صنعت خودرو و قطعه را رقم زده است
bltپول نیوز : رفع انحصار در تولید خودرو یا مدیریت بازار خودرو
bltتسنیم : ارزبری سنگین از مشکلات مهم صنعت خودروسازی کشور است
bltایرنا : استان مرکزی ظرفیت خوبی برای تولید قطعات خودرو دارد
bltاقتصاد آنلاین : فرمول انحصار شکنی بازار خودرو چیست؟
bltایران آنلاین : انحصار در تولید خودرو یا مدیریت آن
bltتین نیوز : چرخه باطل تصمیم گیری در صنعت خودرو
bltخودروکار : دستاویزی برای افزایش دوباره قیمت ها/ افزایش هزینه قطعه سازان با تامین فولاد دستوری
bltخبر خودرو : افزایش تولید خودروسازان احتیاج به فرمول پیچیده ندارد
bltاقتصاد آنلاین : چرا بازار خودرو آرام نمی شود؟
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.