ارزبری سنگین از مشکلات مهم صنعت خودروسازی کشور است

ارزبری سنگین از مشکلات مهم صنعت خودروسازی کشور است
گروه استان ها- عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: ارزبری سنگین از مشکلات مهم صنعت خودروسازی کشور است.
ارزبری سنگین از مشکلات مهم صنعت خودروسازی کشور است

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، علی اکبر کریمی عصر امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به وضعیت خودرو در کشور اظهار داشت: صنعت خودرو در کشور پس از صنعت نفت بزرگترین صنعت در کشور به لحاظ نقش این صنعت در اقتصاد ملی است که حدود 2 و نیم درصد تولید ناخالص داخلی کشور و حدود 2/3 درصد از همه شاغلان کشور که بیش از 700 هزار نفر هستند و گردش مالی ده ها هزار میلیارد تومانی در اقتصاد کشور و سایر شاخص ها نشان می دهد این صنعت جایگاه ویژه و ممتازی در کشور دارد.

وی افزود: ایران خودرو در بازار بورس در واحدهای تولیدی جزو بزرگترین بنگاه های حاضر در بازار بورس است که هرگونه تغییر و تلاطم در این صنعت می تواند بازار بورس کشور را دچار تلاطم کند و در سال های گذشته شاهد فراز و فرودهایی در این صنعت بودیم به طوری که حدود 20 سال گذشته صنعت خودرو همواره رو به رشد بوده که در سال های گذشته رتبه 18 جهان را تجربه کردیم و در سال های اخیر با توجه به تنزل تولید، رتبه هم تنزل پیدا کرده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مهم ترین مشکلاتی که گریبان گیر این صنعت است ارزبری سنگین این صنعت است به طوری که در سال های گذشته 3 تا 4 میلیارد دلار صنعت خودرو ارزبری داشته و در سال 97 توفیق اجباری نصیب این صنعت شد که با توجه به کمبودهای ارزی و مشکلات تحریم ها و تامین ارز بسیاری از صنایع از جمله صنعت خودرو مجبور شدند به تولید داخل روی آورند که صنعت خوردو هم در این زمینه گام برداشت و به داخلی سازی قطعات خودرو، برگزاری نمایشگاه های مختلف، تعامل با مجموعه های کشور از جمله صنایع دفاع و غیره برای تسریع در داخلی سازی قطعات خودرو و افزایش تولید اهتمام داشت.

ارائه پیشنهاد سرمایه گذاری 7000 میلیارد تومانی در استان مرکزی به ایران خودرومقیمی: خودروهای معوق ایران خودرو را صفر می کنیم / تابع قیمت گذاری شورای رقابت هستیم

کریمی بیان کرد: در زمینه عقب افتادن تعهدات معوقه ایران خودرو با تلاش هایی که انجام شد امروز به صفر نزدیک می شود که همه اقدامات بزرگ و ارزشمندی در ایران خودرو است همچنین در زمینه راه اندازی خط تولید اتوبوس در کشور پس از 10 سال توقف گام بلندی برای تامین نیاز کشور بود و در زمینه افزایش تولید کامیون نیز از مصوبه ای که در دولت داده شد و بعضی از نهادهای تصمیم گیری در کشور برای ورود کامیون و اتوبوس با وجود اینکه ظرفیت تولید موجود است گلایه ای وجود دارد به طوری که اگر از تولید داخلی حمایت شود نباید اجازه داده شود که ارز و اشتغال به خارج از کشور داده شود زیرا می توانیم این نیازها را در درون کشور رفع کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های ایران خودرو و استان مرکزی این تقاضا داریم که مجموعه ظرفیت صنعت خودرو استان مرکزی باید بهره بیشتری داشته باشد که این موضوع به نفع ایران خودرو است و امیدواریم با همکاری ایران خودرو مشکلات پیش روی قطعه سازان، مطالبات معوقه آنها و گرفتاری آنها به سبب کمبود شدید نقدینگی برطرف شود و این گشایش هر چه سریعتر به زنجیره تامین قطعات منتقل شود زیرا ایران خودرو با همت و تلاش خودروسازان تولید خود را افزایش داده و باید همت خود را برای حمایت مالی از قطعه سازان داشته باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین خواسته ها از شرکت ایران خودرو تقویت ظرفیت های موجود در قطعه سازی است که ده ها واحد تولیدی در سطح استان هستند که بسیاری از آنها اگر حمایت شوند ظرفیت تولید بیشتر دارند، گفت: برای تبدیل استان مرکزی به قطب قالب سازی صنعت خودرو سالانه مبالغ زیادی از ارز کشور برای واردات قالب خارج می شود که اگر بتوانیم با استفاده از ظرفیت ها، نیروهای ماهر و متخصص، تجهیزات و غیره قطعات کوچک و بزرگ تولید کنیم به طوری که در شرکت آذراب قطعاتی تا طول 30 متر و شرایط مختلف می تواند بسازد بنابراین این ظرفیت وجود دارد که می توان استان را به قطب تولید قالب های مورد نیاز صنعت خودرو تبدیل کنیم و پیشنهاد ما برای ایجاد ظرفیت خطوط تولیدی در استان به ویژه در زمینه خودرو های جدید با توجه به ظرفیت استان این امکان وجود دارد که بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

کریمی ادامه داد: ایران خودرو افتخار کشور و استان مرکزی پایتخت صنعتی کشور است که تلفیق این دو می تواند افتخار بزرگی را برای ملت ایران به همراه آورد و وضعیت خودروسازها در شرایط خوبی نیست به طوری که اکنون در زیان تولید می کنند و در مجلس به دنبال راهکاری برای رفع این مشکل هستیم، رانت موجود در بازار و شکاف بین قیمت تولیدکننده درب کارخانه و قیمت موجود در بازار رانت است که متاسفانه تقاضای بورس بازی که در این 3 سال گذشته افزایش یافته سبب شده تا فشار در صنعت خودرو ایجاد شود و خودرو به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد و آنچه می رسد با قیمت بسیار بالا است به همین سبب در کمیسیون صنایع و معادن مجلس طرح هایی برای ساماندهی بازار خودرو وجود دارد که با همکاری خودروسازان و شرکت ایران خودرو پیگیری می شوند.

انتهای پیام/713/ ت


کلیدواژه های این خبر
ارز   تولید ناخالص داخلی   گردش مالی   قطعه سازان   نقدینگی   واحدهای تولیدی   قطعات خودرو   بنگاه   ظرفیت تولید   کمیسیون صنایع   واحد تولیدی   استانها   شرکت ایران خودرو   شورای رقابت   گفت و گوی دولت و بخش خصوصی   علی اکبر کریمی   مشکلات تحریم   مجلس شورای اسلامی   صنایع دفاع   کمیجان   اشتغال   کالای ایرانی   صنعت   نمایشگاه   سرمایه گذاری   اقتصاد کشور   خودروسازی   صنعت خودرو   صنعت نفت   بازار بورس   افزایش تولید   خارج از کشور   اقتصاد ملی   تامین ارز   صنعت قطعه سازی   صنایع خودروسازی   استان مرکزی   خط تولید  
محتوای این خبر به صورت خودکار از «تسنیم» دریافت شده و «مخبرنیوز» بدون هیچ دخل و تصرفی آنرا باز نشر داده است. اگر به هر دلیلی احساس می کنید محتوای منتشر شده مطلوب نیست، خواهشمند است با استفاده از این لینک ما را مطلع نمایید تا بدون درنگ آنرا حذف نماییم.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه مخبرنیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

اخبار مرتبط
تخصیص 10 میلیارد دلار ارز برای حمایت از تولید/ تقویت برندهای ملی اولویت وزارت صمت/محدودیت واردات لوازم خانگی، مشوقی برای حمایت از تولید داخل
حزب الله نیوز
قانون منع مجازات و پلمب واحدهای تولیدی در مجلس آماده شد
تسنیم
تخصیص 10 میلیارد دلار ارز برای حمایت از تولید/ تقویت برندهای ملی اولویت وزارت صمت است
پایگگاه اطلاع رسانی دولت
تخصیص 10 میلیارد دلار ارز برای حمایت از تولید، تقویت نمانام های ملی اولویت وزارت صمت
اقتصادگردان
تخصیص 10 میلیارد دلار ارز برای حمایت از تولید/تقویت نمانام های ملی اولویت وزارت صمت
ایسنا
شرایط بازار برای خودروساز فرصتی برای تنوع بخشی و افزایش کیفیت است
ایسنا
15 هزار خودروی سفارش های معوقه تا پایان سال واگذار می شود، خودروهای فروش فوق العاده 40 روزه تحویل متقاضیان شد
اقتصادگردان
استفاده حداکثری از ظرفیت قطعه سازی
مردم سالاری
شکوفایی صنعت قطعه سازی خودرو در استان مرکزی
صدا و سیما
افزایش تصاعدی قیمت خودرو هر سه ماه یکبار پذیرفتنی نیست
تسنیم
استفاده حداکثری ایران خودرو از ظرفیت قطعه سازی استان مرکزی
پدال نیوز
استان مرکزی قطب قالب سازی صنعت خودرو شود، خودرو به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد
اقتصادگردان
طلب 40 هزار میلیاردی قطعه سازان از ایران خودرو، هپکو می تواند خودرو سنگین تولید کند
اقتصادگردان
زیرساخت های لازم برای تولید خودرو در استان مرکزی وجود دارد
برنا نیوز
استان مرکزی ظرفیت خوبی برای تولید قطعات خودرو دارد
ایرنا
استان مرکزی قطب قالب سازی صنعت خودرو شود/خودرو به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد
ایسنا
مدیرعامل ایران خودرو: با واردات خودروهای دست دوم مخالفیم / نقشی در قیمت گذاری خودرو نداریم
تسنیم
70 درصد قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی ساخت داخل است
ایرنا
نظر مدیرعامل ایران خودرو در خصوص واردات خودروی دست دوم
ایسنا
مشکل تامین قطعه برای خودروها جدی است
زومیت
دبیر انجمن قطعه سازان: امکان تامین قطعه با ادامه این وضعیت ممکن نیست
صراط
تداوم شرایط فعلی دلیل توقف ادامه روند تامین قطعه است
تیک نیوز
تامین قطعه برای خودروسازان به دلیل عدم تامین نقدینگی ممکن نیست
ایران اکونومیست
نامه دبیر انجمن قطعه سازان به مدیران عامل ایران خودرو و سایپا
تین نیوز
امکان تامین قطعه با ادامه این وضعیت ممکن نیست
ایسنا
«تارا» تبلور توان تخصصی صنعت خودرو است
پدال نیوز
بررسی فرمول جدید قیمت گذاری خودرو+ جزئیات
پارسینه
طرح ویژه دولت برای افزایش تولید خودرو
ایران آنلاین
عملیاتی شدن اوراق گام در زنجیره قطعات خودرو کلید خورد
اقتصادگردان
شناسایی و معرفی فرصت های صادراتی حوزه قطعات و مجموعه های خودرو روسیه به شرکت های ایرانی
پدال نیوز
آخرین خبرها از آزادسازی قیمت خودرو
پدال نیوز
آخرین خبرها از آزادسازی قیمت خودرو/موافقت شورای رقابت بدون مصوبه سران قوا اجرا نمی شود
فارس
احتمال تغییر قیمت کارخانه ای برخی خودرو ها تا پایان هفته
صبا ایران
طرح مجلس برای ساماندهی تولید و بازار خودرو
خبر داغ
چرا تولید خودرو کاهش یافت؟/ داخلی سازی قطعات به کجا رسید؟
پدال نیوز
داخلی سازی قطعات به کجا رسید؟
خودرونویس
درخواست دولت از بخش خصوصی برای مشارکت در تولید قطعات خودرو
تین نیوز
طرحی در مجلس که باعث نابسامانی بازار خودرو می شود
بازار نیوز
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشست با انجمن تخصصی قطعه سازی تاکید کرد : استفاده از روش های نوین تامین مالی و توسعه تعمیق ساخت داخل
تیک نیوز
تولید خودرو به شیوه عبور مستقیم
پدال نیوز
اخبار مرتبط
bltحزب الله نیوز : تخصیص 10 میلیارد دلار ارز برای حمایت از تولید/ تقویت برندهای ملی اولویت وزارت صمت/محدودیت واردات لوازم خانگی، مشوقی برای حمایت از تولید داخل
bltتسنیم : قانون منع مجازات و پلمب واحدهای تولیدی در مجلس آماده شد
bltپایگگاه اطلاع رسانی دولت : تخصیص 10 میلیارد دلار ارز برای حمایت از تولید/ تقویت برندهای ملی اولویت وزارت صمت است
bltاقتصادگردان : تخصیص 10 میلیارد دلار ارز برای حمایت از تولید، تقویت نمانام های ملی اولویت وزارت صمت
bltایسنا : تخصیص 10 میلیارد دلار ارز برای حمایت از تولید/تقویت نمانام های ملی اولویت وزارت صمت
bltایسنا : شرایط بازار برای خودروساز فرصتی برای تنوع بخشی و افزایش کیفیت است
bltاقتصادگردان : 15 هزار خودروی سفارش های معوقه تا پایان سال واگذار می شود، خودروهای فروش فوق العاده 40 روزه تحویل متقاضیان شد
bltمردم سالاری : استفاده حداکثری از ظرفیت قطعه سازی
bltصدا و سیما : شکوفایی صنعت قطعه سازی خودرو در استان مرکزی
bltتسنیم : افزایش تصاعدی قیمت خودرو هر سه ماه یکبار پذیرفتنی نیست
bltپدال نیوز : استفاده حداکثری ایران خودرو از ظرفیت قطعه سازی استان مرکزی
bltاقتصادگردان : استان مرکزی قطب قالب سازی صنعت خودرو شود، خودرو به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد
bltاقتصادگردان : طلب 40 هزار میلیاردی قطعه سازان از ایران خودرو، هپکو می تواند خودرو سنگین تولید کند
bltبرنا نیوز : زیرساخت های لازم برای تولید خودرو در استان مرکزی وجود دارد
bltایرنا : استان مرکزی ظرفیت خوبی برای تولید قطعات خودرو دارد
bltایسنا : استان مرکزی قطب قالب سازی صنعت خودرو شود/خودرو به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد
bltتسنیم : مدیرعامل ایران خودرو: با واردات خودروهای دست دوم مخالفیم / نقشی در قیمت گذاری خودرو نداریم
bltایرنا : 70 درصد قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی ساخت داخل است
bltایسنا : نظر مدیرعامل ایران خودرو در خصوص واردات خودروی دست دوم
bltزومیت : مشکل تامین قطعه برای خودروها جدی است
bltصراط : دبیر انجمن قطعه سازان: امکان تامین قطعه با ادامه این وضعیت ممکن نیست
bltتیک نیوز : تداوم شرایط فعلی دلیل توقف ادامه روند تامین قطعه است
bltایران اکونومیست : تامین قطعه برای خودروسازان به دلیل عدم تامین نقدینگی ممکن نیست
bltتین نیوز : نامه دبیر انجمن قطعه سازان به مدیران عامل ایران خودرو و سایپا
bltایسنا : امکان تامین قطعه با ادامه این وضعیت ممکن نیست
bltپدال نیوز : «تارا» تبلور توان تخصصی صنعت خودرو است
bltپارسینه : بررسی فرمول جدید قیمت گذاری خودرو+ جزئیات
bltایران آنلاین : طرح ویژه دولت برای افزایش تولید خودرو
bltاقتصادگردان : عملیاتی شدن اوراق گام در زنجیره قطعات خودرو کلید خورد
bltپدال نیوز : شناسایی و معرفی فرصت های صادراتی حوزه قطعات و مجموعه های خودرو روسیه به شرکت های ایرانی
bltپدال نیوز : آخرین خبرها از آزادسازی قیمت خودرو
bltفارس : آخرین خبرها از آزادسازی قیمت خودرو/موافقت شورای رقابت بدون مصوبه سران قوا اجرا نمی شود
bltصبا ایران : احتمال تغییر قیمت کارخانه ای برخی خودرو ها تا پایان هفته
bltخبر داغ : طرح مجلس برای ساماندهی تولید و بازار خودرو
bltپدال نیوز : چرا تولید خودرو کاهش یافت؟/ داخلی سازی قطعات به کجا رسید؟
bltخودرونویس : داخلی سازی قطعات به کجا رسید؟
bltتین نیوز : درخواست دولت از بخش خصوصی برای مشارکت در تولید قطعات خودرو
bltبازار نیوز : طرحی در مجلس که باعث نابسامانی بازار خودرو می شود
bltتیک نیوز : مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشست با انجمن تخصصی قطعه سازی تاکید کرد : استفاده از روش های نوین تامین مالی و توسعه تعمیق ساخت داخل
bltپدال نیوز : تولید خودرو به شیوه عبور مستقیم
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.