حذف ایران از جاده ابریشم فضا سازی رسانه ای است

حذف ایران از جاده ابریشم فضا سازی رسانه ای است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حذف ایران از جاده ابریشم فضا سازی رسانه ای برای نادیده گرفتن مزیت های جغرافیایی کشورمان است.
حذف ایران از جاده ابریشم فضا سازی رسانه ای است

ابوالفضل عمویی درباره شایعات مجازی درباره حذف ایران از مسیر ریلی جاده ابریشم گفت: در شرایطی که کشورها به دنبال تأمین منافعشان هستند یکی از موضوعاتی که این روزها در عرصه بین المللی مطرح می شود رقابت برای ایجاد راه های ترانزیتی به منظور دسترسی به بازارها و مکان های تولید بوده، از این جهت رقابت در راه ها به یک مبحث جدی تشکیل شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: کشور های مختلفی در موضوع ترانزیت سرمایه گذاری می کنند اما مزیت های جغرافیایی کشورمان باعث شده تا نسبت به سایرکشورها در موقعیت ویژه ترانزیتی قرار بگیرد.

وی افزود: این موضوع باعث شده تا ایران به دلیل قرار گرفتن در یکی از نقاط جغرافیایی استراتژیک جهان به محور ترانزیتی پرتردد برای دسترسی به بازار های شرق آسیا و غرب آسیا تبدیل شود.

عمویی بیان کرد: با توجه به وجود منابع مختلف در اطراف کشورمان، تعدد همسایگان می تواند برای ایران مزیت ترانزیتی و جغرافیایی به عنوان محور تبادلات شرق به دنبال داشته باشد. به همین جهت در بخش عمده ای از نقشه های تاریخی مانند نقشه مارکوپولو و جاده ابریشم، ایران همیشه جزو مسیرهای اصلی و محوری برای تردد بوده است.

وی ابراز کرد: در سال های اخیر باید توجه داشت که برخی از کشور ها تلاش می کنند تا جایگاه مهم جغرافیایی منطقه ای ایران را نادیده بگیرند که این به معنای دعوت به مبارزه با طبعیت و جغرافیاست، به همین جهت، چنین تلاش هایی نمی تواند موثر باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: وظیفه نهادهای دولتی مانند وزارت راه و مجلس در این شرایط کمک به تقویت و گسترش مسیر ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: ترانزیت کالا از طریق هوایی، دریایی و زمینی به صورت جاده ای و ریلی برای کشورمان آورده های اقتصادی دارد که می تواند زمینه ساز فراهم شدن اشتغال و بخشی از زنجیره تولید در داخل ایران باشد از این رو باید از فرصت های موجود به صورت حداکثری استفاده کنیم.

عمویی تصریح کرد: موقعیت ویژه جغرافیایی ایران ایجاب می کند تا توجه ویژه ای به بحث ترانزیت داشته باشیم و جایگاه مان را در بین مسیرهای ترانزیتی موجود ارتقاء دهیم.

وی عنوان کرد: اخباری که در مورد حذف ایران از جاده ابریشم مطرح می شود، فضاسازی رسانه ای است و با این گونه بازی های رسانه ای مزیت های تجاری و جغرافیایی کشورمان پنهان نمی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: باید بدانیم که هر کشوری تلاش های خودش را برای دسترسی به بازار غرب و شرق دارد که بعضا نقشه های مختلفی منتشر می شود، اما از آنجایی که بیانگر تمام واقعیت ها نیست، اعتباری ندارد.

وی یادآور شد: ایران در حوزه های جغرافیایی دارای مزیت های نسبی مانند دسترسی ارزان قیمت زمینی، هوایی و دریایی به شرق و غرب است به همین جهت باید تلاش های بیشتری برای تبدیل ظرفیت های بالقوه ترانزیتی، به ظرفیت های بالفعل صورت گیرد./

پایان پیام


کلیدواژه های این خبر
وزارت راه   تجاری   ریلی   نظام جمهوری اسلامی ایران   جاده ابریشم   مجازی   ترانزیت   همسایگان   نهادهای دولتی   اشتغال   بازار   آسیا   سرمایه گذاری   ترانزیت کالا   غرب آسیا   کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  
محتوای این خبر به صورت خودکار از «پارسینه» دریافت شده و «مخبرنیوز» بدون هیچ دخل و تصرفی آنرا باز نشر داده است. اگر به هر دلیلی احساس می کنید محتوای منتشر شده مطلوب نیست، خواهشمند است با استفاده از این لینک ما را مطلع نمایید تا بدون درنگ آنرا حذف نماییم.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه مخبرنیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

اخبار مرتبط
چه کسی جلوی سرمایه گذاری چین را گرفت؟/لزوم خواهرخواندگی بنادر چابهار و گوادر
الف
چه کسی جلوی سرمایه گذاری چین در تونل زیرآبی و اتصال پل خلیج فارس به شبکه ترانزیت ایران را گرفت؟
فارس
ایران می تواند مرکز ثقل توسعه منطقه شود
قدس آنلاین
نهادهای عمومی پیشران توسعه تجارت با سوریه شوند
مهر نیوز
بندر اقیانوسی چابهار افق روشن تجارت با آسیا و آفریقا/ توسعه حمل و نقل ریلی و دریایی چراغ سبزی برای گسترش تولید داخل است
عصر هامون
آماده مشارکت فعال در صادرات کالاهای ایرانی به بازار روسیه هستیم
ایسنا
تصویب نهایی طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون
صدا و سیما
طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به تصویب نهایی رسید
ایرنا
راه اندازی خط ریلی و شهرک صنعتی ایران و جمهوری آذربایجان نهایی شد
اقتصادگردان
وضعیت واحدهای باقیمانده مسکن مهر خراسان رضوی به کجا رسید؟
تسنیم
خراسان رضوی بهترین فرصت درآمدزایی را از محل ترانزیت دارد
ایرنا
عمویی: حذف ایران از جاده ابریشم فضا سازی رسانه ای است
افکار نیوز
جایگاه ایران در طرح کمربند-راه
دنیای اقتصاد
شایعه حذف ایران از جاده ابریشم صحت دارد؟
فردا نیوز
واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به شایعه حذف ایران از جاده ابریشم
راه دانا
حذف ایران از جاده ابریشم فضا سازی رسانه ای است
خبرگزاری خانه ملت
چهار واحد تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان افتتاح شد
ایرنا
نخستین دور مذاکرات موافقت نامه ترجیحی ایران و افغانستان
خبرگزاری ایلنا
انفعال داخلی دلیل اصلی سهم ناچیز ایران از جاده ابریشم
باشگاه خبرنگاران
حرکت رو به رشد جاده ابریشم چین منوط به ثبات و توسعه ایران
مهر نیوز
محور تهران-پکن و نگرانی های کاخ سفید از ترامپ تا بایدن
ایرنا
سفیر: شرکت های ترکیه درصدد افزایش همکاری با ایران هستند
ایرنا
دورنمای اتصال ریلی ایران، ترکیه و پاکستان به "جاده ابریشم" جدید چین
ایرنا
پیوند صنایع دستی با اقتصاد به حفظ این هنرصنعت کمک می کند
پایگگاه اطلاع رسانی دولت
وزیرتجارت افغانستان خواستار شد؛ اتصال خط آهن خواف-هرات به چابهار
ایران آنلاین
رسیدن یک قطار باری از ترکیه به چین/ بدون گذر از ایران
عصر ایران
استاندار قم: مشکلات تولیدکنندگان پیگیری شود
ایرنا
افزایش 35 درصدی ترانزیت ریلی از مرز سرخس به ترکمنستان
صدا و سیما
ترانزیت ریلی از مرز سرخس افزایش یافت
ایرنا
فراز و نشیب سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان در راه آهن گیلان
ایرنا
«زمان» عامل استقبال صاحبان کالا از مسیر ترانزیتی/ چرا خط آهن ترانزیتی ترکیه-چین جذاب شد؟
فارس
آیا قطار «اکو» بین اسلام آباد-تهران-استانبول به حرکت در می آید؟
ایرنا
نوید احیای مجدد قطار باری اسلام آباد-تهران-استانبول
ایرنا
ترکیه ایران را دور می زند؟
مثلث
دهکده لجستیک ماکو؛ بارانداز ارتباط آسیای دور با اروپا
آریا
صنعت آبزی پروری و شیلات گیلان، ظرفیتی مناسب برای سرمایه گذاری است
خبرگزاری ایلنا
ضرورت شناسایی مشکلات فعالان اقتصادی و صادرکنندگان بار و محموله ها
خبرگزاری ایلنا
ترانزیت کالا بین چین و اروپا از مسیر ایران با افتتاح راه آهن خواف-هرات/ ثبات امنیت و معیشت در منطقه دستاورد توسعه کریدورهای حمل ونقلی
خبرگزاری ایلنا
توسعه همکاری ایران و چین با تدوین سند همکاری 25 ساله
تسنیم
همکاری ایران و چین با تدوین سند همکاری 25 ساله توسعه می یابد
مهر نیوز
اخبار مرتبط
bltالف : چه کسی جلوی سرمایه گذاری چین را گرفت؟/لزوم خواهرخواندگی بنادر چابهار و گوادر
bltفارس : چه کسی جلوی سرمایه گذاری چین در تونل زیرآبی و اتصال پل خلیج فارس به شبکه ترانزیت ایران را گرفت؟
bltقدس آنلاین : ایران می تواند مرکز ثقل توسعه منطقه شود
bltمهر نیوز : نهادهای عمومی پیشران توسعه تجارت با سوریه شوند
bltعصر هامون : بندر اقیانوسی چابهار افق روشن تجارت با آسیا و آفریقا/ توسعه حمل و نقل ریلی و دریایی چراغ سبزی برای گسترش تولید داخل است
bltایسنا : آماده مشارکت فعال در صادرات کالاهای ایرانی به بازار روسیه هستیم
bltصدا و سیما : تصویب نهایی طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون
bltایرنا : طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به تصویب نهایی رسید
bltاقتصادگردان : راه اندازی خط ریلی و شهرک صنعتی ایران و جمهوری آذربایجان نهایی شد
bltتسنیم : وضعیت واحدهای باقیمانده مسکن مهر خراسان رضوی به کجا رسید؟
bltایرنا : خراسان رضوی بهترین فرصت درآمدزایی را از محل ترانزیت دارد
bltافکار نیوز : عمویی: حذف ایران از جاده ابریشم فضا سازی رسانه ای است
bltدنیای اقتصاد : جایگاه ایران در طرح کمربند-راه
bltفردا نیوز : شایعه حذف ایران از جاده ابریشم صحت دارد؟
bltراه دانا : واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به شایعه حذف ایران از جاده ابریشم
bltخبرگزاری خانه ملت : حذف ایران از جاده ابریشم فضا سازی رسانه ای است
bltایرنا : چهار واحد تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان افتتاح شد
bltخبرگزاری ایلنا : نخستین دور مذاکرات موافقت نامه ترجیحی ایران و افغانستان
bltباشگاه خبرنگاران : انفعال داخلی دلیل اصلی سهم ناچیز ایران از جاده ابریشم
bltمهر نیوز : حرکت رو به رشد جاده ابریشم چین منوط به ثبات و توسعه ایران
bltایرنا : محور تهران-پکن و نگرانی های کاخ سفید از ترامپ تا بایدن
bltایرنا : سفیر: شرکت های ترکیه درصدد افزایش همکاری با ایران هستند
bltایرنا : دورنمای اتصال ریلی ایران، ترکیه و پاکستان به "جاده ابریشم" جدید چین
bltپایگگاه اطلاع رسانی دولت : پیوند صنایع دستی با اقتصاد به حفظ این هنرصنعت کمک می کند
bltایران آنلاین : وزیرتجارت افغانستان خواستار شد؛ اتصال خط آهن خواف-هرات به چابهار
bltعصر ایران : رسیدن یک قطار باری از ترکیه به چین/ بدون گذر از ایران
bltایرنا : استاندار قم: مشکلات تولیدکنندگان پیگیری شود
bltصدا و سیما : افزایش 35 درصدی ترانزیت ریلی از مرز سرخس به ترکمنستان
bltایرنا : ترانزیت ریلی از مرز سرخس افزایش یافت
bltایرنا : فراز و نشیب سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان در راه آهن گیلان
bltفارس : «زمان» عامل استقبال صاحبان کالا از مسیر ترانزیتی/ چرا خط آهن ترانزیتی ترکیه-چین جذاب شد؟
bltایرنا : آیا قطار «اکو» بین اسلام آباد-تهران-استانبول به حرکت در می آید؟
bltایرنا : نوید احیای مجدد قطار باری اسلام آباد-تهران-استانبول
bltمثلث : ترکیه ایران را دور می زند؟
bltآریا : دهکده لجستیک ماکو؛ بارانداز ارتباط آسیای دور با اروپا
bltخبرگزاری ایلنا : صنعت آبزی پروری و شیلات گیلان، ظرفیتی مناسب برای سرمایه گذاری است
bltخبرگزاری ایلنا : ضرورت شناسایی مشکلات فعالان اقتصادی و صادرکنندگان بار و محموله ها
bltخبرگزاری ایلنا : ترانزیت کالا بین چین و اروپا از مسیر ایران با افتتاح راه آهن خواف-هرات/ ثبات امنیت و معیشت در منطقه دستاورد توسعه کریدورهای حمل ونقلی
bltتسنیم : توسعه همکاری ایران و چین با تدوین سند همکاری 25 ساله
bltمهر نیوز : همکاری ایران و چین با تدوین سند همکاری 25 ساله توسعه می یابد




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.