آهنگ تغییر در ایران خودرو آغاز شده/هدفگذاری تولید 740 هزار خودرو در سال آتی

آهنگ تغییر در ایران خودرو آغاز شده/هدفگذاری تولید 740 هزار خودرو در سال آتی
به گزارش ایران خبر، فرشاد مقیمی 25 دیماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور مدیرعامل شرکت ایران خودرو برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه ایران خودرو در سال جهش تولید تلاش دارد که در شقوق مختلف حوزه تولید، اهداف مختلف خود را محقق کند. وی افزود: در حوزه خودرو سواری نسبت به سال ...
آهنگ تغییر در ایران خودرو آغاز شده/هدفگذاری تولید 740 هزار خودرو در سال آتی

آهنگ تغییر در ایران خودرو آغاز شده/هدفگذاری تولید 740 هزار خودرو در سال آتی به گزارش ایران خبر، فرشاد مقیمی 25 دیماه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور مدیرعامل شرکت ایران خودرو برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه ایران خودرو در سال جهش تولید تلاش دارد که در شقوق مختلف حوزه تولید، اهداف مختلف خود را محقق کند.

وی افزود: در حوزه خودرو سواری نسبت به سال گذشته بالای 50 درصد و در حوزه تولید خودروهای سنگین نیز 46 درصد رشد حاصل شده است، اینکار به برکت همت و پشتکار شبکه تامین شرکت در شرایط تحریم و کرونا انجام گرفت و از آن چیزی که بودیم فاصله گرفتیم، اما هنوز با ایده آل ها فاصله داریم و باید قدم های بیشتری برداریم، با برنامه ریزی می توان به توفیقات بیشتر دست یافت.

مقیمی با بیان اینکه 24 شرکت در استان مرکزی به صورت مستقیم با ایران خودرو همکاری می کنند و 4 تا 5 درصد قطعات مورد نیاز این شرکت توسط این استان تامین می شود، گفت: شرکت این آمادگی را دارد که از نظر تعداد شرکت های همکار و قطعات تولیدی، این همکاری را افزایش دهد و اگر در هر جایی امکان ساخت داخلی قطعاتی که به خارج سفارش می دهیم وجود داشته باشد، قطعا استقبال می کنیم.

وی تصریح کرد: اخیرا خودرویی جدید عرضه شده است و برای اولین بار است که در زمان تحریم که انتظار توقف این صنعت می رفت، فعال تر شده ایم، خودروی جدیدی تولید کردیم و به زودی رویداد مهمی در کشور رونمایی می شود که انقلابی در صنعت خودروسازی کشور رقم می زند.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو با بیان اینکه گیربکسی که استفاده می شود 95 درصد داخلی سازی شده اما ژن آن فرانسوی است، گفت: در این دوره شاهدیم که گیربکس 6 دنده دستی کاملا داخلی سازی و در راناپلاس نیز نصب شد و در دیگر محصولات نیز نصب می شود. کار بزرگی در این حوزه رقم زده شده است و حتما گیربکس اِی ام تی و اتوماتیک نیز مدنظر است تا به چرخه خدمات شرکت به مردم اضافه شود.

وی با تاکید بر اینکه باید توانمندی ها را متمرکز کرد، افزود: در بحث داخلی سازی باید حتما اقدام کنیم. حدود 100 قطعه که سال گذشته از خارج وارد می شد، امسال داخلی سازی شده است که این امر کاهش وابستگی به خارج را به دنبال خواهد داشت و در واقع کلیدروشن و خاموش آن در اختیار خارج نخواهد بود.

مقیمی با بیان اینکه نیاز به سرمایه در گردش بیشتر داریم، گفت: مسلما با ارزیابی تفاوت قیمت مواد اولیه نسبت به سال های گذشته باید سرمایه در گردش بیشتری در اختیار داشته باشیم و تلاش خواهیم داشت که بخشی از مطالبات شرکت های قطعه ساز را طبق مصوبه شورای پول و اعتبار پرداخت کنیم، البته بدهی 40 هزار میلیارد تومانی ایران خودرو به شرکت ها درست نیست، عدد درست مطالبات 650 شرکت قطعه ساز همکار با ایران خودرو، 15 هزار میلیارد تومان است که 5 هزار میلیارد تومان آن بدهی 120 روزه است که قطعا براساس برنامه زمانبندی منابعی که ظرف یک ماه آینده تزریق می شود این مطالبات پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به عوامل زیان ده بودن تولید خودرو افزود: بخشی از این امر به بیرون از بنگاه و بخشی به درون بنگاه مرتبط است. از سال گذشته تا امروز بیش از 5 هزار میلیارد تومان از دارایی های غیرمولد ایران خودرو واگذار شده و تبدیل به دارایی های مولد شده است.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اشاره به اینکه قبل از عرضه یک خودرو، استانداردهای اروپا را دریافت کردیم و این امر برای اولین بار در این شرکت رقم خورده است، افزود: 71 درصد قیمت تمام شده یک خودرو، هزینه قطعات و اجزا و مواداولیه ای است که خریداری می شود و اگر به سمت کاهش قیمت می رویم کاهش قیمت تمام شده به عملکرد شرکت های قطعه ساز نیز باز می گردد.

وی با بیان اینکه چرا باید یک قطعه ساز نتواند از مراجع رسمی مواد اولیه بخرد؟ گفت: امروز برخی اقدامات تعریف شده است که بر اساس آن در صدد متناسب سازی و درست کردن قیمت خودرو هستیم، در شرایط قیمتی موجود، مصرف کننده و تولیدکننده بازنده این بازار هستند و در پی رفع این شکاف قیمتی هستیم که البته رفع این شکاف به معنی رساندن قیمت تولید به قیمت بازار و مصرف کننده نیست و موافق آن هم نیستیم. داخلی سازی برخی از قطعات کاهش قیمت را به همراه داشته است و از طرفی اشتغال را رقم زده و در برخی مواقع با رقابت نیز کاهش قیمت را محقق کردیم.

وی اضافه کرد: پراکندگی بالای قطعه سازان در کشور نیز هزینه تولید را بالا می برد البته می توان مدیریت کرد به طوری که مثلا مجموعه قطعه سازان را در یک شهرک مستقر کرد.

مقیمی با بیان اینکه جذب نیرو از سال 98 تاکنون انجام نشده است و جلوی ورود نیروهایی که نیاز نداریم گرفته شده است، اظهار کرد: آهنگ اصلاحات در شرکت آغاز شده و برنامه منسجم نیز مدنظر است و اصلاح ساختار مالی و منابع انسانی در دستور کار قرار دارد .

وی با بیان اینکه برای 6 ماه نخست سال آینده تولید 360 هزار دستگاه و در نیمه دوم 380 هزار خودرو هدفگذاری شده است، افزود: تا پایان آذرماه امسال از تولید 370 هزار خودرو گذشتیم و با برنامه ریزی در دهه فجر از کل تولید سال 97 عبور می کنیم و به 500 هزار دستگاه می رسیم که این امر نشان می دهد ظرفیت تولید و توان طراحی در کشور وجود دارد.

مقیمی گفت: ایران خودرو هر سال یک محصول جدید به بازار عرضه می کند و این امر جدا از ارتقای محصولات موجود است. همچنین200 هزار خودرو معوق سال گذشته امسال به 15 هزار خودرو رسیده است و تا پایان سال همه خودروهای معوق به دست مردم خواهد رسید. البته برای خودروهای فروش فوری هیچ معوقه ای نداریم ولی با توجه به اختلاف قیمت کارخانه با بازار با سیلی از تقاضاها مواجه هستیم ولی با این وجود از سال گذشته تا امروز برای هیچ فردی تغییر زمان تحویل لحاظ نشده و برای حقوق شهروندی مردم اهمیت قائلیم.

وی با تاکید بر اینکه بیش از یک سال است که سبدفروشی در شرکت انجام نمی شود و فروش فقط از یک درگاه اینترنتی انجام می گیرد، در بحث فروش قطعات آمادگی داریم که شرکت ایساکو تمام شبکه فروش قطعات را بکار گیرد که قطعات به دست خرده فروش برسد، همچنین به موضوع آموزش مکانیک ها و نمایندگی ها نیز توجه لازم را خواهد داشت و برگزاری دوره آموزشی را دنبال می کنیم، همچنین با تزریق منابع مالی کمیسیون نمایندگی ها پرداخت می شود.

مقیمی در این خصوص که خط تولید ایران خودرو در استان مستقر شود گفت: اجازه دهید این موضوع در جلسات کارشناسی بیشتر بررسی شود. در بحث تولید خودروهای سنگین توسط هپکو نیز موارد را بررسی خواهیم کرد.

وی در خصوص توجه به داخلی سازی اظهار کرد: تولید اتوبوس را با 85 هزار یورو ارزبری شروع کردیم، اما امروز ارزبری این تولید به 42 هزار یورو رسیده و در سال آینده به 33 هزار یورو خواهد رسید. تلاش خواهیم داشت که از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم و در داخلی سازیبا کسی شوخی نداریم چراکه از اهداف ماست و باید انجام شود. در لایحه بودجه 1400 نیز این موضوع مدنظر قرار گرفته است و اگر سیاست گذاری درست انجام شود، قطعا قطعه سازان انگیزه بیشتری خواهند داشت.

مقیمی با تاکید بر اینکه در حوزه الکترونیک وابستگی بالایی به خارج از کشور داریم و با توجه به ظرفیت های استان می توان در این عرصه ورود کرد، افزود: تعداد شرکت های زیرمجموعه ایران خودرو را کم خواهیم کرد. حدود 17 شرکت به مزایده گذاشته شده است و بخشی از سهام بانک پارسیان نیز به فروش رفته است.

تمام


کلیدواژه های این خبر
روزه   گیربکس   هدفگذاری   بنگاه   قیمت تمام شده   تزریق   شرکت ایران خودرو   گفت و گوی دولت و بخش خصوصی   ویروس کرونا   قطعه ساز   فرشاد مقیمی   مصوبه شورای پول و اعتبار   قیمت مواد اولیه   صنعت   سرمایه   تولید خودرو   اروپا   صنایع خودروسازی   افت قیمت   استان مرکزی  
محتوای این خبر به صورت خودکار از «ایران خبر» دریافت شده و «مخبرنیوز» بدون هیچ دخل و تصرفی آنرا باز نشر داده است. اگر به هر دلیلی احساس می کنید محتوای منتشر شده مطلوب نیست، خواهشمند است با استفاده از این لینک ما را مطلع نمایید تا بدون درنگ آنرا حذف نماییم.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه مخبرنیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

اخبار مرتبط
مدیر عامل ایران خودرو از قطعه سازان ساوه و پروژه های ساخت داخل آنان بازدید کرد
بورس نیوز
8 قطعه از 250 قطعه موتور سه سیلندر ملی، وارداتی است
صدا و سیما
خودروهای فروش فوق العاده 40 روزه تحویل متقاضیان شد
پدال نیوز
عرضه به موقع تارا با همکاری خوب قطعه سازان
مردم سالاری
وابستگی به خارج از کشور در تامین قطعات کاهش چشمگیری داشته است
تسنیم
آهنگ تغییر در ایران خودرو آغاز شده، هدفگذاری تولید 740 هزار خودرو در سال آتی
اقتصادگردان
تاثیر شرکت های زیان ده زیرمجموعه ایران خودرو در افزایش قیمت خودرو
اقتصادگردان
تعهدات داخلی معوق ایران خودرو تا پایان سال صفر می شود، خبرهای خوشی در راه است
اقتصادگردان
ارزبری سنگین از مشکلات مهم صنعت خودروسازی کشور است
تسنیم
انقلاب بزرگی در حوزه خودروسازی کشور در راه است
برنا نیوز
تعهدات داخلی معوق ایران خودرو تا پایان سال صفر می شود
پدال نیوز
آهنگ تغییر در ایران خودرو آغاز شده/هدفگذاری تولید 740 هزار خودرو در سال آتی
ایسنا
استان مرکزی ظرفیت خوبی برای تولید قطعات خودرو دارد
ایرنا
100 قطعه وارداتی خودرو به تولید داخلی رسید
ایرنا
مردم با دید تمسخر به تصمیمات کشور در صنعت خودرو می نگرند
ایسنا
مقیمی: با همکاری خوب قطعه سازان، عرضه «تارا» به موقع خواهد بود
تیتر20
قطعه سازان گرفتار 3 برابر شدن قیمت نهاده های تولید
ایسنا
تعهدات معوق ایرانخودرو تا پایان سال صفر می شود
مردم سالاری
تعهدات داخلی معوق ایران خودرو تا پایان سال صفر می شود/خبرهای خوشی در راه است
ایسنا
15 هزار خودروی سفارش های معوقه تا پایان سال واگذار می شود
ایرنا
موج سواری تاجدار کوچک و لزوم تغییر سبک زندگی
ایرنا
مصوبه جدید شورای رقابت مشوق صادرات برای خودروساز ها
پدال نیوز
عرضه 3 خودروی جدید به بازار + جزئیات
رکنا نت
تدوین بسته حمایتی استاندارد برای رفع موانع تولید
اقتصادگردان
قدردان زحمات ایران خودرو برای رونق تولید هستیم
ایران اکونومیست
پیام تسلیت مقیمی به مناسبت درگذشت مدیرعامل سابق ساپکو
ملیت
خطای واضح واگذاری خودروسازی به کروز یا عظام / انحصار خصوصی خطرناکتر از انحصار دولتی
خبرگزاری دانشجو
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشست با انجمن تخصصی قطعه سازی تاکید کرد : استفاده از روش های نوین تامین مالی و توسعه تعمیق ساخت داخل
تیک نیوز
استفاده از روش های نوین تامین مالی و توسعه تعمیق ساخت داخل
ملیت
مشکلات ساختاری در صنعت خودرو
ایران اکونومیست
خصوصی سازی صنعت خودرو یک ضرورت اجتناب ناپذیر است
پدال نیوز
خصوصی سازی در صنعت خودرو یک ضرورت اجتناب ناپذیر است
بولتن نیوز
مصطفوی در گفتگو با رادیو: خصوصی سازی صنعت خودرو یک ضرورت اجتناب ناپذیر است
افکار نیوز
افزایش کیفیت رویکرد اصلی خودروساز داخلس
اعتدال
افزایش کیفیت محصول، رویکرد اصلی ایران خودرو
خودرونویس
مدیرعامل ایران خودرو : اجازه تعدی به حقوق مصرف کننده را نمی دهم
بازار نیوز
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشست با رئیس سازمان حمایت عنوان کرد: افزایش کیفیت و توسعه عمق ساخت داخل رویکردهای اصلی ایران خودرو
تیک نیوز
افزایش کیفیت و توسعه عمق ساخت داخل رویکردهای اصلی ایران خودرو
خودروکار
از اجرای استانداردها عقب نشینی نمی کنیم
اعتدال
دوراهی دشوار صنعت خودروسازی/ توقف تولید پراید و پژو 405؛ آری یا خیر؟
رویداد 24
اخبار مرتبط
bltبورس نیوز : مدیر عامل ایران خودرو از قطعه سازان ساوه و پروژه های ساخت داخل آنان بازدید کرد
bltصدا و سیما : 8 قطعه از 250 قطعه موتور سه سیلندر ملی، وارداتی است
bltپدال نیوز : خودروهای فروش فوق العاده 40 روزه تحویل متقاضیان شد
bltمردم سالاری : عرضه به موقع تارا با همکاری خوب قطعه سازان
bltتسنیم : وابستگی به خارج از کشور در تامین قطعات کاهش چشمگیری داشته است
bltاقتصادگردان : آهنگ تغییر در ایران خودرو آغاز شده، هدفگذاری تولید 740 هزار خودرو در سال آتی
bltاقتصادگردان : تاثیر شرکت های زیان ده زیرمجموعه ایران خودرو در افزایش قیمت خودرو
bltاقتصادگردان : تعهدات داخلی معوق ایران خودرو تا پایان سال صفر می شود، خبرهای خوشی در راه است
bltتسنیم : ارزبری سنگین از مشکلات مهم صنعت خودروسازی کشور است
bltبرنا نیوز : انقلاب بزرگی در حوزه خودروسازی کشور در راه است
bltپدال نیوز : تعهدات داخلی معوق ایران خودرو تا پایان سال صفر می شود
bltایسنا : آهنگ تغییر در ایران خودرو آغاز شده/هدفگذاری تولید 740 هزار خودرو در سال آتی
bltایرنا : استان مرکزی ظرفیت خوبی برای تولید قطعات خودرو دارد
bltایرنا : 100 قطعه وارداتی خودرو به تولید داخلی رسید
bltایسنا : مردم با دید تمسخر به تصمیمات کشور در صنعت خودرو می نگرند
bltتیتر20 : مقیمی: با همکاری خوب قطعه سازان، عرضه «تارا» به موقع خواهد بود
bltایسنا : قطعه سازان گرفتار 3 برابر شدن قیمت نهاده های تولید
bltمردم سالاری : تعهدات معوق ایرانخودرو تا پایان سال صفر می شود
bltایسنا : تعهدات داخلی معوق ایران خودرو تا پایان سال صفر می شود/خبرهای خوشی در راه است
bltایرنا : 15 هزار خودروی سفارش های معوقه تا پایان سال واگذار می شود
bltایرنا : موج سواری تاجدار کوچک و لزوم تغییر سبک زندگی
bltپدال نیوز : مصوبه جدید شورای رقابت مشوق صادرات برای خودروساز ها
bltرکنا نت : عرضه 3 خودروی جدید به بازار + جزئیات
bltاقتصادگردان : تدوین بسته حمایتی استاندارد برای رفع موانع تولید
bltایران اکونومیست : قدردان زحمات ایران خودرو برای رونق تولید هستیم
bltملیت : پیام تسلیت مقیمی به مناسبت درگذشت مدیرعامل سابق ساپکو
bltخبرگزاری دانشجو : خطای واضح واگذاری خودروسازی به کروز یا عظام / انحصار خصوصی خطرناکتر از انحصار دولتی
bltتیک نیوز : مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشست با انجمن تخصصی قطعه سازی تاکید کرد : استفاده از روش های نوین تامین مالی و توسعه تعمیق ساخت داخل
bltملیت : استفاده از روش های نوین تامین مالی و توسعه تعمیق ساخت داخل
bltایران اکونومیست : مشکلات ساختاری در صنعت خودرو
bltپدال نیوز : خصوصی سازی صنعت خودرو یک ضرورت اجتناب ناپذیر است
bltبولتن نیوز : خصوصی سازی در صنعت خودرو یک ضرورت اجتناب ناپذیر است
bltافکار نیوز : مصطفوی در گفتگو با رادیو: خصوصی سازی صنعت خودرو یک ضرورت اجتناب ناپذیر است
bltاعتدال : افزایش کیفیت رویکرد اصلی خودروساز داخلس
bltخودرونویس : افزایش کیفیت محصول، رویکرد اصلی ایران خودرو
bltبازار نیوز : مدیرعامل ایران خودرو : اجازه تعدی به حقوق مصرف کننده را نمی دهم
bltتیک نیوز : مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشست با رئیس سازمان حمایت عنوان کرد: افزایش کیفیت و توسعه عمق ساخت داخل رویکردهای اصلی ایران خودرو
bltخودروکار : افزایش کیفیت و توسعه عمق ساخت داخل رویکردهای اصلی ایران خودرو
bltاعتدال : از اجرای استانداردها عقب نشینی نمی کنیم
bltرویداد 24 : دوراهی دشوار صنعت خودروسازی/ توقف تولید پراید و پژو 405؛ آری یا خیر؟




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.