با 10میان وعده که به کاهش وزن کمک می کند آشنا شوید

با 10میان وعده که به کاهش وزن کمک می کند آشنا شوید
؛ نشریه "ایتینگ ول"نوشت ،مصرف میان وعده ها می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. هنگام انتخاب یک میان وعده، گزینه هایی حاوی پروتئین، چربی و/یا فیبر را مد نظر قرار دهید. گوارش این مواد مغذی به زمان بیشتری نیاز دارد، از این رو، به تقویت احساس سیری کمک می کنند. میان وعده ها گزینه ای خوب برای ...
با 10میان وعده که به کاهش وزن کمک می کند آشنا شوید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نشریه "ایتینگ ول"نوشت ،مصرف میان وعده ها می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. هنگام انتخاب یک میان وعده، گزینه هایی حاوی پروتئین، چربی و/یا فیبر را مد نظر قرار دهید. گوارش این مواد مغذی به زمان بیشتری نیاز دارد، از این رو، به تقویت احساس سیری کمک می کنند. میان وعده ها گزینه ای خوب برای دریافت مواد مغذی اضافه در طول روز است. همچنین، گرسنگی بیش از حد احتمال پرخوری در وعده غذایی بعدی را افزایش می دهد.

اگر پس از خوردن شام همواره با احساس گرسنگی مواجه هستید، از این که وعده غذایی شما حاوی مواد غذایی سالم و سیرکننده است و همچنین مصرف غذا به میزان کافی اطمینان حاصل کنید. به عنوان مثال، اگر یک سالاد کم کالری را برای شام انتخاب کنید احتمال این که با احساس گرسنگی و نیاز به مصرف یک میان وعده شبانه مواجه شوید نیز بیشتر می شود.

در ادامه با 10 میان وعده خوب که می توانند به تحقق اهداف کاهش وزن شما کمک کنند، بیشتر آشنا می شویم.

بادام

مغزدانه ها یک میان وعده سالم و مغذی هستند. به رغم چربی موجود در آنها، اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید نباید از مصرف مغزدانه ها هراس داشته باشید. بادام حاوی فیبر، پروتئین و چربی های سالم است. این ماده غذایی به مهار گرسنگی و بهبود سلامت قلب کمک می کند و ممکن است حتی در کاهش چربی شکم نقش داشته باشد. یک وعده بادام، یک اونس یا 23 دانه مغز بادام، دارای 164 کالری، 4 گرم فیبر و 6 گرم پروتئین است.

گریپ فروت

یک گریپ فروت کامل دارای حدود 100 کالری و 4 گرم فیبر است. همچنین، یک عدد از این میوه می تواند 100 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه ویتامین C برای زنان را تامین کند.

یک مطالعه نشان داد افرادی که با هر وعده غذایی خود گریپ فروت مصرف می کردند، طی سه ماه کاهش 3.5 پوندی (1.5 کیلوگرم) وزن خود را تجربه کردند. به گفته پژوهشگران، گریپ فروت ممکن است با کاهش سطوح انسولین به مدیریت اشتها کمک کند.

نخود

نخود دارای بافتی گوشتی و عطر و طعمی مغزدانه ای است. این ماده غذایی سرشار از فیبر و مقداری پروتئین است که می تواند آن را به گزینه ای خوب برای کمک به کاهش وزن تبدیل کند. از نخود بو داده می توان به عنوان یک میان وعده ترد و خوشمزه استفاده کرد.

نصف فنجان نخود حدود 100 کالری، 5 گرم پروتئین و 5 گرم فیبر دارد.

انگور

انگور میوه ای شیرین است و مصرف مقدار کمی از آن می تواند احساس سیری را با دریافت کالری نه چندان زیاد موجب شود. اگرچه محتوای قند انگور زیاد است اما گزینه ای خوب برای مهار هوس های غذایی برای خوراکی های شیرین است. یک فنجان انگور حدود 100 کالری دارد.

شکلات

کاهش وزن به معنای آن نیست که تمام خوراکی هایی که به آنها علاقه دارید را کنار بگذارید. تعیین کردن پاداش هایی کوچک برای خود ممکن است راز کاهش وزن شما باشد. پرهیز غذایی بیش از حد می تواند شما را در مسیر کاهش وزن با شکست مواجه سازد.

اگر به مصرف دسر علاقه دارید می توانید یک تکه کوچک شکلات را پس از شام خود مصرف کنید. هرچه رژیم غذایی شما محدودکننده تر و سخت گیرانه تر باشد، احتمال نیمه کاره رها کردن آن نیز بیشتر می شود.

پاپ کورن

پاپ کورن یا ذرت بو داده سرشار از فیبر است و حتی مقداری پروتئین ارائه می کند. یک وعده یک اونسی (حدود سه فنجان) پاپ کورن هواپز دارای 4 گرم فیبر، تقریبا 4 گرم پروتئین و 110 کالری است. این ترکیب آن را به عنوان یک میان وعده خوب برای افزایش انرژی و پرهیز از گرسنگی تبدیل می کند. البته از محصولات تجاری شور و حاوی روغن های مضر پرهیز کنید.

ماست

برای پر کردن شکاف های غذایی خود می توانید از میان وعده ها استفاده کنید. انتخاب میان وعده های حاوی کلسیم و فیبر - دو ماده مغذی که افراد اغلب به میزان کافی مصرف نمی کنند - را مد نظر قرار دهید. ماست همراه با میوه می تواند کلسیم و فیبر و همچنین پروتئین و پروبیوتیک های دوستدار روده بزرگ را در اختیار بدن شما قرار دهد.

ماست ساده را انتخاب کرده و برای افزودن شیرینی طبیعی و فیبر به آن میوه اضافه کنید. ماست های طعم دار اغلب سرشار از قند افزوده و کالری اضافه هستند. شیر کامل و ماست ساده کم چرب نیز انتخاب های سالمی محسوب می شوند.

اگر در پی دریافت پروتئین بیشتر از میان وعده ماستی خود هستید می توانید ماست یونانی را انتخاب کنید که محتوای پروتئین آن در مقایسه با ماست معمولی تقریبا دو برابر بیشتر است.

حمص

ترکیب سبزیجات با حمص می تواند یک میان وعده عصرگاهی خوب را شکل دهد. یک وعده حمص ( دو قاشق غذاخوری) همراه با سبزیجات می تواند به مهار گرسنگی کمک کند.

استفاده از میان وعده هایی که کربوهیدرات های پیچیده و پروتئین را ارائه می کنند به مهار گرسنگی تا زمان وعده غذایی شام کمک خواهند کرد.

جو دوسر

جو دوسر یک کربوهیدرات پیچیده است به این معنی که به کسب احساس سیری و پری بدون افزایش ناگهانی قند خون کمک می کند. افزون بر این، جو دوسر منبع خوبی برای فیبر است و مصرف فیبر بیشتر به افراد در کاهش وزن و حفظ وزن سالم کمک می کند.

میوه خشک

میوه خشک یک میان وعده سالم است که قابلیت حمل بالایی نیز دارد. مصرف میوه به کاهش وزن کمک می کند زیرا حاوی فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی مهم است. محصولاتی که به آنها شکر یا شیرین کننده های دیگر اضافه نشده است را انتخاب کرده و میوه های خشک را با مغزدانه های ترکیب کنید تا یک میان وعده حاوی ترکیبی متعادل از کربوهیدرات ها و پروتئین شکل بگیرد.


کلیدواژه های این خبر
انسولین   انرژی   کالری   مواد مغذی   خوراکی   پرخوری   فیبر   گوارش   وعده غذایی   ویتامین   نخود   گریپ فروت   اشتها   انگور   کاهش وزن   هوس های غذایی   پروتئین   رژیم درمانی   ماده غذایی   بادام   سالاد   کاهش چربی   خوشمزه   چربی   میان وعده   پاپ کورن   دانه   مغذی   بانوان   مواد غذایی   دسر  
محتوای این خبر به صورت خودکار از «دیده بان ایران» دریافت شده و «مخبرنیوز» بدون هیچ دخل و تصرفی آنرا باز نشر داده است. اگر به هر دلیلی احساس می کنید محتوای منتشر شده مطلوب نیست، خواهشمند است با استفاده از این لینک ما را مطلع نمایید تا بدون درنگ آنرا حذف نماییم.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه مخبرنیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

اخبار مرتبط
چرا باید در وعده صبحانه شکلات بخوریم؟
سیمرغ
راهکارهایی برای کاهش وزن
فرتاک نیوز
با کمک این میان وعده ها لاغر شوید!
میزان
کاهش وزن سریع با این 10 میان وعده فوق العاده
برنا
خوردن ده میان وعده برای کاهش وزن
انصاف نیوز
غذاهای پرکالری که به کاهش وزن کمک می کنند!
اقتصاد آنلاین
10 میان وعده برای کمک به کاهش وزن
عصر ایران
کره بادام زمینی؛ عضله سازِ دوست داشتنی
خبرگزاری ایلنا
کره ی بادام زمینی؛ عضله ساز دوست داشتنی
پزشکان بدون مرز
شش خوراکی که به کاهش وزن کمک می کنند
فرتاک نیوز
غذاهایی که چربی بدن را می سوزانند
پارسینه
چربی سوزی با 12 ماده غذایی!!
سیمرغ
6 ماده غذایی که متابولیسم بدن را تقویت می کنند
نامه نیوز
افراد بالای 45 سال این مواد غذایی را مصرف کنند
برنا نیوز
بهترین خوراکی های چربی سوز را بشناسید
دنیای اقتصاد
خوراکی های سالم برای کاهش وزن
انتخاب
مواد غذایی چربی سور
صدا و سیما
10 ماده غذایی که چربی های بدن را به طور طبیعی می سوزاند
همشهری آنلاین
رژیم غذایی برای لاغر شدن
روز پلاس
چربی بدنتان را با این مواد غذایی بسوزانید
برنا
10 ماده غذایی برای سوزاندن چربی های اضافی
قلم نیوز
10 ماده غذایی برای سوزاندن چربی
رویداد 24
سوزاندن موثر چربی ها با استفاده از این مواد غذایی طبیعی!+جزییات
برنا نیوز
با این مواد غذایی چربی های خود را آتش بزنید
برنا
با این خوراکی ها لاغر شوید
فرتاک نیوز
بخورید و لاغر شوید
برنا نیوز
خوراکی های چربی سوز
ایران آنلاین
این 10 ماده غذایی خوشمزه را بخورید و لاغر شوید
همشهری آنلاین
این مواد غذایی چربی بدن را می سوزانند
مردم نیوز
این 5 مواد خوراکی اشتهایتان را به صفر می رساند
شمانیوز
انرژی زا های خوشمزه که تا شب شما را سرحال نگه می دارد
سایت جماران
برای مبارزه با خستگی
مردم نیوز
خوشمزه ترین بمب های انرژی!
آناج
خواص بادام را بشناسید + فواید ثابت شده
شمانیوز
نقش رژیم گیاه خواری بر لاغری/خوراکی که مادران باردار نباید بخورند/ غذا هایی که باعث چاقی نمی شوند
تیتر یک
کاهش قند خون با این خوراکی
شفا آنلاین
غذاهای انرژی زا در بارداری، لازم است بدانید
نی نی بان
کاهش وزن با این وعده های غذایی در طول روز
پارسینه
کدام مواد غذایی برای سلامت بدن بسیار مفید هستند؟
فرارو
با این غذاها به جنگ چربی های بدن بروید
جهان نیوز
اخبار مرتبط
bltسیمرغ : چرا باید در وعده صبحانه شکلات بخوریم؟
bltفرتاک نیوز : راهکارهایی برای کاهش وزن
bltمیزان : با کمک این میان وعده ها لاغر شوید!
bltبرنا : کاهش وزن سریع با این 10 میان وعده فوق العاده
bltانصاف نیوز : خوردن ده میان وعده برای کاهش وزن
bltاقتصاد آنلاین : غذاهای پرکالری که به کاهش وزن کمک می کنند!
bltعصر ایران : 10 میان وعده برای کمک به کاهش وزن
bltخبرگزاری ایلنا : کره بادام زمینی؛ عضله سازِ دوست داشتنی
bltپزشکان بدون مرز : کره ی بادام زمینی؛ عضله ساز دوست داشتنی
bltفرتاک نیوز : شش خوراکی که به کاهش وزن کمک می کنند
bltپارسینه : غذاهایی که چربی بدن را می سوزانند
bltسیمرغ : چربی سوزی با 12 ماده غذایی!!
bltنامه نیوز : 6 ماده غذایی که متابولیسم بدن را تقویت می کنند
bltبرنا نیوز : افراد بالای 45 سال این مواد غذایی را مصرف کنند
bltدنیای اقتصاد : بهترین خوراکی های چربی سوز را بشناسید
bltانتخاب : خوراکی های سالم برای کاهش وزن
bltصدا و سیما : مواد غذایی چربی سور
bltهمشهری آنلاین : 10 ماده غذایی که چربی های بدن را به طور طبیعی می سوزاند
bltروز پلاس : رژیم غذایی برای لاغر شدن
bltبرنا : چربی بدنتان را با این مواد غذایی بسوزانید
bltقلم نیوز : 10 ماده غذایی برای سوزاندن چربی های اضافی
bltرویداد 24 : 10 ماده غذایی برای سوزاندن چربی
bltبرنا نیوز : سوزاندن موثر چربی ها با استفاده از این مواد غذایی طبیعی!+جزییات
bltبرنا : با این مواد غذایی چربی های خود را آتش بزنید
bltفرتاک نیوز : با این خوراکی ها لاغر شوید
bltبرنا نیوز : بخورید و لاغر شوید
bltایران آنلاین : خوراکی های چربی سوز
bltهمشهری آنلاین : این 10 ماده غذایی خوشمزه را بخورید و لاغر شوید
bltمردم نیوز : این مواد غذایی چربی بدن را می سوزانند
bltشمانیوز : این 5 مواد خوراکی اشتهایتان را به صفر می رساند
bltسایت جماران : انرژی زا های خوشمزه که تا شب شما را سرحال نگه می دارد
bltمردم نیوز : برای مبارزه با خستگی
bltآناج : خوشمزه ترین بمب های انرژی!
bltشمانیوز : خواص بادام را بشناسید + فواید ثابت شده
bltتیتر یک : نقش رژیم گیاه خواری بر لاغری/خوراکی که مادران باردار نباید بخورند/ غذا هایی که باعث چاقی نمی شوند
bltشفا آنلاین : کاهش قند خون با این خوراکی
bltنی نی بان : غذاهای انرژی زا در بارداری، لازم است بدانید
bltپارسینه : کاهش وزن با این وعده های غذایی در طول روز
bltفرارو : کدام مواد غذایی برای سلامت بدن بسیار مفید هستند؟
bltجهان نیوز : با این غذاها به جنگ چربی های بدن بروید
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.