سیر و پیاز بخورید، کرونا نگیرید!

سیر و پیاز بخورید، کرونا نگیرید!
محمد آذرفر از روش های تقویت سیستم ایمنی در برابر کرونا می گوید.
سیر و پیاز بخورید، کرونا نگیرید!

به گزارش روزپلاس؛ محمد آذرفر متخصص تغذیه کلینیکی و متابولیسم در خصوص تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا گفت: سیستم ایمنی بدن شامل شبکه ای از سلول ها، اندام ها و بافت ها است که اگر ضعیف شوند ما در معرض بیماری های بسیاری قرار می گیریم. کسانی که بیشتر در معرض تضعیف سیستم ایمی قرار دارند شامل سالمندان، بیماران سرطانی، مبتلایان به بیماری های مزمنی نظیر دیابت، بیماران قلبی و عروقی، مبتلایان به بیماری اتوایمنی که داروهای سرکوب گر سیستم ایمنی نظیر کورتون های را مصرف می کنند، باید توجه بیشتری به تقویت سیستم ایمنی داشته باشند. یک سیستم ایمنی قوی کمک می کند تا ما در برابر بسیاری از بیماری های عفونی، یروسی و باکتریایی ایمن شویم.
او افزود: یکی از مواردی که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند، حذف قند و شکر از رژیم غذایی است. قند و شکر می تواند به تضعیف سیستم ایمنی کمک می کند. به همین ترتیب بهتر است، مواد خوراکی را که حاوی شکر زیادی در ترکیباتشان هستند مانند آب میوه های صنعتی، نوشابه‎ ها را هم از رژیم غذایی خود حذف کنیم.
آذرفر توضیح داد: مصرف ویتامین ها را در این دوره جدی بگیرید. ویتامین ها و مواد معدنی به تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند. ویتامین ث هم یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند. ویتامین 6 B هم حتما باید در رژیم غذایی قرار گیرد و ویتامین دی نیز می تواند در تقویت سیستم ایمنی موثر باشد. یک رژیم غذایی سالم و کامل شامل کربوهیدرات ها، پروتئین ها، مواد معدنی و ویتامین ها می شود.
او ادامه داد: مرکبات منبع ویتامین ث هستند و باید سعی کنیم که مرکبات را در برنامه روزانه داشته باشیم. سعی کنیم بیشتر غذاهای ارگانیک مصرف کنیم و از مصرف غدذاهای فراوری شده و حاوی افزودنی های بسیار خودداری کنیم. به علاوه تقلات مضر را از رژیم غذایی خود کرده و به جای آن ها از سبزیجات، میوه ها و آجیل های خام استفاده کنیم.
این متخصص تغذیه تاکید کرد: سیر و پیاز با توجه به اینکه حاوی ترکیبات گوگرد، سلنیم و آنتی اکسیدا ها هستند، می توانند در تقویت سیستم ایمنی موثر باشند. سعی کنیم در این دوران خواب کافی و منظم داشته باشیم. بهترین حالت این است که خواب در اتاق تاریک و دور از امواج الکتریکی باشد و استفاده از موبایل را در اتاق خواب محدود وو حتی ممنوع کنیم زیرا بدن می تواند امواج الکتریکی را با ور اشتباه بگیرد و تنظیم خواب بدن بهم می ریزد. حتما به صورت روزانه ورزش منظم داشته باشیم و دو یا سه روز در هفته پیاده روی کنیم. در این شرایط که چندان نباید از خانه خارج شد می توان تکنیک های آرامش و برخی از ورزش ها را در خانه انجام داد. ورزش به تقویت سیستم لنفاوی و دفع سموم کمک کند. در پایان سعی کنیم در خانه بمانیم و برای کارهای ضروری از خانه خارج شویم تا با کمک به کادر درمان تشکری از آن ها داشته باشیم.

کلیدواژه های این خبر
گوشی های هوشمند   سیستم ایمنی بدن   مواد خوراکی   ویتامین دی   کربوهیدرات   دیابت   مرکبات   ویتامین   متابولیسم   ونیز   سموم   پروتئین   رژیم درمانی   الکتریکی   ویتامین ث   قلبی عروقی   ویتامین ها   اتاق خواب   پیاز   قند و شکر   باکتریایی   گوگرد   سرکوب   سیستم لنفاوی   تنظیم خواب   ویروس کرونا   ارگانیک   کارشناس تغذیه   ورزش منظم   پیاده روی   سیستم ایمنی   وبا   بیماری های عفونی   بیماران سرطانی   در خانه بمانیم   کادر درمان  
محتوای این خبر به صورت خودکار از «روز پلاس» دریافت شده و «مخبرنیوز» بدون هیچ دخل و تصرفی آنرا باز نشر داده است. اگر به هر دلیلی احساس می کنید محتوای منتشر شده مطلوب نیست، خواهشمند است با استفاده از این لینک ما را مطلع نمایید تا بدون درنگ آنرا حذف نماییم.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه مخبرنیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

اخبار مرتبط
تغذیه مفید و مضر برای ریه ها در ایام کرونا
صبحانه با خبر
این دو میوه بد بو را بخورید و در برابر کرونا ایمن شوید
اقتصاد نیوز
چگونه طول دوره سرماخوردگی را کوتاه کنیم؟
شفا آنلاین
رژیم مناسب غذایی در آلودگی هوا
اقتصاد نیوز
تغذیه مناسب برای پیشگیری از ابتلا به کرونا
بهار نیوز
تغذیه مناسب برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا
همشهری آنلاین
توصیه های تغذیه ای برای دوران نقاهت کووید 19
شفا آنلاین
توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از کرونا
پارسینه
چه ویتامین هایی از ابتلا به کرونا جلوگیری می کنند؟
پارسینه
توصیه هایی برای پیشگیری و کنترل بیماری های تنفسی
ایران اکونومیست
توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از بیماری های تنفسی و کرونا
ملیت
بهترین توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از بیماری های تنفسی و کرونا
تیتر یک
11 گزینه گیاهی برای افزودن به رژیم غذایی
بهار نیوز
لبنیات نمی خورید؟ | 11 گزینه گیاهی برای افزودن به رژیم غذایی
همشهری آنلاین
از خواص دارویی ماش چه میدانید؟
صدا و سیما
سرطان معده یکی از سرطان?های شایع در گیلان/مصرف زیاد نمک زمینه?ساز سرطان?ها است
ایسنا
فاکتور هایی که شما را به کرونا نزدیک می کند
فرارو
فاکتورهایی که شما را به کرونا نزدیک می کند سلامت نیوز: فاکتورهایی که شما را به کرونا نزدیک می کند
بازار نیوز
فاکتورهایی که شما را به کرونا نزدیک می کند
ایسنا
الگوهای تغذیه ای پیشگیرانه از کرونا
ایسنا
چطور طول دوره سرماخوردگی را کوتاه کنیم؟
سلامت نیوز
بهترین خوراکی ها برای پوست
پزشکان بدون مرز
افزایش بیماری های ویروسی با آلودگی هوا
مردم سالاری
تشدید ابتلا به بیماری های ویروسی با آلودگی هوا
ایرنا
با این چند خوراکی پوستتان را صاف کنید!
رکنا نت
چگونه از کودکان در برابر کرونا و بیماری های زمستانی محافظت کنیم
شیعه نیوز
چگونه از کودکان در برابر کرونا و بیماری های زمستانی محافظت کنیم؟
شریان
بهترین خوراکی ها برای داشتن پوستی شاداب و زیبا
آفتاب
رفع عوارض آلودگی هوا با تغذیه سالم
ایرنا
بهترین خوراکی ها برای داشتن پوستی صاف
مثلث
چگونه تغذیه مناسبی در دوران نقاهت کرونا داشته باشیم
ایسنا
مراقبت تغذیه ای برای بهبودیافتگان کرونا ضروری است
ایرنا
از ترکیب شگفت انگیز ورزش منظم و مصرف کلسیم تا دستورالعمل یک رژیم کرونایی
انتخاب
بی خیال خوش اندامی، زنده بمانیم!/ زنگ خطر کووید 19 و چاقی به صدا درآمد
راه دانا
راه نجات از همدستی مرگبار آلودگی هوا و اپیدمی کرونا
افکار نیوز
در گرانی مواد غذایی، چگونه سیستم ایمنی مان را تقویت کنیم؟
آفتاب
توصیه های تغذیه ای به بیماران کرونایی
ایسنا
نسخه طبیعی ضد سرماخوردگی
رکنا نت
مریم گلی چیست؟ + فواید مریم گلی
پارسینه
مریم گلی این کمک ها را به استخوان ها می کند
اقتصاد نیوز
اخبار مرتبط
bltصبحانه با خبر : تغذیه مفید و مضر برای ریه ها در ایام کرونا
bltاقتصاد نیوز : این دو میوه بد بو را بخورید و در برابر کرونا ایمن شوید
bltشفا آنلاین : چگونه طول دوره سرماخوردگی را کوتاه کنیم؟
bltاقتصاد نیوز : رژیم مناسب غذایی در آلودگی هوا
bltبهار نیوز : تغذیه مناسب برای پیشگیری از ابتلا به کرونا
bltهمشهری آنلاین : تغذیه مناسب برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا
bltشفا آنلاین : توصیه های تغذیه ای برای دوران نقاهت کووید 19
bltپارسینه : توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از کرونا
bltپارسینه : چه ویتامین هایی از ابتلا به کرونا جلوگیری می کنند؟
bltایران اکونومیست : توصیه هایی برای پیشگیری و کنترل بیماری های تنفسی
bltملیت : توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از بیماری های تنفسی و کرونا
bltتیتر یک : بهترین توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از بیماری های تنفسی و کرونا
bltبهار نیوز : 11 گزینه گیاهی برای افزودن به رژیم غذایی
bltهمشهری آنلاین : لبنیات نمی خورید؟ | 11 گزینه گیاهی برای افزودن به رژیم غذایی
bltصدا و سیما : از خواص دارویی ماش چه میدانید؟
bltایسنا : سرطان معده یکی از سرطان?های شایع در گیلان/مصرف زیاد نمک زمینه?ساز سرطان?ها است
bltفرارو : فاکتور هایی که شما را به کرونا نزدیک می کند
bltبازار نیوز : فاکتورهایی که شما را به کرونا نزدیک می کند سلامت نیوز: فاکتورهایی که شما را به کرونا نزدیک می کند
bltایسنا : فاکتورهایی که شما را به کرونا نزدیک می کند
bltایسنا : الگوهای تغذیه ای پیشگیرانه از کرونا
bltسلامت نیوز : چطور طول دوره سرماخوردگی را کوتاه کنیم؟
bltپزشکان بدون مرز : بهترین خوراکی ها برای پوست
bltمردم سالاری : افزایش بیماری های ویروسی با آلودگی هوا
bltایرنا : تشدید ابتلا به بیماری های ویروسی با آلودگی هوا
bltرکنا نت : با این چند خوراکی پوستتان را صاف کنید!
bltشیعه نیوز : چگونه از کودکان در برابر کرونا و بیماری های زمستانی محافظت کنیم
bltشریان : چگونه از کودکان در برابر کرونا و بیماری های زمستانی محافظت کنیم؟
bltآفتاب : بهترین خوراکی ها برای داشتن پوستی شاداب و زیبا
bltایرنا : رفع عوارض آلودگی هوا با تغذیه سالم
bltمثلث : بهترین خوراکی ها برای داشتن پوستی صاف
bltایسنا : چگونه تغذیه مناسبی در دوران نقاهت کرونا داشته باشیم
bltایرنا : مراقبت تغذیه ای برای بهبودیافتگان کرونا ضروری است
bltانتخاب : از ترکیب شگفت انگیز ورزش منظم و مصرف کلسیم تا دستورالعمل یک رژیم کرونایی
bltراه دانا : بی خیال خوش اندامی، زنده بمانیم!/ زنگ خطر کووید 19 و چاقی به صدا درآمد
bltافکار نیوز : راه نجات از همدستی مرگبار آلودگی هوا و اپیدمی کرونا
bltآفتاب : در گرانی مواد غذایی، چگونه سیستم ایمنی مان را تقویت کنیم؟
bltایسنا : توصیه های تغذیه ای به بیماران کرونایی
bltرکنا نت : نسخه طبیعی ضد سرماخوردگی
bltپارسینه : مریم گلی چیست؟ + فواید مریم گلی
bltاقتصاد نیوز : مریم گلی این کمک ها را به استخوان ها می کند
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.