مخبر - 1398/09/12 - آبرسانی به بدن و5اشتباه رایج!

آبرسانی به بدن و5اشتباه رایج!
جذب ضعیف سدیم یا از دست دادن بیش از حد آن به دلایلی مانند تعریق بیش از حد، جایگزینی مایعات را حتی اگر فرد به میزان کافی آب مصرف کند، دشوار می سازد.
آبرسانی به بدن و5اشتباه رایج!

ناطقان: نوشیدن آب به میزان کافی یکی از ارکان اصلی حفظ کیفیت خوب زندگی و پرهیز از ابتلا به بیماری است. اگرچه افراد بسیاری این حقیقت را نادیده گرفته و اشتباهاتی در آبرسانی به بدن خود انجام می دهند، مصرف مایعات، به ویژه آب، برای ارائه عملکرد درست اندام های مختلف ضروری است.

به نقل از "استپ تو هلث"، زمانی که بدن با کم آبی مواجه است با ارائه نشانه هایی از نارسایی در عملکردهای خود خبر می دهد. این شرایط می تواند به مشکلات جسمانی و روانی بسیاری منجر شود. باید به این نکته توجه داشت که افزون بر نوشیدن آب کافی، هیدراته نگه داشتن بدن به عوامل دیگری نیز بستگی دارد که افراد بسیاری معمولا آنها را فراموش می کنند.محدود کردن مصرف سدیم
نظارت بر میزان مصرف سدیم یکی از توصیه های اصلی پزشکان است. یک رژیم غذایی سرشار از این ماده معدنی می تواند موجب بروز مشکلات مزمن مانند احتباس مایع و پرفشاری خون شود.
اما این به معنای آن نیست که سدیم دشمن سلامت انسان است و باید به طور کامل از رژیم غذایی روزانه حذف شود. بدن برای ارائه برخی عملکردهای خود به این ماده معدنی نیاز دارد و میزان بیش از حد کم آن نیز می تواند موجب آثاری ناخوشایند شود.
جذب ضعیف سدیم یا از دست دادن بیش از حد آن به دلایلی مانند تعریق بیش از حد، جایگزینی مایعات را حتی اگر فرد به میزان کافی آب مصرف کند، دشوار می سازد.
شرایطی مانند گرما و رطوبت اهمیت مصرف مایعات و سدیم به میزان کافی را بیشتر می کنند.
مصرف بیش از حد آب
در شرایطی که مصرف ناکافی آب می تواند به کم آبی بدن منجر شود، نوشیدن بیش از حد آب نیز می تواند آثار منفی خاص خود را به همراه داشته باشد.
مصرف بیش از حد آب یا مصرف بیش از حد از هر مایع دیگر می تواند فشار کار دستگاه ادراری را افزایش داده و خطر مشکلات التهابی و عفونت ها را افزایش دهد.
بدن انسان برای پردازش میزان بیش از حد از هر چیزی حتی مایعی مفید مانند آب آماده نشده است. میزان کافی آب مصرفی انسان به عوامل مختلفی مانند سن، وزن بدن، عادات، و آب و هوا بستگی دارد.
سطوح ناکافی منیزیم و پتاسیم
افرادی که ورزش یا فعالیت های بدنی دیگر که به مصرف انرژی زیاد نیاز دارد، انجام می دهند باید به سطوح منیزیم و پتاسیم موجود در بدن خود توجه داشته باشند.
این مواد معدنی نقش مهمی در هیدراته نگه داشتن بدن و سلامت عضلانی ایفا می کنند. کمبود منیزیم و پتاسیم در بدن می تواند در تامین آب مورد نیاز سلول ها و تعادل در سطوح الکترولیتی اختلال ایجاد کند.
اگر با کمبود هر یک از این مواد معدنی مواجه هستید، احتمال این که گرفتگی های عضلانی، درد و دیگر علائم کم آبی بدن را تجربه کنید بیشتر خواهد بود.
به طور کلی، مصرف زیاد میوه ها، سبزیجات، حبوبات، و غلات کامل برای تضمین دریافت و جذب پتاسیم و منیزیم به میزان کافی توصیه شده است.
مصرف نوشیدنی های شیرین
افراد بسیاری فکر می کنند که مصرف نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های گازدار یا آبمیوه های پاکتی می تواند به تامین آب مورد نیاز بدن آنها کمک کند. اگرچه این قبیل نوشیدنی ها می توانند به کاهش تشنگی انسان کمک کنند، اما مواد موجود در آنها برای سلامت بدن انسان چندان مفید نبوده و حتی می توانند مضر باشند.
این نوشیدنی ها سرشار از شکر و ترکیبات شیمیایی افزوده هستند که به جای آبرسانی به سلول ها می توانند موجب کم آبی بدن نیز شوند.
همچنین، آنها فاقد مواد مغذی هستند. اگرچه در تولید برخی محصولات ممکن است از میوه استفاده شود، اما خواص مشابه با میوه یا آبمیوه های تازه را ارائه نمی کنند.
بسیاری از نوشیدنی های شیرین حاوی مواد تحریک کننده هستند که می توانند اثر نامطلوبی بر سلامت انسان داشته باشند.
عدم توجه به نشانه های بدن
گاهی اوقات، شما ممکن است فکر کنید که به میزان کافی آب مصرف کرده و بدن خود را هیدراته نگه می دارید، اما در واقعیت شرایط به گونه دیگری است. عوامل بسیاری وجود دارند که در این فرآیند نقش دارند و جای شگفتی نیست که به واسطه آنها و برخی لغزش ها می توانید با کم آبی بدن مواجه شوید.
به رغم سیگنال های بسیاری که بدن ارسال کرده و از بروز مشکل خبر می دهد، شما ممکن است به آنها توجه نکرده یا پیامی را که بدن تلاش می کند انتقال دهد را درک نکنید.
با پیشرفت و وخیم تر شدن شرایط ممکن است در نهایت زمانی متوجه مشکل اصلی شوید که دیگر دیر شده و آسیبی چشمگیر شکل گرفته است.
علائمی مانند تغییر در الگوهای دفع ادرار یا عفونت های ادراری می توانند نشانه ای از مصرف ناکافی مایعات و الکترولیت ها باشند. از علائم دیگر می توان به سردرد، احساس تشنگی، و گرفتگی های عضلانی اشاره کرد.
همچنین، برخی افراد ممکن است افت ضربان قلب و غش را تجربه کنند.
در صورت مواجهه با این قبیل علائم، مصرف یک نوشیدنی ورزشی در جرعه های کوچک اما مکرر می تواند به بهبود شرایط کمک کند.
پس از آن، شما باید یک برنامه متوسط و تدریجی برای تامین آب مورد نیاز بدن را دنبال کنید و نباید معده خود را با آب فراوان پر کنید.
به خاطر داشته باشید که اگر ورزش یا فعالیت های بدنی سخت که نیازمند مصرف انرژی زیاد هستند، انجام می دهید، باید برنامه تامین آب مورد نیاز بدن خود را تقویت کرده تا از هیدراته نگه داشتن بدن اطمینان حاصل شود. همچنین، شرایطی مشابه در مورد برخی انواع بیماری ها صادق است.
منبع: عصر ایران برچسب ها: آبرسانی ، بدن ، اشتباه
منبع خبر : ناطقان نیوز

محتوای این خبر به صورت خودکار از سایتهای مورد تایید ج.ا دریافت شده و بدون هیچ دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا از این لینک استفاده نمایید تا در اسرع وقت اقدام شود.
کلیدواژه های این خبر
تعریق   سدیم  
اخبار مرتبط
رول ضد تعریق را چند بخریم؟
باشگاه خبرنگاران
تمامی نکاتی که باید درمورد چربی خون و علائم آن بدانید
پزشکان بدون مرز
چه کسانی مشکوک به کرونا هستند؟
بهار نیوز
بعد از مصرف نمک زیاد این 5 کار را انجام دهید
بهداشت نیوز
باید و نباید های کار با وایتکس
پارسینه
تاثیرات سونا روی پوست
خبرگزاری دانشجو
تولید مایع ضد یخ با پوست انگور توسط محقق ایرانی
مردم نیوز
آبرسانی به بدن و 5 اشتباه رایج
ایران اکونومیست
آبرسانی به بدن و 5 اشتباه رایج!
عصر ایران
5 اشتباهی که درباره آب خوردن مرتکب می شویم
ساعت 24
داروی هیالورونات سدیم چیست و در چه مواردی استفاده می شود؟
ستاره
اکتشاف مواد معدنی فلزی درقم در دستور کار است
قم نیوز
چه کسانی در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند؟
خوزنا
درمان زگیل تناسلی، تاثیر اسید سالیسیلیک
نی نی بان
5 سامانه نوین گندزدایی آب با حضور وزیر نیرو در یزد افتتاح شد
تسنیم
درمان فوری بیماری حرکت در سفرهای طولانی با خودرو
آریا
8 راهکار ساده برای کنترل طبیعی قند خون
آریا
کاربردهای جوش شیرین برای سلامتی بدن
فرتاک نیوز
اگر سرگیجه دارید این 4 گروه غذایی را نخورید
سلامت نیوز
7 افزودنی غذایی که باید از آنها پرهیز کرد
نواندیش
8 خوراکی که برای درمان و پیشگیری از فشار خون بالا نباید بخورید
زندگی امروز
آب نوشیدن چه نقشی در کاهش وزن دارد؟
آوای خزر
بهترین دمنوش ها برای لاغری شکم و پهلو را بشناسید
ستاره نیوز
غذاهای پرطرفداری که نوجوانان را افسرده می کند
ساعت 24
آب؛ چاره ای برای سردرد!
خبر خودرو
نشانه های مخفی حمله قلبی!
تیک نیوز
رونق تولید در بزرگترین تولیدکننده سولفات سدیم کشور
ایرنا
علائمی که به شما می گوید کمبود پتاسیم دارید
شفا آنلاین
سرفه خونی و 10 دلیل برای آن!
انتخاب
آنچه باید درباره الکترولیت ها بدانید
عصر ایران
سنسوری پوشیدنی که محتویات عرق بدن را به طور لحظه ای تحلیل می کند
آی تابناک
با بثورات پوستی در تابستان چه کنیم؟ +تصاویر
صراط
همه چیز درباره داروی فوروزماید
ناطقان نیوز
تعریق چه اطلاعاتی از وضعیت بدن ما می دهد/ جایگزینی آزمایش های غیرتهاجمی عرق با آزمایشات مبتنی بر خون
خبرگزاری دانشجو
تولید حسگر های پوستی که می تواند ترکیبات عرق را تشخیص دهد
پزشکان بدون مرز
احتمال حذف خونگیری از دیابتی ها
شفا آنلاین
داروی فوروزماید در چه مواردی تجویز می شود؟
بهداشت نیوز
حسگرهایی که دردسر دیابتی ها را کاهش می دهد
بهداشت نیوز
نشانه های مخفی و هشدار دهنده حمله قلبی
شیعه نیوز
کُشنده ترین بیماری ها را بشناسید
دنیای اقتصاد
اخبار مرتبط
bltباشگاه خبرنگاران : رول ضد تعریق را چند بخریم؟
bltپزشکان بدون مرز : تمامی نکاتی که باید درمورد چربی خون و علائم آن بدانید
bltبهار نیوز : چه کسانی مشکوک به کرونا هستند؟
bltبهداشت نیوز : بعد از مصرف نمک زیاد این 5 کار را انجام دهید
bltپارسینه : باید و نباید های کار با وایتکس
bltخبرگزاری دانشجو : تاثیرات سونا روی پوست
bltمردم نیوز : تولید مایع ضد یخ با پوست انگور توسط محقق ایرانی
bltایران اکونومیست : آبرسانی به بدن و 5 اشتباه رایج
bltعصر ایران : آبرسانی به بدن و 5 اشتباه رایج!
bltساعت 24 : 5 اشتباهی که درباره آب خوردن مرتکب می شویم
bltستاره : داروی هیالورونات سدیم چیست و در چه مواردی استفاده می شود؟
bltقم نیوز : اکتشاف مواد معدنی فلزی درقم در دستور کار است
bltخوزنا : چه کسانی در اولویت تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند؟
bltنی نی بان : درمان زگیل تناسلی، تاثیر اسید سالیسیلیک
bltتسنیم : 5 سامانه نوین گندزدایی آب با حضور وزیر نیرو در یزد افتتاح شد
bltآریا : درمان فوری بیماری حرکت در سفرهای طولانی با خودرو
bltآریا : 8 راهکار ساده برای کنترل طبیعی قند خون
bltفرتاک نیوز : کاربردهای جوش شیرین برای سلامتی بدن
bltسلامت نیوز : اگر سرگیجه دارید این 4 گروه غذایی را نخورید
bltنواندیش : 7 افزودنی غذایی که باید از آنها پرهیز کرد
bltزندگی امروز : 8 خوراکی که برای درمان و پیشگیری از فشار خون بالا نباید بخورید
bltآوای خزر : آب نوشیدن چه نقشی در کاهش وزن دارد؟
bltستاره نیوز : بهترین دمنوش ها برای لاغری شکم و پهلو را بشناسید
bltساعت 24 : غذاهای پرطرفداری که نوجوانان را افسرده می کند
bltخبر خودرو : آب؛ چاره ای برای سردرد!
bltتیک نیوز : نشانه های مخفی حمله قلبی!
bltایرنا : رونق تولید در بزرگترین تولیدکننده سولفات سدیم کشور
bltشفا آنلاین : علائمی که به شما می گوید کمبود پتاسیم دارید
bltانتخاب : سرفه خونی و 10 دلیل برای آن!
bltعصر ایران : آنچه باید درباره الکترولیت ها بدانید
bltآی تابناک : سنسوری پوشیدنی که محتویات عرق بدن را به طور لحظه ای تحلیل می کند
bltصراط : با بثورات پوستی در تابستان چه کنیم؟ +تصاویر
bltناطقان نیوز : همه چیز درباره داروی فوروزماید
bltخبرگزاری دانشجو : تعریق چه اطلاعاتی از وضعیت بدن ما می دهد/ جایگزینی آزمایش های غیرتهاجمی عرق با آزمایشات مبتنی بر خون
bltپزشکان بدون مرز : تولید حسگر های پوستی که می تواند ترکیبات عرق را تشخیص دهد
bltشفا آنلاین : احتمال حذف خونگیری از دیابتی ها
bltبهداشت نیوز : داروی فوروزماید در چه مواردی تجویز می شود؟
bltبهداشت نیوز : حسگرهایی که دردسر دیابتی ها را کاهش می دهد
bltشیعه نیوز : نشانه های مخفی و هشدار دهنده حمله قلبی
bltدنیای اقتصاد : کُشنده ترین بیماری ها را بشناسید




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.