مخبر - 1397/08/17 - موثرترین عامل در سلامت مادران و زنان

موثرترین عامل در سلامت مادران و زنان
رسیدگی به امور منزل، نگهداری از فرزندان و والدین سالخورده، اشتغال و… ممکن است زمینه ساز بروز مشکلات جسمی و روانی در بیشتر خانم ها شود، اما تغذیه و رعایت سبک زندگی سالم به طور قطع می تواند ضامن سلامت آن ها در تمام طول زندگی شود.
موثرترین عامل در سلامت مادران و زنان

رسیدگی به امور منزل، نگهداری از فرزندان و والدین سالخورده، اشتغال و… ممکن است زمینه ساز بروز مشکلات جسمی و روانی در بیشتر خانم ها شود، اما تغذیه و رعایت سبک زندگی سالم به طور قطع می تواند ضامن سلامت آن ها در تمام طول زندگی شود.رشد سریع طی دوران نوجوانی، بلوغ، بارداری و شیردهی می تواند کمبودهای غذایی بخصوص فقر آهن، اسید فولیک و کلسیم را در پی داشته باشد. رژیم های غذایی با کالری پایین و فاقد چربی های مفید، نداشتن تعادل تغذیه ای و گیاهخواری مهم ترین عواملی هستند که خانم ها را در معرض خطرات نداشتن تعادل غذایی قرار می دهد.
اهمیت آهنخانم ها در سنین باروری نیاز جدی تری به مصرف آهن دارند که تأمین نشدن این نیاز موجب کم خونی می شود. آن ها باید در برنامه غذایی خود مقدار کافی خوراکی های سرشار از آهن را که جذب خوبی دارند، بگنجانند. آهن موجود در خوراکی ها به دو نوع هِم و غیرهِم تقسیم می شود. آهن هم که در گوشت و فرآورده های گوشتی وجود دارد، جذب بهتری دارد، اما آهن غیر هم جذب پایین تری داشته و در سبزی های سبز، لوبیا، بادام زمینی و غلات صبحانه یافت می شود. همزمانی مصرف ویتامین ث همراه منابع آهن غیرهم اهمیت دارد، زیرا جذب را بهبود می بخشد.
اسید فولیک و بارداریهر خانم در سن باروری باید پیش از اقدام به بارداری، به اندازه کافی اسید فولیک (ویتامین ب 9) مصرف کند تا از بروز ناهنجاری لوله عصبی جنین پیشگیری شود. نیاز روزانه این خانم ها 400 میکروگرم اسید فولیک است که می تواند توسط مکمل ها یا خوراکی های سرشار از این ویتامین مانند سبزی های سبز خام، دل و جگر، سیرابی و کله پاچه تأمین شود.
کلسیم؛ ضامن سلامت استخوان هاکلسیم، عنصری ضروری برای تثبیت مواد معدنی در استخوان ها و رشد مطلوب اسکلت در دوران رشد است. شیر، پنیر، ماست و سبزی های سبز را می توان مهم ترین منابع کلسیم دانست. امروزه بعضی از کودکان و نوجوانان به اندازه کافی در این دوران حساس کلسیم دریافت نمی کنند که این کمبود زمینه ساز کاهش فعالیت بدنی و تأثیر منفی بر سلامت استخوان ها می شود. اسید فولیک، ویتامین د، ب6، ب12 و ث در کنار کلسیم به استخوان های بهتر کمک می کنند. باید توجه داشت که دختران در سنین رشد و همچنین خانم ها طی دوران پیش و پس از یائسگی به مقدار کافی کلسیم دریافت کنند. کاهش هورمون استروژن در خانم های یائسه موجب کاهش تراکم استخوانی و افزیش زمینه پوکی استخوان می شود. در این مرحله از زندگی، خانم ها هر سال سه درصد از توده استخوانی را از دست می دهند.توجه به برنامه غذایی متنوع و متعادل در همه دوران زندگی، حتی در سالمندی برای خانم ها بسیار اهمیت دارد، زیرا در سلامت خود، خانواده و بهبود کیفیت زندگی تأثیرگذار خواهد بود.

محتوای این خبر به صورت خودکار از سایتهای مورد تایید ج.ا دریافت شده و بدون هیچ دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا از این لینک استفاده نمایید تا در اسرع وقت اقدام شود.
کلیدواژه های این خبر
نگهداری   خوراکی   پنیر   کم خونی   گیاهخواری   یائسگی   کله پاچه   تغذیه   ویتامین   فعالیت بدنی   برنامه غذایی   سیرابی   باروری   کیفیت زندگی   ویتامین ث   بادام زمینی   استروژن   بارداری   اسید فولیک   شیردهی   نوجوانی   سبک زندگی   سالخورده   عصبی   کودکان و نوجوانان   ناهنجاری   یائسه   کمبودهای غذایی  
اخبار مرتبط
ضروری ترین ویتامین ها برای آقایان
افکار نیوز
کاهش علائم افسردگی با 6 خوراکی رنگ روشن
شیعه نیوز
اقدامات ضروری پیش از اقدام به بارداری
شفا آنلاین
17 کار مهم قبل از اقدام به بارداری
صدای ایران
پیش از اقدام به بارداری، چه کارهایی ضروریست؟
نی نی بان
17 کاری که پیش از بارداری باید انجام دهید
بهداشت نیوز
بخور نخورهای حاملگی
اقتصاد نیوز
برنامه غذایی ویژه پوکی استخوان
ملیت
خوردن بادام در بارداری، فواید
نی نی بان
فواید مصرف اسید فولیک برای حفظ سلامت زنان
باشگاه خبرنگاران
فواید مصرف اسید فولیک برای سلامت زنان
انتخاب
دانستنی های جالب علمی
اکو فارس
تغذیه سالم در دوران بارداری، چه اهمیتی دارد؟
نی نی بان
باید ها و نبایدهای آجیلی
سلامت نیوز
باید ها و نبایدهای سلامتی در مصرف مغزها
بهداشت نیوز
تغذیه برای کودکان بیش فعال، چی خوبه چی بد؟
نی نی بان
تغذیه متعادل ضامن سلامت مادران و زنان
پزشکان بدون مرز
درمان اختلالات خلق و خو با روش های خوراکی
بهداشت نیوز
تغذیه در دوران بارداری، بررسی اهمیت نقش آن
نی نی بان
مصرف آجیل در بارداری، هشت مزیت عمده
نی نی بان
تقویت و افزایش اسپرم و تخمک با تغذیه
سلامت نیوز
رژیم غذایی در دوران بارداری، اطلاعات جدید
نی نی بان
تغذیه مادر در دوران شیردهی
شفا آنلاین
این غذاها را باهم بخورید تا خواصی چندبرابر نصیب شما شود
ساعت 24
زنان از چند سالگی یائسه میشوند؟
نی نی بان
خواص بسیار با ارزش نهفته در بادام زمینی
تیتر شهر
لبو بخورید لاغر شوید
بهداشت نیوز
ازچه زمانی کودک میتواند پنیربخورد؟
ناطقان نیوز
پولیپ رحم چیست؟
فرتاک نیوز
دادن پنیر به نوزاد، چه زمانی مناسبه؟
نی نی بان
اخبار مرتبط
bltافکار نیوز : ضروری ترین ویتامین ها برای آقایان
bltشیعه نیوز : کاهش علائم افسردگی با 6 خوراکی رنگ روشن
bltشفا آنلاین : اقدامات ضروری پیش از اقدام به بارداری
bltصدای ایران : 17 کار مهم قبل از اقدام به بارداری
bltنی نی بان : پیش از اقدام به بارداری، چه کارهایی ضروریست؟
bltبهداشت نیوز : 17 کاری که پیش از بارداری باید انجام دهید
bltاقتصاد نیوز : بخور نخورهای حاملگی
bltملیت : برنامه غذایی ویژه پوکی استخوان
bltنی نی بان : خوردن بادام در بارداری، فواید
bltباشگاه خبرنگاران : فواید مصرف اسید فولیک برای حفظ سلامت زنان
bltانتخاب : فواید مصرف اسید فولیک برای سلامت زنان
bltاکو فارس : دانستنی های جالب علمی
bltنی نی بان : تغذیه سالم در دوران بارداری، چه اهمیتی دارد؟
bltسلامت نیوز : باید ها و نبایدهای آجیلی
bltبهداشت نیوز : باید ها و نبایدهای سلامتی در مصرف مغزها
bltنی نی بان : تغذیه برای کودکان بیش فعال، چی خوبه چی بد؟
bltپزشکان بدون مرز : تغذیه متعادل ضامن سلامت مادران و زنان
bltبهداشت نیوز : درمان اختلالات خلق و خو با روش های خوراکی
bltنی نی بان : تغذیه در دوران بارداری، بررسی اهمیت نقش آن
bltنی نی بان : مصرف آجیل در بارداری، هشت مزیت عمده
bltسلامت نیوز : تقویت و افزایش اسپرم و تخمک با تغذیه
bltنی نی بان : رژیم غذایی در دوران بارداری، اطلاعات جدید
bltشفا آنلاین : تغذیه مادر در دوران شیردهی
bltساعت 24 : این غذاها را باهم بخورید تا خواصی چندبرابر نصیب شما شود
bltنی نی بان : زنان از چند سالگی یائسه میشوند؟
bltتیتر شهر : خواص بسیار با ارزش نهفته در بادام زمینی
bltبهداشت نیوز : لبو بخورید لاغر شوید
bltناطقان نیوز : ازچه زمانی کودک میتواند پنیربخورد؟
bltفرتاک نیوز : پولیپ رحم چیست؟
bltنی نی بان : دادن پنیر به نوزاد، چه زمانی مناسبه؟
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط





 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.