مخبر - 1397/07/07 - از فواید پروتئین بدون چربی برای بدن انسان

از فواید پروتئین بدون چربی برای بدن انسان
پروتئین بدون چربی (Lean Protein) یک ماده مغذی ضروری برای بدن انسان است. این ماده در انواع مختلف گروه های مواد غذایی یافت می شود. همچنین، این بهترین نوع پروتئین برای شما محسوب می شود و حداقل مقدار چربی را ارائه می کند.
از فواید پروتئین بدون چربی برای بدن انسان


 رژیم پروتئین لاغری, مقدار پروتئین در مواد غذایی

تخم مرغ تنها ماده غذایی است که محتوای چربی آن به طور کامل قابل جداسازی است

به گزارش تیتر امروز،پروتئین بدون چربی (Lean Protein) یک ماده مغذی ضروری برای بدن انسان است. این ماده در انواع مختلف گروه های مواد غذایی یافت می شود. همچنین، این بهترین نوع پروتئین برای شما محسوب می شود و حداقل مقدار چربی را ارائه می کند.

پروتئین بدون چربی به طور معمول انرژی بیشتری در اختیار بدن شما قرار می دهد و در هر وعده بین 50 تا 55 کالری و تنها 1 تا 3 گرم چربی ارائه می کند.

مصرف پروتئین بدون چربی چگونه از بدن شما پشتیبانی می کند؟

پروتئین ماده اصلی تشکیل دهنده بافت های عضلانی بدن انسان است و پروتئین بدون چربی از بهترین گزینه ها برای تولید این بافت ها و پشتیبانی از دیگر بخش های بدن است.

پروتئین تشکیل و بازسازی اندام ها و کل عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد.

پروتئین بدون چربی به لطف محتوای پروتئین زیاد و چربی کم برای رژیم های غذایی کاهش وزن نیز ایده آل است. این ماده مغذی احساس سیری را به خوبی ایجاد کرده و از هوس های غذایی که موجب پرخوری می شوند، پیشگیری می کند.

این نوع از پروتئین به طور ویژه برای افرادی که ورزش می کنند و در پی رشد و افزایش بافت عضلانی جدید هستند، بسیار خوب است.

پروتئین بدون چربی بر رشد مو و ناخن ها و همچنین سلامت پوست شما اثرگذار است.

این ماده مغذی تولید شیره های گوارشی، هورمون ها، هموگلوبین، ویتامین ها، و آنزیم های مختلف که در واکنش های شیمیایی بدن شما درگیر هستند را بهبود می بخشد.

پروتئین بدون چربی برای تشکیل پادتن هایی که وظیفه مقابله با عفونت ها و مهاجمان خارجی دیگر را در بدن بر عهده دارند، ضروری است.

دو جز تشکیل دهنده این نوع پروتئین شامل میوزین و اکتین به انقباض های عضلانی کمک می کنند که امکان حرکت سلول ها را فراهم می کند.

با مصرف پروتئین بدون چربی ذخایر انرژی با کیفیت بالا در اختیار شما قرار می گیرد.

این ماده مغذی اکسیژن و دی اکسید کربن را از طریق جریان خون انتقال می دهد.

 رژیم پروتئین لاغری, مقدار پروتئین در مواد غذایی

عدس سرشار از فیبر، پتاسیم، منیزیم، فولات، آهن، منگنز، و مس است

کدام مواد غذایی حاوی پروتئین بدون چربی هستند؟

در ادامه فهرستی از برخی مواد غذایی که منابع خوبی برای پروتئین بدون چربی هستند، ارائه شده است:

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود زیرا سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها، چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی ضروری برای مغز است.

تخم مرغ تنها ماده غذایی است که محتوای چربی (زرده) آن به طور کامل قابل جداسازی است و سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است. سفیده تخم مرغ حاوی 11 درصد پروتئین و صفر درصد چربی است. یک تخم مرغ بزرگ می تواند 6 گرم پروتئین و 78 کالری در اختیار شما قرار دهد. 35 درصد کالری این ماده غذایی از پروتئین سرچشمه می گیرد.

گوشت گاو

یک استیک کوچک 20 گرم پروتئین، و یک استیک اندازه متوسط ممکن است حاوی 50 گرم پروتئین باشد. روشی که شما استیک را تهیه می کنید در این که چه میزان مواد مغذی در آن باقی می ماند، نقش دارد. بهتر است استیک را در فر تهیه کرده یا کباب کنید تا بیشترین میزان محتوای پروتئین را در اختیار شما قرار دهد.

اگر قصد استفاده از روغن را دارید نمونه های سالم مانند نارگیل، آووکادو، و کنجد را انتخاب کنید که عطر و طعم بسیار خوبی نیز به گوشت می بخشند.

مرغ و بوقلمون

ماکیان مانند مرغ و بوقلمون، منبع بسیار خوبی برای پروتئین بدون چربی هستند و انتخاب به مراتب سالم تری نسبت به گوشت قرمز محسوب می شوند. هم مرغ و هم بوقلمون حاوی پورین کمتر نسبت به گوشت قرمز هستند. با توجه به محتوای اسید اوریک زیاد، پورین ها از دلایل اصلی بیماری هایی مانند آرتریت هستند.

زمانی که موضوع پخت و پز مطرح می شود، تهیه غذا با مرغ و بوقلمون یکی از ساده ترین گزینه هایی است که در اختیار شما قرار دارد.

 رژیم پروتئین لاغری, مقدار پروتئین در مواد غذایی

پروتئین بدون چربی یک ماده مغذی ضروری برای بدن انسان است

ماهی و غذای دریایی

این گوشت ها حاوی پروتئین بدون چربی هستند، گزینه هایی سالم محسوب می شوند و دوزهای بالا از مواد مغذی ضروری مانند اسیدهای چرب امگا-3 را نیز ارائه می کنند.

ماهی تن زمانی که به صورت تازه مصرف شود حاوی چربی های با کیفیت بالا است. یک وعده از این ماهی می تواند 30 گرم پروتئین و 179 کالری در اختیار شما قرار دهد، در شرایطی که تنها یک درصد چربی دارد. توصیه می شود همواره ماهی تن تازه صید شده انتخاب شود زیرا انواع کنسروی حاوی نمک و مواد نگهدارنده زیاد هستند.

میگو از کالری کمی برخوردار است، اما سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 است. همچنین، آنها حاوی مواد مغذی دیگر مانند سلنیم و ویتامین B12 هستند.

محصولات لبنی

افزون بر محتوای کلسیم و چربی کم، محصولات لبنی یکی دیگر از گزینه های خوب دیگر برای تامین پروتئین بدون چربی هستند.

یک فنجان شیر بدون چربی حاوی 8.4 گرم پروتئین و تنها 0.4 گرم چربی است.

پنیر کاتیج از آنجایی که منشا حیوانی دارد حاوی پروتئین با کیفیت بالا است. این نوع پنیر حاوی 12 درصد پروتئین و 4 درصد چربی است.

افزون بر این، پنیر کاتیج سرشار از مواد مغذی دیگر مانند سلنیم، فسفر، و ویتامین های B2 و B12 است.

عدس

عدس سرشار از فیبر، پتاسیم، منیزیم، فولات، آهن، منگنز، و مس است.

یک فنجان عدس پخته 18 گرم پروتئین و 230 کالری در اختیار شما قرار می دهد. ترکیب عدس با غلات مانند برنج، برای کسب تعادل پروتئینی کامل ایده خوبی است، در شرایطی که اسید آمینه های ضروری و چربی کم را شامل می شود.

اگر در تلاش برای کاهش مصرف گوشت هستید، مصرف عدس را افزایش دهید. البته به خاطر داشته باشید که پروتئین دریافتی از گوشت کیفیت بالاتری نسبت به منابع گیاهی دارد.


محتوای این خبر به صورت خودکار از سایتهای مورد تایید ج.ا دریافت شده و بدون هیچ دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا از این لینک استفاده نمایید تا در اسرع وقت اقدام شود.
کلیدواژه های این خبر
عفونت   انرژی   ایمنی   کالری   مواد مغذی   پرخوری   ناخن   پتاسیم   ماده مغذی   کباب   آواکادو   دی اکسید کربن   هموگلوبین   سیری   بوقلمون   کاهش وزن   هوس های غذایی   پروتئین   منگنز   ماده غذایی   بدن انسان   کنجد   جریان خون   آنزیم   چربی   آنتی اکسیدان   گوارشی   مهاجمان خارجی   شیره   مصرف پروتئین   مغذی   مواد غذایی  
اخبار مرتبط
رژیم غذایی ویژه برای مبارزه با اضطراب!
نامه نیوز
راهکاری برای کنترل وزن با یک ماده غذایی شگفت انگیز
شفا آنلاین
نسخه غذایی برای بالا بردن اشتهای بیماران سرطانی
شفا آنلاین
نسخه غذایی برای تقویت اشتهای بیماران مبتلا به سرطان
سلامت نیوز
ترکیبات غذایی فوق العاده برای لاغری
فرتاک نیوز
6 ترکیب غذایی ایده آل برای لاغری
تیتر یک
6 ترکیب غذایی ایده آل که باعث لاغری می شود
سلامت نیوز
خواص قارچ برای دیابت، قلب و سرطان
ناطقان نیوز
با این ماده با یک تیر سه بیماری را نشانه بروید
فانوس نیوز
خواص قارچ برای دیابت، قلب و سرطان چیست ؟
جام نیوز
از این مواد غذایی هر روز باید استفاده کنید
بهداشت نیوز
نارنجی خوش طعم پاییزی برای مقابله با سرطان
روز نو
فواید پروتئین بدون چربی برای بدن
صدا و سیما
طعم خوش پاییز با کدو حلوایی
نامه نیوز
از فواید پروتئین بدون چربی برای بدن انسان
اقتصاد آنلاین
ازفوایدپروتئین بدون چربی برای بدن
ناطقان نیوز
مصرف پروتئین بدون چربی چگونه از بدن شما پشتیبانی می کند؟
پارسینه
از فواید پروتئین بدون چربی برای بدن
سلامت نیوز
مغزهای خوراکی؛ گزینه ای ایده آل برای افزودن به رژیم غذایی
خرداد نیوز
از فواید پروتئین بدون چربی
عصر ایران
چطور بدن به مصرف غذاهای فراوری شده واکنش نشان می دهد
همشهری آنلاین
اخبار مرتبط
bltنامه نیوز : رژیم غذایی ویژه برای مبارزه با اضطراب!
bltشفا آنلاین : راهکاری برای کنترل وزن با یک ماده غذایی شگفت انگیز
bltشفا آنلاین : نسخه غذایی برای بالا بردن اشتهای بیماران سرطانی
bltسلامت نیوز : نسخه غذایی برای تقویت اشتهای بیماران مبتلا به سرطان
bltفرتاک نیوز : ترکیبات غذایی فوق العاده برای لاغری
bltتیتر یک : 6 ترکیب غذایی ایده آل برای لاغری
bltسلامت نیوز : 6 ترکیب غذایی ایده آل که باعث لاغری می شود
bltناطقان نیوز : خواص قارچ برای دیابت، قلب و سرطان
bltفانوس نیوز : با این ماده با یک تیر سه بیماری را نشانه بروید
bltجام نیوز : خواص قارچ برای دیابت، قلب و سرطان چیست ؟
bltبهداشت نیوز : از این مواد غذایی هر روز باید استفاده کنید
bltروز نو : نارنجی خوش طعم پاییزی برای مقابله با سرطان
bltصدا و سیما : فواید پروتئین بدون چربی برای بدن
bltنامه نیوز : طعم خوش پاییز با کدو حلوایی
bltاقتصاد آنلاین : از فواید پروتئین بدون چربی برای بدن انسان
bltناطقان نیوز : ازفوایدپروتئین بدون چربی برای بدن
bltپارسینه : مصرف پروتئین بدون چربی چگونه از بدن شما پشتیبانی می کند؟
bltسلامت نیوز : از فواید پروتئین بدون چربی برای بدن
bltخرداد نیوز : مغزهای خوراکی؛ گزینه ای ایده آل برای افزودن به رژیم غذایی
bltعصر ایران : از فواید پروتئین بدون چربی
bltهمشهری آنلاین : چطور بدن به مصرف غذاهای فراوری شده واکنش نشان می دهد
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.