مخبر - 1397/06/23 - با کنار گذاشتن عادات بد از مغز خود محافظت کنید

با کنار گذاشتن عادات بد از مغز خود محافظت کنید
آخرین باری که با خود فکر کرده اید که نمی توانم این غذا را بخورم، زیرا به سلامت مغزم آسیب می رساند، چه زمانی بوده است؟ اگر همانند بیشتر افراد باشید، احتمالاً این گونه فکر نکرده اید، اما شاید زمان ایجاد تغییر در این زمینه فرا رسیده باشد.
با کنار گذاشتن عادات بد از مغز خود محافظت کنید

آخرین باری که با خود فکر کرده اید که نمی توانم این غذا را بخورم، زیرا به سلامت مغزم آسیب می رساند، چه زمانی بوده است؟ اگر همانند بیشتر افراد باشید، احتمالاً این گونه فکر نکرده اید، اما شاید زمان ایجاد تغییر در این زمینه فرا رسیده باشد.

پژوهش ها نشان داده اند که با عبور از مرز 40 سالگی، حجم مغز در هر دهه حدود پنج درصد کاهش می یابد. در این میان برخی عادات بد می توانند روند انحطاط مغز را تسریع کنند.
تماشای بیش از حد تلویزیون
نتایج یک پژوهش نشان داد که تماشای بیش از حد تلویزیون در دهه دوم زندگی انسان می تواند در ادامه زندگی به مغز آسیب برساند. در این مطالعه که طی یک بازه زمانی 23 ساله انجام شد، پژوهشگران به بررسی این مساله پرداختند که چگونه تلویزیون و فعالیت جسمانی بر سلامت مغز 3,200 شرکت کننده مرد و زن تأثیرگذار هستند. این افراد از میانگین سن 25 سال در زمان آغاز مطالعه برخوردار بودند.
پس از پایان مدت زمان مطالعه، پژوهشگران دریافتند افرادی که بیش از حد تلویزیون تماشا می کردند (بیش از سه ساعت در روز) در مقایسه با آن هایی که کمتر این کار را انجام می دادند، احتمال بیشتری داشت در آزمون های عملکرد ذهنی نتایج ضعیف تری کسب کنند.
با این وجود، ما نباید عوامل مرتبط دیگر را نادیده بگیریم. افرادی که طی روز ساعات طولانی را به تماشای تلویزیون اختصاص می دهند، احتمال بیشتری دارد فعالیت بدن کم و انتخاب های غذایی ناسالم داشته باشند.
مطالعات بسیاری نشان داده اند که دریافت کالری کم برای یک زندگی طولانی و سالم عاملی کلیدی محسوب می شود. در حقیقت، نتایج یک پژوهش نشان داد، افرادی که پرخوری می کنند احتمال بیشتری دارد تسریع در آهنگ تحلیل ذهنی خود را تجربه کنند
چند وظیفگی
توانایی شما در چندوظیفگی ممکن است یک ابرنیرو نبوده و در واقع به حافظه و توجه شما آسیب وارد کند. مطالعه ای که در دانشگاه استنفورد انجام شد، این شرایط را ثابت کرده است. در این مطالعه، دانشجویان پرسشنامه هایی درباره استفاده از رسانه ها را تکمیل کردند. سپس پژوهشگران عملکرد آن ها در سه آزمون شناختی را مقایسه کردند.
نتایج نشان دادند افرادی که استفاده زیادی از رسانه داشتند، تمرکز ضعیف و دشواری در تغییر وظایف را نشان داده اند.
استفاده از ماری جوانا
افرادی که از ماری جوانا استفاده می کنند بر این باورند که این ماده هیچ اثر منفی بر بدن ندارد، اما علم نظری مخالف این افراد دارد.
در مطالعه ای که در نشریه Journal of Neuroscience منتشر شد، پژوهشگران دریافتند جوانانی که از ماری جوانا استفاده می کردند، تغییراتی در ساختار مغز خود را به واسطه تغییر در آمیگدال تجربه کرده اند. آمیگدال وظیفه کنترل احساسات و نوکلئوس اکومبنس، پاداش و اعتیاد را کنترل می کند، را بر عهده دارد.
این اثرات افرادی که از ماری جوانا استفاده می کردند را هرچه بیشتر مستعد اعتیاد به مواد مخدر می کرد. همچنین، آن ها احتمال بیشتری داشت به روش های ناشناخته تغییر در احساسات و فرایند های تفکر خود را تجربه کنند.
سیگار نیز حتی گزینه ای بدتر محسوب می شود، زیرا مشخص شده است که سیگار کشیدن موجب کوچک شدن مغز می شود.
پرخوری
مطالعات بسیاری نشان داده اند که دریافت کالری کم برای یک زندگی طولانی و سالم عاملی کلیدی محسوب می شود. در حقیقت، نتایج یک پژوهش نشان داد، افرادی که پرخوری می کنند احتمال بیشتری دارد تسریع در آهنگ تحلیل ذهنی خود را تجربه کنند.
البته نیازی به گرسنگی کشیدن نیست و می توانید مواد غذای مغذی کم کالری را جایگزین مواد غذایی پر کالری کنید.
استرس
بنابر گزارشی که در نشریه Alzheimer’s society منتشر شد، استرس می تواند تا چهار سال مغز شما را پیرتر کند. متاسفانه، استرس چیزی نیست که همواره توانایی کنترل آن را داشته باشیم. گاهی اوقات به واسطه موارد غیر منتظره مانند تصادفات یا از دست دادن شغل با استرس غیر قابل مدیریت مواجه می شویم. با این وجود، می توان با اقداماتی مانند مدیتیشن، یوگا، پیاده روی و ورزش منظم با استرس مبارزه کرد.

محتوای این خبر به صورت خودکار از منبع خبر که مورد تایید ج.ا می باشد اخذ گردیده و بدون دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا آدرس خبر را از طریق ارتباط با ما اطلاع دهید تا در اسرع وقت اقدام شود. با تشکر
کلیدواژه های این خبر
گرسنگی   مواد مخدر   کالری   پرخوری   پژوهشگران   عادات بد   استنفورد   سیگار   نتایج ضعیف   مرد و زن   کنار گذاشتن   کالری کم   انحطاط   مغذی   تلوزیون   مواد غذایی  
اخبار مرتبط
ارتباط غذا خوردن دیر وقت و افزایش وزن
شفا آنلاین
غذاهایی برای سوزاندن چربی شکم
تیتر امروز
از فواید پروتئین بدون چربی برای بدن انسان
تیتر امروز
چرا نباید با شکم گرسنه خوابید ؟
شفا آنلاین
آیا با تخم مرغ می توان لاغر شد؟
اکو فارس
7 دلیل پزشکی که باعث می شود مدام احساس گرسنگی کنید
بهداشت نیوز
کاهش وزن دو برابری با تغییر در زمانبندی تغذیه روزانه
خلیج فارس
تخریب و پیری زودرس مغز با این کارهای روزانه!
فرتاک نیوز
بهترین چای های گیاهی برای کاهش کلسترول
پارسینه
عادات مضر برای مغز
میگنا
چه ساعاتی از روز یا شب غذا بخوریم؟!
تدبیر 24
کنترل کلسترول با کمک چای
عصر ایران
5عادت مضر برای مغز
ناطقان نیوز
با کنار گذاشتن این عادات بد، از مغز خود محافظت کنید
ساعت 24
پنج عادت مضر برای مغز
اقتصاد آنلاین
عادت هایی مضر برای مغز
پارسینه
عاداتی که مغزتان را از پای در می آورد
بهداشت نیوز
5 عادت مضر برای مغز
نواندیش
قبل از خوردن غذا این کارها را انجام ندهید!
مردم نیوز
نداشتن خواب عمیق شب با رعایت نکردن این نکته!
مردم نیوز
عادتهای روزمره ای که باعث آسیب به مغز شما می شود
بهداشت نیوز
چند عادت روزانه که به مغز آسیب می رساند
پارسینه
عادات روزمره که برای مغز مضر هستند
تیتر شهر
تاثیر تماشای تلویزیون روی مغز
صدای ایران
چه عادات برای مغز مضر هستند؟
پارسینه
این عادت ها برای مغز مضر است
شفا آنلاین
راه های اشتباه برای لاغر شدن
ناطقان نیوز
نوشیدن مایعات با غذا، خانم ها دقت کنند
نی نی بان
غذا هایی برای کاهش هوس خوردن قند و شیرینی
پارسینه
حذف وعده غذایی لاغرتان نمی کند
شهر فردا
تمام غذاهایی که میل شدید به شکر را خنثی می کنند!
خرداد نیوز
بعد از زایمان چگونه شکم ام را کوچک کنم؟
پارسینه
اخبار مرتبط
bltشفا آنلاین : ارتباط غذا خوردن دیر وقت و افزایش وزن
bltتیتر امروز : غذاهایی برای سوزاندن چربی شکم
bltتیتر امروز : از فواید پروتئین بدون چربی برای بدن انسان
bltشفا آنلاین : چرا نباید با شکم گرسنه خوابید ؟
bltاکو فارس : آیا با تخم مرغ می توان لاغر شد؟
bltبهداشت نیوز : 7 دلیل پزشکی که باعث می شود مدام احساس گرسنگی کنید
bltخلیج فارس : کاهش وزن دو برابری با تغییر در زمانبندی تغذیه روزانه
bltفرتاک نیوز : تخریب و پیری زودرس مغز با این کارهای روزانه!
bltپارسینه : بهترین چای های گیاهی برای کاهش کلسترول
bltمیگنا : عادات مضر برای مغز
bltتدبیر 24 : چه ساعاتی از روز یا شب غذا بخوریم؟!
bltعصر ایران : کنترل کلسترول با کمک چای
bltناطقان نیوز : 5عادت مضر برای مغز
bltساعت 24 : با کنار گذاشتن این عادات بد، از مغز خود محافظت کنید
bltاقتصاد آنلاین : پنج عادت مضر برای مغز
bltپارسینه : عادت هایی مضر برای مغز
bltبهداشت نیوز : عاداتی که مغزتان را از پای در می آورد
bltنواندیش : 5 عادت مضر برای مغز
bltمردم نیوز : قبل از خوردن غذا این کارها را انجام ندهید!
bltمردم نیوز : نداشتن خواب عمیق شب با رعایت نکردن این نکته!
bltبهداشت نیوز : عادتهای روزمره ای که باعث آسیب به مغز شما می شود
bltپارسینه : چند عادت روزانه که به مغز آسیب می رساند
bltتیتر شهر : عادات روزمره که برای مغز مضر هستند
bltصدای ایران : تاثیر تماشای تلویزیون روی مغز
bltپارسینه : چه عادات برای مغز مضر هستند؟
bltشفا آنلاین : این عادت ها برای مغز مضر است
bltناطقان نیوز : راه های اشتباه برای لاغر شدن
bltنی نی بان : نوشیدن مایعات با غذا، خانم ها دقت کنند
bltپارسینه : غذا هایی برای کاهش هوس خوردن قند و شیرینی
bltشهر فردا : حذف وعده غذایی لاغرتان نمی کند
bltخرداد نیوز : تمام غذاهایی که میل شدید به شکر را خنثی می کنند!
bltپارسینه : بعد از زایمان چگونه شکم ام را کوچک کنم؟




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.