مخبر - 1397/06/12 - راه های اشتباه برای لاغر شدن

راه های اشتباه برای لاغر شدن
خیلی از کسانی که رژیم می گیرند با باور خودشان یا بنا به توصیه دیگران چربی را از غذایشان حذف می کنند اما این کار برخلاف تصورمان درست نیست! باید بدانید که همه چربی ها مانند هم نیستند. درست است که بعضی از آنها باعث افزایش دور کمر و انسداد رگ ها می شوند اما بعضی از آنها برعکس باعث لاغری می شوند.
راه های اشتباه برای لاغر شدن

ناطقان: در هر جمعی قرار می گیریم خیلی کم پیش می آید که حرفی درباره لاغری و رژیم غذایی زده نشود. سبک زندگی اشتباه مان معمولا باعث می شود چاق شویم و بعد فکر لاغر شدن بیفتیم. از طرفی هم تبلیغاتی که در دنیا برای لاغر شدن می شود و تمجید از مدل های لاغر باعث شده تب آن شدیدتر شود. اما این میل و اشتیاق باعث شده خیلی ها راه های اشتباه را بروند و لاغر نشوند اما مشکلات بیشتری پیدا کنند‎.‎
حذف وعده غذایی؛ اشتباه بزرگ‎!‎
خیلی ها فکر می کنند لاغر شدن یعنی حذف غذا. اما تمام متخصصان تغذیه این مساله را رد می کنند و معتقدند اشتباه است. دکتر مصطفی نچواک متخصص تغذیه می گوید: «افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند باید بدانند حذف وعده های غذایی تاثیری بر کاهش وزن ندارد، حتی می تواند خطرساز باشد و بیماری هایی مانند کبد چرب را به وجود بیاورد. به دلیل اینکه افراد با حذف یک وعده غذایی احساس گرسنگی و میل بیشتری به غذا دارند، در نتیجه در دیگر وعده ها مصرف بیشتری دارند که همین باعث می شود حذف یک وعده هیچ تاثیری بر کاهش وزن نداشته باشد.این نوع رژیم حتی اگر در برخی از موارد موجب کاهش وزن شود علمی و منطقی نیست، به همین دلیل توصیه می شود هیچ وقت به منظور لاغر شدن هیچ وعده غذایی حذف نشود‎.»‎
حذف وعده ها علاوه بر اینکه رژیم لاغری شما را بی نتیجه می کند مشکلات جسمی و روحی هم برایتان ایجاد می کند. طولانی شدن دوره گرسنگی باعث فشار آمدن به بدن، ایجاد مشکلات روحی و روانی، بد اخلاقی، بی رمقی و بیماری هایی مثل کبد چرب می شود که این موارد باعث می شوند فرد خیلی زود از رژیمی که دنبال می کند خسته و دلزده شود و نتواند آن را ادامه دهد‎.‎
در مقابل متخصصان تغذیه توصیه می کنند علاوه بر سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام، سه وعده دیگرهم در برنامه غذایی تان داشته باشید و میزان کالری که در طول روز می توانید دریافت کنید بین این وعده ها تقسیم کنید.مصرف سه وعده غذایی علاوه بر سه وعده صبحانه، ناهار و شام یک الگوی سالم برای خوردن است که باعث می شود افراد بر اساس نیازی که دارند از مواد غذایی مصرف کنند، دچار پرخوری نشوند و عوارض گرسنگی طولانی مدت را نداشته باشند‎.‎
به جای این باید کالری مواد غذایی را محاسبه کنید تا بدانید چطور باید آنها را مدیریت کنید. البته محاسبه کالری مواد غذایی کار سختی است و مطالعات نشان داده بیشتر مردم اگر این محاسبه را در ذهن خود انجام دهند میزان کالری مصرفی خود را تا 50 درصد کمتر حساب می کنند. به جای این از برنامه های کالری شمار در تلفن همراه خود یا سایت ها کمک بگیرید. البته این روش هم صد در صد دقیق نیست اما از اینکه در ذهن خود محاسبه کنید بهتر است‎.‎
همه کالری ها مثل هم نیستند. نوع کالری ها، زمان مصرف کالری ها و کیفیت کالری ها می تواند تاثیر آنها بر بدن را بطور قابل توجهی تغییر دهد! پس نوع غذاهایی که می خورید، یک مؤلفه مهم در رژیم های غذایی است.
مثلا 50 کالری یک سیب باعث یک واکنش داخلی متفاوت، نسبت به 50 کالری کیک پنیر می شود.کیفیت کالری ها هم مهم است چون مواد شیمیایی، هورمون ها، و محصولات جانبی متداولی که در داخل مواد غذایی فرآوری شده وجود دارند، بر جذب مواد مغذی طبیعی تاثیر می گذارند. کالری های با کیفیت، سرشار از مواد مغذی هستند، مانند اسفناج. کالری هایی که هیچ ماده مغذی ندارند که به کالری های پوچ یا تهی هم معروفند مانند آنهایی هستند که در سیب زمینی سرخ کرده وجود دارد‎.‎
خوراکی هایی که نباید کنار بگذاریم
راه غلط برای کاهش وزن به حذف وعده های غذایی محدود نمی شود. خیلی از کسانی که رژیم می گیرند با باور خودشان یا بنا به توصیه دیگران چربی را از غذایشان حذف می کنند اما این کار برخلاف تصورمان درست نیست! باید بدانید که همه چربی ها مانند هم نیستند. درست است که بعضی از آنها باعث افزایش دور کمر و انسداد رگ ها می شوند اما بعضی از آنها برعکس باعث لاغری می شوند. البته به شرطی که با عادت سالم غذا خوردن و ورزش منظم همراه باشد.باید بدانید ترکیب چربی ها مانند ماهی، آوا کادو، مغز میوه، تخمه و روغن نباتی برای سلامتی مفید است‎.‎
خیلی ها هم دور کربوهیدرات را خط قرمز می کشند تا لاغر شوند. درست است که کربوهیدرات ها مانند نان و سیب زمینی و… شما را چاق می کنند اما مثل چربی همه کربوهیدرات ها هم شکل هم نیستند. یکی از راه های کاهش وزن موفق انتخاب دقیق منبع کربوهیدراتی است؛ منابعی مانند میوه، سبزی و غلات سبوس دار.درحالی که کربوهیدرات ها ازمواد غذایی تهیه شده با آرد تصفیه شده در صورت مصرف بالا، باعث افزایش وزن خواهد شد‎.‎
گوشت قرمز را هم نباید حذف کنید. اگر کسی به شما توصیه کرد گوشت قرمز را حذف کنید تا لاغر شوید بدانید که راه اشتباهی را پیش گرفته اید.البته گوشت قرمز در صورت مصرف زیاد، برای اندام ها و قلب مضر است چون چربی اشباع شده دارد اما در صورت مصرف متعادل، آهن و پروتئین باکیفیت لازم برای سوخت وساز بدن و حفظ عضله، تأمین می شود. مصرف گوشت قرمز را به هفته ای چند پرس بدون چربی محدود کنید‎.‎
نام اسنک غلط انداز است و باعث می شود فکر کنیم همه اسنک ها چاق کننده هستند برای همین حذف شان می کنیم تا لاغر شویم. درست است که باید از خوردن اسنک هایی مانند چیپس، شکلات و بیسکویت پرهیز کنیم اما اسنک سالم که مانع گرسنگی می شود، در کاهش وزن موثر است. مثلا کمی ماست، یک مشت مغزمیوه یا میوه های خشک‎.‎
در مقابل رژیم های تک بعدی هم زیاد توصیه می شود. اینکه فقط آب بخورید یا پروتئین. اما باید بدانید بدن ما طوری ساخته شده که با سه نوع ریزمغذی به شکل کربوهیدرات، چربی و پروتئین می تواند نیازهای خود را تامین کند. تمرکز کردن روی یکی ازمواد مغذی نه تنها به سلامتی شما لطمه می زند بلکه کمکی به کم کردن وزن نخواهد کرد. تمرکز در خوردن پروتئین، مانع از مصرف کافی کربوهیدرات های پیچیده، فیبر و آنتی اکسیدان می شود‎.‎
ورزش همیشه هم خوب نیست‎!‎
یکی از بهترین راه های کاهش وزن ورزش کردن است اما نه با شکم خالی! همان اشتباهی که خیلی ها مرتکب می شوند. اما ورزش های دو، شنا و دوچرخه سواری با شکم خالی باعث از دست دادن عضلات می شوند و از دست دادن عضلات هم برای کسی که می خواهد وزن کم کند گزینه خوبی نیست چون علاوه بر ایجاد افتادگی باعث می شود روند سوخت وساز بدن درست عمل نکند. پس قبل از آن یک میوه یا غذای مفید و انرژی زا بخورید‎.‎
قرار هم نیست با تمرینات بدنی طولانی و خسته کننده لاغر شوید! اگر عاشق دویدن نیستید انجام آن به مدت یک ساعت و هر روز خسته کننده و سخت است و بعد از مدتی از ورزش کردن سیر شده و آن را کنار می گذارید. از تمریناتی که علاقه دارید شروع کنید یا حداقل زمان تمرینات را کاهش دهید. مثلاً می توانید تمرینات تناوبی با شدت بالا‎ (HIIT) ‎را امتحان کنید‎.‎
برای کاهش وزن به عادت های جدیدی نیاز دارید: کمتر خوردن، شمارش کالری، ورزش منظم، نوشیدن آب به اندازه کافی، خواب کافی و…اگر بخواهید همه این عادت ها را یک دفعه در زندگی خود رعایت کنید با شکست روبرو می شوید. راحت بگیرید و کم کم عادت هایتان را به عادت های تغییر دهید‎




منبع:سلامت نیوز

محتوای این خبر به صورت خودکار از سایتهای مورد تایید ج.ا دریافت شده و بدون هیچ دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا از این لینک استفاده نمایید تا در اسرع وقت اقدام شود.
کلیدواژه های این خبر
تلفن همراه   گرسنگی   بیماری   کالری   مواد مغذی   پنیر   پرخوری   لاغر   اسفناج   لاغر شدن   ماده مغذی   وعده غذایی   برنامه غذایی   کاهش وزن   سیب زمینی   رژیم درمانی   مشکلات روحی و روانی   انسداد   ناهار   وعده های غذایی   ماده شیمیایی   چربی   سبک زندگی   کبد چرب   جسمی   کارشناس تغذیه   مواد غذایی  
اخبار مرتبط
چگونه لاغر شویم ؟ 17 ماده غذایی که موجب کاهش وزن می شود
بهداشت نیوز
غذاهایی که باعث کاهش اشتها می شوند
الف
در این ساعت غذا بخورید تا لاغر شوید
خبر فوری
ساعت غذا خوردن برای لاغری و کاهش وزن
پارس نیوز
صبحانه بخورید تا لاغر شوید
تیتر یک
رعایت دواصل تعادل وتنوع درمصرف موادغذایی ضروری است
شبستان
مغزهای خوراکی؛ گزینه ای ایده آل برای افزودن به رژیم غذایی
سیتنا
برنامه رژیم لاغری شیر برای 4 هفته
ستاره
آیا با تخم مرغ می توان لاغر شد؟
اکو فارس
غذاهای مضر برای کبد چرب
اعتدال
غذا هایی که هوش کودک را بیشتر می کند
اخبار اقتصاد ایران
برنامه سالم غذایی برای کاهش وزن
روزنامه آرمان
چطور بدن به مصرف غذاهای فراوری شده واکنش نشان می دهد
همشهری آنلاین
اگر زیاد گوشت بخوریم چه میشود؟
ناطقان نیوز
شگفت انگیزترین واکنش های بدن، بعد از مصرف غذاهای فرآوری شده!
سلامت نیوز
گوشت های فرآوری شده چه بلایی سرمان می آورند
مردم نیوز
اگر زیاد گوشت بخوریم چه اتفاق هایی برایمان می افتد
بهداشت نیوز
چرا هیچ وقت به وزن ایده آل نمی رسیم؟
تدبیر و امید
عوارض کاهش وزن سریع کدامند؟
مشرق نیوز
لاغری در عرض یک ماه، چگونه یک ماهه وزن کم کنیم؟
آریا
اخبار مرتبط
bltبهداشت نیوز : چگونه لاغر شویم ؟ 17 ماده غذایی که موجب کاهش وزن می شود
bltالف : غذاهایی که باعث کاهش اشتها می شوند
bltخبر فوری : در این ساعت غذا بخورید تا لاغر شوید
bltپارس نیوز : ساعت غذا خوردن برای لاغری و کاهش وزن
bltتیتر یک : صبحانه بخورید تا لاغر شوید
bltشبستان : رعایت دواصل تعادل وتنوع درمصرف موادغذایی ضروری است
bltسیتنا : مغزهای خوراکی؛ گزینه ای ایده آل برای افزودن به رژیم غذایی
bltستاره : برنامه رژیم لاغری شیر برای 4 هفته
bltاکو فارس : آیا با تخم مرغ می توان لاغر شد؟
bltاعتدال : غذاهای مضر برای کبد چرب
bltاخبار اقتصاد ایران : غذا هایی که هوش کودک را بیشتر می کند
bltروزنامه آرمان : برنامه سالم غذایی برای کاهش وزن
bltهمشهری آنلاین : چطور بدن به مصرف غذاهای فراوری شده واکنش نشان می دهد
bltناطقان نیوز : اگر زیاد گوشت بخوریم چه میشود؟
bltسلامت نیوز : شگفت انگیزترین واکنش های بدن، بعد از مصرف غذاهای فرآوری شده!
bltمردم نیوز : گوشت های فرآوری شده چه بلایی سرمان می آورند
bltبهداشت نیوز : اگر زیاد گوشت بخوریم چه اتفاق هایی برایمان می افتد
bltتدبیر و امید : چرا هیچ وقت به وزن ایده آل نمی رسیم؟
bltمشرق نیوز : عوارض کاهش وزن سریع کدامند؟
bltآریا : لاغری در عرض یک ماه، چگونه یک ماهه وزن کم کنیم؟
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.