مخبر - 1397/05/30 - غذا هایی برای کاهش هوس خوردن قند و شیرینی

غذا هایی برای کاهش هوس خوردن قند و شیرینی
این در حالی است که مصرف بیش از حد شکر و دریافت کالری از طریق آن، خطر ابتلا به شرایط خطرناک پزشکی از جمله سندرم متابولیک را بالا می برد. با این حال ثابت شده که اضافه کردن برخی از مواد غذایی به رژیم غذایی، میل افراطی به مصرف شکر و محصولات حاوی آن را کاهش می دهد:
غذا هایی برای کاهش هوس خوردن قند و شیرینی

غذا هایی برای کاهش هوس خوردن قند و شیرینی
این در حالی است که مصرف بیش از حد شکر و دریافت کالری از طریق آن، خطر ابتلا به شرایط خطرناک پزشکی از جمله سندرم متابولیک را بالا می برد. با این حال ثابت شده که اضافه کردن برخی از مواد غذایی به رژیم غذایی، میل افراطی به مصرف شکر و محصولات حاوی آن را کاهش می دهد:
توت ها و کاهش میل به قند
مصرف توت ها یک راه مناسب برای کنترل هوس مصرف شکر است. این میوه ها طعم شیرین دارند و محتوای بالای فیبر در آن ها به معنی کم قند بودن آنهاست. علاوه بر این، توت ها دارای ترکیبات گیاهی و خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی هستند و مصرف آن ها خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و دیابت را کاهش می دهد.
کاهش میل به قند با شکلات تلخ
شکلات یکی از مواد غذایی مورد علاقه کسانی است که میل شدید به مصرف شکر دارند. با این حال انتخاب شکلات تیره یا شکلات تلخ که 70 درصد آن کاکائوی خالص باشد، هم میل به مصرف شکر را کاهش می دهد و هم ترکیبات گیاهی را به بدن می رساند که حامی سلامت هستند. شکلات تیره خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و به بهبود سلامت قلب کمک می کند. این در حالی است که شکلات معمولی سرشار از قند و چربی است و باید مصرف آن را محدود کرد.
دانه های چیا
این دانه ها منبع خوبی از مواد مغذی مهم هستند؛ از جمله اسید های چرب امگا 4، فیبر های محلول و برخی ترکیبات گیاهی سالم. در واقع فیبر محلول، 40 درصد از دانه های چیا را تشکیل می دهد. این نوع فیبر به ارامی جذب می شود و به شما احساس سیری طولانی مدت می دهد. دانه های چیا همه کاره هستند و از آن ها برای تهیه دسر و حتی پودینگ چیا می توانید بهره ببرید.
حبوبات
حبوباتی از جمله عدس، نخود فرنگی، نخود و ... منابع گیاهی سرشار از فیبر و پروتئین هستند. در واقع یک فنجان عدس، 18 گرم پروتئین و 16 گرم فیبر به بدن شما می رساند. هر دوی این مواد مغذی به افزایش احساس سیری کمک می کنند و با نگه داشتن سطح قند در حالت نرمال، به کنترل هوس مصرف شکر کمک می کنند.
ماست
یک میان وعده سالم سرشار از پروتئین و کلسیم است. علاوه بر این مطالعات نشان داده اند که ماست می تواند یک انتخاب عالی برای کمک به تنظیم اشتها و کنترل میل به شکر باشد. انتخاب ماست ساده یونانی و افزودن آن به رژیم غذایی یک راه سالم برای کاهش وزن نیز هست.
خرما
میوه های خشک شده مانند خرما انتخاب های مغذی و شیرین برای کاهش مصرف شکر هستند. خرما سرشار از فیبر، پتاسیم، آهن و ترکیبات گیاهی مفید است.
سیب زمینی شیرین
منبع غنی از کربوهیدرات ها، فیبر و تعدادی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین A، ویتامین C. و پتاسیم است.
تخم مرغ
یکی دیگر از مواد غذایی سرشار از پروتئین است که به کنترل اشتها و کنترل مصرف شکر کمک می کند. در واقع تحقیقات نشان داده اند که مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه به کنترل گرسنگی و کاهش مصرف مواد غذایی پرکالری در طی روز کمک می کند. مصرف این نوع ماده غذایی منجر به سرکوب هورمون گرسنگی گرلین می شود و احساس سیری طولانی مدت را افزایش می دهد.
دانه های کامل
این دانه ها حاوی فیبر بالا، ویتامین B، منیزیم، آهن، فسفر، منگنز و سلنیوم هستند. مصرف این دانه ها به افزایش طول عمر کمک می کند و فیبر موجود در آنها، شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. دانه های کامل همچنین باعث افزایش باکتری های خوب روده شده و به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. منبع: سیمرغ

محتوای این خبر به صورت خودکار از سایتهای مورد تایید ج.ا دریافت شده و بدون هیچ دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا از این لینک استفاده نمایید تا در اسرع وقت اقدام شود.
کلیدواژه های این خبر
باکتری   گرسنگی   بیماری   سیستم ایمنی بدن   خرما   ویتامین B   کالری   مزمن   مواد مغذی   فیبر   شکلات   گیاهی   کربوهیدرات   دیابت   پتاسیم   ویتامین   فرنگی   اشتها   سیری   کاهش وزن   سیب زمینی   پروتئین   رژیم درمانی   منگنز   ماده غذایی   سندرم متابولیک   چربی   میان وعده   مصرف تخم مرغ   منابع گیاهی   کاهش مصرف   کنترل اشتها   مصرف بیش از حد شکر   قلبی   یونانی   شیرینی   محلول   آنتی اکسیدانی   مغذی   طول عمر   مواد غذایی  
اخبار مرتبط
چگونه لاغر شویم ؟ 17 ماده غذایی که موجب کاهش وزن می شود
بهداشت نیوز
منیزیم در چه غذاهایی است؟
سلامت بانوان اوما
بهترین میوه هایی که می توانید به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید
صدای ایران
دلایلی برای روزهای میوه ای!
موبنا
راهکاری برای کنترل وزن با یک ماده غذایی شگفت انگیز
شفا آنلاین
اینفوگرافیک/ چرا هر روز باید میوه بخوریم؟
سلامت نیوز
دانستنی های جالب علمی
اکو فارس
خوشمزه هایی که پوستتان را نابود می کنند/ درمان 6 بیماری با روغن گل محمدی/ خانم های باردار مصرف این میوه را فراموش نکنند/ کاهش وزن با میان وعده ای استثنایی
باشگاه خبرنگاران
غذاهایی برای سوزاندن چربی شکم
ملیت
خواص قارچ برای دیابت، قلب و سرطان
ناطقان نیوز
خواص شگفت انگیز نخود فرنگی
شفا آنلاین
آیا ماست یونانی برای شما مفید است؟
خلیج فارس
8توصیه غذایی که برطول عمرمی افزایند
ناطقان نیوز
مغزهای خوراکی؛ گزینه ای ایده آل برای افزودن به رژیم غذایی
موبنا
خواص شگفت انگیز میوه های خشک
ناطقان نیوز
آیا با تخم مرغ می توان لاغر شد؟
فرتاک نیوز
با خواص شگفت انگیز میوه های خشک آشنا شوید
باشگاه خبرنگاران
مقوی ترین آجیل کدام است؟
بهداشت نیوز
سالم ترین آجیل هایی که میتوانید برای خوردن انتخاب کنید
مردم نیوز
سالم ترین اجیل هایی که میتوانید برای خوردن انتخاب کنید
فانوس نیوز
اخبار مرتبط
bltبهداشت نیوز : چگونه لاغر شویم ؟ 17 ماده غذایی که موجب کاهش وزن می شود
bltسلامت بانوان اوما : منیزیم در چه غذاهایی است؟
bltصدای ایران : بهترین میوه هایی که می توانید به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید
bltموبنا : دلایلی برای روزهای میوه ای!
bltشفا آنلاین : راهکاری برای کنترل وزن با یک ماده غذایی شگفت انگیز
bltسلامت نیوز : اینفوگرافیک/ چرا هر روز باید میوه بخوریم؟
bltاکو فارس : دانستنی های جالب علمی
bltباشگاه خبرنگاران : خوشمزه هایی که پوستتان را نابود می کنند/ درمان 6 بیماری با روغن گل محمدی/ خانم های باردار مصرف این میوه را فراموش نکنند/ کاهش وزن با میان وعده ای استثنایی
bltملیت : غذاهایی برای سوزاندن چربی شکم
bltناطقان نیوز : خواص قارچ برای دیابت، قلب و سرطان
bltشفا آنلاین : خواص شگفت انگیز نخود فرنگی
bltخلیج فارس : آیا ماست یونانی برای شما مفید است؟
bltناطقان نیوز : 8توصیه غذایی که برطول عمرمی افزایند
bltموبنا : مغزهای خوراکی؛ گزینه ای ایده آل برای افزودن به رژیم غذایی
bltناطقان نیوز : خواص شگفت انگیز میوه های خشک
bltفرتاک نیوز : آیا با تخم مرغ می توان لاغر شد؟
bltباشگاه خبرنگاران : با خواص شگفت انگیز میوه های خشک آشنا شوید
bltبهداشت نیوز : مقوی ترین آجیل کدام است؟
bltمردم نیوز : سالم ترین آجیل هایی که میتوانید برای خوردن انتخاب کنید
bltفانوس نیوز : سالم ترین اجیل هایی که میتوانید برای خوردن انتخاب کنید
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.