مخبر - 1397/05/29 - حذف وعده غذایی لاغرتان نمی کند

حذف وعده غذایی لاغرتان نمی کند
یک متخصص تغذیه با بیان اینکه حذف وعده های غذایی هیچ تاثیری بر کاهش وزن ندارد، گفت: توصیه می شود افراد علاوه بر سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام، سه وعده دیگرهم در برنامه ی غذایی خود داشته باشند و میزان کالری که در طول روز می توانند دریافت کنند را بین این وعده ها تقسیم کنند.
حذف وعده غذایی لاغرتان نمی کند

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی «شهر فردا»،دکتر مصطفی نچواک با تاکید بر اینکه حذف وعده های غذایی تاثیری بر کاهش وزن ندارد اظهار کرد: افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند باید بدانند حذف وعده های غذایی تاثیری بر کاهش وزن ندارد، حتی می تواند خطرساز باشد و بیماری هایی مانند کبد چرب را به وجود بیاورد.
نچواک کاهش کالری دریافتی از مواد غذایی را مهمترین مورد تاثیرگذار برای کاهش وزن معرفی کرد و گفت: حذف یک وعده ی غذایی بدون در نظر گرفتن میزان کالری دریافتی در طول روز موجب لاغری نمی شود. به دلیل اینکه افراد با حذف یک وعده ی غذایی احساس گرسنگی و میل بیشتری به غذا دارند، در نتیجه در دیگر وعده ها مصرف بیشتری دارند که همین باعث می شود حذف یک وعده هیچ تاثیری بر کاهش وزن نداشته باشد.
وی افزود: این نوع رژیم حتی اگر در برخی از موارد موجب کاهش وزن شود علمی و منطقی نیست، لذا توصیه می شود هیچ وقت به منظور لاغر شدن هیچ وعده ی غذایی حذف نشود.
به گفته این متخصص تغذیه حذف وعده های غذایی و طولانی شدن دوره گرسنگی باعث فشار آمدن به بدن، ایجاد مشکلات روحی و روانی، بد اخلاقی، بی رمقی و بیماری هایی مثل کبد چرب می شود که این موارد باعث می شوند فرد خیلی زود از رژیمی که دنبال می کند خسته و دلزده شود و نتواند آن را ادامه دهد.
این استاد دانشگاه توصیه کرد: علاوه بر سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام باید سه وعده غذایی دیگر هم در ط ول روز مصرف شود. یک وعده بین صبحانه و ناهار، یک وعده هنگام عصر و یک وعده آخر شب قبل از خواب و مصرف مواد غذایی بین این وعده ها تقسیم شود.
وی خاطر نشان کرد: مصرف سه وعده غذایی علاوه بر سه وعده صبحانه، ناهار و شام یک الگوی سالم برای خوردن است که باعث می شود افراد بر اساس نیازی که دارند از مواد غذایی مصرف کنند، دچار پرخوری نشوند و عوارض گرسنگی طولانی مدت را نداشته باشند.
نچواک اظهار کرد: تفاوتی بین مواد غذایی که در این وعده ها مصرف می شود وجود ندارد. باید در نظر گرفته شود در طول روز از پنج گروه اصلی مواد غذایی به تناسب در این وعده ها استفاده شود.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه بهتر است وعده شام سنگین نباشد، اظهار کرد: وعده شام بهتر است نسبت به دیگر وعده ها سبک تر باشد. همچنین توصیه می شود یک وعده غذایی مثل یک لیوان شیر، بیسکویت و یا یک تکه نان در آخر شب مصرف شود. به دلیل اینکه در طول شب متابولیسم هایی در بدن صورت می گیرد که مقداری از گوشت بدن طی این متابولیسم مصرف می شود که این وضعیت مطلوبی نیست و با مصرف یک وعده غذایی قبل از خواب می توان از این پدیده جلوگیری کرد.
نچواک افزود: افراد باید بدانند کالری دریافتی شان چقدر است و هر چه که می خورند را بر اساس نیازی که به کالری دارند تعیین کنند.

محتوای این خبر به صورت خودکار از سایتهای مورد تایید ج.ا دریافت شده و بدون هیچ دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا از این لینک استفاده نمایید تا در اسرع وقت اقدام شود.
کلیدواژه های این خبر
گرسنگی   بیماری   کالری   پرخوری   لاغر شدن   وعده غذایی   متابولیسم   کاهش وزن   برنامه ی غذایی   مشکلات روحی و روانی   ناهار   وعده های غذایی   کالری دریافتی   وعده شام   کبد چرب   بیسکویت   هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی   کارشناس تغذیه   دانشگاه   مواد غذایی  
اخبار مرتبط
در این ساعت غذا بخورید تا لاغر شوید
خبر فوری
نکات مهم برای داشتن یک عصرانه مقوی و مفید
بهداشت نیوز
ساعت غذا خوردن برای لاغری و کاهش وزن
پارس نیوز
غذا خوردن در چه زمان هایی منجر به کاهش وزن می شود؟
بهداشت نیوز
چرا پس از خوردن صبحانه گرسنه می شویم؟
برنا
رعایت دواصل تعادل وتنوع درمصرف موادغذایی ضروری است
شبستان
مغزهای خوراکی؛ گزینه ای ایده آل برای افزودن به رژیم غذایی
موبنا
اگر دنبال کاهش وزن هستید، بخوانید
فانوس نیوز
کاهش وزن 2برابری با تغییر زمان بندی تغذیه روزانه
ایسنا
چگونه وزن خود را به سرعت کاهش دهیم؟
باشگاه خبرنگاران
کاهش وزن دو برابری با تغییر در زمانبندی تغذیه روزانه
سلامت نیوز
رژیم های غلط برای لاغری، موجب از بین رفتن آب و عضلات بدن می شود
باشگاه خبرنگاران
شش گام سالم متخصصان تغذیه برای کاهش وزن
تیک نیوز
چگونه وزنمان را ثابت نگه داریم؟
ناطقان نیوز
چگونه می توانیم وزن خود را ثابت نگه داریم؟
باشگاه خبرنگاران
ثابت نگه داشتن وزن چگونه ممکن است
نامه نیوز
چرا هیچ وقت به وزن ایده آل نمی رسیم؟
تدبیر و امید
اخبار مرتبط
bltخبر فوری : در این ساعت غذا بخورید تا لاغر شوید
bltبهداشت نیوز : نکات مهم برای داشتن یک عصرانه مقوی و مفید
bltپارس نیوز : ساعت غذا خوردن برای لاغری و کاهش وزن
bltبهداشت نیوز : غذا خوردن در چه زمان هایی منجر به کاهش وزن می شود؟
bltبرنا : چرا پس از خوردن صبحانه گرسنه می شویم؟
bltشبستان : رعایت دواصل تعادل وتنوع درمصرف موادغذایی ضروری است
bltموبنا : مغزهای خوراکی؛ گزینه ای ایده آل برای افزودن به رژیم غذایی
bltفانوس نیوز : اگر دنبال کاهش وزن هستید، بخوانید
bltایسنا : کاهش وزن 2برابری با تغییر زمان بندی تغذیه روزانه
bltباشگاه خبرنگاران : چگونه وزن خود را به سرعت کاهش دهیم؟
bltسلامت نیوز : کاهش وزن دو برابری با تغییر در زمانبندی تغذیه روزانه
bltباشگاه خبرنگاران : رژیم های غلط برای لاغری، موجب از بین رفتن آب و عضلات بدن می شود
bltتیک نیوز : شش گام سالم متخصصان تغذیه برای کاهش وزن
bltناطقان نیوز : چگونه وزنمان را ثابت نگه داریم؟
bltباشگاه خبرنگاران : چگونه می توانیم وزن خود را ثابت نگه داریم؟
bltنامه نیوز : ثابت نگه داشتن وزن چگونه ممکن است
bltتدبیر و امید : چرا هیچ وقت به وزن ایده آل نمی رسیم؟
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.