مخبر - 1397/05/26 - 5 اشتباه رایج در رژیم های غذایی لاغری

5 اشتباه رایج در رژیم های غذایی لاغری
به گزارش بهداشت نيوز: امروزه به دلايل مختلف، مشکل چاقي در جهان به يک مشکل جدي تبديل شده است و به همان اندازه استفاده از راه حل هاي لاغري ازجمله رژيم هاي غذايي لاغري در سطح جهاني از رونق بالايي برخوردار هستند.
5 اشتباه رایج در رژیم های غذایی لاغری

به گزارش بهداشت نیوز: امروزه به دلایل مختلف، مشکل چاقی در جهان به یک مشکل جدی تبدیل شده است و به همان اندازه استفاده از راه حل های لاغری ازجمله رژیم های غذایی لاغری در سطح جهانی از رونق بالایی برخوردار هستند. معمولاً افرادی که رژیم لاغری می گیرند ممکن است دچار اشتباهات فاحشی شوند که درنتیجه کارشان اثر خواهد گذاشت.

تجربه نشان داده است که باید از 5 اشتباه رایج درزمینهٔ رژیم های غذایی لاغری اجتناب کرد تا نتیجه لازم به دست آید. برای نمونه ممکن است فردی همه شیرینی ها و تنقلات قندی را از رژیم غذایی خود حذف کند اما درنهایت تغییرات خاصی در وزن خود مشاهده نکند. مشکل اصلی میزان کالری اضافه ای است که از مصرف مواد مغذی سالم بدون محاسبه به بدن فرد تحت رژیم لاغری می رسد.

نکات مهمی در استفاده از رژیم های لاغری باید در نظر گرفت تا نتیجه لازم به دست آید. تجربه نشان داده است که باید از 5 اشتباه رایج در این زمینه اجتناب کرد برای نمونه ممکن است شما همه شیرینی ها و تنقلات قندی را از رژیم غذایی خود حذف کنید اما درنهایت تغییرات خاصی در وزن خود مشاهده نکنید. این سؤال مطرح می شود که چرا چنین اتفاقی می افتد. در اینجا به موارد مهمی اشاره می شود تا افرادی که خواهان کم کردن وزن خود هستند با رعایت آن ها بتوانند بهترین نتیجه را کسب کنند.

استفاده نادرست از انواع میوه: میوه ها موادی هستند که سلامت افراد را بالا می برند و استفاده از آن ها علاوه بر تأمین ویتامین ها، باعث چربی سوزی بدن می شوند اما چرا استفاده از آن نتیجه عکس می دهد؟ باید بگوییم که میوه ها نیز حاوی کالری هستند و استفاده زیاد از آن ها باعث می شود تا کالری اضافی به بدن رسیده و حاصل کار را خدشه دار کند. برای نمونه می توان گفت وقتی متخصص تغذیه دستور استفاده از یک فنجان انگور در طول روز می دهد باید همان اندازه انگور مصرف شود. یک فنجان انگور می تواند حدود 15 حبه انگور باشد. درحالی که برخی افراد کاسه ای پر از انگور را مصرف می کنند و در فکر و ذهنشان این است که میوه ضرر ندارد و همه آن فایده است.

استفاده نادرست از غلات: بهتر است قبل از استفاده غلات در رژیم غذایی، به حقایق تغذیه ای آن ها توجه کنید تا به میزان کافی کالری به بدنتان برسد نه بیشتر از آن. به نظر می رسد یک فنجان غلات در طول روز زیاد نباشد اما انجمن دیابت آمریکا، سه چهارم فنجان را برای افرادی که تحت رژیم غذایی لاغری هستند، توصیه می کند.

استفاده نادرست از مرغ: در رژیم غذایی لاغری بخش سینه مرغ که از حداقل چربی برخوردار است، مورداستفاده قرار می گیرد. در این رژیم غذایی، نحوه پخت مرغ نیز مهم است که بدون اضافه کردن چربی، کبابی یا آب پز شود؛ اما مشکل میزان استفاده از مرغ است. بسیاری از افراد چون تصور می کنند که سینه مرغ آب پز یا کبابی حداقل روغن یا چربی را دارد، می توانند یک بشقاب بزرگ از آن را در طول روز مصرف کنند. مشکل اینجاست که هرچه میزان مرغ بیشتر باشد کالری دریافتی توسط بدن بیشتر است. پیشنهاد می شود که 85 گرم از سینه مرغ به نحوی که ذکرشده آماده و مصرف شود تا نتیجه لازم از رژیم غذای دریافت گردد.

استفاده نادرست از نان: قطعاً نان تمام غلات سبوس دار؛ مفیدترین نان محسوب می شود و استفاده از آن در سلامت افراد تأثیرگذار است اما همچنان در میزان مصرف آن بحث است. به نظر متخصصان تغذیه باید یک تا دوتکه نان قهوه ای سبوس دار در طول روز مصرف شود نه بیشتر.

استفاده از نوشیدنی های قنددار: در کل نوشیدنی های قنددار و گازدار، نوشابه ها و شربت ها حاوی قند زیاد و کافئین هستند که برنامه رژیم غذایی لاغری را مختل خواهند کرد. استفاده از این نوشیدنی ها توصیه نمی شود بهتر است آب را جایگزین این نوشیدنی های مضر کنیم.

در پایان باید متذکر شویم که رژیم های غذایی لاغری بر مبنای میزان وزنی که فرد باید کم کند و شرایط بدنی هر فرد توسط متخصص تغذیه ارائه می شود؛ بنابراین در این رژیم ها باید از میزان کالری هر ماده غذایی مطلع شده و هر کالری که به بدن می رسد محاسبه شده و بیش ازحد مجاز کالری دریافت نشود تا نتیجه لازم به دست آید.

سیناپرس

کلیدواژه های این خبر
میزان مصرف   روغن   نوشابه   آمریکا   بهداشت   کالری   نوشیدنی   مواد مغذی   کافئین   غلات   تغذیه   ویتامین   انگور   کم کردن وزن   رژیم درمانی   سبوس   کالری دریافتی   چربی   چاقی   کبابی   تنقلات   شیرینی   سطح جهانی   کارشناس تغذیه  
اخبار مرتبط
لاغری در عرض یک ماه، چگونه یک ماهه وزن کم کنیم؟
آریا
اگر می خواهید واقعا لاغر شوید، این روش ها را امتحان کنید
بهداشت نیوز
چرا برخی افراد با نوشیدن آب هم چاق می شوند؟
سایت جماران
شکم تخت و صاف می خواهید؟ این غذاها را بخورید
فرتاک نیوز
چند راهکار ساده برای داشتن رژیم غذایی سالم
بهداشت نیوز
تغذیه برای زنان، خانم های بالای چهل سال
نی نی بان
بهترین و بدترین غذا ها برای داشتن شکم تخت
پارسینه
مهمترین اشتباهات رژیم های لاغری که از آن بی اطلاعید!
نامه نیوز
مهمترین اشتباهات رژیم های لاغری
ناطقان نیوز
چرا با وجود رژیم غذایی وزن تان کم نمی شود؟
روز نو
اشتباهات رایج در رژیم کاهش وزن
بهداشت نیوز
چگونه یک برنامه غذایی سالم داشته باشیم؟
باشگاه خبرنگاران
توصیه هایی برای1برنامه غذایی سالم
ناطقان نیوز
توصیه هایی برای یک برنامه غذایی سالم
تیتر شهر
برای داشتن برنامه تغذیه سالم، این نکات را جدی بگیرید
خبرآنلاین
5 اشتباه رژیم های غذایی لاغری
نامه نیوز
5 اشتباه رایج در رژیم های غذایی لاغری
سلامت نیوز
مشکل چاقی کودکان، راه حل های موثر
نی نی بان
درمان کیست تخمدان، چند توصیه
نی نی بان
چگونه در عرض یک هفته، سبک زندگی سالم تر و ظاهر بهتری داشته باشیم؟
فانوس نیوز
اگر از چاقی شکم و پهلو کلافه شدید این مطلب برای شماست
فانوس نیوز
راه حل رفع عطش در تابستان
شفا آنلاین
برای رفع عطش، آب ولرم بنوشید
بهداشت نیوز
برای رفع عطش در تابستان چه کنیم؟
تدبیر خبر
چه صبحانه ای شما را لاغر می کند؟
بهداشت نیوز
با 7 قاتل شکم بزرگ آشنا شوید
پارسینه
5 عامل پنهان تاثیرگذار بر وزن
بهداشت نیوز
با قاتلین شکم های بزرگ آشنا شوید
فردا نیوز
باید ها و نبایدهای تغذیه ای در کودکان زیر یک سال
شفا آنلاین
تغذیه مناسب بارداری، نه توصیه عالی
نی نی بان
تغییراتی ساده در تغذیه که در عرض یک هفته حالتان را بهبود می دهد
بهداشت نیوز
آیا مصرف برنج نقش پر رنگی در چاقی ما دارد؟
تیک نیوز
صبحانه یک وعده غذای اصلی برای کودکان و بزرگسالان است
خوزنیوز
وقتی آب می خوریم چه اتفاقی در بدن مان می افتد
فانوس نیوز
اخبار مرتبط
bltآریا : لاغری در عرض یک ماه، چگونه یک ماهه وزن کم کنیم؟
bltبهداشت نیوز : اگر می خواهید واقعا لاغر شوید، این روش ها را امتحان کنید
bltسایت جماران : چرا برخی افراد با نوشیدن آب هم چاق می شوند؟
bltفرتاک نیوز : شکم تخت و صاف می خواهید؟ این غذاها را بخورید
bltبهداشت نیوز : چند راهکار ساده برای داشتن رژیم غذایی سالم
bltنی نی بان : تغذیه برای زنان، خانم های بالای چهل سال
bltپارسینه : بهترین و بدترین غذا ها برای داشتن شکم تخت
bltنامه نیوز : مهمترین اشتباهات رژیم های لاغری که از آن بی اطلاعید!
bltناطقان نیوز : مهمترین اشتباهات رژیم های لاغری
bltروز نو : چرا با وجود رژیم غذایی وزن تان کم نمی شود؟
bltبهداشت نیوز : اشتباهات رایج در رژیم کاهش وزن
bltباشگاه خبرنگاران : چگونه یک برنامه غذایی سالم داشته باشیم؟
bltناطقان نیوز : توصیه هایی برای1برنامه غذایی سالم
bltتیتر شهر : توصیه هایی برای یک برنامه غذایی سالم
bltخبرآنلاین : برای داشتن برنامه تغذیه سالم، این نکات را جدی بگیرید
bltنامه نیوز : 5 اشتباه رژیم های غذایی لاغری
bltسلامت نیوز : 5 اشتباه رایج در رژیم های غذایی لاغری
bltنی نی بان : مشکل چاقی کودکان، راه حل های موثر
bltنی نی بان : درمان کیست تخمدان، چند توصیه
bltفانوس نیوز : چگونه در عرض یک هفته، سبک زندگی سالم تر و ظاهر بهتری داشته باشیم؟
bltفانوس نیوز : اگر از چاقی شکم و پهلو کلافه شدید این مطلب برای شماست
bltشفا آنلاین : راه حل رفع عطش در تابستان
bltبهداشت نیوز : برای رفع عطش، آب ولرم بنوشید
bltتدبیر خبر : برای رفع عطش در تابستان چه کنیم؟
bltبهداشت نیوز : چه صبحانه ای شما را لاغر می کند؟
bltپارسینه : با 7 قاتل شکم بزرگ آشنا شوید
bltبهداشت نیوز : 5 عامل پنهان تاثیرگذار بر وزن
bltفردا نیوز : با قاتلین شکم های بزرگ آشنا شوید
bltشفا آنلاین : باید ها و نبایدهای تغذیه ای در کودکان زیر یک سال
bltنی نی بان : تغذیه مناسب بارداری، نه توصیه عالی
bltبهداشت نیوز : تغییراتی ساده در تغذیه که در عرض یک هفته حالتان را بهبود می دهد
bltتیک نیوز : آیا مصرف برنج نقش پر رنگی در چاقی ما دارد؟
bltخوزنیوز : صبحانه یک وعده غذای اصلی برای کودکان و بزرگسالان است
bltفانوس نیوز : وقتی آب می خوریم چه اتفاقی در بدن مان می افتد
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.