رابطه بین سلامت روان، تغذیه و یادگیری

رابطه بین سلامت روان، تغذیه و یادگیری
اعمال برخی تغییرات در رژیم غذایی طی پنجاه سال گذشه نقش مهمی در افزایش بیماریهای روانی داشته است روشی که در حال حاضر برای تولید غذاها به کار می رود تعادل مواد مغذی مهم مورد مصرف را به هم زده است . گرایش مردم به مصرف غذاهای حاوی قند و چربی بیشتر و اجتناب از مصرف مواد غذایی تازه منجر به افسردگی و ...
رابطه بین سلامت روان، تغذیه و یادگیری

اعمال برخی تغييرات در رژیم غذایی طی پنجاه سال گذشه نقش مهمی در افزایش بيماریهای روانی داشته است روشی که در حال حاضر برای توليد غذاها به کار می رود تعادل مواد مغذی مهم مورد مصرف را به هم زده است .
گرایش مردم به مصرف غذاهای حاوی قند و چربی بيشتر و اجتناب از مصرف مواد غذایی تازه منجر به افسردگی و مشکلات حافظه و .... می شود. به گفته دکتر اندرمک کلاچ مدیر انجمن سلامت روان در انگليس همه از اثر رژیم غذایی بر سلامت جسم مطلعيم ،اما در حال حاضر در آغاز راه شناخت چگونگی تاثير پذیری مغز به عنوان یک اندام از مواد مغذی موجود در غذاها هستيم
به گفته روانپزشکان، توجه به مشکلات سلامت روان با تغييرات در رژیم غذایی و مراجعه به یک متخصص رژیم غذایی گاهی اوقات در مقایسه با مصرف دارو یا مشاوره نتایج بهتری دارد. محققان می گویند افزایش کشاورزی صنعتی باعث ورود آفت کش ها به مواد غذایی شده و ترکيب چربی بدن حيوانات را به علت تغيه جدید آنها ، تغيير داده است . رژیم غذایی موجب تغيير تعادل اسيدهای چرب مهم امگا – سه و امگا – شش در مرغ که مغز باید از عملکرد مناسب آن مطمئن باشد ، نيز شده است .
در مقابل چربی های اشباع شده که مصرف آنها افزایش یافته است و به مقدار زیاد در غذاهای آماده یافت می شوند روند عملکرد مغز را کند می کنند . یک متخصص تغذیه در این مورد می گوید : در حال حاضر مدارکی که سلامت روان و دریافت مواد غذایی را به هم مربوط می کند اندک است و بنابر این تحقيق و نتيجه گيری قطعی در این باره دشوار است ، اما به طور کلی توصيه های ارائه شده در زمينه مواد غذایی با توصيه های موجود جهت حفظ سلامت مطابقت دارد.
فرض کنید می خواهید یک مهارت مثل برنامه نویسی html را یاد بگیرید. در این صورت قطعا نیاز به داشتن تمرکز با کمک فاکتورهای سلامت روان خواهید داشت. غذای سالم و به عبارت بهتر تغذیه سالم یکی از مهمترین و شاید اساسی ترین راه دستیابی به سلامت جسم است گرچه در ارتقاء سلامت روان نیز بی تاثیرنیست. متخصصان تغذیه همواره به افراد توصیه می کنند با اتخاذ عادات غذایی سالم علاوه بر تامین نیاز بدن به انرژی حتی الامکان خود را از اثرات عوامل بیماریزاحفظ کنند.
برای خوشبخت بودن باید جسم سالم و روح آرامی داشت و اگر جسممان را با خوردن غذاهای مفید سالم نگه داریم در نتیجه روحی آرام و سرحال خواهیم داشت . آرامش فکر در واقع باعث نشاط و شادابی می شود و اگر با تحریکاتی که از سوی بدن به فرد منتقل شود این آرامش از دست می رود ، در نتیجه انسان نمی تواند با آرامش به تفکر بپردازد.
افرادی که به استرس ، ضعف حاظه ، خستگی ، افسردگی و..... مبتلایند فقط از لحاظ روحی آسیب پذیر نیستند بلکه در معرض ابتلا به انواع بیماریهای جسمی قرار می گیرند .
برای رسیدن به جسمی سالم و آرام نیاز به روانی سالم است و روان سالم بدون جسم سالم میسر نیست و جسم هم بدون تغذیه نمی تواند سالم باشد ، چرا که سلامت جسمی و روانی انسان به میزان قابل توجهی به نوع تغذیه ، کیفیت مواد غذایی و ویتامین ها مربوط است .
در این مقاله به رابطه میان تغذیه و سلامت روان از جمله رابطه تغذیه با یادگیری و حافظه ، افسردگی ، خستگی ، هوش ، استرس و... به طور مختصر اشاره شده است و برای اصلاح وضعیت راهکارهایی ارائه شده است .

کلیدواژه های این خبر
حیوان   مشاوره   انرژی   مواد مغذی   تغذیه   افسردگی   مصرف دارو   یادگیری   رژیم درمانی   ویتامین ها   برنامه نویسی   چربی   آرامی   نیاز بدن   مقاله   آفت کش   عادات غذایی   نتیجه گیری   کلاچ   کارشناس تغذیه   مشکلات حافظه   روان پزشکی   مواد غذایی   محققان   سلامت روان   انگلیس   تغذیه سالم  
محتوای این خبر به صورت خودکار از «مردم سالاری» دریافت شده و «مخبرنیوز» بدون هیچ دخل و تصرفی آنرا باز نشر داده است. اگر به هر دلیلی احساس می کنید محتوای منتشر شده مطلوب نیست، خواهشمند است با استفاده از این لینک ما را مطلع نمایید تا بدون درنگ آنرا حذف نماییم.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه مخبرنیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

اخبار مرتبط
توصیه های تغذیه ای برای بهبود یافتگان از کرونا
صدا و سیما
عواقب خطرناکِ نهفته در صبحانه نخوردن
شفا آنلاین
توصیه های تغذیه ای برای بهبودیافتگان کرونا
میزان
توصیه های مهم تغذیه ای سازمان بهداشت جهانی در دوران کرونا
دنیای اقتصاد
مهم ترین توصیه های تغذیه ای سازمان بهداشت جهانی در دوران کرونا
خبرآنلاین
6 عاقبت و عوارض خطرناک نخوردن صبحانه
پارسینه
6 عاقبت خطرناک صبحانه نخوردن!
شفا آنلاین
عاقبت خطرناک صبحانه نخوردن
جام جم آنلاین
بهترین زمان برای میوه خوردن
ایران آنلاین
عصاره ای معجزه گر برای کودکان
پانا
رژیم غذایی وگان موجب افزایش شادابی و بازده کاری می شود
آنا نیوز
رژیم غذایی افراد روزه دار از افطار تا سحر چگونه باید باشد؟
آفتاب
بایدها و نبایدهای تغذیه ای برای داشتن انرژی بیشتری در ماه رمضان/ راهکارهایی که مانع ضعف شدید ورزشکاران روزه دار می شود
راه دانا
بایدها و نبایدهای تغذیه ای برای داشتن انرژی بیشتری/ راهکارهایی که مانع ضعف شدید ورزشکاران روزه دار می شود
عصر هامون
آیا بچه گربه ها می توانند از غذای گربه های بالغ تغذیه کنند؟
حکیم مهر
سوء تغذیه و بیماری؛ نتیجه بی توجهی به تنوع غذایی/ چگونه از عوارض تغذیه ای ماه رمضان در امان بمانیم؟
راه دانا
توصیه های تغذیه ای ضدکرونایی برای وعده های سحر و افطار
همشهری آنلاین
تغذیه سالم و دور از کرونا در ماه رمضان
رکنا نت
قند و دروغ هایی که درباره آن شنیده اید
پانا
توصیه های تغذیه ای ضدکرونایی برای وعده های ماه رمضان
شیعه نیوز
توصیه های تغذیه ای ضدکرونایی برای وعده های "سحر" و افطار"
ایسنا
باید ها و نباید های سحری در ماه رمضان؛ سحری چه بخوریم و چه نخوریم؟
خوزنیوز
تمام افراد همیشه عصبانی این ویتامین های را بخورند
برنا نیوز
حتما این نکات تغذیه ای را در ماه رمضان رعایت کنید
خبرآنلاین
رژیم های غذایی برای سلامت کبد
صدا و سیما
تقویت سیستم ایمنی روزه داران با تغذیه مناسب
صدا و سیما
تسریع بهبود در دوران نقاهت کرونا با تغذیه
صدا و سیما
تغذیه مناسب موجب تقویت سیستم ایمنی روزه داران در برابر کرونا می شود
ایرنا
حفظ سلامتی در روزه داران با خوردن لبنیات
سیمرغ
این نکات تغذیه ای مهم را بخوانید تا از اضافه وزن در ماه مبارک رمضان پیشگیری کنید!
برنا نیوز
نوشیدن بیش از 8 لیوان آب فراموش نشود
شبستان
غذاهای ممنوع در وعده سحری چیست؟ / بهترین غذاها برای افطار
رکنا نت
مصرف بیش از 8 لیوان آب فراموش نشود
صدا و سیما
بهترین تغذیه برای ورزشکاران روزه دار
ایسنا
علائمی که نشان دهنده مصرف غذای سالم است
پارسینه
روزه داری تاثیری در ابتلاء به کرونا ندارد
مهر نیوز
تغذیه سالمی داریم یا نه؟ این نشانه ها را در خود جست وجو کنید
همشهری آنلاین
نکاتی درباره روزه داری تغذیه و کرونا
ایرنا
تمام آنچه از تغذیه سالم در روزه داری باید بدانید
ایسنا
باید و نبایدهای تغذیه ای در دوران بارداری
میزان
اخبار مرتبط
bltصدا و سیما : توصیه های تغذیه ای برای بهبود یافتگان از کرونا
bltشفا آنلاین : عواقب خطرناکِ نهفته در صبحانه نخوردن
bltمیزان : توصیه های تغذیه ای برای بهبودیافتگان کرونا
bltدنیای اقتصاد : توصیه های مهم تغذیه ای سازمان بهداشت جهانی در دوران کرونا
bltخبرآنلاین : مهم ترین توصیه های تغذیه ای سازمان بهداشت جهانی در دوران کرونا
bltپارسینه : 6 عاقبت و عوارض خطرناک نخوردن صبحانه
bltشفا آنلاین : 6 عاقبت خطرناک صبحانه نخوردن!
bltجام جم آنلاین : عاقبت خطرناک صبحانه نخوردن
bltایران آنلاین : بهترین زمان برای میوه خوردن
bltپانا : عصاره ای معجزه گر برای کودکان
bltآنا نیوز : رژیم غذایی وگان موجب افزایش شادابی و بازده کاری می شود
bltآفتاب : رژیم غذایی افراد روزه دار از افطار تا سحر چگونه باید باشد؟
bltراه دانا : بایدها و نبایدهای تغذیه ای برای داشتن انرژی بیشتری در ماه رمضان/ راهکارهایی که مانع ضعف شدید ورزشکاران روزه دار می شود
bltعصر هامون : بایدها و نبایدهای تغذیه ای برای داشتن انرژی بیشتری/ راهکارهایی که مانع ضعف شدید ورزشکاران روزه دار می شود
bltحکیم مهر : آیا بچه گربه ها می توانند از غذای گربه های بالغ تغذیه کنند؟
bltراه دانا : سوء تغذیه و بیماری؛ نتیجه بی توجهی به تنوع غذایی/ چگونه از عوارض تغذیه ای ماه رمضان در امان بمانیم؟
bltهمشهری آنلاین : توصیه های تغذیه ای ضدکرونایی برای وعده های سحر و افطار
bltرکنا نت : تغذیه سالم و دور از کرونا در ماه رمضان
bltپانا : قند و دروغ هایی که درباره آن شنیده اید
bltشیعه نیوز : توصیه های تغذیه ای ضدکرونایی برای وعده های ماه رمضان
bltایسنا : توصیه های تغذیه ای ضدکرونایی برای وعده های "سحر" و افطار"
bltخوزنیوز : باید ها و نباید های سحری در ماه رمضان؛ سحری چه بخوریم و چه نخوریم؟
bltبرنا نیوز : تمام افراد همیشه عصبانی این ویتامین های را بخورند
bltخبرآنلاین : حتما این نکات تغذیه ای را در ماه رمضان رعایت کنید
bltصدا و سیما : رژیم های غذایی برای سلامت کبد
bltصدا و سیما : تقویت سیستم ایمنی روزه داران با تغذیه مناسب
bltصدا و سیما : تسریع بهبود در دوران نقاهت کرونا با تغذیه
bltایرنا : تغذیه مناسب موجب تقویت سیستم ایمنی روزه داران در برابر کرونا می شود
bltسیمرغ : حفظ سلامتی در روزه داران با خوردن لبنیات
bltبرنا نیوز : این نکات تغذیه ای مهم را بخوانید تا از اضافه وزن در ماه مبارک رمضان پیشگیری کنید!
bltشبستان : نوشیدن بیش از 8 لیوان آب فراموش نشود
bltرکنا نت : غذاهای ممنوع در وعده سحری چیست؟ / بهترین غذاها برای افطار
bltصدا و سیما : مصرف بیش از 8 لیوان آب فراموش نشود
bltایسنا : بهترین تغذیه برای ورزشکاران روزه دار
bltپارسینه : علائمی که نشان دهنده مصرف غذای سالم است
bltمهر نیوز : روزه داری تاثیری در ابتلاء به کرونا ندارد
bltهمشهری آنلاین : تغذیه سالمی داریم یا نه؟ این نشانه ها را در خود جست وجو کنید
bltایرنا : نکاتی درباره روزه داری تغذیه و کرونا
bltایسنا : تمام آنچه از تغذیه سالم در روزه داری باید بدانید
bltمیزان : باید و نبایدهای تغذیه ای در دوران بارداری




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.