یک پُرس غذای کرایه ای برای استوری اینستاگرام، چند؟

یک پُرس غذای کرایه ای برای استوری اینستاگرام، چند؟
اینستاگرام در سال 2010 برای اولین بار توسط کوین سیستروم و دوست و همکارش مایک کرگر رونمایی شد و به قدری طرفدار پیدا کرد که تا سال 2012 به 100 میلیون کاربر رسید. از همان سال های ابتدایی اینستاگرام بین مردم ایران نیز رایج شد و در حدود سال 2012 اینستاگرم محبوبیت خود را در ایران بدست آورد و رفته رفته به ...
یک پُرس غذای کرایه ای برای استوری اینستاگرام، چند؟

یک پُرس غذای کرایه ای برای استوری اینستاگرام، چند؟ اینستاگرام در سال 2010 برای اولین بار توسط کوین سیستروم و دوست و همکارش مایک کرگر رونمایی شد و به قدری طرفدار پیدا کرد که تا سال 2012 به 100 میلیون کاربر رسید. از همان سال های ابتدایی اینستاگرام بین مردم ایران نیز رایج شد و در حدود سال 2012 اینستاگرم محبوبیت خود را در ایران بدست آورد و رفته رفته به یکی از پرکاربردترین شبکه های اجتماعی بعد از تلگرام محسوب شد.

محیط اشباع شده از شبکه های اجتماعی که در آن زندگی می کنیم، شیوه خاصی از زندگی را به رضایت فوری و ارتباطات مجازی وابسته کرده است. رسانه ها به طور کلی تصویری از نوع زندگی "ایده آل" ترسیم می کنند که این تصویرسازی برای اکثریت قریب به اتفاق غیرواقعی و به طور بالقوه نامناسب است. با این اوصاف گرچه تأثیر شبکه های اجتماعی در دختران جوان مشهود است، پسران و مردان جوان نیز از این آسیب شبکه های اجتماعی به دور نیستند، همچنانکه مطالعات نشان می دهد 88درصد از زنان خود را با تصاویری که در شبکه های اجتماعی مشاهده و مقایسه می کنند، بیش از نیمی از آن ها تأکید می کنند که این مقایسه نامطلوب است. در حالی که 65درصد از مردان نیز خود را با تصاویر موجود در شبکه های اجتماعی مقایسه می کنند.

با این اوصاف رسانه های اجتماعی مبتنی برعکس همچون اینستاگرام به افراد مجرا و فضای بازنمایی می دهند تا بتوانند از طریق آن عینیت یابند و در عین حال مشارکت فزاینده در این فضا از طریق ارسال عکس هایی از خود، همان چیزی را که در تبلیغات می بینند، تقلید کنند.


بنابراین با افزایش حضور رسانه های اجتماعی در دو دهه اخیر، تاثیر فناوری به یکی از مهمترین دغدغه های جامعه تبدیل شده است، از همین رو این مسئله یعنی قرارگرفتن کاربران در معرض محتوای شبکه های اجتماعی همچون سبک زندگی و رژیم های غذایی خاص، با تقلیدکردن از آن ها به راحتی تاثیر می پذیرند. در نتیجه این تاثیرپذیری در نهایت می تواند به کاهش عزت نفس کاربران و نگرانی های مربوط به سبک زندگی منجر شود.

این عدم رضایت می تواند بر سایر زمینه های سلامت روان مخاطبان تأثیر بگذارد و حتی منجر به افسردگی شود. همچنین می توان به آسیب هایی همچون تنهایی و احساس انزوا نیز اشاره داشت. چرا که کاربران دیگر ارتباط واقعی برقرار نمی کنند و خود را با غریبه هایی مقایسه می کنند که فقط بهترین قسمت های زندگی خود را در این شبکه های اجتماعی ارسال و بازنمایی می کنند.


داستان از کجا شروع شد؟
داستان از آنجا شروع شد که چشم و هم چشمی های زندگی حقیقی به فضای مجازی رسید. اگر یک روز خانواده ها در مهمانی های شان تجملات را به رخ یکدیگر می کشیدند، پس از آمدن شبکه های اجتماعی و پیام رسان هایی همچون اینستاگرام، از این فضا برای ادامه نمایش زندگی های کاذب شان سوءاستفاده کردند.


نمایش زندگی های دروغین
برخی عکس منتشر می کنند و زندگی های دروغین شان را به رخ یکدیگر می کشانند و گرفتار آن کسانی که اینچنین زندگی ها را باور می کنند و گاهی برای شان می شود الگو، الگویی از جنس زندگی کاذب.

هر روز اتفاقات عجیبی را از پیام رسانی همچون اینستاگرام شاهد هستیم. این اپلیکیشن هر روز شمایل جدیدی از زندگی را رو می کند. از استفاده ابزاری از کودکان برای جذب فالوور تا چشم و هم چشمی با این و آن. این روز ها هم تبلیغ اجاره آخرین مدل گوشی های آیفون همراه با اپل واچ و ایرپاد برای میهمانی ها و کرایه عکس غذا از رستوران ها برای استوری اینستاگرامی عرض اندام می کند.

شاید بگوییم که ته ماجرا به کجا می رسد، دقیقا به نقطه ای می رسد که نامش در دنیای حقیقی خودنمایی، فخرفروشی و تجمل گرایی است.


ارزش های جامعه تغییر کرده است
البته برخی از روانشناسان معتقدند زمانی که در یک جامعه ارزش ها تغییر پیدا کنند و داشته های مادی جای ارزش های معنوی را بگیرند، افراد برای به دست آوردن جایگاه اجتماعی می کوشند خود را به روز کنند. آن ها اینگونه می پندارند که با بیشتر دیده شدن سعادت و خوشبختی واقعی را تجربه می کنند.


لاکچری بازی در اینستاگرام!
کاربران علاقه مند به نمایش لاکچری بودن زندگی بر این باورند آنقدر در زندگی درگیر مادیات شدیم که همه چیز را از یاد بردیم و فکر می کنیم خوشبختی در صورتی معنا پیدا می کند که ما بهترین تلفن همراه و اتومبیل را داشته باشیم. حاضریم پول خود را دور بریزیم، اما در نظر دیگران لاکچری باشیم، شبی 2 تا 3 میلیون بابت اجاره تلفن همراه اجاره می دهیم و همین مبلغ و گاهی بیشتر را بابت اجاره ماشین و اجاره غذا فقط برای گرفتن یک عکس پرداخت می کنیم.


رواج پدیده کرایه کردن غذا برای استوری
شماری از کاربران فضای مجازی، از روی چشم و هم چشمی، برای پست اینستاگرامی خود به رستوران ها زنگ می زنند و عکس غذا سفارش می دهند. این پدیده نه فقط در تهران، بلکه در شهرستان ها نیز رواج پیدا کرده است و نمود واقعی زندگی نمایشی به شمار می رود و عمق دغدغه افراد برای محتوای شبکه های اجتماعی را به خوبی نشان می دهد.


عکس ها برای ما شخصیت نمی آورند
امروز چه بلایی سرمان آمده است که می خواهیم با گوشی های آیفون در مهمانی سری از سر ها بلند کنیم و خودمان را نشان دهیم. باید یاد بگیریم که خودمان را پشت ابزار هایی که نه شأن و شخصیت برای مان می آورند و نه جایگاه ما را در جامعه بالا می برد، پنهان نکنیم و به ارزش های اخلاقی بیشتر توجه کنیم.
اکثر افراد اکانتهای اینستاگرامی دارند و روزی نیست که عکسهای چشم درآرِ؛ “من و عشقم در کافی شاپ”، “کنار تو درگیر آرامشم”، “یک شام عالی با یک همسر بی نظیر” و از این دست پستها را در اینستاگرام دوست و فامیل و آشناهایمان نبینیم! و نمی دانم آیا این نمایش خوشبختی ها در زندگی واقعی هم لمس می شود؟ یا تنها نمود آن در پیجهای مجازی است؟
آیا اگر در کنار همسرت درگیر آرامش باشی و از با او بودن در رستوران و کافی شاپ و پارک و مسافرت لذت ببری درگیر لحظه می شوی یا در فکر عکس گرفتن و انتشارش در اینستاگرام و لایک گرفتنی؟


سبقت دنیای مجازی از دنیای حقیقی
به گمانم اینستاگرام چشم و هم چشمی را بیش از پیش دامن زده و امروز افراد بیش از اینکه اعضای جامعه و دنیای حقیقی باشند عضوی از پیج های مجازی شده اند و به جای تمرکز به داخل خانه و خانواده خود و فراهم آوردن محیطی آرام و لذت بخش برای خانواده و چشیدن طعم خوشبختی تنها به فکر این هستند که چشم جاری و خواهرشوهر و دخترخاله را درآورند و جالب تر اینکه در این میدان زنان گوی سبقت را از مردان ربودند و گاها هم با در دست داشتن اکانت های همسران شان پست های عاشقانه برای خود می گذارند و کمبودهای زندگی حقیقی را در فضای مجازی جستجو می کنند!

در مجموع آنچه که اشاره رفت با توجه به روند فزآینده ضریب نفوذ اینترنت در جامعه ایران و تسهیل شدن این روند در قالب همگرایی رسانه ای، کیفیت مصرف رسانه ای مخاطبان نیز باید مورد ملاحظه قرار گیرد؛ چرا که مصرف رسانه ای بدون مدیریت و دسترسی گروه های سنی مخاطبان به این محتوا ها در بلند مدت به خود پنداره منفی افراد درباره سلامت روان مخاطبان در سطح خرد منجر می شود، همچنین در سطح کلان، سبک زندگی کاربران را تحت الشعاع قرار می دهد.

کلیدواژه های این خبر
گوشی های هوشمند   فناوری   رستوران   اپل واچ   کرایه   تجمل گرایی   افسردگی   آیفون   اینستاگرام   تصویر سازی   ایرپاد   چشم و هم چشمی   اپلکیشن   سبک زندگی   انزوا   تلگرام   بانوان   فضای مجازی   شبکه های اجتماعی   تبلیغات   سلامت روان   کاربران  
محتوای این خبر به صورت خودکار از «میگنا» دریافت شده و «مخبرنیوز» بدون هیچ دخل و تصرفی آنرا باز نشر داده است. اگر به هر دلیلی احساس می کنید محتوای منتشر شده مطلوب نیست، خواهشمند است با استفاده از این لینک ما را مطلع نمایید تا بدون درنگ آنرا حذف نماییم.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه مخبرنیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

اخبار مرتبط
قالیباف: تصویب طرح صیانت، منجر به بسته شدن هیچ پلتفرمی نخواهد شد
آی تی رسان
اینستاگرام و رواج سبک زندگی به ظاهر لاکچری/ عاقبت چشم و هم چشمی های مجازی در دادگاه خانواده!
ملیت
نگاهی به تاریخچه اقدامات گوگل علیه کشور
شعار سال
مروری بر تاریخچه اقدامات گوگل علیه ایران
ایران آنلاین
از بلاگری تا واینری؛ شغل های اینستاگرامی پولساز
پانا
مروری بر تاریخچه اقدامات گوگل علیه ایران/ سابقه حذف اپ های ایرانی
مهر نیوز
شغل های اینستاگرامی جذاب و پولساز/ از بلاگری تا واینری
ایسنا
دریافت مالیات از اینفلوئنسرهایی با بیش از 500 هزار دنبال کننده تصویب شد
آی تی رسان
درآمد شبکه های اجتماعی از کجاست؟!
آی تی رسان
فناوری 4G چطور دنیای ما را دگرگون کرد؟
زومیت
محدودیت تبلیغات هدفمند برای زیر 18ساله ها در گوگل
آی سی تی پرس
ویترین های مجازی فرسنگ ها دور از واقعیت حقیقی /تاثیرات مخرب شبکه های اجتماعی رهاشده بر ذائقه بصری جوانان
راه دانا
محدودیت تبلیغات هدفمند برای زیر 18 ساله ها در گوگل
ایسنا
حاشیه های یک تبلیغ بستنی با محتوای جنسی/زن فقط نماینده خودش نیست!
تیتر یک
روزنامه نگار بلومبرگ در «بدون فیلتر» از ظهور اینستاگرام می گوید
ایرنا
اتفاق وایبر برای اینستاگرام خواهد افتاد
فرارو
دولت هشت ماه برای تولید اینستاگرام ایرانی فرصت دارد
افتانا
طرح اینستاگرام دولتی!
ایران جیب
500 هزار نفر خواستار توقف محدودیت بیشتر برای اینترنت شدند
اعتدال
حساب های اینستاگرام چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
آی تی رسان
بهترین راه برای خواندن پیام حذف شده در تلگرام، واتساپ و اینستاگرام
آی تی رسان
رواج پدیده کرایه کردن غذا برای استوری اینستاگرام
تیتر یک
درخواست 44 دادستان کل آمریکا جهت توقف ساخت اینستاگرام کودکان
سیتنا
قیمت روز گوشی موبایل در 20 اردیبهشت/ انتقام عجیب مردان ناشناس از صاحب رستوران! / نحوه جلوگیری از افزودن حساب شما به گروه های اینستاگرام
باشگاه خبرنگاران
حجاب نامتعارف و جولان پوشش های غیراسلامی در صفحات مجازی فروشگاه ها
شبستان
از دانلود اپ ویکی پدیا آنلاین تا نرم افزار گوگل پلی سرویس
باشگاه خبرنگاران
یک پُرس غذای کرایه ای برای استوری اینستاگرام، چند؟
ملیت
چگونه ویژگی پیام های موقت در واتساپ را فعال کنیم؟ / تاریخ عرضه محصولات جدید هوآوی فاش شد / شروع عملیات فاز بتا اپلیکیشن کلاب هاوس برای اندروید
باشگاه خبرنگاران
iOS 14.5 منتشر شد
بولتن نیوز
نگاهی به مهم ترین ویژگی های iOS 14.5 + تصاویر
پارسینه
iOS 14.5 با قابلیت بحث برانگیز App Tracking Transparency منتشر شد
زومیت
ثروت یک ایرانی الاصل از طریق حراج
پانا
مصوبه غیرقانونی دولت در جریمه اپراتورها
قم نیوز
با 10 ثروتمند فضای مجازی آشنا شوید
ایسنا
با پرطرفدارترین اپلیکیشن های موبایلی سال 2021 آشنا شوید
بولتن نیوز
معرفی محبوب ترین اپلیکیشن های موبایلی سال 2021
افتانا
مثلث برمودای ایران کجاست؟
صدا و سیما
عامل انتشار تصاویر شخصی بانوان به دام افتاد
مثلث
ایستادگی چندین ساله دولت در برابر فیلتر بی ضابطه فضای مجازی
ایرنا
10 اپلیکیشن موبایلی سال 2021 اعلام شد
پول نیوز
اخبار مرتبط
bltآی تی رسان : قالیباف: تصویب طرح صیانت، منجر به بسته شدن هیچ پلتفرمی نخواهد شد
bltملیت : اینستاگرام و رواج سبک زندگی به ظاهر لاکچری/ عاقبت چشم و هم چشمی های مجازی در دادگاه خانواده!
bltشعار سال : نگاهی به تاریخچه اقدامات گوگل علیه کشور
bltایران آنلاین : مروری بر تاریخچه اقدامات گوگل علیه ایران
bltپانا : از بلاگری تا واینری؛ شغل های اینستاگرامی پولساز
bltمهر نیوز : مروری بر تاریخچه اقدامات گوگل علیه ایران/ سابقه حذف اپ های ایرانی
bltایسنا : شغل های اینستاگرامی جذاب و پولساز/ از بلاگری تا واینری
bltآی تی رسان : دریافت مالیات از اینفلوئنسرهایی با بیش از 500 هزار دنبال کننده تصویب شد
bltآی تی رسان : درآمد شبکه های اجتماعی از کجاست؟!
bltزومیت : فناوری 4G چطور دنیای ما را دگرگون کرد؟
bltآی سی تی پرس : محدودیت تبلیغات هدفمند برای زیر 18ساله ها در گوگل
bltراه دانا : ویترین های مجازی فرسنگ ها دور از واقعیت حقیقی /تاثیرات مخرب شبکه های اجتماعی رهاشده بر ذائقه بصری جوانان
bltایسنا : محدودیت تبلیغات هدفمند برای زیر 18 ساله ها در گوگل
bltتیتر یک : حاشیه های یک تبلیغ بستنی با محتوای جنسی/زن فقط نماینده خودش نیست!
bltایرنا : روزنامه نگار بلومبرگ در «بدون فیلتر» از ظهور اینستاگرام می گوید
bltفرارو : اتفاق وایبر برای اینستاگرام خواهد افتاد
bltافتانا : دولت هشت ماه برای تولید اینستاگرام ایرانی فرصت دارد
bltایران جیب : طرح اینستاگرام دولتی!
bltاعتدال : 500 هزار نفر خواستار توقف محدودیت بیشتر برای اینترنت شدند
bltآی تی رسان : حساب های اینستاگرام چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
bltآی تی رسان : بهترین راه برای خواندن پیام حذف شده در تلگرام، واتساپ و اینستاگرام
bltتیتر یک : رواج پدیده کرایه کردن غذا برای استوری اینستاگرام
bltسیتنا : درخواست 44 دادستان کل آمریکا جهت توقف ساخت اینستاگرام کودکان
bltباشگاه خبرنگاران : قیمت روز گوشی موبایل در 20 اردیبهشت/ انتقام عجیب مردان ناشناس از صاحب رستوران! / نحوه جلوگیری از افزودن حساب شما به گروه های اینستاگرام
bltشبستان : حجاب نامتعارف و جولان پوشش های غیراسلامی در صفحات مجازی فروشگاه ها
bltباشگاه خبرنگاران : از دانلود اپ ویکی پدیا آنلاین تا نرم افزار گوگل پلی سرویس
bltملیت : یک پُرس غذای کرایه ای برای استوری اینستاگرام، چند؟
bltباشگاه خبرنگاران : چگونه ویژگی پیام های موقت در واتساپ را فعال کنیم؟ / تاریخ عرضه محصولات جدید هوآوی فاش شد / شروع عملیات فاز بتا اپلیکیشن کلاب هاوس برای اندروید
bltبولتن نیوز : iOS 14.5 منتشر شد
bltپارسینه : نگاهی به مهم ترین ویژگی های iOS 14.5 + تصاویر
bltزومیت : iOS 14.5 با قابلیت بحث برانگیز App Tracking Transparency منتشر شد
bltپانا : ثروت یک ایرانی الاصل از طریق حراج
bltقم نیوز : مصوبه غیرقانونی دولت در جریمه اپراتورها
bltایسنا : با 10 ثروتمند فضای مجازی آشنا شوید
bltبولتن نیوز : با پرطرفدارترین اپلیکیشن های موبایلی سال 2021 آشنا شوید
bltافتانا : معرفی محبوب ترین اپلیکیشن های موبایلی سال 2021
bltصدا و سیما : مثلث برمودای ایران کجاست؟
bltمثلث : عامل انتشار تصاویر شخصی بانوان به دام افتاد
bltایرنا : ایستادگی چندین ساله دولت در برابر فیلتر بی ضابطه فضای مجازی
bltپول نیوز : 10 اپلیکیشن موبایلی سال 2021 اعلام شد




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.