نقش ابزارهای تحلیلی دیجیتال مارکتینگ در رشد کسب و کار

نقش ابزارهای تحلیلی دیجیتال مارکتینگ در رشد کسب و کار
خبرگزاری آریا- اگر بخواهیم از نقش ابزارهای تحلیلی دیجیتال مارکتینگ در رشد کسب و کار ها بگوییم، باید اول از همه به تحلیل مفهومی دیجیتال مارکتینگ بپردازیم و بعد ابزارهایی نظیر سرچ کنسول ، گوگل آنالیتیکس و...
نقش ابزارهای تحلیلی دیجیتال مارکتینگ در رشد کسب و کار

نقش ابزارهای تحلیلی دیجیتال مارکتینگ در رشد کسب و کار خبرگزاری آریا- اگر بخواهیم از نقش ابزارهای تحلیلی دیجیتال مارکتینگ در رشد کسب و کار ها بگوییم، باید اول از همه به تحلیل مفهومی دیجیتال مارکتینگ بپردازیم و بعد ابزارهایی نظیر سرچ کنسول ، گوگل آنالیتیکس و...

در عصر تکنولوژی امروز، ورود به دنیای دیجیتال به امری ضروری برای هر کسب و کار تبدیل شده، دلیل این امر دستیابی به بازار هدف بزرگ تر به منظور داشتن فروش خدمات یا کالای خود در عرصه کشوری و حتی جهانی است.

همانطور که می دانید اگر به طور مثال یک فروشگاه یا مغازه داشته باشید، بازار هدف شما متشکل است از تمامی افراد علاقه­مند به خدمات و محصولات شما که در حوالی مغازه (محله یا شهر) هستند. بنابراین شما می توانید خود را برای این افراد ارزشمند سازید نه بیشتر.

این در صورتی است که اگر شما یک فروشگاه آنلاین داشته باشید، به سادگی می توانید با کمی تحلیل کسب و کار اینترنتی خود و انجام موارد مربوط به سئو یا در شرایط ایده آل تبلیغات، به بازار هدفی وسیع دست پیدا کنید تا هر آن کس که خدمات شما را در موتور جستجو، سرچ می کند کسب و کار شما برسد.

اینجاست که نقش ابزارهای تحلیلی دیجیتال مارکتینگ در رشد کسب و کار مشخص می شود. شما می توانید با بررسی تمامی امور دیجیتالی خود از ایمیل مارکتینگ گرفته تا سوشال مدیا شبکه های اجتماعی و... موارد لازم برای بهبود رتبه خود را انجام دهید.

از تمام این موارد که بگذریم، می توانیم به نکته­ی بازاریابی این داستان بپردازیم. شما با بالا بردن رتبه سایت خود، محبوبیت در شبکه های اجتماعی، جذب فالور، بیشتر دیده شدن در فضای مجازی و ... می توانید به جذب مشتریانی بالقوه بپردازید.

مشتریان بالقوه را می توان با کمی فعالیت اعم از تولید محتوای خوب و ارزشمند، خدمات قابل رقابت، تخفیف های مناسب و قابل دفاع در مقایسه با رقبا و... به مشتریان بالفعل تبدیل کرد.

حال به انواع ابزارهای تحلیل دیجیتال مارکتینگ می پردازیم، شما در این مقاله با دو المان بسیار مهم در دنیای دیجیتال به منظور بهبود سئوی سایت خود آشنا می شوید. این دو المان اگر در کنار هم استفاده شوند، بسیار کمک کننده هستند. هرچند که حتی به صورت انفرادی ارزشمند می باشند.

گوگل آنالیتیکس(Google Analytics)

از مهمترین ابزار های تحلیلی در دنیای دیجیتال مارکتینگ، ابزار گوگل آنالیتیکس است. این ابزار را می توان برای تحلیل انواع اطلاعات از شبکه های اجتماعی گرفته تا سایت و ... استفاده کرد.

اطلاعاتی که این ابزار در اختیار شما می گذارد بسیار جامع می باشد به طوری که می توانید به راحتی تمامی رفتار کاربر را بررسی کنید و با توجه به آن ها به علاقه مندی های کاربر، نیازها و... برسید تا استراتژی لازم را برای پیشبرد اهداف خود در نظر بگیرید.

گوگل آنالیتیکس ابزاری رایگان است که به شما اطلاعاتی نظیر موارد ذیل را ارائه می دهد:

جنسیت، سن و شهر سکونت کاربران.کاربران چطور وارد سایت شما شدند؟چه قسمت هایی از سایت شما برای کاربران جذابیت بیشتری داشته؟در صورت داشتن رپورتاژ و... تاثیر آن ها چه بوده است؟شبکه های اجتماعی شما در چه شرایطی می باشد؟چه میزان از ورودی شما از شبکه های مجازی بوده است؟شبکه های اجتماعی و تمامی اطلاعات آنو...

در مقاله "گوگل آنالیتیکس" بصورت تخصصی به آموزش بخشهای مختلف این ابزار پرداخته ایم که پیشنهاد میکنیم تا آن مقاله را نیز مطالعه نمایید.

سرچ کنسول (Search Console)

یکی دیگر از ابزار های گوگل، سرچ کنسول است. مانند آنالیتیکس، این ابزار نیز رایگان می باشد با این تفاوت که این ابزار تمامی خطاهای لینک های شما را نمایش می دهد و تمرکز آن بر ورودی ارگانیک سایت است اما گوگل آنالیتیکس کل ورودی ها را با جزئیات نمایش می دهد.

همچنین ابزار سرچ کنسول (Search console) که به آن در ورژن قدیمی، وبمستر تولز (Webmaster tools) نیز گفته می شد به شما این امکان را می دهد تا در صورت نیاز به ایندکس شدن سریع url و یا ویرایش و اصلاح لینکی از سایت، با یک کلیک آن را به اطلاع موتور جستجو برسانید.

داشتن اطلاعاتی مانند میزان CTR (میزان بازدید سایت در موتور جستجو به میزان کلیک) یکی دیگر از اطلاعات تخصصی است که سرچ کنسول گوگل آن را در اختیار شما می گذارد. یکی از مباحث بسیار مهم در آموزش سئو سایت استفاده از تکنیکهای سرچ کنسول است که با یادگیری این تکنیکها می توان میزان بازدید و نرخ کلیک را نیز بالا برد.

شما در صورت داشتن دانش این دو ابزار و ادغام و تحلیل گزارشات بدست آمده از سرچ کنسول و آنالیتیکس می توانید به استراتژی ای بی نقص برسید و در نهایت سایت خود را در جهت پیشرفت به سمت هدف هدایت کنید.

به طور کلی می توان سرچ کنسول را ابزاری برای تحلیل رتبه کلمات کلیدی و روش های بهبود آن ها دانست و گوگل آنالیتیکس را ابزاری به منظور بررسی و تحلیل ورودی های سایت، بررسی رفتار کاربران در سایت و بررسی مفید بودن یا مفید نبودن بخش های کسب و کار شما برای کاربران، دانست.

اگر می خواهید بصورت کامل در این مورد اطلاعات کسب کنید حتما پیشنهاد می کنیم مقاله کامل"راهنمای سرچ کنسول گوگل" را مطالعه نمایید.

با توجه به تمام موارد گفته شده، به اهمیت گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول پی بردید. پس اگر تا به امروز برای بررسی سایت و کسب و کار خود از این ابزارها استفاده نکردید یا به آن ها آشنایی ندارید، حتما هرچه سریع تر آن ها را نصب و فرا بگیرید یا از تیم دیجیتال مارکتینگ برای تحلیل صحیح و اصولی کمک بگیرید.

نکته ای که اشاره آن در پایان خالی از لطف نیست، این است که اولین کاری که لازم است شما پس از نصب سرچ کنسول انجام دهید این است که سایت مپ خود را نصب کرده و فایل Robots.txt را نیز به درستی بر روی سایت اعمال کنید. اگر بخواهید با کار سایت مپ آشنا شوید، می توانیم آن را یک نقشه را برای موتور جستجو بیان کنیم.

سایت مپ تمامی لینک­ها و عناوین سایت شما را لیست می کند تا موتور جستجو پیمایش سریع تری در سایت شما داشته باشد و وقت کمتری برای پیدا کردن موارد جدید، صرف کند.

موتور جستجو در صورت نبود سایت مپ (Sitemap) وقتی وارد سایت شما می شود باید تمامی اطلاعات را بررسی کند تا متوجه شود که کدام اطلاعات جدید است و کدام تغییر پیدا کرده تا بتواند مراحل ایندکس کردن صفحه شما را به درستی انجام دهد.

اما نقشه راه به موتور جستجو این امکان را می دهد تا بدون پیمایش کامل سایت، بداند که کدام صفحات جدید هستند که نیاز به کراول شدن دارند. موتور جستجو در صورت داشتن این فایل سایت مپ در هر بار پیمایش، فایل قبلی و جدید را مقایسه کرده و با توجه به نیاز به Crawl کردن صفحه ای می پردازد.

در این مورد حتما مقاله کامل "سایت مپ چیست" را مطالعه نمایید.


کلیدواژه های این خبر
گوگل   کسب و کار   جنسیت   کسب و کار اینترنتی   سئو   موتور جستجو   کنسول   المان   تکنولوژی   دیجیتال   فروشگاه آنلاین   مقاله   مارکتینگ   آنالیتیکس   بازاریاب   پست الکترونیک   بازار   داستانی   فضای مجازی   شبکه های اجتماعی   شبکه های مجازی   کاربران  
محتوای این خبر به صورت خودکار از «آریا» دریافت شده و «مخبرنیوز» بدون هیچ دخل و تصرفی آنرا باز نشر داده است. اگر به هر دلیلی احساس می کنید محتوای منتشر شده مطلوب نیست، خواهشمند است با استفاده از این لینک ما را مطلع نمایید تا بدون درنگ آنرا حذف نماییم.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه مخبرنیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

اخبار مرتبط
واکنش ایران به حذف روبیکا و ذره بین توسط گوگل
فرارو
تهدید مرکز ملی فضای مجازی علیه «فعالیت» گوگل در «بازار ایران»
انتخاب
بیانیه مرکز ملی فضای مجازی درباره اقدامات مداخله گرایانه گوگل در حذف برنامه های ایرانی
باشگاه خبرنگاران
بیانیه مرکز ملی فضای مجازی نسبت به اقدام گوگل
مهر نیوز
نگاهی به تاریخچه اقدامات گوگل علیه کشور
شعار سال
شاخ های مجازی مشمول مالیات شدند
پانا
خدمات سئو سایت دقیقا شامل چه مواردی می شود؟
ایکنا
مرگ فرهنگ با طرح مجلس!
ایسنا
چگونه اقدام به خرید رپورتاژ آگهی تاثیرگذار کنیم؟
مشرق نیوز
شرکت های سئو زیر ذره بین | آنچه نباید بدانید!
خبرآنلاین
تلاشی برای آشنایی با شیوه های نوین بازاریابی در فضای دیجیتال
خبرگزاری کتاب ایران
کرونا بازار یابی کتاب کودک را هم متحول کرده است
خبرگزاری کتاب ایران
انواع بازاریابی چیست؟ بررسی انواع مدل ها، روش ها و تکنیک های بازاریابی
هشت صبح
مشاوره سئو با سئواینجا
برنا نیوز
موافقان و مخالفان طرح «صیانت» چه گفتند
رادیو گفتگو
معرفی خدمات دیجیتال مارکتینگ گرندیما
مشرق نیوز
نگرانی کسب و کارها از طرح حمایت از کاربران رفع شود
رادیو گفتگو
چطور با سرمایه کم فروش اینترنتی را شروع کنم؟
تابناک
نگرانی صاحبان کسب و کار از اجرای طرح صیانت باید برطرف شود
شعار سال
گزارشی از تاثیر تبلیغات آنلاین بر رشد کسب و کارها
انتخاب
چگونه از خدمات اینستاگرام و گوگل به صورت بهینه استفاده کنیم ؟
خبرگزاری ایلنا
چند دلیل برای لزوم قانونمندسازی شبکه های اجتماعی
پایداری ملی
لزوم قانونمندسازی در شبکه های اجتماعی
ایران آنلاین
روزنامه نگار بلومبرگ در «بدون فیلتر» از ظهور اینستاگرام می گوید
ایرنا
طرح صیانت از کاربران چند نفر را بیکار می کند؟
شیعه نیوز
بیکاری، هدیه مجلس انقلابی به کسب و کار های مجازی/ طرح صیانت از کاربران چند نفر را بیکار می کند؟
رویداد 24
نقطه کور طرح «صیانت»
تیک نیوز
طراحی سایت در تبریز در سال 1400 چرا مهمتر از سال های قبل شده است؟
تسنیم
از صفر تا صد آشنایی با استراتژی محتوا
تسنیم
سئو کلاه سیاه چیست و شامل چه روش هایی می شود؟
تسنیم
آژانس تبلیغات دیجیتال چیست؟ و چه کمکی به شما می کند؟
مثلث
نقش طراحی سایت در پیاده سازی تکنیک های دیجیتال مارکتینگ
آی تی رسان
طراحی سایت و خدمات سئو: طراحی سایت مبنا
آریا
طراحی وب سایت در آینده باعث تحول تجارت می شود؟
خرداد نیوز
با معیارهای انتخاب یک شرکت دیجیتال مارکتینگ حرفه ای آشنا شوید.
ایکنا
سهم 86 درصدی گوگل از جستجو در فضای مجازی/ درآمد 180 میلیارد دلاری گوگل
تسنیم
معرفی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال mydmc.ir
زومیت
اصول طراحی سایت در شرکت نونگار پردازش
تسنیم
چگونه کسب و کار اینترنتی موفق داشته باشیم؟
خبرآنلاین
دیجیتال مارکتینگ چیست و از سرویس دهی آن از چه روش هایی انجام میگیرد؟
عصر ایران
اخبار مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.