یادداشت رسیده | بلاگرهای فیک

یادداشت رسیده | بلاگرهای فیک
حوزه/ ظاهر غیر دینی این بلاگرها نشان می دهد که اگر این افراد انگیزه ترویج و گسترش حجاب اسلامی را دارند قطعا بیراهه را انتخاب کرده و این مسئله نمای اصلی حجاب را خدشه دار می کند.
یادداشت رسیده | بلاگرهای فیک

خبرگزاری حوزه | بلاگر بودن یکی از شغل های جهان است که امروزه در فضای مجازی درآمد بسیار بالایی دارد.

متاسفانه تصور اشتباهی که درباره بلاگرها وجود دارد این است که هر کسی که پست زیاد بگذارد و فالوورهایش بالا برود، نامش بلاگر می شود و این خلاف واقع است.

یک بلاگر باید در زمینه خاصی حرفی برای گفتن داشته باشد. آنها به واسطه دانشی که دارند، می توانند دیگران را برای انتخاب های گوناگون متقاعد کنند.

یک بلاگرتولید محتوا می کند و به اصطلاح بلاگ می کند. این تولید محتوا در راستای هدفی است که بلاگر دنبال می کند. (پس هر بلاگر یک هدفی دارد و در یک زمینه خاص فعالیت می کند.)

بلاگرها اغلب ارتباط خیلی خوبی با مردم دارند و خیلی سریع می توانند روی دیگران تاثیرگذار باشند. یک بلاگر واقعی می داند که قدرت او بواسطه توجه مردم افزایش پیدا می کند؛ لذا همواره تلاش می کند که رضایت دنبال کنندگان خود را جلب کند و مردم به او اعتماد کنند، لذا اغلب بلاگرها اگر قرار باشد محصول برند خاصی را تبلیغ کنند، به صورت شفاف به نقد و بررسی نقاط ضعف و قوت آن می پردازند و هیچ گاه بزرگ نمایی نمی کنند؛ همچنین برندهایی که به بلاگرها رجوع می کنند اغلب برندهای معتبر و موفقی هستند که از رسالت یک بلاگر به خوبی مطلع هستند.

این دوره، دوره ی تکنولوژی و ارتباطات است و اینترنت نیز جزو جدانشدنی زندگی مردم است. عده ای برای اینکه از اینترنت و این تکنولوژی نهایت استفاده را ببرند محصولات خود را به این روش تبلیغ یا به اصطلاح بلاگ می کنند.

به این ترتیب بلاگر کسی است که برای تعداد زیادی از افراد الگو است. الگو بودن بهترین واژه ای است که می توان در تعریف یک بلاگر به کار برد. یعنی مخاطبانی که وبسایت یا صفحه ی متعلق به فرد بلاگر در اینستاگرام، توئیتر، فیس بوک، یوتیوپ و ... را دنبال می کنند در تمام موارد عنوان شده در پیج، از او الگو می گیرند.

مثلا لباسی را می خرند که مورد توجه بلاگر باشد، به مکانی سفر می کنند که بلاگر از رفتن به آن جا راضی بوده باشد، غذایی سفارش می دهند که به مذاق بلاگر خوش آمده باشد! چیزی را دوست دارند که بلاگر دوست داشته است!

مدنویسی دیجیتالی که از سال 2012 وارد دنیای جدیدی شده است باعث شده روزانه هزاران نفر از افراد، دنیای جذاب و دلفریب مد و فشن را از نگاه دوربین ها تماشا کنند و می بینیم که رایج ترین روش تبلیغ، بلاگ کردن است. بلاگرها در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند و به درآمد می رسند.

از طرف دیگر باید توجه داشت دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم روزبه روز تنوع پوشش در آن اضافه می شود و صنعت پیچیده مد و لباس به سرعت در حال تغییر و تنوع است و مهم ترین مشتریان این صنعت در جهان نیز از بین خانم ها هستند؛ به همین خاطریکی از رایج ترین صفحات شبکه های اجتماعی، صفحات مربوط به سبک زندگی و پوشاک است؛ لذا طیف گسترده ای از فعالان شبکه های اجتماعی، از آموزش آشپزی، تبلیغ کالاها تا تبلیغ و فروش پوشاک در فضای مجازی به چشم می خورند که در رفتار مصرف کنندگان تاثیرگذار هستند. بخاطر همین در شبکه های اجتماعی شاهد ظهور اینفلوئنسرهایی هستیم که تعداد زیادی دنبال کننده دارند؛ اما هنرمند، ورزشکار یا به اصطلاح سلبریتی نیستند و با انتشار عکس و ارائه توضیحات درباره محصولات (کالا یا خدمات)، آن محصول را تبلیغ می کنند.

رشد چشمگیر استفاده از شبکه های مختلف اجتماعی سبب وقوع اتفاقاتی در این فضا شده و اینستاگرام که یکی از شبکه های اجتماعی رنگارنگ و پرطرفدار است در این حیطه بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

در مسیرفراگیر شدن دنیای مجازی و استقبال از آن، عده ای اززنان محجبه و به اصطلاح بلاگرهای حجاب هم شروع به فعالیت در فضای مجازی کردند.

صفحات متعددی را در این شبکه اجتماعی مشاهده می کنیم که با عنوان مروج حجاب در حال فعالیت هستند؛ ولی متاسفانه آنچه مشاهده می شود مروجان این صفحات بجای ترویج فرهنگ حجاب اسلامی، بیشتر به دنبال کسب درآمد و تبلیغ سبک زندگی پرهزینه خود هستند.

اغلب فیلم ها و کلیپ های به اشتراک گذاشته شده در پیج های حجاب، فقط ظاهری از حجاب را دارند. در این کلیپ ها شاهد آرایش های غلیظ، رفتار و حرکاتی هستیم که مغایر با بینش یک فرد محجبه مسلمان است.

این در حالی است که فتوای صریح رهبرانقلاب زمانی که از ایشان در مورد خانم هایی که در شبکه های مجازی با هدف ترویج حجاب عکس ها و فیلم های خود را منتشر می کنند سوال شد، ایشان فرمودند: "اگر این تصاویر موجب سوء استفاده قرار بگیرد یا تحریک آمیز باشد؛ یا مفسده ای برای خانم داشته باشد جایز نیست. "

بنابراین ظاهر غیر دینی این بلاگرها نشان می دهد که اگر این افراد انگیزه ترویج و گسترش حجاب اسلامی را دارند قطعا بیراهه را انتخاب کرده و این مسئله نمای اصلی حجاب را خدشه دار می کند.

با توجه به عملکرد این افراد بعنوان بلاگر و مغایرت آن با تعریف بلاگر واقعی می توان گفت که این افراد بلاگرهای دروغین هستند؛ چراکه اگر واقعا مقصود، فعالیت مفید و تاثیرگذارباشد باید محتوای رسانه های به اشتراک گذاشته شده نیز در راستای هدف واقعی تولید پیج و صفحه باشد والبته محتوای اشتراکی نیز باید در شأن یک مروج حجاب با بینش اسلامی باشد.

در نتیجه باید گفت: صنعت پوشاک حجاب نیازمند فعالیت بلاگرهایی با رعایت شئون اسلامی است.

از دید فقهی، فعالان حوزه حجاب در فضای مجازی می بایست شئون دینی را رعایت کنند و برای تبلیغ محصولات از شیوه های مرسوم که از زن به عنوان کالای تبلیغی استفاده شده و از جاذبه جنسی آن بهره برده می شود اجتناب کنند.

مریم اختریان، عضو گروه نویسندگی صریر وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان


کلیدواژه های این خبر
اینترنت   پوشاک   اینستاگرام   ونیز   مصرف کننده   وب سایت   تولید محتوا   تکنولوژی   آموزش آشپزی   سبک زندگی   نقاط ضعف و قوت   دیجیتال   کالاها   یادداشت رسیده   صنعت   بانوان   درآمد   فضای مجازی   شبکه های اجتماعی   سلبریتی ها   حجاب   ورزشکاران  
محتوای این خبر به صورت خودکار از «خبرگزاری حوزه» دریافت شده و «مخبرنیوز» بدون هیچ دخل و تصرفی آنرا باز نشر داده است. اگر به هر دلیلی احساس می کنید محتوای منتشر شده مطلوب نیست، خواهشمند است با استفاده از این لینک ما را مطلع نمایید تا بدون درنگ آنرا حذف نماییم.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه مخبرنیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

اخبار مرتبط
ثبات و پایداری در مسیر تولید با اینترنتی شدن کسب وکار ها
میزان
دریافت نمایندگی شال و روسری با درآمد عالی شال مد
تسنیم
از بلاگری تا واینری؛ شغل های اینستاگرامی پولساز
پانا
شغل های اینستاگرامی جذاب و پولساز/ از بلاگری تا واینری
ایسنا
چه کنیم با دهه هشتادی های پررو؟!
میگنا
مجله اینترنتی کوروش؛ پاسخ سوالات خود را از ما بخواهید
فرارو
تلاشی برای آشنایی با شیوه های نوین بازاریابی در فضای دیجیتال
خبرگزاری کتاب ایران
استخدام طراح و گرافیست، پشتیبان سایت، ادمین شبکه های اجتماعی، طراح سایت
ای استخدام
پیامدهای محدودیت اینترنت در ایران/ تکلیف کسب و کارهای اینترنتی چه می شود؟
رویداد 24
برای اولین بار در دنیا؛ فروش عشق دیجیتال!
تیک نیوز
لزوم قانونمندسازی در شبکه های اجتماعی
ایران آنلاین
چند دلیل برای لزوم قانونمندسازی شبکه های اجتماعی
مهر نیوز
تولید محتوا و حضور هوشمند در شبکه های اجتماعی لازمه روابط عمومی است
ایرنا
در 2 سال گذشته به اندازه کل تاریخ بشریت، داده تولید شده است
ایسنا
پژوهش، تولید محتوا و حضور هوشمند در شبکه های اجتماعی لازمه روابط عمومی کارآمد و پویا
آریا
از متن و حاشیه المپیک؛/ ژیمناست های آمریکا و چین؛ فرشتگان المپیک
ورزش 3
فیسبوک و ری-بن هدفی بزرگتر از ابداع عینک هوشمند در سر دارند
همشهری آنلاین
جنجال «صیانت» / درس عبرت / بی مدال ها
شیرازه
صرفا جهت یادآوری؛ موضع رئیس جمهور منتخب در مورد مسدود سازی اینترنت چه بود؟!
نواندیش
این سلبریتی از عکس های خصوصی زنان تهرانی پولدار شد
سیتنا
چرا ترون از محبوب ترین ارزهای دیجیتال در ایران است؟
هفت صبح
یادداشت رسیده | مصرف کالای فرهنگی
خبرگزاری حوزه
حواس پرتی های دیجیتال کیفیت مطالعه را پایین می آورد
خبرگزاری کتاب ایران
حضور در شبکه های اجتماعی تمایل به مناسک دینی را کم می کند
رادیو گفتگو
11 برتری "هاست وردپرس" به هاست معمولی لینوکس و ویندوز
ساعت 24
چرا خبرنامه ایمیلی بهترین خدمتی است که برند شما می تواند ارایه کند؟
آی تی رسان
برای کنترل فضای مجازی به شبکه هوشمند ملی نیاز داریم
رادیو گفتگو
هر طلبه باید یک منبر مجازی داشته باشد
رسانیوز
قوی شدن کودکان و نوجوانان در فضای مجازی با سرگرم سازی راهبردی
مهر نیوز
ایران دچار استعمار مجازی است/ هیچ کشوری در دنیا فضای مجازی را رها نمی کند
تیتر یک
کلاب هاوس و داستانی جدید برای فضاسازی کاذب در آستانه انتخابات ریاست جمهوری!
بولتن نیوز
نقش «کلاب هاوس» در انتخابات ایران چیست؟
راه دانا
همه چیز در مورد دیجیتال مارکتینگ
ساعت 24
تولید مودم های 5G داخلی
سرمد نیوز
کرونا ویروس، روند بزرگ
شوشان
سندروم پاپاراتزی چیست؟ / پاپاراتزی ها را بیشتر بشناسید
باشگاه خبرنگاران
مهمترین اختراعات 10 سال اخیر برای کسب و کارها و فروشندگان مشخص شد !
خبرگزاری ایلنا
مهر قانون کشور ها بر فضای مجازی باز/غول های فناوری چگونه جریمه شدند
شعار سال
مهر قانون کشورها بر فضای مجازی باز
پایداری ملی
فرامین رهبری در مورد حذف واسطه ها با فناوری اطلاعات محقق می شود
ایرنا
اخبار مرتبط
bltمیزان : ثبات و پایداری در مسیر تولید با اینترنتی شدن کسب وکار ها
bltتسنیم : دریافت نمایندگی شال و روسری با درآمد عالی شال مد
bltپانا : از بلاگری تا واینری؛ شغل های اینستاگرامی پولساز
bltایسنا : شغل های اینستاگرامی جذاب و پولساز/ از بلاگری تا واینری
bltمیگنا : چه کنیم با دهه هشتادی های پررو؟!
bltفرارو : مجله اینترنتی کوروش؛ پاسخ سوالات خود را از ما بخواهید
bltخبرگزاری کتاب ایران : تلاشی برای آشنایی با شیوه های نوین بازاریابی در فضای دیجیتال
bltای استخدام : استخدام طراح و گرافیست، پشتیبان سایت، ادمین شبکه های اجتماعی، طراح سایت
bltرویداد 24 : پیامدهای محدودیت اینترنت در ایران/ تکلیف کسب و کارهای اینترنتی چه می شود؟
bltتیک نیوز : برای اولین بار در دنیا؛ فروش عشق دیجیتال!
bltایران آنلاین : لزوم قانونمندسازی در شبکه های اجتماعی
bltمهر نیوز : چند دلیل برای لزوم قانونمندسازی شبکه های اجتماعی
bltایرنا : تولید محتوا و حضور هوشمند در شبکه های اجتماعی لازمه روابط عمومی است
bltایسنا : در 2 سال گذشته به اندازه کل تاریخ بشریت، داده تولید شده است
bltآریا : پژوهش، تولید محتوا و حضور هوشمند در شبکه های اجتماعی لازمه روابط عمومی کارآمد و پویا
bltورزش 3 : از متن و حاشیه المپیک؛/ ژیمناست های آمریکا و چین؛ فرشتگان المپیک
bltهمشهری آنلاین : فیسبوک و ری-بن هدفی بزرگتر از ابداع عینک هوشمند در سر دارند
bltشیرازه : جنجال «صیانت» / درس عبرت / بی مدال ها
bltنواندیش : صرفا جهت یادآوری؛ موضع رئیس جمهور منتخب در مورد مسدود سازی اینترنت چه بود؟!
bltسیتنا : این سلبریتی از عکس های خصوصی زنان تهرانی پولدار شد
bltهفت صبح : چرا ترون از محبوب ترین ارزهای دیجیتال در ایران است؟
bltخبرگزاری حوزه : یادداشت رسیده | مصرف کالای فرهنگی
bltخبرگزاری کتاب ایران : حواس پرتی های دیجیتال کیفیت مطالعه را پایین می آورد
bltرادیو گفتگو : حضور در شبکه های اجتماعی تمایل به مناسک دینی را کم می کند
bltساعت 24 : 11 برتری "هاست وردپرس" به هاست معمولی لینوکس و ویندوز
bltآی تی رسان : چرا خبرنامه ایمیلی بهترین خدمتی است که برند شما می تواند ارایه کند؟
bltرادیو گفتگو : برای کنترل فضای مجازی به شبکه هوشمند ملی نیاز داریم
bltرسانیوز : هر طلبه باید یک منبر مجازی داشته باشد
bltمهر نیوز : قوی شدن کودکان و نوجوانان در فضای مجازی با سرگرم سازی راهبردی
bltتیتر یک : ایران دچار استعمار مجازی است/ هیچ کشوری در دنیا فضای مجازی را رها نمی کند
bltبولتن نیوز : کلاب هاوس و داستانی جدید برای فضاسازی کاذب در آستانه انتخابات ریاست جمهوری!
bltراه دانا : نقش «کلاب هاوس» در انتخابات ایران چیست؟
bltساعت 24 : همه چیز در مورد دیجیتال مارکتینگ
bltسرمد نیوز : تولید مودم های 5G داخلی
bltشوشان : کرونا ویروس، روند بزرگ
bltباشگاه خبرنگاران : سندروم پاپاراتزی چیست؟ / پاپاراتزی ها را بیشتر بشناسید
bltخبرگزاری ایلنا : مهمترین اختراعات 10 سال اخیر برای کسب و کارها و فروشندگان مشخص شد !
bltشعار سال : مهر قانون کشور ها بر فضای مجازی باز/غول های فناوری چگونه جریمه شدند
bltپایداری ملی : مهر قانون کشورها بر فضای مجازی باز
bltایرنا : فرامین رهبری در مورد حذف واسطه ها با فناوری اطلاعات محقق می شود




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.