روش های ساده برای رهایی از افسردگی

روش های ساده برای رهایی از افسردگی
افسردگی می تواند ناتوان کننده باشد و بسیار فراتر از یک حس نارضایتی عمل کند. در این مقاله به معرفی روش های ساده برای رهایی از افسردگی می پردازیم.
روش های ساده برای رهایی از افسردگی

تندرست نیوز؛افسردگی می تواند ناتوان کننده باشد و بسیار فراتر از یک حس نارضایتی عمل کند. در این مقاله به معرفی روش های ساده برای رهایی از افسردگی می پردازیم. معمولا همیشه دلیلی برای ناراحتی مانند ترد شدن و یا بدست نیاوردن کار مورد علاقه وجود دارد. افسردگی(Depression) یک احساس فراگیر است. تقریبا مانند این است که در یک تونل سیاه و بدون هیچ نوری باشید. امید نمایان نیست و پیدا کردن چیزهایی که لذت بخش باشد کار سختی است. حتی بردن در لاتاری هم نمی تواند شوکی باشد که طرف را از افسردگی بتواند خارج کند و هرگز ایده ای خوبی نیست که به کسی که افسردگی دارد بگوییم خودت را جمع کن و وارد اجتماع بشو. متاسفانه، غلبه بر افسردگی ساده نیست، اما راههای سریعی برای کاهش علائم و رهایی از افسردگی وجود دارد.

روش های رهایی از افسردگی

رهایی از افسردگی با تمرین تمرکز حواس

ذهن افسرده تمایل دارد تا همه چیز را اشتباه ببیند و نگرانی های بی فایده ای در مورد تمامی احتمالات منفی که ممکن است در آینده اتفاق بیافتد داشته باشد. این چرخه تفکر منفی بدبختی فرد را تقویت می کند و در مدیریت غلبه بر افسردگی اصلا مفید نیست. تمرکز حواس شامل تمرکز بر زمان حال است و یک مهارت است که نیاز به تمرین دارد. اکثر مواقع، ذهن ما مملوء از افکار متفاوت است و تمرکز کردن بر زمان حال برای ذهن ما غیر طبیعی به نظر می رسد. تمرین تعامل بر حواس تان بصورت لحظه ای. تمرکز بر حس لامسه، چشایی، بینایی، شنوایی و بویایی می تواند کمک کننده باشد. درگیر شدن بروی حواس تان زمان کمتری را برای نگرانی باقی می گذارد.

رهایی از افسردگی با گوش دادن به موسیقی ملایم

من همیشه از موسیقی به عنوان غذایی برای روح یاد کرده ام. موسیقی ملایم می تواند فضا را فورا تغییر بدهد و جو مثبتی ایجاد کند. گوش دادن به موسیقی شاد تغییرات شیمیایی در مغز ایجاد می کند و می تواند خلق و خوی تان را بهبود بخشد.

رهایی از افسردگی با درمان های لمسی

مطالعات علمی نشان می دهد که درمان های لمسی می تواند به برخی از افراد کمک کند تا بر افسردگی غلبه کنند باعث می شود هورمون استرس، کورتیزول کاهش یابد و هورمون اکسی توسین احساس خوب افزایش پیدا کند. درمان هایی مانند طب سوزنی، طب فشاری، ماساژ، ریکی می توانند بسیار موثر باشند.

اسیدهای چرب امگا 3 را به رژیم غذایی تان اضافه کنید

تحقیقات نشان داده است که افراد افسرده اغلب فاقد اسید چرب شناخته شده به عنوان EPA هستند. شرکت کنندگان در مطالعه سال 2002 که نتایجش در آرشیو عمومی روانپزشکی قرار دارد هر روز فقط یک گرم از روغن ماهی مصرف می کردند و این باعث کاهش 50 درصدی در علائمی مانند اضطراب، اختلالات خواب، احساسات غیر قابل توضیح غم و اندوه، افکار خودکشی، کاهش تمایل جنسی شد.

رهایی از افسردگی زمزمه های منفی را متوقف کنید

افراد افسرده تمایل دارند که دنیا را به دید منفی ببینند. وقتی کارها اشتباه پیش می رود خودشان را سرزنش می کنند و وقتی که کارها طبق میلشان بود آنرا به پای بخت و اقبالشان می نویسند. افسردگی به شک دامن می زند و احساس بی ارزشی را تقویت می کند. گفته های منفی درونیتان را مدام پیگیری کنید و به خودتان یادآوری کنید که این طرز فکر یک فرد افسرده است، نه فردی با عملکرد سالم. وقتی که احساس خوبی ندارید افکارتان را جدی نگیرید. این افکار را بشناسید و درک کنید اما آنها را باور نکنید.

رهایی از افسردگی : … و این نیز بگذرد

قبول کنید که حالت ذهنی تان بطور کامل متعادل نیست. ( رهایی از افسردگی ) در حین افسردگی، منفی نگری ما نسبت به همه چیز افزایش می یابد و یافتن تعادل در مورد چیزی که در جریان است سخت تر می شود. به خودتان یادآوری کنید که بروی کانال منفی تنظیم شده اید و به افکارتان گوش ندهید. وقتی افسرده هستید همه چیز را تحریف می کنید. زمانی که جهان تاریک و دلگیر به نظر می رسد این ایده به تنهایی می تواند کمی آسایش فراهم کند. این ایده که اینها برای ابد باقی نمی ماند. به خودتان یادآوری کنید که تغییر بوجود می آید و همیشه اینگونه احساس تان باقی نخواهد ماند. خوب غذا بخورید و باندازه کافی استراحت بکنید. و به خودتان بگویید "و این نیز می گذرد”.

برای رهایی از افسردگی ذهنتان را منحرف کنید

اگر امکان دارد، کاری بکنید تا ذهنتان را از تفکر بیش از اندازه منحرف کنید. وقتی در حالت افسردگی هستید افکارتان دشمن تان هستند. با حیوان خانگی تان بازی کنید و یا به پیاده روی بروید. کتاب بخوانید و یا اگر می توانید تمرکز کنید یک پازل حل کنید. هر کاری را که می توانید انجام بدهید تا ذهنتان از ترس ها و نگرانی هایش دور شود. مشغول نگه داشتن خودتان یک روش موثر برای غلبه بر افسردگی است.

برای رهایی از افسردگی نور خورشید بیشتری دریافت کنید

اختلالات عاطفی فصلی (SAD) باعث کاهش سطح خلق و خویتان به دلیل کاهش نور آفتاب می شود. گرفتن حمام آفتاب کوتاه و ملایم 3 مرتبه در روز می تواند بسیار به شما کمک کند. علائم SAD می تواند شامل مشکلات خواب، اضطراب، افسردگی، تحریک پذیری، خستگی، بی تفاوتی و از دست دادن میل جنسی باشد و استفاده از نور به غلبه بر افسردگی کمک می کند و این علائم را کاهش می دهد.

شناخت درمانی را امتحان کنید

شناخت درمانی می تواند در مقابله با افسردگی بسیار مفید باشد و بر طبق این اصل است که شیوه متفاوت اندیشیدن می تواند بر مشکلات سلامتی خاصی غلبه کند، مشکلاتی مثل افسردگی. مشاوره کمک می کند تا الگوهای فکری تان را بشناسید و درک کنید و ایده های غلط و یا مضر و افکاری که می تواند افسردگی را برانگیزد و یا آنرا بدتر کند شناسایی کنید. هدف از اینکار تغییر شیوه تفکرتان برای پرهیز از این ایده های مخرب و همچنین کمک به تغییر واقعی تر و مفید تر الگوهای فکریتان است.


بهداشت نیوز


کلیدواژه های این خبر
افسردگی   حس لامسه   رژیم درمانی   روغن ماهی   گوش دادن   بینایی   بویایی   طرز فکر   سرزنش   ناتوان   موسیقی   اکسی توسین   خودکشی   مقاله   لاتاری   غم و اندوه   هورمون استرس   اسید چرب   حواس   امگا 3   تمرکز حواس   تمرین   طب سوزنی   اختلالات خواب   ماساژ  
محتوای این خبر به صورت خودکار از «تندرست نیوز» دریافت شده و «مخبرنیوز» بدون هیچ دخل و تصرفی آنرا باز نشر داده است. اگر به هر دلیلی احساس می کنید محتوای منتشر شده مطلوب نیست، خواهشمند است با استفاده از این لینک ما را مطلع نمایید تا بدون درنگ آنرا حذف نماییم.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه مخبرنیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

اخبار مرتبط
خوردنی های مفید برای داشتن مژه های بلند و پرپشت
پارسینه
روش های خود مراقبتی پس از بهبودی از مصرف مواد مخدر
سلامت نیوز
درمان استرس و اضطراب در خانه با صدای آب
مثلث
6 عادتی که عمر شما را طولانی می کند
دنیای اقتصاد
باکتری های منحصر به فرد در روده کودکان اوتیسمی کشف شد
ایران آنلاین
بهترین و موثرترین راه های چاق شدن صورت
صدا و سیما
پیشنهاد دانشمندان برای تقویت قوای تمرکز
صدا و سیما
ویتامین هایی که به کنترل اشتها و مبارزه با چاقی کمک می کنند
آوای خزر
کنترل چاقی با مصرف ویتامین ها
میزان
ارتباط جالب سبک موسیقی در انتخاب غذای سالم
سایت جماران
با امگا 3 خشکی چشم را درمان کنید
پانا
بی تفاوتی جمعی در برابر جنایتی با قربانیان خاموش!
ایسنا
با افسردگی دوران پساکرونا چه کنیم؟
تابناک
داشتن 5 علامت نشانه افسردگی اساسی است
تیک نیوز
اگر این 5 علامت را دارید دچار افسردگی شده اید
دنیای اقتصاد
آیا اختلال ملال پیش از قاعدگی یک بیماری روانی است؟
ایسنا
آشنایی با فواید و مضرات امگا 3
شفا آنلاین
دانلود آهنگ؛ دانلود نوای زندگی
راه دانا
افسرده ها این راهکارها را امتحان کنند
رکنا نت
روش های ساده برای رهایی از افسردگی
پارسینه
ماهی سالمون برای کودکان، با خواصش آشنا شوید
آوای خزر
روغن ماهی و افسردگی
صدا و سیما
7 ویتامینی که ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد
شفا آنلاین
5 خوراکی برای رفع افسردگی
عصر ایران
احساس افسردگی دارید؟ این پنج غذا را بخورید
خبر داغ
احساس افسردگی دارید؟ این پنج مکمل را بخورید
خبرآنلاین
انتشار تصاویر رسمی از داخل کابین مرسدس بنز ای کیو اس 2022
باشگاه خبرنگاران
چند توصیه مهم به والدین از خطرات بازی های آنلاین برای کودکان
رسانیوز
چرا ساده ترین کارها را به تعویق می اندازیم؟
عصر ایران
بایدها و نبایدهای غذایی مبتلایان به لوپوس
ایرنا
مدیریت بیماری ام اس با 10 تغییر ساده
خبر خودرو
مدیریت بیماری ام اس با 10 تغییر ساده در سبک زندگی
ایرنا
کمبود تغذیه ای چیست؟
صدا و سیما
درمان بی خوابی با 28 نسخه خانگی ابوعلی سینا
عصر ایران
سندروم سروتونین عارضه فلوکستین است
تدبیر 24
فواید شیر که تنها با خوردن روزانه این نوشیدنی به آن پی خواهید برد
عصر ایران
مهار افسردگی با مصرف ماهی
برنا نیوز
ماهی بخورید سکته قلبی نکنید!
آوای خزر
تاثیر تغذیه در کاهش گرفتگی عضلات ورزشکاران
ایرنا
افسردگی؛ تحفه شوم زندگی مدرن امروزی/اختلال روانی که در ردیف ناتوان کننده ترین بیماری ها قرار دارد
عصر هامون
اخبار مرتبط
bltپارسینه : خوردنی های مفید برای داشتن مژه های بلند و پرپشت
bltسلامت نیوز : روش های خود مراقبتی پس از بهبودی از مصرف مواد مخدر
bltمثلث : درمان استرس و اضطراب در خانه با صدای آب
bltدنیای اقتصاد : 6 عادتی که عمر شما را طولانی می کند
bltایران آنلاین : باکتری های منحصر به فرد در روده کودکان اوتیسمی کشف شد
bltصدا و سیما : بهترین و موثرترین راه های چاق شدن صورت
bltصدا و سیما : پیشنهاد دانشمندان برای تقویت قوای تمرکز
bltآوای خزر : ویتامین هایی که به کنترل اشتها و مبارزه با چاقی کمک می کنند
bltمیزان : کنترل چاقی با مصرف ویتامین ها
bltسایت جماران : ارتباط جالب سبک موسیقی در انتخاب غذای سالم
bltپانا : با امگا 3 خشکی چشم را درمان کنید
bltایسنا : بی تفاوتی جمعی در برابر جنایتی با قربانیان خاموش!
bltتابناک : با افسردگی دوران پساکرونا چه کنیم؟
bltتیک نیوز : داشتن 5 علامت نشانه افسردگی اساسی است
bltدنیای اقتصاد : اگر این 5 علامت را دارید دچار افسردگی شده اید
bltایسنا : آیا اختلال ملال پیش از قاعدگی یک بیماری روانی است؟
bltشفا آنلاین : آشنایی با فواید و مضرات امگا 3
bltراه دانا : دانلود آهنگ؛ دانلود نوای زندگی
bltرکنا نت : افسرده ها این راهکارها را امتحان کنند
bltپارسینه : روش های ساده برای رهایی از افسردگی
bltآوای خزر : ماهی سالمون برای کودکان، با خواصش آشنا شوید
bltصدا و سیما : روغن ماهی و افسردگی
bltشفا آنلاین : 7 ویتامینی که ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می دهد
bltعصر ایران : 5 خوراکی برای رفع افسردگی
bltخبر داغ : احساس افسردگی دارید؟ این پنج غذا را بخورید
bltخبرآنلاین : احساس افسردگی دارید؟ این پنج مکمل را بخورید
bltباشگاه خبرنگاران : انتشار تصاویر رسمی از داخل کابین مرسدس بنز ای کیو اس 2022
bltرسانیوز : چند توصیه مهم به والدین از خطرات بازی های آنلاین برای کودکان
bltعصر ایران : چرا ساده ترین کارها را به تعویق می اندازیم؟
bltایرنا : بایدها و نبایدهای غذایی مبتلایان به لوپوس
bltخبر خودرو : مدیریت بیماری ام اس با 10 تغییر ساده
bltایرنا : مدیریت بیماری ام اس با 10 تغییر ساده در سبک زندگی
bltصدا و سیما : کمبود تغذیه ای چیست؟
bltعصر ایران : درمان بی خوابی با 28 نسخه خانگی ابوعلی سینا
bltتدبیر 24 : سندروم سروتونین عارضه فلوکستین است
bltعصر ایران : فواید شیر که تنها با خوردن روزانه این نوشیدنی به آن پی خواهید برد
bltبرنا نیوز : مهار افسردگی با مصرف ماهی
bltآوای خزر : ماهی بخورید سکته قلبی نکنید!
bltایرنا : تاثیر تغذیه در کاهش گرفتگی عضلات ورزشکاران
bltعصر هامون : افسردگی؛ تحفه شوم زندگی مدرن امروزی/اختلال روانی که در ردیف ناتوان کننده ترین بیماری ها قرار دارد




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.