خستگی صبحگاهی خود را با این روش ها درمان کنید

خستگی صبحگاهی خود را با این روش ها درمان کنید
به گفته کارشناسان، خستگی صبحگاهی مکرر می تواند نشانه ای از برخی بیماری ها باشد و این مساله را باید با پزشک خود مطرح کنید.
خستگی صبحگاهی خود را با این روش ها درمان کنید

به گزارش شفاآنلاین: اگر به اندازه کافی خوابیده باشید، خسته از خواب بیدار شدن شرایطی طبیعی نیست. به گفته کارشناسان، خستگی صبحگاهی مکرر می تواند نشانه ای از برخی بیماری ها باشد و این مساله را باید با پزشک خود مطرح کنید.

علائم

از علائم خستگی صبحگاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- سرگیجه هنگام برخاستن از تخت

- خشکی دهان

- درد عضلانی

- ناراحتی دستگاه گوارش

- لرز

- فشار خون پایین (کم فشاری خون)

- خشکی چشم

دلایل

خستگی صبحگاهی در بلند مدت به خودی خود یک بیماری نیست و نشانه ای از کارکرد نادرست چیزی در بدن است. در این شرایط به نظر می رسد که از انرژی کافی برای انجام وظایف روزانه خود برخوردار نیستید.

همه ما می دانیم که خواب ناکافی به طور معمول رایج ترین دلیل خستگی صبحگاهی است اما موارد دیگری نیز وجود دارند که می توانند در این زمینه نقش داشته و البته جدی تر از کمبود خواب باشند. در صورت تجربه خستگی صبحگاهی پایدار برای حداقل دو هفته بهتر است برای بررسی دقیق شرایط به پزشک مراجعه کنید.

مشکلات قلبی

پزشکان به طور کلی چند ساعت ابتدایی صبح را از جمله خطرناک ترین ساعات عنوان می کنند. آنها اغلب به آنچه سنکوپ نام دارد و از فشار خون پایین ناشی می شود، اشاره می کنند که به دلیل کاهش گردش خون در مغز رخ می دهد. به علائم خود توجه داشته و آنها را نادیده نگیرید. اگر خستگی صبحگاهی ادامه دارد، به ندرت از سطوح انرژی کافی برخوردار هستید یا کمی سرگیجه دارید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

مشکلات هورمونی: کم کاری تیروئید

افراد مبتلا به کم کاری تیروئید با کمبود هورمون تیروئید مواجه هستند که بر عملکردهای بدن تاثیر می گذارد. کمبود هورمون ها موجب کند شدن متابولیسم بدن می شود که کاهش توانایی های عملکردی انسان را به همراه دارد. شما احساس خستگی و بی حالی را تجربه خواهید کرد. خستگی ناشی از کم کاری تیروئید اغلب هنگام صبح بیشتر به چشم می آید.

مشکلات عاطفی

کارشناسان اغلب به این نکته اشاره دارند که نحوه مواجهه و تعامل فرد با ساعات صبحگاهی بازتابی از سلامت جسمانی و عاطفی وی است. در آن لحظه شما در برابر یک روز کاری کامل، مراقبت از کودکان، و وظایف دیگر قرار دارید. اگر وضعیت عاطفی شما خوب نباشد، انجام هر وظیفه ای می تواند طاقت فرسا به نظر برسد.

افسردگی به طور معمول موجب دردهای عضلانی، خستگی شدید، بی علاقگی، و غم و اندوه کلی می شود. بی تردید، یکی از دشوارترین لحظات برای افراد مبتلا به این بیماری زمانی است که صبح ها از خواب بیدار می شوند.

تغذیه ضعیف و رژیم های غذایی شدید

شما باید به رژیم غذایی خود توجه ویژه ای داشته باشید. گاهی اوقات، افراد تصمیم می گیرند تا برنامه های غذایی سخت و محدود کننده ای را دنبال کنند که می تواند در نهایت به بی تعادلی های تغذیه ای بسیار شدید منجر شود.

رژیم های غذایی شدید می توانند موجب بی تعادلی های متابولیک شوند که امکان مواجهه با خستگی شدید، غش کردن، یا اختلالات هیدروالکترولیت با سدیم و پتاسیم را افزایش می دهد. این شرایط نیز می تواند به مشکلات قلبی، آریتمی (ضربان نامنظم قلب)، و حتی حملات قلبی منجر شود.

مبارزه با خستگی صبحگاهی

اگر بیش از دو هفته است که با خستگی صبحگاهی مواجه هستید به پزشک مراجعه کنید. این می تواند با شرایطی که قبلا تشخیص داده شده است مانند یک مشکل قلبی، پرفشاری خون و آریتمی در ارتباط باشد.

از نظر عاطفی از خود مراقبت کنید. اگر صبح که از خواب بیدار می شوید، دوست ندارید روز خود را آغاز کنید و ترجیح می دهید تمام روز را در تختخواب باقی بمانید، دلیل این شرایط را از خود بپرسید. با مشکلات خود روبرو شده و حمایت عاطفی از خانواده و دوستان خود دریافت کنید. آرامش و شادی منبع فوق العاده انرژی برای مبارزه با خستگی است.

مراقب رژیم های غذایی که دنبال می کنید باشید. از دریافت مواد مغذی به میزان کافی، مصرف مواد غذایی مختلف و تامین آب مورد نیاز بدن اطمینان حاصل کنید.

صبحانه را هیچگاه حذف نکنید. این یکی از مهم ترین وعده های غذایی روز است و می تواند انرژی کافی برای مبارزه با خستگی را در اختیار شما قرار دهد. میوه ها و منابع فیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانید. در همین راستا، شما می توانید جو دوسر، سیب، توت فرنگی، بلوبری، موز و مغزدانه ها را در وعده غذایی صبحانه استفاده کنید که منبع خوبی برای کسب انرژی و بهبود خلق و خو هستند.

آنچه را نیاز دارید از شب پیش تدارک دیده تا هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید همه چیز آماده و در دسترس شما باشد و در آرامش صبحانه خود را میل کنید.

دمنوش هایی که از زنجبیل، جینسینگ، یا ماکا تهیه می شوند را حداقل سه بار در هفته همراه با صبحانه خود مصرف کنید. این دمنوش ها می توانند به افزایش سطوح انرژی و نشاط کمک کرده و از نظر جسمی نیز بدن را تقویت کنند.

یک برنامه منظم را دنبال کنید. همواره در زمانی مشابه از روز غذای خود را مصرف کنید، هشت ساعت استراحت کنید، حداقل نیم ساعت در روز پیاده روی کنید و در برابر نور خوشید قرار بگیرید. همچنین، در صورت مواجهه با هر گونه علائم غیرمعمول برای بررسی دقیق شرایط به پزشک مراجعه کنید.


کلیدواژه های این خبر
فشار خون   انرژی   هورمون   کمبود خواب   پتاسیم   کم کاری تیروئید   سرگیجه   تغذیه   افسردگی   متابولیسم بدن   رژیم درمانی   مشکلات هورمونی   دهان   سدیم   گردش خون   غش کردن   تختخواب   سنکوپ   بی حالی   خستگی آدرنال   مشکلات قلبی   پزشک   آریتمی   غم و اندوه   متابولیک   مراقبت از کودکان   هورمون تیروئید   ضربان نامنظم قلب   دستگاه گوارش   حملات قلبی   پرفشاری خون   مبتلا  
محتوای این خبر به صورت خودکار از «شفا آنلاین» دریافت شده و «مخبرنیوز» بدون هیچ دخل و تصرفی آنرا باز نشر داده است. اگر به هر دلیلی احساس می کنید محتوای منتشر شده مطلوب نیست، خواهشمند است با استفاده از این لینک ما را مطلع نمایید تا بدون درنگ آنرا حذف نماییم.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه مخبرنیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

اخبار مرتبط
مضرات بادام زمینی را بشناسید
فرارو
چرا مردان باید تا می توانند، سیر مصرف کنند؟
برنا نیوز
11 خاصیت زالزالک برای سلامتی
خرداد نیوز
11 خاصیت شگفت انگیز زالزالک برای سلامتی
همشهری آنلاین
فواید پرشمار سیر برای آقایان
قلم نیوز
کار های ضروری که هنگام فشار خون پایین باید انجام داد
بولتن نیوز
استفاده از مکمل امگا 3 برای مبتلایان به بیماری قلبی مضر است
میزان
این نوشیدنی در بدن شما معجزه می کند
سیتنا
اولین علائمی که خبر از فشارخون بالا می دهد
رویداد 24
10 نشانه باور نکردنی برای کلسترول بالا
ایران آنلاین
علائم فشار خون بالا و راه های درمان آن
نصف جهان
تفاوت کلسترول و تری گلیسیرید
صدا و سیما
کلسترول و تری گلیسیرید چه فرقی باهم دارند؟
بازار نیوز
تفاوت کارکرد کلسترول و تری گلیسیرید در بدن چیست؟
صدا و سیما
با تغییر سبک زندگی مانع افت انرژی تان شوید
پانا
عواملی که باعث افت انرژی تان می شوند
رویداد 24
کدام دارو ها باعث افزایش فشار خون می شوند؟
صدا و سیما
راهکارهایی برای کاهش فشار خون
برنا
ترفند هایی برای کاهش فشار خون
میزان
از خواص بی نظیر مصرف آجیل ها چه می دانید؟
نصف جهان
10 علامتی که نشان می دهد تغذیه سالمی دارید!
خوزنا
بی اشتهایی عصبی چیست؟
ایرنا
رژیم خستگی آدرنال چیست ؟ +بایدها و نبایدهای تغذیه ای
تندرست نیوز
استرس داشتن موجب چه بیماری هایی می شود؟
صدا و سیما
خواب آلودگی در بهار، چاره چیست؟
قدس آنلاین
آیا تغذیه سالمی داریم؟
شفا آنلاین
استرس چه بلایی بر سر شما می آورد؟
آفتاب
عوارض استرس زیاد
صدا و سیما
خستگی صبحگاهی خود را با این روش ها درمان کنید
صدا و سیما
تاثیر داروها و مکمل ها بر افزایش فشار خون
صدا و سیما
استرس چگونه سلامت بدن مان را تهدید می کند؟
میگنا
استرس چگونه سلامت مان را تهدید می کند؟
شفا آنلاین
استرس چگونه سلامت ما را تهدید می کند؟
پارسینه
رفع یبوست با چای بهار نارنج+روش تهیه
تدبیر 24
زردآلو باعث کاهش فشار خون می شود
پانا
چطور بفهمیم که کم خونی داریم؟
صدا و سیما
داغ شدن بدن نشانه چیست؟
نصف جهان
دلایل کاهش وزن بی دلیل را بشناسیم
آریا
لاغری بی دلیل نشانه چیست؟
رکنا نت
چطور بفهمیم تغذیه سالمی داریم؟ /10 علامت مشخص
آفتاب
اخبار مرتبط
bltفرارو : مضرات بادام زمینی را بشناسید
bltبرنا نیوز : چرا مردان باید تا می توانند، سیر مصرف کنند؟
bltخرداد نیوز : 11 خاصیت زالزالک برای سلامتی
bltهمشهری آنلاین : 11 خاصیت شگفت انگیز زالزالک برای سلامتی
bltقلم نیوز : فواید پرشمار سیر برای آقایان
bltبولتن نیوز : کار های ضروری که هنگام فشار خون پایین باید انجام داد
bltمیزان : استفاده از مکمل امگا 3 برای مبتلایان به بیماری قلبی مضر است
bltسیتنا : این نوشیدنی در بدن شما معجزه می کند
bltرویداد 24 : اولین علائمی که خبر از فشارخون بالا می دهد
bltایران آنلاین : 10 نشانه باور نکردنی برای کلسترول بالا
bltنصف جهان : علائم فشار خون بالا و راه های درمان آن
bltصدا و سیما : تفاوت کلسترول و تری گلیسیرید
bltبازار نیوز : کلسترول و تری گلیسیرید چه فرقی باهم دارند؟
bltصدا و سیما : تفاوت کارکرد کلسترول و تری گلیسیرید در بدن چیست؟
bltپانا : با تغییر سبک زندگی مانع افت انرژی تان شوید
bltرویداد 24 : عواملی که باعث افت انرژی تان می شوند
bltصدا و سیما : کدام دارو ها باعث افزایش فشار خون می شوند؟
bltبرنا : راهکارهایی برای کاهش فشار خون
bltمیزان : ترفند هایی برای کاهش فشار خون
bltنصف جهان : از خواص بی نظیر مصرف آجیل ها چه می دانید؟
bltخوزنا : 10 علامتی که نشان می دهد تغذیه سالمی دارید!
bltایرنا : بی اشتهایی عصبی چیست؟
bltتندرست نیوز : رژیم خستگی آدرنال چیست ؟ +بایدها و نبایدهای تغذیه ای
bltصدا و سیما : استرس داشتن موجب چه بیماری هایی می شود؟
bltقدس آنلاین : خواب آلودگی در بهار، چاره چیست؟
bltشفا آنلاین : آیا تغذیه سالمی داریم؟
bltآفتاب : استرس چه بلایی بر سر شما می آورد؟
bltصدا و سیما : عوارض استرس زیاد
bltصدا و سیما : خستگی صبحگاهی خود را با این روش ها درمان کنید
bltصدا و سیما : تاثیر داروها و مکمل ها بر افزایش فشار خون
bltمیگنا : استرس چگونه سلامت بدن مان را تهدید می کند؟
bltشفا آنلاین : استرس چگونه سلامت مان را تهدید می کند؟
bltپارسینه : استرس چگونه سلامت ما را تهدید می کند؟
bltتدبیر 24 : رفع یبوست با چای بهار نارنج+روش تهیه
bltپانا : زردآلو باعث کاهش فشار خون می شود
bltصدا و سیما : چطور بفهمیم که کم خونی داریم؟
bltنصف جهان : داغ شدن بدن نشانه چیست؟
bltآریا : دلایل کاهش وزن بی دلیل را بشناسیم
bltرکنا نت : لاغری بی دلیل نشانه چیست؟
bltآفتاب : چطور بفهمیم تغذیه سالمی داریم؟ /10 علامت مشخص




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.