جویی روبن؛ دانش آموزی که صاحب یک شرکت مشاوره دیجیتال است

جویی روبن؛ دانش آموزی که صاحب یک شرکت مشاوره دیجیتال است
از هزینه کردن در کوتاه مدت نترسید، اگر می دانید که در بلندمدت به سودآوری منجر خواهد شد. قبلا، چند شرکت پیشنهاد دادند که در ازای یک مبلغ قابل توجه، با آن ها قرارداد کوتاه مدت ببندم. اما من به جایش به آن ها پیشنهاد دادم که یک ماه مجانی برایشان کار کنم تا ارزشم را به آن ها ثابت کنم، قبل از اینکه با آن ...
جویی روبن؛ دانش آموزی که صاحب یک شرکت مشاوره دیجیتال است

«جویی روبن» دانش آموز سال آخر دبیرستان در حومه شیکاگو است. او هجده سال دارد. درحالی که خیلی از بچه های هم سن و سال او شغل های پاره وقت دارند، او صاحب یک شرکت مشاوره رسانه های اجتماعی است که با شرکت های بزرگی مثل Fashion Nova و پایگاه خبر ورزشی Lines کار می کند. او همچنین یکی از مالکان شرکتی به نام «پروژه شادمانی» است که کارش، آگاه سازی جامعه و جمع آوری کمک های مالی برای ارتقای سلامت روان است. امسال این شرکت 50 هزار دلار به سازمان «اتحاد ملی برای سلامت روانم» NAMI کمک مالی کرد. او با اینفلوئنسر های مشهور نیز همکاری دارد.

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از Entrepreneur، با او گفت وگویی داشتیم و از او پرسیدیم چه مسیری را طی کرده که الان توانسته است شرکت خودش را راه اندازی کند و برای کسب وکار هایی که می خواهند ردپای خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهند، چه توصیه هایی دارد.

شرکت شما چه خدماتی ارائه می کند؟

هر بار که به عنوان مشاور استخدام می شوم، نقشم، بسته به نیاز هر شرکت، کمی تغییر می کند. مثلا در رسانه ورزشی ای که اخیرا با آن ها کار می کنم، وظیفه ام این است که نام کاربری مورد نظرشان در تمام شبکه های اجتماعی را برایشان انتخاب کنم و اگر نام کاربری قبلا توسط فرد دیگر انتخاب شده است، با صاحب آن اکانت مذاکره کنم. وظیفه دیگر من، جذب مخاطب آنلاین است. در مورد شرکت هایی مثل پروژه شادمانی، تمرکز اصلی ام روی بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها، تولید محتوا و مدیریت خدمات شبکه اجتماعی، مثل جذب فالوور است.

چطور در رسانه های اجتماعی به عنوان یک منبع کسب درآمد شروع به کار کردی؟ کی فهمیدی که این کار، فقط جنبه سرگرمی ندارد و می تواند پول ساز باشد؟

وقتی کلاس هشتم بودم، با دوستانم، هر کدام یک اکانت اینستاگرام با محتوای میم (meme) ساختیم که ببینیم چه کسی فالوور های بیشتری جذب می کند. طی دو ماه، تعداد فالوور های من به حدود 40 هزار نفر رسید. یواش یواش پیام هایی در دایرکتم دریافت کردم که می خواستند به من تبلیغات بدهند. از لباس تا موزیک. به چند تا از آن ها جواب دادم. در اینترنت کلی تحقیق کردم که ببینم چقدر باید از آن ها پول بگیرم. بابت هر تبلیغ 30 دلار گرفتم. برای یک دانش آموز، این انگیزه ایجاد می کرد. همین باعث شد چشم هایم به فرصت های بی انت هایی که در شبکه های اجتماعی هست، باز شود.

می توانی مدل درآمدزایی در شبکه های اجتماعی را برایمان ترسیم کنی؟

سال 2018، تعداد فالوورهایم به بیش از یک میلیون نفر رسید. شروع کردم به گرفتن تبلیغات بیشتر و پول بیشتر. هر هفته دو یا سه تبلیغ پست می کردم و از 150 تا 300 دلار بابت هر پست می گرفتم. هیچ الگوریتم مشخصی وجود ندارد که بگوید هرکس چقدر باید بابت تبلیغات بگیرد. بیشتر به فاکتور هایی مثل نرخ مشارکت، نوع بازار و تعداد فالوور ها بستگی دارد.

چه بر سر پیجت آمد؟

متاسفانه در آگوست 2018، اکانتم هک شد و هرگز نتوانستم آن را بازیابی کنم. یک شبه شغلم را از دست دادم. حس می کردم هویتم را، بخشی از وجودم را گم کرده ام. نمره هایم در مدرسه پایین آمد و زود عصبانی می شدم. یاد گرفتم که بدون شکست، موفقیت ممکن نیست. بعد از آنکه همه چیز را از دست دادم، دائم برای خودم احساس تاسف می کردم، به جای اینکه سعی کنم چیزی را که از من گرفته شده است، پس بگیرم.

چطور دوباره به بازی برگشتی؟

ده ماه بعد از آن اتفاق و بلاتکلیفی، اپلیکیشنی به اسم تیک تاک که تازه مد شده بود توجهم را جلب کرد. بعد از کلی تحقیق فهمیدم که این اپلیکیشن، اول اسمش Musical.ly بوده که یک شرکت بزرگ آن را می خرد و میلیون ها دلار خرج اپلیکیشن جدیدشان می کنند. فورا اپ را دانلود کردم؛ و بعد از مدت کمی، پیج میم خودم را در این اپلیکیشن راه اندازی کردم. آن روزها، کمتر کسی در تیک تاک، پیج میم داشت؛ چون پولی در آن نبود و تیک تاک مثل اینستاگرام بین مردم جا نیفتاده بود.

می دانستم که مردم اگر پتانسیل های تیک تاک را ببینند، بالاخره یک روزی از اینستاگرام به این اپ کوچ می کنند و باید از این فرصت به نفع خودم استفاده کنم. شروع کردم به گذاشتن محتوا های مختلف تا از الگوریتمش سر دربیاورم. حالا پیج اولم یک میلیون و هشتصد هزار نفر فالوور دارد. هر هفته یک یا دو پست آگهی می گذارم و بابت هر کدام، 600 تا 800 دلار پول می گیرم.

البته می توانم تعداد تبلیغات را بیشتر کنم؛ اما نمی خواهم با این کار، ارتباطم را با مخاطبانم از دست بدهم. یکی دیگر از راه های درآمدزایی که در بلندمدت به آن فکر می کنم این است که یک روز پیجم را بفروشم. مشتری هم دارم، اما فعلا قصد فروشش را ندارم. درحال حاضر خودم روزانه در پیجم فعالیت نمی کنم. تیمی از افراد سخت کوش و مورد اعتمادم را که دوستانم هستند، استخدام کرده ام و تمام پیج هایم را به آن ها سپرده ام. این طور می توانم تمرکزم را بگذارم روی شغل مشاوره ام.

از پروژه شادمانی برایمان بگو.

پروژه شادمانی، در واقع شرکت تولید لباس است که من و سه نفر از دوستانم تاسیس کردیم. سال 2017، یکی از همکلاسی های «جیک» (یکی از موسسان شرکت)، پس از سال ها دست و پنجه نرم کردن با مشکلات روانی، درگذشت. جیک می گوید هیچ کس در راهرو های مدرسه از آن صحبت نمی کرد. انگار که حرف زدن از آن یک تابو بود. هدف ما در پروژه شادمانی این است که تابوی صحبت از مشکلات روانی را بشکنیم؛ چون این یکی از موانعی است که نمی گذارد این بیماران، دنبال درمان بروند.

طی چند ماه گذشته من با اینفلوئنسر های معروفی تماس گرفته ام و همه آن ها برند ما و پیاممان را دوست داشتند. آن ها لباس های ما را پوشیدند و عکس خودشان را در اکانت هایشان به انتشار گذاشتند. پیج ما در اینستاگرام حالا حدود 121هزار فالوور دارد. محتوایی که ما در این پیج می گذاریم صرفا در راستای فروش نیست. ما مثبت اندیشی را ترویج می کنیم و نکات و توصیه ها و آمار های مربوط به مشکلات روانی را نیز در اختیار مخاطب ها قرار می دهیم. مردم صرفا به خاطر خرید لباس ما را دنبال نمی کنند. جنبه روانی آن نیز تاثیر دارد.

برای کسی که می خواهد وارد صنعت شبکه اجتماعی شود، چه توصیه ای داری؟

اولا، تحقیق کردن تا یک جایی می تواند کمک کند. از طریق آزمون و خطا و اشتباهات است که می توانی دانش به دست بیاوری. من صد ها بار شکست خورده ام و هر شکستی، یک درس ارزشمند به من داده است.

دوما، از هزینه کردن در کوتاه مدت نترسید، اگر می دانید که در بلندمدت به سودآوری منجر خواهد شد. قبلا، چند شرکت پیشنهاد دادند که در ازای یک مبلغ قابل توجه، با آن ها قرارداد کوتاه مدت ببندم. اما من به جایش به آن ها پیشنهاد دادم که یک ماه مجانی برایشان کار کنم تا ارزشم را به آن ها ثابت کنم، قبل از اینکه با آن ها قرارداد بلندمدت ببندم.


کلیدواژه های این خبر
اینترنت   مشاوره   کمک های مالی   کسب درآمد   اینستاگرام   نرخ مشارکت   درآمد زایی   الگوریتم   مالکان   کسب وکار   تولید محتوا   موزیک   جذب مخاطب   اپلکیشن   دیجیتال   شیکاگو   اکانت   بازیابی   شادمانی   بازاریاب   اقتصاد   بازار   استخدام   شبکه های اجتماعی   تبلیغات   دانش آموزان   سلامت روان  
محتوای این خبر به صورت خودکار از «فرارو» دریافت شده و «مخبرنیوز» بدون هیچ دخل و تصرفی آنرا باز نشر داده است. اگر به هر دلیلی احساس می کنید محتوای منتشر شده مطلوب نیست، خواهشمند است با استفاده از این لینک ما را مطلع نمایید تا بدون درنگ آنرا حذف نماییم.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه مخبرنیوز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

اخبار مرتبط
شیوه های تبلیغات موثر کدام ها هستند؟
ایران آنلاین
دیجی ممبر مرجع رسمی و تضمینی خرید لایک اینستاگرام
آنا نیوز
شغل های اینستاگرامی جذاب و پولساز/ از بلاگری تا واینری
ایسنا
با خیال راحت به کسب و کار خودت برس
خبرآنلاین
درآمد شبکه های اجتماعی از کجاست؟!
آی تی رسان
آموزش سئو با برتر آموز با آموزش اینستاگرام
آی تی رسان
5 نکته که هنگام دریافت مشاوره تبلیغات باید به آن توجه کنید!
برنا
تلاشی برای آشنایی با شیوه های نوین بازاریابی در فضای دیجیتال
خبرگزاری کتاب ایران
استخدام طراح و گرافیست، پشتیبان سایت، ادمین شبکه های اجتماعی، طراح سایت
ای استخدام
نرم افزار قرعه کشی اینستاگرام سایت مارکتینگ 98
تسنیم
نیاز جدی کودکان و نوجوانان به آموزش سواد رسانه ای از دبستان / جهان کار و اقتصاد به سمت دیجیتالی شدن
رکنا نت
صیانت فضای مجازی؛ طرحی برای امنیت یا قاتل جان گردشگری
اسکان نیوز
ناامنی ِ طرح صیانت برای گردشگری
ایسنا
انتخاب رشته کنکور سراسری؛ 50 میلیون تومان!
راه امروز
43درصد ایرانی ها کاربر شبکه های اجتماعی هستند
خبر خودرو
تبلیغات درون برنامه ای چقدر طرفدار دارد؟
تابناک
اتفاق وایبر برای اینستاگرام خواهد افتاد
نصف جهان
نقطه کور طرح «صیانت»
تیک نیوز
استخدام کارشناس فروش تلفنی و کارشناس تولید محتوا در شرکت رای بین در تهران
ای استخدام
روح الله مومن نسب، مشاور طرح صیانت از فضای مجازی کیست؟
روز نو
500 هزار نفر خواستار توقف محدودیت بیشتر برای اینترنت شدند
اعتدال
حساب های اینستاگرام چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
آی تی رسان
صندوق 100 میلیون دلاری یوتیوب برای تولیدکنندگان محتوا
سرمد نیوز
یوتیوب صندوق 100 میلیون دلاری برای تولیدکنندگان محتوا فعال می کند
سیتنا
چرا ترون از محبوب ترین ارزهای دیجیتال در ایران است؟
هفت صبح
استخدام کارشناس فروش تلفنی و کارشناس تولید محتوا با حقوق و مزایا در تهران
ای استخدام
پول کثیف انتخاباتی به «کلاب هاوس» رسید؟/ افشاگری کاربران شبکه های اجتماعی از درآمدزایی 100 میلیونی روم های انتخاباتی + عکس
هم اندیشی
آژانس تبلیغات دیجیتال چیست؟ و چه کمکی به شما می کند؟
مثلث
با پرطرفدارترین اپلیکیشن های موبایلی سال 2021 آشنا شوید
بولتن نیوز
لشکر دیگری از مالباختگان این بار در بازار رمزارز
قلم نیوز
91 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های نوپا اختصاص یافت
مهر نیوز
معرفی محبوب ترین اپلیکیشن های موبایلی سال 2021
افتانا
با معیارهای انتخاب یک شرکت دیجیتال مارکتینگ حرفه ای آشنا شوید.
ایکنا
بیش از 400 هزار نصب برای 25 بازی ایرانی 
ایسنا
کسب و کار اینترنتی راه بیاندازیم
صدا و سیما
10 اپلیکیشن موبایلی سال 2021 اعلام شد
پول نیوز
محبوب ترین اپلیکیشن های موبایلی 2021
ایران آنلاین
محبوب ترین برنامه های موبایلی 2021
سیتنا
محبوب ترین اپلیکیشن های موبایلی سال2021
الف
محبوب ترین اپلیکیشن های سال 2021
مردم سالاری
اخبار مرتبط
bltایران آنلاین : شیوه های تبلیغات موثر کدام ها هستند؟
bltآنا نیوز : دیجی ممبر مرجع رسمی و تضمینی خرید لایک اینستاگرام
bltایسنا : شغل های اینستاگرامی جذاب و پولساز/ از بلاگری تا واینری
bltخبرآنلاین : با خیال راحت به کسب و کار خودت برس
bltآی تی رسان : درآمد شبکه های اجتماعی از کجاست؟!
bltآی تی رسان : آموزش سئو با برتر آموز با آموزش اینستاگرام
bltبرنا : 5 نکته که هنگام دریافت مشاوره تبلیغات باید به آن توجه کنید!
bltخبرگزاری کتاب ایران : تلاشی برای آشنایی با شیوه های نوین بازاریابی در فضای دیجیتال
bltای استخدام : استخدام طراح و گرافیست، پشتیبان سایت، ادمین شبکه های اجتماعی، طراح سایت
bltتسنیم : نرم افزار قرعه کشی اینستاگرام سایت مارکتینگ 98
bltرکنا نت : نیاز جدی کودکان و نوجوانان به آموزش سواد رسانه ای از دبستان / جهان کار و اقتصاد به سمت دیجیتالی شدن
bltاسکان نیوز : صیانت فضای مجازی؛ طرحی برای امنیت یا قاتل جان گردشگری
bltایسنا : ناامنی ِ طرح صیانت برای گردشگری
bltراه امروز : انتخاب رشته کنکور سراسری؛ 50 میلیون تومان!
bltخبر خودرو : 43درصد ایرانی ها کاربر شبکه های اجتماعی هستند
bltتابناک : تبلیغات درون برنامه ای چقدر طرفدار دارد؟
bltنصف جهان : اتفاق وایبر برای اینستاگرام خواهد افتاد
bltتیک نیوز : نقطه کور طرح «صیانت»
bltای استخدام : استخدام کارشناس فروش تلفنی و کارشناس تولید محتوا در شرکت رای بین در تهران
bltروز نو : روح الله مومن نسب، مشاور طرح صیانت از فضای مجازی کیست؟
bltاعتدال : 500 هزار نفر خواستار توقف محدودیت بیشتر برای اینترنت شدند
bltآی تی رسان : حساب های اینستاگرام چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
bltسرمد نیوز : صندوق 100 میلیون دلاری یوتیوب برای تولیدکنندگان محتوا
bltسیتنا : یوتیوب صندوق 100 میلیون دلاری برای تولیدکنندگان محتوا فعال می کند
bltهفت صبح : چرا ترون از محبوب ترین ارزهای دیجیتال در ایران است؟
bltای استخدام : استخدام کارشناس فروش تلفنی و کارشناس تولید محتوا با حقوق و مزایا در تهران
bltهم اندیشی : پول کثیف انتخاباتی به «کلاب هاوس» رسید؟/ افشاگری کاربران شبکه های اجتماعی از درآمدزایی 100 میلیونی روم های انتخاباتی + عکس
bltمثلث : آژانس تبلیغات دیجیتال چیست؟ و چه کمکی به شما می کند؟
bltبولتن نیوز : با پرطرفدارترین اپلیکیشن های موبایلی سال 2021 آشنا شوید
bltقلم نیوز : لشکر دیگری از مالباختگان این بار در بازار رمزارز
bltمهر نیوز : 91 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های نوپا اختصاص یافت
bltافتانا : معرفی محبوب ترین اپلیکیشن های موبایلی سال 2021
bltایکنا : با معیارهای انتخاب یک شرکت دیجیتال مارکتینگ حرفه ای آشنا شوید.
bltایسنا : بیش از 400 هزار نصب برای 25 بازی ایرانی 
bltصدا و سیما : کسب و کار اینترنتی راه بیاندازیم
bltپول نیوز : 10 اپلیکیشن موبایلی سال 2021 اعلام شد
bltایران آنلاین : محبوب ترین اپلیکیشن های موبایلی 2021
bltسیتنا : محبوب ترین برنامه های موبایلی 2021
bltالف : محبوب ترین اپلیکیشن های موبایلی سال2021
bltمردم سالاری : محبوب ترین اپلیکیشن های سال 2021




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.