مخبر - 1397/12/23 - تغذیه صحیح بعد از ورزش

تغذیه صحیح بعد از ورزش
برای بازسازی ذخایر گلیکوژن بدن و ترمیم عضلات، کافی است به میزان مناسب کربوهیدرات و پروتئین مصرف شود
تغذیه صحیح بعد از ورزش

سلامت> در طول تمرین، بدن شما از سوخت ذخیره در عضلات (گلیکوژن) به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. ذخایر گلیکوژن عضله در ورزشکاران به 700 گرم می رسد ( ذخیره معمولی 350 تا 400 گرم است) که بعد از تمرین، این ذخیره کاملا از عضلات تخلیه می شود، بنابراین لازم است با هدف رشد و ترمیم عضلات، ذخایر انرژی بدن دوباره بازسازی شود.
به گزارش شفا آنلاین:در ادامه مطلب به باید ها و نبایدهای تغذیه بعد از ورزش اشاره می کنیم :
برای بازسازی ذخایر گلیکوژن بدن و ترمیم عضلات، کافی است به میزان مناسب کربوهیدرات و پروتئین مصرف شود. به خصوص برای کسانی که تمرینات قدرتی انجام می دهند، مصرف مقدار کافی پروتئین پس از ورزش، اسید آمینهء کافی را برای ترمیم و ساخت پروتئین بدن فراهم می کند.
بر اساس توصیه کارشناسان، بهتر است پروتئین و کربوهیدرات به صورت مایع و به نسبت یک به چهار باشد. ( یک لیوان شیر کاکائو)
همچنین مصرف پروتئین و کمی هم کربوهیدرات بعد از تمرین، بهترین گزینه است. به عنوان مثال:
پنیر کم چرب، سبزیجات تیره و دارای برگ سبز، بلغور جوی دوسر، شیر شکلات، پودر پروتئین حیوانی یا گیاهی،تخم مرغ، سینه مرغ، کره بادام زمینی.
2 نکته مهم را هرگز فراموش نکنید؛
1. بعد از ورزش بدن شما آب زیادی را از دست داده است پس حتماً به اندازه کافی آب بنوشید تا بدن تان دچار کم آبی نشود.
2. بعد از ورزش به هیچ وجه غذاهای فراوری شده نمک دار و فست فود میل نکنید.
بعد از ورزش چه مواد غذایی را نباید خورد:
غذاهای فراوری شده نمک دار

بعد از تمرین به دلیل تعریق بالا، علاوه بر آب میزان پتاسیم بدن هم کاهش می یابد که برای جبران آن، نباید به سراغ خوراکی های نمک دار رفت و مصرف خوردنی های طبیعی حاوی پتاسیم همچون موز بهترین گزینه برای تامین پتاسیم بعد از ورزش است.
شیرینی ها و شکلات
همان طور که قبلا هم گفته شد کربوهیدرات یکی از ملزومات تغذیه ای بعد از انجام حرکات و تمرینات ورزشی است اما برای تامین آن نباید به سراغ شیرینی ها رفت چون نتیجه ای جز چاقی ندارد.
فست فودها
مثل همیشه هر جا سخن از نخوردنی ها در میان باشد، نام فست فودها آن جا حتما به چشم می خورد. فست فودها به دلیل داشتن چربی بالا علاوه بر ایجاد خطرات بیماری ها و انواع سکته ها ، موجب به هم خوردن تناسب بدن می شوند.
پنیر
این عضو خانواده لبنیات به دلیل داشتن چربی زیاد ، بعد از ورزش نباید مصرف شود. اگر قصد تامین کلسیم و ویتامین دی مورد نیاز بدن خود را دارید، بهترین گزینه مصرف شیر کم چرب یا پنیر موزارلا ست.
تخم مرغ
تخم مرغ سرشار از پروتئین و کولین است. شما باید پس از تمرینات ورزشی قلب خود را سالم و قوی تر کنید، به همین دلیل باید به دنبال منابع غذایی مقوی باشید اما یادتان باشد که تخم مرغ نیمرو، روغن و کره زیادی را به خود جذب می کند که جزو چربی های اشباع شده است. به جای سرخ کردن تخم مرغ، آن را بجوشانید یا حتی آن را خام به اسموتی خود بیفزایید. البته باید بگوییم که مصرف تخم مرغ آب پز بعد از ورزش مانعی ندارد.
شیرکاکائو (شیر شکلاتی )
شیر شکلاتی به جز کالری و چربی بالا چیز دیگری برای بدن نخواهد داشت به خصوص بعد از ورزش که بدن آماده جذب هر نوع ماده غذایی است.
اگر چه به نظر بعضی ها نوشیدنی های انرژی زا هنگام ورزش می توانند یک تامین کننده انرژی باشند اما بعد از اتمام تمرین و ورزش، دیگر جزو ممنوعات محسوب می شود. خراسان


مصطفی عاشوری | فیزیولوژیست ورزشی

محتوای این خبر به صورت خودکار از سایتهای مورد تایید ج.ا دریافت شده و بدون هیچ دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا از این لینک استفاده نمایید تا در اسرع وقت اقدام شود.
کلیدواژه های این خبر
ورزشکاران   انرژی   فست فود   خوراکی   پنیر   نوشیدنی های انرژی زا   کاکائو   ویتامین دی   کربوهیدرات   پتاسیم   تغذیه   تعریق   عضلات   سکته   پروتئین   ماده غذایی   کره بادام زمینی   مصرف شیر   اسموتی   نیاز بدن   کم آبی   شیرکاکائو   مصرف تخم مرغ   چاقی   سرخ کردن   شیرینی   غذاهای فراوری شده   مصرف پروتئین   منابع غذایی   آنلاین   مواد غذایی   چشم   موز   تمرینات   نمک   سالم   بیماری ها   کلسیم   صورت   دست   خوردن  
اخبار مرتبط
اطلاعاتی در مورد موز که نمی دانستید!
تندرست نیوز
مزایای شگفت آور خرما در دوران بارداری
نی نی بان
4 غذای مناسب برای مردان بالای 50 سال
تندرست نیوز
نوشیدنی ها ی مفید و مضر برای سلامتی
شفا آنلاین
فواید پزشکی میوه ها و سبزیجات
روزنامه آرمان
چند توصیه برای جلوگیری از چاقی در نوروز!
خبر خودرو
پیشنهاد ات ساده برای جلوگیری از چاقی در نوروز !!
شفا آنلاین
پیش بینی غذاهای آینده بشر
شفا آنلاین
15 غذای پرقوت برای بارداری
ملیت
توصیه های تغذیه ای سالم در ایام نوروز
جمهوریت
توصیه های تغذیه ای سالم در نوروز
صدا و سیما
شتاب گیری صبحانه ; ارزش یک صبحانه مفید و فوق العاده در روزمرگی
اقتصاد نیوز
ترفندهای کلیدی برای حفظ سلامت بدن
سایت جماران
سفره غذایی سالم و مغذی با جایگزین های گوشت
برنا نیوز
چگونه در تعطیلات نوروز چاق نشویم؟
فرارو
تا چند روز می توان اعتصاب غذا کرد و زنده ماند؟
انصاف نیوز
همه چیز درباره نوشیدنی ها
بهداشت نیوز
رژیم های سم زدایی پشتوانه علمی ندارند
ایرنا
بایدهاونبایدهای تغذیه بعد از ورزش
ناطقان نیوز
ورزشکاران حرفه ای این غذاها را می خورند
بهداشت نیوز
باید ها و نباید های تغذیه بعد از ورزش
شفا آنلاین
چند خوردنی برای تسریع کاهش وزن
سلامت نیوز
بهترین مواد مغذی
ملیت
هرم غذایی کودکان 2 تا 6 سال؛ اهمیت و اجزای کلیدی آن
ستاره
هر آنچه درباره نوشیدنی ها باید بدانید
شفا آنلاین
باید ها و نبایدهای تغذیه بعد از ورزش
پول نیوز
خواص ژله و پاستیل را بیشتر بدانید
پارسینه
خواص گوجه فرنگی در لاغری و تناسب اندام
ستاره
عضله سازی و تقویت عضلات با این غذاها
شفا آنلاین
با رعایت 5 نکته ساده کلیه سالم داشته باشید
پارسینه
اخبار مرتبط
bltتندرست نیوز : اطلاعاتی در مورد موز که نمی دانستید!
bltنی نی بان : مزایای شگفت آور خرما در دوران بارداری
bltتندرست نیوز : 4 غذای مناسب برای مردان بالای 50 سال
bltشفا آنلاین : نوشیدنی ها ی مفید و مضر برای سلامتی
bltروزنامه آرمان : فواید پزشکی میوه ها و سبزیجات
bltخبر خودرو : چند توصیه برای جلوگیری از چاقی در نوروز!
bltشفا آنلاین : پیشنهاد ات ساده برای جلوگیری از چاقی در نوروز !!
bltشفا آنلاین : پیش بینی غذاهای آینده بشر
bltملیت : 15 غذای پرقوت برای بارداری
bltجمهوریت : توصیه های تغذیه ای سالم در ایام نوروز
bltصدا و سیما : توصیه های تغذیه ای سالم در نوروز
bltاقتصاد نیوز : شتاب گیری صبحانه ; ارزش یک صبحانه مفید و فوق العاده در روزمرگی
bltسایت جماران : ترفندهای کلیدی برای حفظ سلامت بدن
bltبرنا نیوز : سفره غذایی سالم و مغذی با جایگزین های گوشت
bltفرارو : چگونه در تعطیلات نوروز چاق نشویم؟
bltانصاف نیوز : تا چند روز می توان اعتصاب غذا کرد و زنده ماند؟
bltبهداشت نیوز : همه چیز درباره نوشیدنی ها
bltایرنا : رژیم های سم زدایی پشتوانه علمی ندارند
bltناطقان نیوز : بایدهاونبایدهای تغذیه بعد از ورزش
bltبهداشت نیوز : ورزشکاران حرفه ای این غذاها را می خورند
bltشفا آنلاین : باید ها و نباید های تغذیه بعد از ورزش
bltسلامت نیوز : چند خوردنی برای تسریع کاهش وزن
bltملیت : بهترین مواد مغذی
bltستاره : هرم غذایی کودکان 2 تا 6 سال؛ اهمیت و اجزای کلیدی آن
bltشفا آنلاین : هر آنچه درباره نوشیدنی ها باید بدانید
bltپول نیوز : باید ها و نبایدهای تغذیه بعد از ورزش
bltپارسینه : خواص ژله و پاستیل را بیشتر بدانید
bltستاره : خواص گوجه فرنگی در لاغری و تناسب اندام
bltشفا آنلاین : عضله سازی و تقویت عضلات با این غذاها
bltپارسینه : با رعایت 5 نکته ساده کلیه سالم داشته باشید
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.