مخبر - 1397/09/15 - نقش خریداران کاذب در افزایش قیمت خودرو /اگر مردم نخرند،دست دلالها کوتاه می شود

نقش خریداران کاذب در افزایش قیمت خودرو /اگر مردم نخرند،دست دلالها کوتاه می شود
یک کارشناس خودرو درباره اظهارنظرهای فراوان خودروسازان و قطعه سازان مبنی بر احتمال ورشکستگی این صنعت گفت: صنعت خودروی کشور، صنعتی بیمار است و با این شرایطی که اکنون شاهد آن هستیم، چنین اظهارنظرهایی می تواند صحیح باشد.
نقش خریداران کاذب در افزایش قیمت خودرو /اگر مردم نخرند،دست دلالها کوتاه می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : کاظم محمدی نیکخواه با بیان این مطلب اظهار کرد: اکنون اگر قرار باشد قطعه ساز با ارز نیمایی و حدود 10هزار تومان، قطعات مورد نیاز را وارد کند و تحویل دهد برای قطعه ساز به عنوان یکی از صنایع زیربنایی صنعت خودرو مشکل ایجاد می کند.

وی افزود: قطعه سازان تعهداتی داشته اند که با دلار زیر4هزار تومان قرارداد بسته شده بود و تا آبان و آذر سال 96 با دلار کمتر از 4هزار تومان پیش فروش شده بود.

وی تصریح کرد: همان طور که شاهد هستیم در ماه های گذشته با روند جهشی برخورد کردیم و مشکلاتی برای قطعه سازان پیش آمد و تا آنجا که توانستند و با قطعاتی که از قبل داشتند، نیاز مصرف کنندگان را پاسخ دادند و تا امروز (نیمه آذر) دعوتنامه های شهریور آمده و محصولات را گران نکرده اند و به همان قیمت سابق و قبل از گرانی ها قرار است تعهدات را تحویل دهند.

محمدی نیکخواه گفت: این اقدام خودروسازان و قطعه سازان از روی ناچاری بوده و به اصطلاح دچار زیان اجتناب ناپذیر شده اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رقم ضرر 5500 میلیارد تومان که از سوی خودروسازان و قطعه سازان مطرح می شود، درست است یا خیر؛ بیان کرد: نمی توان تایید کرد که این آمار اصلا درست است یا خیر؛ آنچه مسلم است در حاشیه بازار خودرو 70میلیون تومان عرضه می شود در حالی که در شرکت ها قیمت 35 یا 36 میلیون تومان است.

این کارشناس بازار خودرو گفت: در 3تا4ماه گذشته که نوسان قیمت ها و … اتفاق افتاده سبب به وجود آمدن شرایط فعلی بازار خودرو شده اما در هر صورت خودروسازان سعی کرده اند تعهدات خود را تحویل دهند که نمی توان اطلاع دقیقی از داشتن قطعات و یا زیان ده بودن آنها بدست آورد. آمار دقیقی وجود ندارد که بتوان گفت چه کسی درست می گوید و یا برعکس.

وی ادامه داد: شاهد این هستیم که قیمت ها در حاشیه بازار خودرو بسیار بالاست و اما شرکت ها خودرویی که سال گذشته 36میلیون تومان قیمت داشته را تا شهریور امسال نیز به همان قیمت تحویل داده است اما اطلاعی از دعوتنامه ها و قیمت های شهریور به بعد ندارم.

محمدی نیکخواه درباره سیاست توزیع قطره چکانی عرضه خودرو به بازار از سوی خودروسازان گفت: این مساله درست نیست زیرا قطعه سازان اکنون قطعه ندارند که به خودروسازان تحویل دهند. برای قطعه ساز ساخت قطعه با دلار 10 تا 12 هزار تومان مقرون به صرفه نیست و با دلار 4هزار تومان تحویل خودروساز دهد.

وی توضیح داد: قطعه ساز در زنجیره تولید قرار دارد یعنی این زنجیره مواد اولیه شروع به قطعه ساز، خودروساز و مونتاژ و فروش می رسد. سیاست قطره چکانی در این زمان درست نیست زیرا کم و کسر قطعه وجود دارد و البته این احتمال را به طور کامل نمی توان رد کرد ولی بیش از احتمال درست کردن بازار کاذب به نظر می رسد نبود قطعات مسبب به وجود آمدن این شرایط باشد.

محمدی نیکخواه تصریح کرد: هیچ آمار صحیحی وجود ندارد که بدانیم چقدر مواد اولیه از گذشته وجود داشته، موجودی فعلی چه میزان است.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت سال گذشته خودرویی براساس هزینه ها 36میلیون تومان پیش فروش شده و متقاضی 20میلیون پیش پرداخت داشته است اما امسال هزینه ها افزایش یافته و ارزش 20 میلیون پارسال در سال جاری به یک سوم کاهش یافته است و این مساله اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: لذا باید مبالغی که برای پیش فروش پرداخته شده و همچنین تورم نیز محاسبه شود و از حالا به بعد پاسخگوی مردم باشند تا حاشیه بازار نیز به تدریج حذف شود.

وی خاطرنشان کرد: حاشیه بازار اکنون شرایط خوبی ندارد و مردم و مصرف کننده بسیار کاهش یافته و نقدینگی سرگردان دست مردم است که در اصل بازار را به این سمت کشیده است.

محمدی نیکخواه برای حل این مشکل پیشنهاد داد، گفت: باید مردم و مصرف کننده در حاشیه بازار خودرو نخرد یعنی الان در شرایطی هستیم که دلار در حال کاهش قیمت است و همان طور که افزایش نرخ دلار سبب بالارفتن قیمت ها شد اکنون باید شرایطی به وجود آید تا با کاهش قیمت دلار، قیمت سایر کالاها به ویژه خودرو نیز پایین بیاید بنابراین مردم نباشد از حاشیه بازار خودرو خریداری کنند.

این کارشناس حوزه خودرو اظهار کرد: بر اساس دلار 14هزار تومان یک ماشین 5هزار دلاری در بازار ایران 70میلیون تومان به فروش می رسد الان که دلار به 10تا11 هزار تومان رسیده باید قیمت این خودرو حداقل 25تا30درصد کاهش یابد. متاسفانه تعدادی از مردم کاوش های کاذب و سرگردان در بازار خودرو دارند و دایم دنبال قیمت کردن خودروها هستند که سبب شده اند در بازار خریدار کاذب به وجود آید و این خریداران موجب پایین نیامدن قیمت ها هستند.

خرید وفروش خودرو

وی تاکید کرد: باید اراده ملی اجرایی شود و مردم در این شرایط اصلا خودرو نخرند و مدت کوتاهی تحریم خرید را اعمال کنند که در این شرایط هم شرکت ها حواس خود را جمع می کنند و هم کسانی که خودروها را به عنوان سرمایه و ارزش افزوده و … خریداری می کنند، حساب کار خود را بکنند.

محمدی نیکخواه درباره احتمال ورشکستگی صنعت خودروسازی و راه های جلوگیری از این اتفاق گفت: معتقدم با شرایط فعلی بیکاری و اقتصاد، خودروسازان باید پابرجا بمانند اگر نمانند به حتم وضعیت بسیار بد خواهد شد. اگر این صنعت نیاز به نقدینگی دارد دولت باید با وام کم بهره به آنها کمک کند. دولت برای نگهداری این صنعت بهتر است سوبسید به صورت پلکانی اعطا کند و در مقطعی نیز قطع کند.

وی ادامه داد: راه بعدی عزم ملی برای نخریدن خودرو در بازار است تا قیمت ها ثبات پیدا کند. اکنون عرضه در بازار وجود دارد و در سایت ها به تعداد بی نهایت خودرو برای فروش وجود دارد بنابراین مردم خودروی عرضه شده را گران نخرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر همیاری مصرف کنندگان در نخریدن خودرو و کوتاه کردن دست واسطه ها، حمایت دولت از خودروسازان و قطعه سازان و همچنین اعطای وام های کم بهره و سوبسید پلکانی در کنار هم انجام شود می توان امیدوار بود که صنعت خودرو در ماه های آینده وضعیت بهتری پیدا کند.

محمدی نیکخواه گفت: باید ارزبری هر خودرو محاسبه شود و بر اساس آن 30 تا 50درصد بر قیمت ها افزوده شود و در کنار آن در موعد مقرر و به آسانی خودرو تحویل مردم شود حتم بدانید حاشیه بازار از بین می رود.


محتوای این خبر به صورت خودکار از سایتهای مورد تایید ج.ا دریافت شده و بدون هیچ دخل و تصرفی نمایش داده می شود. اگر به هر دلیلی نیاز است که خبر حذف شود، لطفا از این لینک استفاده نمایید تا در اسرع وقت اقدام شود.
کلیدواژه های این خبر
بیمار   تورم   ارز   گران   مواد اولیه   مصرف کنندگان   قیمت ها   قطعات   قطعه سازان   متقاضی   ورشکستگی   نوسان قیمت   پیش فروش   کارشناس بازار   گرانی   پیش پرداخت   قطعه ساز   خریدار خارجی   حاشیه بازار   بازار   صنعت   افزایش قیمت   بازار خودرو   خودروسازان  
اخبار مرتبط
نقشه مهلک خودروسازان برای منتقل کردن فشار مالی خریداران به نظام بانکی
فصل اقتصاد
عرضه در بازار خودرو به کما رفته است!
اقتصاد نیوز
نگاهی به افزایش قیمت مواد اولیه در صنعت خودروسازی
فصل اقتصاد
ردپای خریداران کاذب در افزایش قیمت خودرو/ قیمت خودرو باید تا 30? کاهش یابد
اکو فارس
توزیع قطره چکانی عرضه خودرو به بازار
الف
اگر مردم خودرو نخرند، دست دلال ها کوتاه می شود/ تاثیر خریداران کاذب بر بازار قیمت
سایت جماران
نقش خریداران کاذب در افزایش قیمت خودرو/ قیمت ها در حاشیه بازار خودرو بسیار بالاست
خبر داغ
نقش خریداران کاذب در افزایش قیمت خودرو
ساعت 24
ردپای خریداران کاذب در افزایش قیمت خودرو /اگر مردم نخرند، دست دلال ها کوتاه می شود /صنعت خودرو ورشکسته خواهد شد؟ /قیمت خودرو باید تا 30 درصد کاهش یابد
بلاغ مازندران
سهم بالای خریداران کاذب در افزایش قیمت خودرو
دنیای اقتصاد
نقش خریداران کاذب در افزایش قیمت خودرو 
خبرآنلاین
نیاز 30 هزار میلیاردی خودروسازان
عصر مالی
ضرر 5 هزارو 500 میلیارد تومانی خودروسازان در نیمه اول امسال
افکار نیوز
کمبود لوازم یدکی؛ عامل تشدید رکود بازار خودروهای خارجی
فصل اقتصاد
اگر قیمت خودرو افزایش یابد، آیا کیفیت هم بهتر شده است؟
پدال نیوز
چرا خودروهای تولیدشده با دلار 4 هزار تومانی وارد بازار نمی شوند؟!
ایران جیب
چرا خودروهای تولیدشده با دلار 4 هزار تومانی وارد بازار نمی شوند؟
کارگر آنلاین
خودروسازان مقصر اصلی ایجاد حاشیه بازار هستند
شعار سال
خودروسازان مقصر اصلی ایجاد حاشیه بازار هستند/ چرا خودروهای تولید شده با دلار 4 هزار تومان وارد بازار نمی شود؟
وانا نیوز
خودروسازان مقصر اصلی ایجاد حاشیه بازار هستند/ چرا خودروهای تولیدشده با دلار 4 هزار تومانی وارد بازار نمی شوند؟
فصل اقتصاد
خودروسازان؛ حاشیه بازار و خواب افزایش قیمت ها/ اگر قیمت خودرو افزایش یابد، آیا کیفیت هم بهتر شده است؟
الف
چرا خودروهای تولید شده با دلار 4 هزار تومان وارد بازار نمی شود؟
اقتصاد نیوز
نوشداروی صنایع خودرو و قطعه سازی کی می رسد؟
فصل تجارت
مقاومت دولت در برابر افزایش قیمت خودرو، گران شدن بنزین و آزاد سازی واردات خودرو
فصل اقتصاد
دلالان، مواد اولیه صنعت خودرو را تامین می کنند!
شفاف نیوز
قطعه سازان پشت در بسته سامانه نیما
تجارت نیوز
قطعه سازان پشت درِ بسته سامانه نیما/ وروددلالان به تامین مواداولیه
اقتصاد آنلاین
قطعه سازان پشت درِ بسته سامانه نیما
پول نیوز
دلالان وارد عرصه تامین مواد اولیه صنعت خودرو شده اند
اقتصاد نیوز
قطعه سازان پشت درِ بسته سامانه نیما/وروددلالان به تامین مواداولیه
فصل تجارت
نجفی منش، رئیس انجمن قطعه سازان: قیمت کارخانه ای خودرو در ما ه های آتی افزایش می یابد
پانا
راهکار خروج دلالان از بازار خودرو
پدال نیوز
واردات یک میلیارد دلار قطعه با ارز 8000 تومانی؛ فروش با ارز 12000 تومانی
فصل اقتصاد
نسخه عجیب دولتمردان برای رفع چالش های صنایع خودرو و قطعه سازی
خودرو بانک
قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود
خودرونویس
رییس انجمن نیرو محرکه: قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود
ایرنا
چرا خودرویی برای فروش نیست؟
عصر خودرو
پیش فروش خودرو به کاهش قیمت منجر نمی شود
خودرونویس
پیش فروش خودرو به کاهش قیمت منجر می شود؟
پدال نیوز
استاد دانشگاه: پیش فروش خودرو به کاهش قیمت منجر نمی شود
تابناک
اخبار مرتبط
bltفصل اقتصاد : نقشه مهلک خودروسازان برای منتقل کردن فشار مالی خریداران به نظام بانکی
bltاقتصاد نیوز : عرضه در بازار خودرو به کما رفته است!
bltفصل اقتصاد : نگاهی به افزایش قیمت مواد اولیه در صنعت خودروسازی
bltاکو فارس : ردپای خریداران کاذب در افزایش قیمت خودرو/ قیمت خودرو باید تا 30? کاهش یابد
bltالف : توزیع قطره چکانی عرضه خودرو به بازار
bltسایت جماران : اگر مردم خودرو نخرند، دست دلال ها کوتاه می شود/ تاثیر خریداران کاذب بر بازار قیمت
bltخبر داغ : نقش خریداران کاذب در افزایش قیمت خودرو/ قیمت ها در حاشیه بازار خودرو بسیار بالاست
bltساعت 24 : نقش خریداران کاذب در افزایش قیمت خودرو
bltبلاغ مازندران : ردپای خریداران کاذب در افزایش قیمت خودرو /اگر مردم نخرند، دست دلال ها کوتاه می شود /صنعت خودرو ورشکسته خواهد شد؟ /قیمت خودرو باید تا 30 درصد کاهش یابد
bltدنیای اقتصاد : سهم بالای خریداران کاذب در افزایش قیمت خودرو
bltخبرآنلاین : نقش خریداران کاذب در افزایش قیمت خودرو 
bltعصر مالی : نیاز 30 هزار میلیاردی خودروسازان
bltافکار نیوز : ضرر 5 هزارو 500 میلیارد تومانی خودروسازان در نیمه اول امسال
bltفصل اقتصاد : کمبود لوازم یدکی؛ عامل تشدید رکود بازار خودروهای خارجی
bltپدال نیوز : اگر قیمت خودرو افزایش یابد، آیا کیفیت هم بهتر شده است؟
bltایران جیب : چرا خودروهای تولیدشده با دلار 4 هزار تومانی وارد بازار نمی شوند؟!
bltکارگر آنلاین : چرا خودروهای تولیدشده با دلار 4 هزار تومانی وارد بازار نمی شوند؟
bltشعار سال : خودروسازان مقصر اصلی ایجاد حاشیه بازار هستند
bltوانا نیوز : خودروسازان مقصر اصلی ایجاد حاشیه بازار هستند/ چرا خودروهای تولید شده با دلار 4 هزار تومان وارد بازار نمی شود؟
bltفصل اقتصاد : خودروسازان مقصر اصلی ایجاد حاشیه بازار هستند/ چرا خودروهای تولیدشده با دلار 4 هزار تومانی وارد بازار نمی شوند؟
bltالف : خودروسازان؛ حاشیه بازار و خواب افزایش قیمت ها/ اگر قیمت خودرو افزایش یابد، آیا کیفیت هم بهتر شده است؟
bltاقتصاد نیوز : چرا خودروهای تولید شده با دلار 4 هزار تومان وارد بازار نمی شود؟
bltفصل تجارت : نوشداروی صنایع خودرو و قطعه سازی کی می رسد؟
bltفصل اقتصاد : مقاومت دولت در برابر افزایش قیمت خودرو، گران شدن بنزین و آزاد سازی واردات خودرو
bltشفاف نیوز : دلالان، مواد اولیه صنعت خودرو را تامین می کنند!
bltتجارت نیوز : قطعه سازان پشت در بسته سامانه نیما
bltاقتصاد آنلاین : قطعه سازان پشت درِ بسته سامانه نیما/ وروددلالان به تامین مواداولیه
bltپول نیوز : قطعه سازان پشت درِ بسته سامانه نیما
bltاقتصاد نیوز : دلالان وارد عرصه تامین مواد اولیه صنعت خودرو شده اند
bltفصل تجارت : قطعه سازان پشت درِ بسته سامانه نیما/وروددلالان به تامین مواداولیه
bltپانا : نجفی منش، رئیس انجمن قطعه سازان: قیمت کارخانه ای خودرو در ما ه های آتی افزایش می یابد
bltپدال نیوز : راهکار خروج دلالان از بازار خودرو
bltفصل اقتصاد : واردات یک میلیارد دلار قطعه با ارز 8000 تومانی؛ فروش با ارز 12000 تومانی
bltخودرو بانک : نسخه عجیب دولتمردان برای رفع چالش های صنایع خودرو و قطعه سازی
bltخودرونویس : قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود
bltایرنا : رییس انجمن نیرو محرکه: قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود
bltعصر خودرو : چرا خودرویی برای فروش نیست؟
bltخودرونویس : پیش فروش خودرو به کاهش قیمت منجر نمی شود
bltپدال نیوز : پیش فروش خودرو به کاهش قیمت منجر می شود؟
bltتابناک : استاد دانشگاه: پیش فروش خودرو به کاهش قیمت منجر نمی شود
پستهای شبکه های اجتماعی مرتبط




 |  درباره ما |  ارتباط با ما |  تبلیغات |  آخرین پستها |  تیتراخبار |  خبرگزاریها |  صفحه اصلی | 

مخبر جامعترین و بزرگترین سایت جمع آوری اخبار ایران می باشد که توسط موتور هوشمند جمع آوری و پیش پردازش اخبار هزاران فید خبری را جمع آوری نموده و در اختیار مخاطبان قرار می دهد.
مخبر هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده نخواهد داشت.